• 0

Goede ideeen voor geslaagde guerilla-marketing

Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. De term is afkomstig uit de oorlogsvoering waar het Spaanse woord guerrilla gebruikt wordt om een bepaald type oorlog te beschrijven waarbij kleine groepen strijders een veel groter leger effectief op afstand weten te houden.

 

De overeenkomst tussen situaties in het bedrijfsleven waar een kleine organisatie een veel grotere organisatie (vaak de marktleider) probeert te bevechten, leidt ertoe dat ook hierop de term guerrilla geplakt wordt.

 

Een van de middelen die guerrillamarketeers kunnen gebruiken is het choqueren van mensen, waardoor zeer snel en veelal op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.

 

Hebben jullie goede ideeen voor een geslaagde guerilla-marketing actie, of dit recentelijk al in de praktijk gebracht? Ik ben zelf werkzaam in de financiele dienstverlening, en vind het dus wat lastig om hier goede invulling aan te geven. Misschien zijn HL-ers die er ervaring mee hebben.

 

Graag jullie ideeen.

 

 

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken.

 

Als je gaat kijken naar de meer bekende guerillamarketing akties die ook daadwerkelijk een groot bereik hadden zal je zien dat hier geen "beperkte middelen" voor beschikbaar waren. Daar gaan gewoon behoorlijke budgetten tegenaan.

 

Daarnaast is de reikwijdte vooraf onbekend. Stel je maakt een leuk, goed en humoristisch youtube filmpje. Dan kan dit drie kanten op:

 

1) Niemand kijkt er naar.

2) Het wordt opgepikt en binnen een maand 400k positieve reacties

3) Het wordt opgepikt en binnen een maand 800k negatieve reacties

 

Wanneer je beperkte (financiële) middelen hebt, dan komt het mijn inziens vooral op tijd aan. Besteed veel tijd aan het adviseren op fora's, blogs en dies wat meer zij. Hou bij welke vragen er leven en maak hier artikelen van voor op je website. Is je website hier niet geschikt voor, open een blog. Bij een terugkerende vraag kan je dan evt. linken naar een relevant artikel op je website cq. blog zodat het niet direct als spam gezien wordt. Klinkt wat suffer als "web2.0 social hub guerilla tactics" maar is eigenlijk hetzelfde :D

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Mensen choqueren en bereiken is niet zo moeilijk, je plaats een foto van een naakte bejaarde en zet erbij dat dit het toekomstbeeld is en je zal een groot publiek bereiken en ook veel daarvan choqueren.

 

Of deze wijze wel passend is voor een actuaris is weer een ander verhaal.

 

De vraag is hoever wil je gaan zonder je betrouwbaarheid en imago aan te tasten.

Link naar reactie
  • 1

Vallen die filmpjes op YouTube niet gewoon onder virals ?

 

En gaat Guerilla-marketing niet meer over actief dingen doen, bijvoorbeeld ludieke acties op publieke locaties die druk bezocht worden ?

Flyeren op de autorai met gratis autoverzekeringen (met addertje natuurlijk), gratis treinkaartjes op stations uitdelen (naar niet bestaande NS-bestemmingen zoals Lutjebroek). Kans op gratis bezoek aan de hoeren om jullie ziektekostenverzekering met uitgebreide soa test onder de aandacht te brengen, enz enz.

Link naar reactie
  • 0

Guerilla-marketing en virale marketing hebben heel veel gemeen. Ik zie virale marketing als een vorm van marketing waarbij na lancering de verspreiding vanzelf gaat. Een vriend van mij gaf me een keer de volgende quote:

 

"Viral marketing is an ideavirus in which the carrier of the virus IS the product"

 

Guerilla-marketing is een subcategorie van virale marketing waarbij de drie G's centraal staan: Grof, Geil of Grappig. Zoals Eijkb al aangeeft is het heel moeilijk om in te schatten hoe het valt. De kans dat het gewenste resultaat wordt behaalt, is vele malen kleiner dan de kans op ongewenst resultaat.

 

Zeker binnen de financiële dienstverlening is vertrouwen het sleutelwoord. Juist door een guerilla-marketingactie te houden, zet je dit vertrouwen op het spel en dit is niet wat je wilt. Alleen wanneer de juiste groep mensen het in de juiste context opvat en verder verspreid, is de actie geslaagd en behaal je het gewenste resultaat.

