• 0

Productfoto's van software dozen.

Wat vinden jullie van de volgende product foto's van software dozen? Zijn ze acceptabel? De vorige zagen er nogal amateuristisch uit. Daarom heb ik een ontwerper ingeschakeld voor het ontwerp van de kale virtuele dozen. Met de vorige had ik zelf een kartonnen doos gemaakt en die gefotografeerd. Dat gaf echter geen goede professionele foto als resultaat.

Paul

packshotdimPhPr3.thumb.jpg.8964b0063c0a2b00948329c157fa1b14.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik ben er niet kapot van. het ziet er wat geknipt en geplakt uit. het is niet heel erg lastig om een goede productdoos te maken. ik heb het zelf inmiddels een paar keer gedaan en met wat oefenen box ik het in een paar minuten voor elkaar. belangrijk is dat je hoge resolutie afbeeldingen gebruikt om een goede kwaliteit te krijgen.

 

je ziet duidelijk kartelrandjes in de afbeelding die je nu gebruikt. iets wat vrij eenvoudig te voorkomen is

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond PaulGo,

 

als je niet om de beperking van 150 x 150 pixels heen kunt, dan zou ik me tenminste nog op het volgende richten:

- max. uitvergroting van de doos in het vlak

- uitlijning van het geheel in het midden van het vlak

- uitlijning van de tekst op de rug met de tekst op de voorzijde van de doos

 

Ik ben overigens benieuwd wanneer de markt van het concept van de productdoos afstapt, dat is inmiddels zo achterhaald met de huidige en aanstaande distributietechnieken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Om eerlijk te zijn vind ik dit er eigenlijk ook best wel amateuristisch uitzien, is dit het afgeleverde werk van een professional? Zou je anders misschien ook je oude dozen willen posten, zou graag het verschil willen zien! :)

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond PaulGo,

 

als je niet om de beperking van 150 x 150 pixels heen kunt, dan zou ik me tenminste nog op het volgende richten:

- max. uitvergroting van de doos in het vlak

- uitlijning van het geheel in het midden van het vlak

- uitlijning van de tekst op de rug met de tekst op de voorzijde van de doos

 

Ik ben overigens benieuwd wanneer de markt van het concept van de productdoos afstapt, dat is inmiddels zo achterhaald met de huidige en aanstaande distributietechnieken.

 

Groet,

 

Highio

 

Highio bedankt,

Dit ga ik meteen aanpassen.

 

Groeten van Paul

Link naar reactie
  • 1

wat je doos vooral mist (behalve een leuker ontwerp) is de uitlichting. De voorkant van de doos is egaal van kleur, dat is in de praktijk nooit zo. IMHO leeft het al heel erg op als je er in photoshop twee subtiele (radial) gradients overheen gooit (zie attachment)

 

Er bestaat trouwens software voor volgens mij, om het maken van een box te automatiseren en tot in perfectie uit te voeren.

box.thumb.jpg.8241b9b4cbec6ed09b53b9d474754e54.jpg

Link naar reactie
  • 1
box.jpg dit kost ongeveer 2 minuten om te maken. voorgeprogrameerde serie handelingen in photoshop, beetje tweaken en je hebt een goed resultaat

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0
dit kost ongeveer 2 minuten om te maken. voorgeprogrameerde serie handelingen in photoshop, beetje tweaken en je hebt een goed resultaat
ik denk dat de boodschap van belichting en beschikbaarheid van software wel overgekomen is, deze afbeelding is groter dan 150x150 pixels en de tekst op de zijkant/rug van de doos is nu al onleesbaar. Complimenten voor de inbreng van een 3D effect!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
  • 0

TvG en alle anderen bedankt voor jullie advies om software hiervoor aan te schaffen. Ik heb inmiddels Boxshot3d gekocht en nieuwe foto's gemaakt hiermee. Zie onderstaande foto. Probleem is echter wel dat zelfs kwalittaief goede foto's als ze in een thumbnail worden geperst, ze onduidelijker worden. Dit is op mijn website helaas ook nog het geval. Ik zal de webdesigner vragen om de ruimte tussen de thumbnails in XCart te verkleinen. Dan kunnen de productfoto's groter worden.

Paul

boxshotDimPhPr4.thumb.png.b3d39418baf5295314b666e485496639.png

Link naar reactie
  • 0

hoe je dit misschien ook kunt oplossen, is niet je website de afbeelding kleiner laten maken maar twee verschillende afbeeldingen gebruiken voor de thumbnail en de vergroting. Je kunt dan zelf de afbeelding kleiner maken voor de thumbnail. Dit levert vaak beter kwaliteit op. je kunt dit verkleinen doen met een gratis programma irfanview (werkt erg goed voor het verkleinen van afbeeldingen). irfanview is te downloaden op http://www.irfanview.com/ (niet de toolbar installeren)

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Door gebruik te maken van irfanview moet je zelf alle afbeeldingen verkleinen. Die moeite kun je je besparen door phpThumb in je site op te nemen(er van uitgaande dat je PHP en GD library op je server hebt staan):

 

http://phpthumb.sourceforge.net/

 

Thumbnails worden hiermee on the fly gemaakt en gecached voor snelle laadtijden. Bovendien kan je designer het ook nog gebruiken om allerlei effecten/bewerkingen uit te voeren op de afbeeldingen (beinvloed natuurlijk wel de laadtijd).

