• 0

Goede ideeen voor geslaagde guerilla-marketing

Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. De term is afkomstig uit de oorlogsvoering waar het Spaanse woord guerrilla gebruikt wordt om een bepaald type oorlog te beschrijven waarbij kleine groepen strijders een veel groter leger effectief op afstand weten te houden.

 

De overeenkomst tussen situaties in het bedrijfsleven waar een kleine organisatie een veel grotere organisatie (vaak de marktleider) probeert te bevechten, leidt ertoe dat ook hierop de term guerrilla geplakt wordt.

 

Een van de middelen die guerrillamarketeers kunnen gebruiken is het choqueren van mensen, waardoor zeer snel en veelal op goedkope wijze een groot aantal mensen bereikt kan worden.

 

Hebben jullie goede ideeen voor een geslaagde guerilla-marketing actie, of dit recentelijk al in de praktijk gebracht? Ik ben zelf werkzaam in de financiele dienstverlening, en vind het dus wat lastig om hier goede invulling aan te geven. Misschien zijn HL-ers die er ervaring mee hebben.

 

Graag jullie ideeen.

 

 

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Van die zadelhoesjes? Of valt dat alweer buiten de definitie?

 

Groet,

 

Highio

 

Is ook een vorm van guerilla marketing! Alleen wel al vaker toegepast, dus de creativiteit is beperkt en dat heeft invloed op het slagingspercentage van een succesvolle guerilla marketing. Die vorm van guerilla marketing wordt vaak gedaan op opendagen (als het slechtweer is) en veel door scholen!

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

 

Marketing (alle marketing, ook guerrila) begint met goed nadenken over wat je kunt en doet, en voor wie dat van belang kan zijn. Uit je website leid ik af dat je nou niet bepaald diensten aan eenmanszaakjes levert. Je praat daar over pensioenbeleid en pensioenfondsen, wat suggereert dat je alleen voor grote instellingen interessant bent.

 

Als dat zo is, is je doelgroep tot op het niveau van individuele afnemers te identificeren. Vervolgens is vanalles mogelijk, inclusief guerrila acties op vakcongressen. Hoewel je ook al veel kunt bereiken door naam te maken in het vak met onderzoek naar en een blog over een hoekje vakkennis dat door anderen minder opgezocht wordt. De effecten van doorwerkers, de groeiende groep negentig-plussers - ik noem maar twee zijstraten.

 

Maar als je toch een bredere doelgroep wil aanspreken (wat doen middelgrote werkgevers aan pensioenverplichtingen: aansluiting zoeken bij een bestaan fonds?), zul je iets duidelijker moeten maken wat je hen te bieden hebt.

 

Overigens snap ik de vijandige reacties niet zo goed. Al had de topicstarter veel meer over guerrila-marketing enz op het forum kunnen vinden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Is ook een vorm van guerilla marketing! Alleen wel al vaker toegepast, dus de creativiteit is beperkt en dat heeft invloed op het slagingspercentage van een succesvolle guerilla marketing. Die vorm van guerilla marketing wordt vaak gedaan op opendagen (als het slechtweer is) en veel door scholen!

 

Dezelfde hoesjes aanbrengen op fietsen bij buurt-/activiteitencentra of instellingen met een nieuwe, middelbare of seniore doelgroep is misschien wel weer nieuw en ik meen dat dat best dankbare gebruikers kunnen zijn! ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Is ook een vorm van guerilla marketing! Alleen wel al vaker toegepast, dus de creativiteit is beperkt en dat heeft invloed op het slagingspercentage van een succesvolle guerilla marketing. Die vorm van guerilla marketing wordt vaak gedaan op opendagen (als het slechtweer is) en veel door scholen!

 

Dezelfde hoesjes aanbrengen op fietsen bij buurt-/activiteitencentra of instellingen met een nieuwe, middelbare of seniore doelgroep is misschien wel weer nieuw en ik meen dat dat best dankbare gebruikers kunnen zijn! ;)

 

Groet,

 

Highio

 

Daar heb je een punt ;)

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Ik zou naar een Hogeschool / Universiteit gaan en een prijs van EUR 1.000,- uitreiken voor het meest creatieve idee...

 

Dan moet je wel over het budget beschikken. Immers gaat het de topicstarter om een zo goedkoop mogelijke actie te houden. Als je dan al 1.000 euro over de balk smijt voor de prijs, en dan nog eens moet investeren in de actie zelf, ben je dus 2 keer kosten kwijt en is het idee van een goedkope actie weer weg...

Link naar reactie
  • 0

Niet zo zeer guerrilla marketing, maar misschien wel een idee: faciliteer de maandelijkse actuarissen-relatie vrijdagmiddagborrel (de uitnodiging voor a.s. vrijdag vandaag nog versturen). ;D

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Indexeer je prospects in de regio. Ga snachts voor iedere deur zitten met een blik vol stoepkrijt en kalk voor de voordeur:

 

Heeft u uw al pensioen al geregeld? (bijvoorbeeld)

Ik kan u helpen met uw pensioenregeling en maak meteen uw stoep weer schoon. Bel: 0000-000000

 

Om het af te maken kom je naar je afspraak (strak in pak) met een emmer sop en een glimlach. Je doorbreekt dan ook meteen (letterlijk en figuurlijk) het stoffige imago van de branche.

 

;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.