• 0

wat vinden jullie van onze website?

Leuk om hier zoveel enthousiaste verhalen te lezen van de verschillende ondernemers! Na een tijdje meelezen heb ik besloten om ook te gaan posten.

 

Graag zou ik jullie mening horen over de website van ons net gestarte bedrijfje. Wij starten deze week met onze eerste trainingen en gaan op zeer korte termijn actief op zoek naar opdrachten. Waar ik benieuwd naar ben:

 

[*]Wat vind je van het design

[*]Wat vind je van de structuur

[*]Wat vind je van de teksten (leest het makkelijk en uitnodigend?)

[*]overige complimenten, opmerkingen of verbeterpunten

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties

 

Het doel wat wij hebben is om (potentiële) klanten te informeren over onze activiteiten en op deze manier in contact met ze te komen, en nog mooier zou zijn om opdrachten binnen te halen.

 

www.raadenadvies.nl

 

 

Neem gerust de eerste stap. Je hoeft niet de hele trap te zien, neem gewoon de eerste trede

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom Gerhart,

 

wat is jullie profiel en welke doelstellingen hebben jullie voor de website gesteld?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat me opvalt is dat je op je startpagina nogal inconsequent bent met je schrijfstijl. Particulieren spreek je aan met 'je' en als het gaat om zakelijke klanten heb je het plots over 'u'. Bovendien zou ik ook nog even met een kritisch oog naar de spelling kijken, alledag wordt meestal aan elkaar geschreven en in het onderschrift zou ik "Je kan een ravijn..." vervangen door "Je kunt een ravijn..."

Ook op de andere pagina's zijn er wel wat tekstuele verbeterpuntjes wat mij betreft.

 

Als ik op een iets ander niveau naar je site kijk moet ik zeggen dat ik niet overtuigd ben, als potentiële zakelijke afnemer van een cursus schrikt het woordje "relatiebureau'' bovenin het beeld me al direct af. Als 'particuliere klant' zou ik afhaken op de tekst op de startpagina (die is primair op zakelijke klanten gericht).

 

Kun je niet twee verschillende omgevingen maken voor zakelijke en voor particuliere klanten, ze zitten immers met een heel andere problematiek waarmee ze zich willen/kunnen identificeren. Dan zou je op de landingspagina de bezoeker direct een duidelijke keuze moeten bieden, bijkomend voordeel is dat je de zakelijke omgeving dan wat formeler in kunt steken en de particuliere omgeving lekker informeel.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Ik ga een poging wagen:

 

* Wat vind je van het design

De blauwe waas over de afbeeldingen spreekt mij niet erg aan..

Niet heel erg professioneel uitziend, grote header, grote blokken tekst..

 

* Wat vind je van de structuur

Zoveel pagina's zijn er niet en de hoofdmenu items zijn in hoofdletters, wat erg onprettig leest

 

* Wat vind je van de teksten (leest het makkelijk en uitnodigend?)

Zoals gezegd, grote blokken tekst, de homepagina is de rode tekst niet echt lekker te lezen

 

* overige complimenten, opmerkingen of verbeter punten

- De quote onderaan de pagina is nu een afbeelding, waarom?

- Copy right, all rights reserved e.d. zou ik niet tonen op de website..

- je is geen omschrijving maar een lijst met keywords dit zou ik zeker anders doen..

 

Het bovenstaande is opbouwend (en dus niet negatief) bedoeld..

 

Link naar reactie
  • 0

Wat me opvalt is dat je op je startpagina nogal inconsequent bent met je schrijfstijl. Particulieren spreek je aan met 'je' en als het gaat om zakelijke klanten heb je het plots over 'u'. Bovendien zou ik ook nog even met een kritisch oog naar de spelling kijken, alledag wordt meestal aan elkaar geschreven en in het onderschrift zou ik "Je kan een ravijn..." vervangen door "Je kunt een ravijn..."

Ook op de andere pagina's zijn er wel wat tekstuele verbeterpuntjes wat mij betreft.

 

Bedankt, de verschillende manieren van aanspreken was inderdaad een verbeter punt. Dacht dat ik ze allemaal had gehad maar toch een paar tussendoor geschoten. Dank je wel voor de overige opmerkingen.

