• 0

Enquete wasserette

Hallo allemaal, ik ben hier al een tijdje aan het lezen, en had nog geen voorstel topic ontdekt, maar wel veel info..

Zal me even voorstellen, ik ben Marian,53 jaar met 2 dochters van 20 en 17.

En ja, ik wil ook voor mij zelf beginnen, een wasserette.

Startpositie helemaal niet ideaal, WWB en zelf geen geld.

Ik hoop in ieder geval met een hele goede voorbereiding en een goed plan een kans te maken.

Met de voorbereiding ben ik dus ook druk bezig.

Alleen is er weinig info over wasserette's, zelfs het C.B.S. is gestopt met publicatie van cijfers.

Nu heb ik een enquette gemaakt om te kijken of er behoefte is in mijn woonplaats.

Dus mijn vraag hier is willen jullie er eens naar kijken en/of commentaar opgeven.

En verder, wat zal ik doen , huis aan huis langs gaan en gelijk alle vragen behandelen, of afgeven en later ophalen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groet Marian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Marijon !

 

Ten eerste welkom ! (heb al lang gezien inderdaad dat je veel aanwezig bent geweest hier !)

De voorstel draad, waar ik effe de link van neer zet :

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=40;action=display;threadid=22232;start=msg205573#msg205573

 

kostte mij ook even moeite om te vinden, en ik wist de titel dan nog wel..... :P

 

Wilde je even laten weten dat je je enquete niet geplaatst hebt

 

Down

 

PS weet eigenlijk niet eens of dit wel gepast is, in deze post ? Mods ?

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet je als eerste afvragen wie er tegenwoordig nog naar een wasserette gaan.

Als je daar het antwoord op heb dan moet je op zoek waar deze mensen wonen en daar je bedrijf vestigen.

Tevens is het zinvol om te kijken wat je voor het bedrijfsleven kan betekenen met de wasserette.

 

Maar waarom wil je een wasserette beginnen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet je als eerste afvragen wie er tegenwoordig nog naar een wasserette gaan.

Als je daar het antwoord op heb dan moet je op zoek waar deze mensen wonen en daar je bedrijf vestigen.

Tevens is het zinvol om te kijken wat je voor het bedrijfsleven kan betekenen met de wasserette.

 

Maar waarom wil je een wasserette beginnen?

 

 

Hallo Rene,

Dank je voor je reactie.

In de plaats waar ik woon is geen wasserette, sinds een jaar of 30.

Dus geen concurentie, wel van wasserijen en strijkservice.

Maar het ouderwetse wasserette idee is er niet meer.

Vandaar de enquete, maar er is iets mis gegaan met het plaatsen, geloof ik.

Ik heb wel een beetje m'n doelgroep bepaald, en daar zit ook het bedrijfsleven in, en mogelijk ook de zorg.

Verder zoek ik in mijn eigen woonplaats omdat ik denk dat er zeker wel behoefte is aan een wasserette.

Marian

Link naar reactie
  • 0

Waarom denk je dat er behoefte is aan een wasserette?

 

Men heeft het al 30 jaar zonder gedaan dus waarom zou men nu opeens een wasserette nodig hebben?

Ook hebben de bedrijven al een adresje waar ze hun was heen brengen waarom zouden zij deze opeens naar jouw brengen?

 

De vragen klinken misschien wat hard en kortaf maar het zijn wel vragen die je moet beantwoorden wil je de wasserette een succes laten worden en tevens krijg je deze vragen ook om de oren als je een krediet aan gaat vragen.

 

Edit: Down was me voor :)

Link naar reactie
  • 0

Het verschil met de concurenten in mijn woonplaats is, dat er op het gebied van zelf-servive wasserette's

geen concurenten zijn.

Er zijn een aantal wasserijen, 1 hele grote, en 2 of 3 kleintjes met het wassen van laken pakketten en witgoed en/of horeca was.

Ook zijn er een paar adressen met strijk -service.

Maar de combinatie van zelf- service, sevice - was met of zonder strijken is hier niet.

Wasmachine kapot, of dekbed wassen, dat is hier niet fijn.

Ik heb meerdere mensen gesproken, die met de was buiten de stad zijn gegaan.

Ook de horeca, moet buiten de stad, naar ik heb vernomen.

Ik heb allen nog geen idee, waarom mijn enquete hier niet op de site komt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De reden dat de horeca buiten de stad gaat met zijn was kan zijn omdat zij misschien hun witgoed leasen en anders is het wel de prijs.

Dat zou betekenen dat jij al onder die prijs moet gaan zitten, wat al niet erg gunstig is.

 

Ik vergelijk wasserettes altijd met badhuizen, vroeger had men geen ruimte en geld voor een wasmachine maar tegenwoordig heeft iedereen er wel één, zelfs in de studentenhuizen staat er wel één.

En net als de badhuizen zullen de wasserettes voor particulieren ook langzaam verdwijnen tenzij jij nog een doelgroep weet die nog wekelijks gebruik maakt van een wasserette.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Daarom was ik ook bezig met een enquete, om de behoefte bij de bewoners te bepalen.

Alleen kan ik hem hier niet plaatsen, of in ieder geval het is niet gelukt.

 

Misschien moet je het bestand veranderen.

Het beste lijkt mij deze om te zetten naar een JPEG bestand en dan moet je het gewoon kunnen plaatsen, lijkt mij.

Link naar reactie
  • 0

Mijn woonplaats heeft 122000 inwoners, warvan 16200 jongeren tussen 15 en 24 jaar.

Een deel van mijn doelgroep dus.

 

Wat is dan precies je doelgroep? Die groep van 16.200 jongeren tussen de 15 en 24 jaar zou voor de helft of meer weleens kunnen bestaan uit jongeren die nog bij hun ouders wonen. Ik neem aan dat deze niet zo aantrekkelijk zijn als doelgroep. Juist die jongeren die op zichzelf wonen en óf geen wasmachine hebben óf geen tijd/zin hebben om hun was zelf te doen zijn een grote doelgroep, in Amsterdam in ieder geval wel.

 

Hier een artikel dat ik tegen kwam over een vernieuwend concept in de wasserette-branche:

 

http://www.franchiseformules.nl/data/items/EkFZlAFEEuboAuTvGl.php

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Nick

Dank je wel voor het artikel, ik was net nog op de site van de Wasknijper, daar zag ik het niet staan.

Ik had al eerder een bericht van hem gelezen, dat hij misschien wel 10 zaken wil openen.

Hij zit gelukkig niet bij mij in de buurt.

 

Mijn doelgroep bestaat inderdaad uit jongeren die geen wasmachine hebben, die zie ik als voornamelijk als

zelf-service klanten samen met de mensen met een kapotte machine of bijv. met dekbedden en gordijnen.

Ik ga ook service verlenen, denk o.a. aan tweeverdieners zonder kids, horeca bedrijven, pgb e.d.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.