• 0

Documenten scannen naar PDF bestand.

Beste allemaal,

 

Ik zit even met een probleempje waar jullie misschein wel een oplossing voor hebben.

 

Op dit moment wil ik een aantal paieren documenten gaan inscannen op mijn all in one en opslaan als PDF.

 

Aangezien mijn All in One niet standaard kan opslaan als PDF zoek ik hier software voor.

 

Nu weet ik dus dat Adobe Acrobat 9 Pro dit kan,maar hier hangt ook een aardig prijskaartje aan.

 

Weten jullie misschien andere alternatieven om documenten te scannen en opslaan als PDF?

 

Alvast hartelijk dank.

 

Groeten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Je kan het gescande bestand opslaan als JPEG of een ander bestandsformaat neem ik aan. Dit staat dan als een file op je computer.

Vervolgens kan je het openen in een willekeurig programma (windows file viewer) en printen naar een pdf bestand met het pdf-print-programma: doPDF. Deze installeert een printer op je computer waar je je printuitvoer naar toe kunt sturen. Reuze handig!

 

Je kan hem gratis downloaden van: http://www.dopdf.com

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat voor mij al enige tijd naar volle tevredenheid werkt is CutePDF Writer. Werkt ook gewoon onder Vista. Dit is freeware: Helemaal gratis, maar geen gedoe met popups of webads en dergelijke.

 

Op www.cutepdf.com (en op vele andere plaatsen) kun je het gratis downloaden, waarna er een (virtuele) extra printer gemaakt wordt. Als je op "afdrukken" klikt, dan selecteer je daar CutePDF Writer i.p.v. je reguliere printer en hij maakt een mooi PFD-bestand dat je onder een zelfgekozen naampje op je pc kunt opslaan.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

[opslaan als] en dan .pdf als file-type kiezen werkt bij mij.

 

Wat misschien beter is, is om deze link te volgen: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documentIndex?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3390947&

 

Hier kan je online chatten met een medewerker van HP. Check voor de zekerheid de helpfunctie bij je HP Photosmart-software. Kan me niet voorstellen dat ze dat er niet bij hebben zitten.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Wil je je document nadat je ze hebt omgezet naar PDF doorzoekbaar (of bewerkbaar) maken? Zo ja dan heb je een OCR toepassing nodig (omzetting gescanned plaatje naar tekst) Acrobat (pro) kan dit voor je doen. Hoeven ze niet doorzoekbaar te zijn dan is het opslaan in de vorm van een plaatje (al dan niet in een PDF document met één van de genoemde gratis alternatieven) het eenvoudigst.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik al jaren Abbyy Finereader voor het scannen naar PDF. Abbyy voert direct na het scannen een tekstherkenning uit (OCR) op de ingescande documenten. De documenten worden daarna opgeslagen als PDF, waarbij je de optie hebt om de herkende tekst onder het plaatje op te slaan. Je ziet als je het document opent dus de ingescande afbeeldingen, maar doordat de tekst ook opgeslagen is kun je gewoon op tekst zoeken alsof het een normaal PDF document is.

 

http://www.abbyy.com/ (159 euro)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.