 

Welke groep wil je met je marketingactie bereiken? Wat zijn de kenmerken van deze personen? Welke dienst of product wil je onder de aandacht brengen? Als je iets weg zou geven aan deze doelgroep, waar zou je hen dan blij mee maken en hoe sluit dit aan bij jouw dienst of product?

 

Dit zijn vragen die belangrijk zijn. Het bereiken van massa's mensen met maar een klein budget klinkt natuurlijk ideaal, maar is heel erg lastig. Daarnaast is vaak het probleem bij guerilla-acties dat zij weliswaar voor grote exposure zorgen, maar slechts weinig conversie met zich meebrengen...

 

Succes!

 

Nick

Link naar reactie
  • 0

Hele aggresieve stijl van marketing waarbij er van te voren goed moet worden nagedacht of het imago en de core business hierdoor worden ondersteund. De boodschap moet de doelgroep aanspreken anders schiet het misschien in het verkeerde keelgat en is het huidige imago in gevaar gebracht (onnodige risico's).

 

Voordat je aan een dergelijke manier van marketing begint, breng dan eerst de doelgroep goed in kaart en probeer dan de grens op te zoeken.

 

Het verrast mij dat iedereen het hier categoriseerd met de drie g's en choquerend, dit is wel vaak de meest gebruikte vorm van guerilla en virale marketing, maar niet altijd de meest succesvolle. Guerilla en virale marketing hoeft dus niet altijd persé worden gekoppeld aan choquerende marketing. Het doel van deze stijl van marketing is het creeren van mond-tot-mond reclame op basis van een korte campagne die de doelgroep aanspreekt.

 

Succes!

 

met vriendelijke groet,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Het verrast mij dat iedereen het hier categoriseerd met de drie g's en choquerend, dit is wel vaak de meest gebruikte vorm van guerilla en virale marketing, maar niet altijd de meest succesvolle. Guerilla en virale marketing hoeft dus niet altijd persé worden gekoppeld aan choquerende marketing. Het doel van deze stijl van marketing is het creeren van mond-tot-mond reclame op basis van een korte campagne die de doelgroep aanspreekt.

 

De drie G's en choquerend gaan praktisch altijd samen met guerilla, maar zeker niet met virale marketing. Denk aan de tell-a-friend functionaliteiten welke het typische voorbeeld van virale marketing zijn, maar niets met guerilla marketing te maken hebben...

Link naar reactie
  • 0

De Amerikaanse marketeer Jay Conrad Levinson introduceerde de term guerrilla marketing voor het eerst in 1983 in zijn gelijknamige boek. In zijn visie is guerrilla marketing eigenlijk niets meer dan het op een zo kostenefficiënt mogelijke manier inzetten van de traditionele marketinginstrumenten.

 

Een voorbeeld van een bekende guerilla marketing campagne is;

DITZO en DATZO

 

Een voorbeeld waarbij de grens van het toelaatbare lijkt te zijn overschreden is de guerrilla campagne van de nieuwe verzekeraar DITZO. Ter introductie van hun nieuwe label werden in bushokjes witte posters opgehangen waarop enkel het woord DATZO stond in het lettertype, de opmaak of het logo van een aantal bekende Nederlandse verzekeraars. Deze bushokjescampagne werd opgevolgd door tv-commercials waarbij DITZO zich afzette tegen de bekende verzekeraars die men onder de fictieve verzamelnaam DATZO over één kam schoor.

 

 

Hier komen niet de 3 g's te voorschijn. Wel is het bij de meeste mensen de bekendste vorm van de guerilla techniek, het choque effect.. Maar guerilla is niets meer dan de grens opzoeken (kan ook op andere manieren). Creativiteit bepaalt mede het succes.

 

Belangrijk voor het slagen van een guerilla campagne:

1. Is de guerrilla actie origineel, zowel qua inhoud als qua vorm?

2. Is de guerrilla actie onverwacht en onvoorspelbaar, kortom: is het een soort overval?

3. Wordt er met guerrilla marketing voldoende bereik gecreëerd? Kan dit bereik worden vergroot door middel van buzz of redactionele aandacht? En is het mogelijk om beelden te maken van de guerrilla actie?

4. Is de guerrilla actie relevant? Sluit de actie aan op de kernwaarden van het product of het merk, en is die een vertaling

daarvan naar de doelgroep?