Link naar reactie
  • 0

TvG en alle anderen bedankt voor jullie advies om software hiervoor aan te schaffen. Ik heb inmiddels Boxshot3d gekocht en nieuwe foto's gemaakt hiermee. Zie onderstaande foto. Probleem is echter wel dat zelfs kwalittaief goede foto's als ze in een thumbnail worden geperst, ze onduidelijker worden. Dit is op mijn website helaas ook nog het geval. Ik zal de webdesigner vragen om de ruimte tussen de thumbnails in XCart te verkleinen. Dan kunnen de productfoto's groter worden.

Paul

 

Wat betreft de kwaliteit van thumbnails en X-Cart staat er e.e.a. op hun forum:

http://forum.x-cart.com/showthread.php?t=43719

Maar ook het al genoemde phpThumb zou een goede optie zijn.

 

Overigens ziet de box er goed uit.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo PaulGo,

 

TvG en alle anderen bedankt voor jullie advies om software hiervoor aan te schaffen.

 

Wat ik niet begrijp, je schaft software aan om een eenvoudige vorm met foto's te beplakken, terwijl je zelf Design en bouw met Dimensor verkoopt.

 

Zijn ze acceptabel?

 

Het eerste voorbeeld dat je liet zien is niet echt acceptabel, de laatste ziet er echter mooi uit en zien er op je website ook nog goed uit.

 

Wordt Dimensor geleverd in een dergelijke doos?

 

Waarom laat je niet zien wat er met Dimensor mogelijk is?

Link naar reactie
  • 0

Hallo PaulGo,

 

 

Wat ik niet begrijp, je schaft software aan om een eenvoudige vorm met foto's te beplakken, terwijl je zelf Design en bouw met Dimensor verkoopt.

 

Zijn ze acceptabel?

 

Het eerste voorbeeld dat je liet zien is niet echt acceptabel, de laatste ziet er echter mooi uit en zien er op je website ook nog goed uit.

 

Wordt Dimensor geleverd in een dergelijke doos?

 

Waarom laat je niet zien wat er met Dimensor mogelijk is?

Goede vragen: met Dimensor heb ik ook een doos gemaakt. Zie CDboxje. Echter je kan nog geen schaduw en of spiegeling in de achtergrond er aan toevoegen. De dozen van Boxshot3D zijn de mooiste die ik ook gezien heb.Zij lijken net echt op de tafel te staan. Dit komt door de nieuwste raytrace-renderingstechnieken. De 3Dfotomodellen (van de gezichten) geven duidelijk weer wat met mijn programma te maken is. Ik heb speciaal niet van de geavanceerdere renderingstechnieken gebruik gemaakt want die maken het programma erg traag. Je moet vele minuten wachten tot Boxshot 3D het model klaar heeft. Bij Dimensor duurt dat een fractie van een seconde. Als je telkens het model wilt aanpassen is een korte renderingstijd absoluut noodzakelijk.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0
Goede vragen: met Dimensor heb ik ook een doos gemaakt. Zie CDboxje. Echter je kan nog geen schaduw en of spiegeling in de achtergrond er aan toevoegen. De dozen van Boxshot3D zijn de mooiste die ik ook gezien heb.Zij lijken net echt op de tafel te staan. Dit komt door de nieuwste raytrace-renderingstechnieken. De 3Dfotomodellen (van de gezichten) geven duidelijk weer wat met mijn programma te maken is. Ik heb speciaal niet van de geavanceerdere renderingstechnieken gebruik gemaakt want die maken het programma erg traag. Je moet vele minuten wachten tot Boxshot 3D het model klaar heeft. Bij Dimensor duurt dat een fractie van een seconde. Als je telkens het model wilt aanpassen is een korte renderingstijd absoluut noodzakelijk.

 

Paul

 

CDboxje, vind ik ook nog niet zo slecht, heb ik in ieder geval het gevoel dat ik iets zie wat het te ontvangen product is. Met het oog op presentatie kan ik me voorstellen dat je een mooie productfoto wilt laten zien, ik vind het echter een teleurstelling als ik achteraf een download oid aangeboden krijg i.p.v. het getoonde product. Vandaar mijn vraag of jouw product ook op de getoonde wijze geleverd wordt.

 

Schaduw en of spiegeling, kun je volgens mij eenvoudig in je software opnemen. Lichtbron en de bijbehorende schaduw zijn eenvoudig te berekenen, eventueel aan de hand van alpha-gradient en lichtsterkte. Spiegeling moet ook eenvoudig aan te brengen zijn. Dit terzijde.

 

3Dfotomodellen (van de gezichten) geven duidelijk weer wat met mijn programma te maken is. Voor zover ik kan zien en je zelf eigenlijk al zegt is jouw programma meer geschikt voor eenvoudige symmetrische vormen. Een gezicht opbouwen uit een paar foto's is veel moeilijker dan bijvoorbeeld een gebouw / boot / stoommachine / doos.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.