• 0

Bedrijf inschrijven? Resultaat?

Beste Heren en Dames,

 

Een maat van me heeft een hobby in Grafisch ontwerpen, hij wil weten wat het resultaat is als je je inschrijft bij de KVK.

(Zijn naam is dan beschermd..)

Ik denk dat je dan gelijk de belastingdienst op je dak krijgt met een heleboel papierwerk..

We vroegen ons beide af:

Hoeveel (papier)werk krijg je in de praktijk als je je inschrijft bij de KVK?

 

Het is voor hem een leuke hobby, en mag blij zijn als het 500 euro per jaar opleverd.. (Wanneer er dus veel uren / gedoe in gaan zitten om alles op papier voor elkaar te krijgen is dit minder aantrekkelijk)

Just do what you have never done before..

www.daand.com > The way to Create

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn naam is redelijk bekend, en hij wil het toch liever op save spelen.

Een domeinnaam heeft ie al, maar als iemand anders in dezelfde business eerdere zijn naam vastlegt, kan hij het schudden..

Stel dat hij zich inschrijft bij de KVK, krijg je dan gelijk de belastingdienst die aan de bel trekt?

En zoja, hoeveel werk brengt dat in de praktijk met zich mee?

Just do what you have never done before..

www.daand.com > The way to Create

Link naar reactie
  • 0

Als je je als ondernemer inschrijft, gaat de Belastingdienst blauwe enveloppen sturen. Met inhoud. Wanneer je echter een naam wil beschermen, kan je het ook als merk registreren. Kost ongeveer € 200,- (als je het zelf doet), maar daar heb je dan meteen 10 jaar plezier van... Kijk eens op www.boip.int. Dat is de site van het Benelux merkenbureau. Ook kan je hier zoeken of een ander het merk (de naam) al heeft geregistreerd.

 

Er is wel een aantal regels aan registratie verbonden. Ik had zelf al moeite om de naam Waardemakers te registreren, maar omdat het tevens mijn handelsnaam is is het gelukt. Waardescan kon ik niet stand alone registreren. Te algemeen...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Stefan :)

 

Stel dat hij zich inschrijft bij de KVK, hoeveel tijd ben je dan als klein bedrijfje bezig om het papier werk in orde te maken?

Er vanuit gaande dat hij dus alleen dingen ontwerpt (websites, flyers enz) en daarmee ong 300-400 per half jaar verdient..

Hij wil hier het liefst zo min mogelijk werk aan besteden (zoals zoveel mensen waarschijnlijk)

Just do what you have never done before..

www.daand.com > The way to Create

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.