Neem gerust de eerste stap. Je hoeft niet de hele trap te zien, neem gewoon de eerste trede

Link naar reactie
  • 0

Beste Gerhard, als ik de twee foto's van jullie bekijk zie ik twee jonge gasten, niet in pak lekker vrij enz. Als ik de site bekijk zie ik een site als tientallen anderen. waarom niet het over een andere boeg gooien, maak de site spontaner, meer wow factor, meer HEE KIJK wij doen het anders dan al die anderen. onderscheid jezelf.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Beste Gerhart,

 

de enkele menuknop en het tektstgebruik op de website zijn te vrijblijvend. Jullie dienst en de achtergrond van de trainers wordt niet of nauwelijks belicht.

 

Design: onpersoonlijk, heeft niks met relaties of persoonlijke groei te maken

Structuur: weinig knoppen, maak een boomdiagram ofzo en voeg belangrijke knoppen toe

Teksten: zie boven

Overig: vul de site met inhoud om te informeren en werven

 

Desalniettemin: veel succes morgen met de eerste trainingen!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat ik vooral mis op de site is een uitleg waarom ik bij een stel jonge mannen goed terecht kan voor opvoedingsadviezen en gereedschappen die worden aandragen om sterke relaties te bouwen. (je bedoelt trucjes ? )

 

Ik denk zelf dat jullie een beetje te jong en te onervaren in het leven zijn om dergelijke 'adviezen' te kunnen geven.

Dus maak je niet al te druk om je website, ga eerst maar eens bedenken hoe je aan mij uit kunt leggen waarom jullie met minder levenservaring dan de meeste mensen zo geschikt zijn voor jullie vak. Dat lijkt mij een boodschap die je toch op je site uit zal moeten dragen.

Link naar reactie
  • 0

* Wat vind je van het design

 

Het design springt er niet echt uit. Het zet niet aan tot actie.

 

* Wat vind je van de structuur

* Wat vind je van de teksten (leest het makkelijk en uitnodigend?)

 

De structuur is helder, maar de teksten mogen misschien iets duidelijker qua wat je precies aanbied.

 

* overige complimenten, opmerkingen of verbeterpunten

Een video op een website maakt vaak zoveel meer duidelijk (En dat zeg ik niet omdat ik ze verkoop)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Gerhart,

 

allereerst ook van harte welkom op het forum, ook ik mag mij sinds vandaag benoemen tot officieel lid.

Wat betreft de website;

 

Om te beginnen maak je een goede keus omtrent het gebruik van Flash in combinatie met HTML in verband met SEO.

HTML is zeer gebruiksvriendelijk (en zoekmachine vindbaar) en natuurlijk wil het oog ook wat,vandaar flash. Wat ik je wel wil aanraden is om de doffe kleur aan te passen. Het design komt nu oudbollig en beetje stoffig (imago) over, terwijl jullie juist in mijn optiek onderscheidend en dynamiek moeten uistralen! Probeer de bezoeker dus meer op zijn gemak te stellen en te enthousiasmeren om verder te lezen (denk aan sales)--> gebruik de website voor het verschaffen van informatie en je dienst te verkopen.

 

 

Tips n.a.v. bovenstaand;

- Design; Maak het design scherper (opvallend) thans is het richting transparant

- Tekst; Maak de tekst uitnodigend (sales), verkoop je zelf en de dienst.

- Heel belangrijk is om de aandacht van de bezoeker vast te houden op je website, probeer dus te zorgen voor afwisseling van de pagina's maar houd wel de consistentie vast (huisstijl), probeer dus te werken met illustraties om iets uit te leggen. Het is nu te veel tekst om door te nemen.

- Gebruik de meta voor SEO

- Menu; De site kan nog gebruiksvriendelijker wanneer de menu's en submenu's duidelijker zichbaar worden. Zo is het m.i. niet verstandig om de contact button als submenu te laten fungeren. Je hebt momenteel 3 menu's en ook 3 submenu's. Er is nog genoeg ruimte om i.p.v. submenu's een menu aan te maken (maakt het direct overzichtelijker).

 

Succes verder!