5. Is de guerrilla actie op het juiste moment? Speelt die in op de actualiteit, productlancering of gebeurtenis, op de juiste plek en op het juiste moment?

6. Wekt de guerrilla actie sympathie op?

 

Met vriendelijke groet,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De Amerikaanse marketeer Jay Conrad Levinson introduceerde de term guerrilla marketing voor het eerst in 1983 in zijn gelijknamige boek. In zijn visie is guerrilla marketing eigenlijk niets meer dan het op een zo kostenefficiënt mogelijke manier inzetten van de traditionele marketinginstrumenten.

 

Een voorbeeld van een bekende guerilla marketing campagne is;

DITZO en DATZO

 

Een voorbeeld waarbij de grens van het toelaatbare lijkt te zijn overschreden is de guerrilla campagne van de nieuwe verzekeraar DITZO. Ter introductie van hun nieuwe label werden in bushokjes witte posters opgehangen waarop enkel het woord DATZO stond in het lettertype, de opmaak of het logo van een aantal bekende Nederlandse verzekeraars. Deze bushokjescampagne werd opgevolgd door tv-commercials waarbij DITZO zich afzette tegen de bekende verzekeraars die men onder de fictieve verzamelnaam DATZO over één kam schoor.

 

 

Hier komen niet de 3 g's te voorschijn. Wel is het bij de meeste mensen de bekendste vorm van de guerilla techniek, het choque effect.. Maar guerilla is niets meer dan de grens opzoeken (kan ook op andere manieren).

 

Belangrijk voor het slagen van een guerilla campagne:

1. Is de guerrilla actie origineel, zowel qua inhoud als qua vorm?

2. Is de guerrilla actie onverwacht en onvoorspelbaar, kortom: is het een soort overval?

3. Wordt er met guerrilla marketing voldoende bereik gecreëerd? Kan dit bereik worden vergroot door middel van buzz of redactionele aandacht? En is het mogelijk om beelden te maken van de guerrilla actie?

4. Is de guerrilla actie relevant? Sluit de actie aan op de kernwaarden van het product of het merk, en is die een vertaling

daarvan naar de doelgroep?

5. Is de guerrilla actie op het juiste moment? Speelt die in op de actualiteit, productlancering of gebeurtenis, op de juiste plek en op het juiste moment?

6. Wekt de guerrilla actie sympathie op?

 

Met vriendelijke groet,

 

Rémon

 

Helder! Zeker de vragen...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook wel een querillamarketing actie gedaan, tenminste, het was de bedoeling dat het zou gaan gebeuren. Er zouden door geheel de stad Groningen in totaal 30 grote groene dozen van 107 x 80 x 90 cm groot op locaties komen te staan. Uiteindelijk konden er slechts 10 dozen geplaatst worden omdat het zonder enige vergunning plaats vond en tja, dan is de kans en risico om politie tegen te komen nogal groot. Ik ben in korte tijd ook een aantal maal aangehouden. Ik geloof in 2 weken tijd 4 keer, alle keren met een waarschuwing door verschillende stadseenheden. Toen heb ik besloten ermee te stoppen. Op dit moment staan nog steeds 20 van deze dozen opgevouwen in de schuur.

 

Als ik kijk naar de respons (de actie was, maak een leuke foto, stuur hem op en de creatiefste krijgt een prijs) was het dramatisch slecht. Op de buitenzijde stond groot het domeinnaam die erop was gespoten. Echter de bezoekers kwamen niet of nauwelijks en ik zie deze actie meer als een leerpunt waar op verschillende dingen leermomenten op zijn te pikken. Zo denk ik dat ik de volgende keer toch eerst ga kijken naar legaliteit en vergunningen en om bijv sneller te kunnen weglopen. Of iets minder opvallend te werk gaan. Daarnaast denk ik dat de respons lager was vanwege de wat ingewikkelde url die erop stond.

 

Ik heb even een foto toegevoegd om inzicht te krijgen van de omvang van de doos. Ik hoop dat deze een beetje duidelijk is :)

GreenBloxto.thumb.jpg.cde826d2206ab52fe7366c9dddfc5341.jpg

Link naar reactie
  • 0

Aansluitend op jouw achtergrond en de aanstaande(?) verhoging van de pensioenleeftijd zou ik me kunnen bedenken dat men aan arbeidsbemiddeling in bejaardenhuizen begint ;) Omtrent dit thema lijkt me toch wel iets te bedenken en kan genoeg onrust en daarmee publiciteit veroorzaken.