 

met vriendelijke groet,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

* Wat vind je van het design

Het spreekt me niet aan. Het kleurgebruik maakt dat de website heel kil oogt. Met de zwaar depressieve mensen op de voorpagina krijg ik er niet echt een lekker gevoel bij. Daarnaast is de header zoals eerder aangegeven volgens mij ook veel te groot. Het logo is dan ook totaal niet in verhouding met de rest, waardoor het geheel wat "topzwaar" wordt.

 

* Wat vind je van de structuur

Zoals eerder gezegd erg onoverzichtelijk. Op één of andere manier is het in mijn browser zo dat het submenu pas na een tijdje weer zal worden gegeven. Dit is erg irritant. Ik begreep dus eerst ook niet waar die gegevens te vinden waren. Waarom splits je trouwens alles zo erg op? je kunt het team en de intro makkelijk in één pagina verwerken. Dit scheelt overbodig klikken.

 

* Wat vind je van de teksten (leest het makkelijk en uitnodigend?)

De teksten lezen makkelijk maar zijn niet uitnodigend en weinig inspirerend. Voor de gein moet je eens googlen op de combinatie "jong en professioneel bedrijf" wat 180.000 hits oplevert. Niet echt origineel dus. Ik mis ook het stukje achtergrond achter de Disc analyse. Gaat dit over CD'roms die je als leidraad gebruikt? Daarnaast vind ik dat de vragende zinnen een hoog Tell Sell gehalte hebben. Dit kan ook anders, frisser en meer aansprekend.

 

* overige complimenten, opmerkingen of verbeterpunten

Verbeter de vindbaarheid van de contact gegevens, het liefst op elke pagina terug laten komen. Let daarnaast in de HTML op de verwijzingen naar plaatjes... er zijn paden gebruikt met daarin spaties, maar ook met dubbele //, wat volgens mij niet op elke browser goed word weergegeven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

[*]Wat vind je van het design

[*]Wat vind je van de structuur

[*]Wat vind je van de teksten (leest het makkelijk en uitnodigend?)

[*]overige complimenten, opmerkingen of verbeterpunten

 

Design is oke. Professioneel genoeg.

 

Over de structuur: Als leek en denk ook als bezoeker denk ik bij trainingscentrum aan een locatie. Niet direct aan een dienst. Zit in jullie tagline, maar als rubriekbenaming denk ik niet aan info over trainingen die jullie geven. Noem het Trainingen dan is het gelijk duidelijk.

Zelfde geldt voor relatiebureau. Is bedacht door jullie, niet denkend vanuit de bezoeker. Denk vanuit de bezoeker en dan kom jezelf met betere benamingen zoals relatie bemiddeling.

 

Jullie belangrijkste product (jullie zelf als trainers) is weggestopt onder eerste rubriek, maak hier een aparte rubriek van net zoals de contactgegevens. Die verdient bijna altijd standaard een eigen rubriek/knop.

 

Op websites zie je zelden teksten geheel uitgevuld. Dit leest gewoon niet lekker. Over inhoud kan ik niets zeggen wel dat de regels te lang zijn. Hou het kort, werk met pakkende tussenkopjes. Bekijk zelf of ze vanuit de bezoeker geschreven zijn. Wat wil een bezoeker weten? Wat is voor hem/haar belangrijk.

 

Op de subpagina's is de regellengte te lang, dit leest moeilijk.

 

Plaats de CV's van de twee trainers die jullie in dienst hebben (onze trainers). Geeft direct wat extra kracht aan de pagina. Diploma's? Oorkondes? Lidmaatschap? Is er iets waar mensen vertrouwen aan hechten als ze zoeken naar trainers?

 

En eindig de pagina's met een actie. Neem nu contact op voor ...

 

Formulier nodig? Kijk eens bij http://www.jotform.com. Geheel gratis en je maakt de mooiste formulieren in een hand omdraai. Inclusief allerlei handige extra's (gebruik ze zelf ook)

 

 

Martsmedia - Website analyse, Internet Strategie & Marketing voor het MKB
Link naar reactie
  • 0

Wat zijn jullie kritisch zeg :P Maar even zonder dollen, afgelopen weekend hebben wij overleg gehad en we gaan het een en ander aanpassen op onze website en gaan hier zeker een groot aantal punten die hier genoemd zijn in meenemen. Als dit allemaal is gedaan ga ik zeker nog een keer jullie mening vragen. Nogmaals, heel erg bedankt!