Een mildere vorm om bijv. naar bedrijven te sturen is een aangepaste felicitatiekaart voor iemand's zijn pensioen. Nu dus even niet. of hartelijke gefeliciteerd 6567-jarige o.i.d.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit geadverteerd in een cultuurbijlage in het NRC, paginagroot A2 formaat want het was een speciale deal (ik geloof een eur 5.000,- barterdeal aan consultancyuren).

 

Toen heb ik overwogen om al mijn prospects, leads en organisaties waar we graag binnen wilden komen te noemen (in plaatst van de standaard referenties). Dus organisaties waarbij wij in de komende maanden successen willen behalen in plaats van onze successen zijn behaald bij....

 

Helaas heb ik het niet aangedurft, maar ik zou nog graag eens zo'n kans krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit geadverteerd in een cultuurbijlage in het NRC, paginagroot A2 formaat want het was een speciale deal (ik geloof een eur 5.000,- barterdeal aan consultancyuren).

 

Toen heb ik overwogen om al mijn prospects, leads en organisaties waar we graag binnen wilden komen te noemen (in plaatst van de standaard referenties). Dus organisaties waarbij wij in de komende maanden successen willen behalen in plaats van onze successen zijn behaald bij....

 

Helaas heb ik het niet aangedurft, maar ik zou nog graag eens zo'n kans krijgen.

 

Lijkt me een strakke aktie en typisch guerilla marketing. Gevaarlijk is wel dat je heel stellig cq. brutaal moet zijn en het moet juist die bedrijven triggeren om verhaal te halen. Zoals het een guerilla aktie betaamt kan het groot succes betekenen of zelfmoord.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Het probleem met guerrillamarketing is dat het in feite gewoon gaat om creativiteit. Daar is in feite geen recept voor, hoewel men vaak achteraf recepten heeft onttrokken aan de creatieve marketingacties van mensen. Echter: als anderen dié acties dan gaan imiteren sla je de plank mis. Als je voor de zoveelste keer stencils op een winkelstraat spuit 's nachts, of een raar ding in de wei zet, of een bizarrre hoax optuigt zal dit misschien wel wat resultaat opleveren maar mensen worden ook een beetje overprikkeld ben ik bang.

 

Als je gewoon uitgaat van low budget een creatieve campagne verzinnen rondom financiële dienstverlening is er natuurlijk vanalles denkbaar.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Actuva,

 

Buiten het feit dat je ook volgens mij een verkeerd beeld hebt van guerrillamarketing, wat volgens de bedenker niet meer is dan de weinige middelen (lees marketinggeld) die je als kleine ondernemer hebt ,slimmer en creatiever inzetten dan dat de marketinglegers van grote bedrijven dat kunnen, zodat je de oorlog om de klant van hen wint.

 

Dus inderdaad gewoon creatief zijn zoals Annedien zegt en dan kun je net als heel veel kleine ondernemers heel succesvol guerrillamarketing bedrijven.

 

Maar nu even een blonde vraag: Waarom wil jij aan de gang met guerrillamarketing? Wat wil je daarmee bereiken?

Oftewel wat is je doel?

Als je hier vertelt wat jij wilt bereiken, kunnen wij je misschien aan ideeen helpen om dat te realiseren.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses, maar misschien heb ik het inderdaad enigszins verkeerd opgeschreven in mijn post. Het is voor mij niet aan de orde om een ludieke guerilla-marketingactie op touw te zetten. Voor mij is dat als financieel adviseur (actuaris) sowieso geen efficient middel. Waar ik uiteraard wel naar op zoek ben zijn acties, ideeen, methoden om met zo min (goedkoop) mogelijke middelen zoveel mogelijk potentiele klanten weet te bereiken. Dat was eigenlijk meer de achtergrond van mijn post.

 

Sowieso denk ik dat veel ondernemers in deze tijden zoeken naar mogelijkheden om te adverteren die zo weinig mogelijk kosten. Voor niche-branches zoals actuarissen moet je het vooral hebben van:

 

1) goed je werk doen

2) naamsbekendheid

3) mond-tot-mond reclame

4) gunbaarheidsfactor

 

Ik kan me voorstellen dat in andere branches wellicht guerilla-technieken wel zouden kunnen werken. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie
  • 0

Misschien een stomme vraag maar wat doet een financieel adviseur ?

Is dat iemand die voor lenen.nl werkt en mensen leningen door de strot drukt ? Is dat iemand die mij verteld hoe ik in de onstuimige tijden mijn centjes het beste veilig kan stellen en toch nog wat rendement kan halen ?

Als ik even Google kom ik iets van financieel risicomanagement tegen.

 

Voor mijn beeldvorming zou het erg prettig zijn als je iets meer uitweid over jouw vak, maar misschien weet je zelf ook niet zo goed wat je doet en lukt het je daarom ook niet met potentiele klanten te communiceren ?

 

Ow trouwens in geval 3, ik hoop dat je uitsluitend vrouwelijke clienten hebt, meestal bedoelen mensen mond tot mond reclame.

 

En ja ik weet dat ik soms een pain in the ass ben, maar ik hou van duidelijkheid.

Link naar reactie
  • 0

Haha ! Lolbroek.

 

Ik zou zeggen: neem eens een kijkje op m'n site. Wellicht gaat het dan dagen bij je.

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie
  • 1

Hallo Actuva,

 

Word je op een drukbezocht forum uitgenodigd om uit te leggen wat je precies voor welke doelgroep kunt betekenen en dan wimpel je dat aanbod af met een verwijzing naar je website.

Als kleine ondernemer slim bezig zijn met guerrillamarketing betekent ook dat je dit soort voorzetjes voor gratis reclame dankbaar inkopt.

 

Daarnaast ga jij ervan uit dat iedereen hier weet wat een actuaris is, want dat schrijf je als uitleg achter financieel adviseur. Ik betwijfel dat sterk. Hierbij dus een herhaalde oproep om ons in het kort uit te leggen wat je precies doet en voor wie.

 

Daarnaast de vraag waarom je dit draadje bent begonnen, want nu lijkt het erop alsof je eigenlijk geen behoefte hebt aan gratis marketingadviezen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Actuva,

 

zoals jij denkt over guerrilla marketing klinkt voor mij als schieten met hagel. De kracht van guerrilla marketing zit in het verrassingselement van een gerichte actie en het beoogde oppakken daarvan door grootschalige media voor free publicity.

 

Ik denk dat je je beter lokaal of regionaal kunt profileren, zoals je zelf al aangeeft. Dit kan direct via de gangbare kanalen, maar met een beetje creativiteit ook indirect met ludieke, low cost acties. Sympathiek overkomen is daarbij de kunst. Ik ben ook benieuwd naar je herkansing. Daarbij wil ik je nog wel even terugverwijzen naar de spelregels rondom het posten van site checks.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Actuva,

 

Ik zou zeggen: werk eerst het boek Small Business Marketing for Dummies door en stuur dan alle bejaardenhuizen een kaartje met de volgende tekst:

 

Wilt u weten hoe lang mevrouw Jansen (90) uw kamer nog bezet houdt?

 

Dat is in elk geval shocking en jij kunt o.b.v. sterftetafels wel kansen berekenen voor de in- en uitstroom van het bejaardenhuis...

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 1

Ik kan me voorstellen dat in andere branches wellicht guerilla-technieken wel zouden kunnen werken. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.

 

Voor een succesvolle guerilla-techniek moet je je doelgroep bereiken.. anders heeft het geen effect.

Dus je zou je doelgroep erop attent kunnen maken voor het belang van een goed pensioen. Dus het kunnen genieten van de oude dagen... Je kan op verschillende manieren gebruik maken van guerilla marketing.

 

Je kan het aftasten op het feit dat je de dienst aanbiedt door;

- Sarah en abraham poppen overal te plaatsen die er slecht uitzien en erbij zitten met een tekst heeft u al nagedacht over uw pensioen... zij niet!

 

- of via internet met grappige afbeeldingen te werk gaan, zie bijlage.. met de tekst: Overbodige luxe... welnee! Zij is langs geweest bij Actuva

 

Weet niet of het bruikbaar is maar het geeft je misschien wel een idee!

 

groeten,

 

Rémon

 

 

185574_962_1200749510543-pensioen-genieten.jpg.bdf4edc2d459cc774cd2b67b9cbd204f.jpg

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.