Neem gerust de eerste stap. Je hoeft niet de hele trap te zien, neem gewoon de eerste trede

Link naar reactie
  • 0

Kijk dan ook even onder de waterspiegel.

 

Ligt er beetje aan wat je belangrijk vindt. Mocht je ooit de ambitie hebben om enigszins vindbaar te zijn in Google dan begin met de huidige code-brei meteen op 2-0 achterstand. Je is immers behoorlijk recht-toe-recht-aan. Maar als ik zie hoeveel code er gebruikt wordt om die paar letters tekst op het scherm te krijgen, dan is dat om te huilen.

Ter indicatie, zou je 'm in plain HTML namaken dan lukt je dat met 85% minder code. De verhouding tekst-code op een pagina als de homepage gaat dan van zo'n 15/85 naar 70/30. Elke keer wanneer ik dit ergens doorvoerde schoten ze in Google omhoog, nog voor we met onze linkbuilding begonnen.

 

Moet je nu af van je Joomla template?

Dat ligt dus aan je ambitie, maar ook aan wat je verder met de site wilt. Zo te zien heb je een Joomla template genaamd Jarutile genomen. En als ik kijk naar het enorme aantal div-jes dat wordt geopend (

) en zonder inhoud of schijnbaar doel meteen weer wordt gesloten (
) dan lijkt dit template een overkill aan functionaliteit te hebben, die je in ieder geval tot op heden nauwelijks gebruikt. Maar die ballast sleep je wel mee!

 

Verder kan het lastig zijn (zeker voor relatieve leken) om in Joomla je eigen voorkeuren te volgen:

 

- Zo zou ik zelf de meta-tags robots ("index, follow" is gewoon een defaultwaarde!), author en generator er gewoon uitgooien.

- Het nut van "base-href " zie ik hier ook niet (je gebruikt bovendien vrijwel uitsluitend absolute (voluit geschreven) url-paden)

- Voor wat je nu doet heb je ook het Javascript niet nodig (behalve dan je web-analytics)

- Idem voor de IE6 en IE7 hacks (e voor evt. transparantie in IE6 heb je wel iets nodig, maar dat kan ook anders)

- DOC-type ontbreekt, die zou ik wel toevoegen (bijv. XHTML-transitional

- "meta name title" een paar regels omhoog, direct onder "meta htt-equiv" en per pagina vullen met een relevante tekstregel

- Maak de url-paden relatief en de mappen-structuur niet al te diep. Om je een idee te geven, nu heb je paden als:

 

href="http://www.raadenadvies.nl/templates/jarutile/css/colors/blue.css ...

 

dat wordt dan: href="css/colors/blue.css ... of href="css/blue.css ... of zelfs href="blue.css ...

 

 

Nog even een usability puntje

Ik vind het zelf nogal verwarrend al een menu-kopje niet alleen de drager is van een submenu maar ook een eigen link kent. aandachtspunten. Ik zou dan dat balkje met "Traingscentrum" gewoon uit laten klappen, die zelf niet aanklikbaar maken, maar daar onder twee sublevel opnemen met "Over ons Trainingscentrum" en "Disc-Analyse".

 

Tot slot

Zou je inderdaad van het Joomla template af gaan, maak het dan eerst gewoon in HTML en CSS. Gebruik eventueel Javascript voor dingen als het rotereren van Quotes (die zijn best goed, je zou ze ook écht als Quto kunnen weergeven in een rechterkolom, dan wordt je bladspiegel ook beter), slides of sjeike fade-effectjes.

Blijft de site vrij statisch, dan zou je zelfs in HTML kunnen updaten. Of kijk eens naar eenvoudige CMS-systemen als Frog CMS of zelfs Cushy CMS (eigenlijk geen echt CMS, maar wel makkelijk).

 

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Een korte reactie: Site ziet er overzichtelijk en simpel uit, maar ik zie de teksten onderin (dikgedrukt) soms half in de normale tekst verschijnen.

 

En het zou ook wel netjes zijn als ze de auteur erbij zetten, Nu is het net of het hun eigen teksten zijn.

Een aantal herken ik in ieder geval van bekende auteurs.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.