• 0

KvK start sociaal netwerk voor ondernemers

http://www.nuzakelijk.nl/20090324/ondernemen/kvk-start-sociaal-netwerk-voor-ondernemers/

 

Ik dacht dat Higherlevel al door Ministerie van Economische zaken gesteund werd.. is dit dan niet wat dubbelop?

 

2 fora gesteund door hetzelfde ministerie met hetzelfde doel?

 

'De KvK wil met het eigen netwerk ondernemers “informeren, ondersteunen en verder helpen”. Volgens de Kamer van Koophandel kunnen ondernemers zo op de hoogte blijven van het wel en wee van andere bedrijven in hun branche en regio.'

 

dit is de link: http://hallo.kvk.nl/hallo/

 

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee dat zie je verkeerd, op deze manier heeft EZ twee fora onder hetzelfde dak die zo met elkaar kunnen wedijveren om wie nu het beste forum heeft. Dit leidt alleen maar tot betere dienstverlening voor ondernemers door aan EZ gelieerde instellingen.

 

 

BTW zijn er al kamervragen over deze dubbelfunctie van EZ gesteld ?

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, hier geloof ik niet in. Mikky heeft al vaker haar hulp aangeboden aan dit initiatief, maar men moest natuurlijk zelf beginnen. Jammer, maar we gaan gewoon door bij HL. Laat KvK er maar zelf achter komen dat een groot marketing budget en een zend-instelling niet de juiste manier is om mensen naar je toe te krijgen voor een community.

Link naar reactie
  • 0

@Cruisebabe, dat klopt. De logica in structuur van de groepen op de andere community is nu al ver te zoeken. Dat dat bij Hyves bijvoorbeeld vrij is, maar hier? Ik ben ook wel benieuwd hoe de moderatie binnen de groepen geregeld is.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Cruisebabe, dat klopt. De logica in structuur van de groepen op de andere community is nu al ver te zoeken. Dat dat bij Hyves bijvoorbeeld vrij is, maar hier? Ik ben ook wel benieuwd hoe de moderatie binnen de groepen geregeld is.

 

Groet,

 

Highio

 

Je hebt een punt en ik hoop dat ze er tegen opgewassen zijn. De tijd zal het zeggen.

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Heb net even wat uitgebreider gekeken op Hallo

 

- Vragen en antwoorden: nog geen vragen, laat staan antwoorden

- Ervaringen: Vrijwel ieder bericht is openlijke of verkapte spam

- Groepen : -Tig groepen waar ik geen toegevoegde waarde in zie, maar meer als weer een extra online presentatiemogelijkheid voor bedrijven.

 

Niet overtuigend tot nu toe, geen moderatie, geen aantrekkingskracht.

 

Lijkt uitermate veel op www.b2bcontact.nl dat ook verwordt tot een verzamelplaats van eigenbedrijfspromotie.

 

Heel heel heel jammer dat ze de samenwerking met HL laten lopen voor dit project.

 

Natuurlijk is alle begin moeilijk en moeten dingen groeien, maar als je verkeerd begint is rechttrekken erg moeilijk

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

De kennismaking met Hallo! van de KvK valt zwaar tegen. Er worden veel algemene kletsvragen gesteld en nietszeggende antwoorden gegeven. Het lijkt of de kwaliteit van de KvK-medewerkers niet genoeg is om e.e.a. in goede banen te leiden.

 

Verder is er inderdaad veel zelfpromotie in de vorm van discussievragen. Maar ik verwacht dat de KvK e.e.a. ook in de gaten heeft en een verbeteringsslag zal maken.

 

Een zinvolle toepassing heb ik al wel ontdekt : het starten van een kostenloos lokaal ondernemersnetwerk.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag allen,

 

@Frans: dat waren ook zo ongeveer mijn bezwaren. Ik zou benieuwd zijn naar de opstart- en jaarlijkse kosten van dit initiatief. Hetzelfde geldt voor de promotie die gaat lopen. Betrokken externe partijen?

 

15.000 leden vind ik ook een slecht gekwalificeerde doelstelling, dat heeft toch geen enkele waarde. Enkele duizenden actieve HL-ers of actieve, regionale ondernemersverenigingen zeggen mij veel meer.

 

Wat ze wel goed doen is de duidelijke link vanaf kvk.nl naar de community.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Een zinvolle toepassing heb ik al wel ontdekt : het starten van een kostenloos lokaal ondernemersnetwerk.

 

 

Dat kan volgens mij onder andere ook op Linkedin, Flametree en Twitter. En daar zijn al wel mensen actief, dus waarom iemand dat op de nieuwe kvk-site gaat doen zal mij benieuwen.

 

Laten wij hier niet teveel negatieve energie steken in dit platform. Mijn water vertelt me dat dit initiatief de samenwerking tussen HL en kvk's alleen maar dichterbij brengt. Geduld is vaak een schone zaak.

 

Groeten Karen (die gewoon lekker blijft HL-len)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf ben deelnemer aan het ikstartsmart project van de KvK en de provincie en weer via dit project zijn we dus ook aangesloten aan Hallo! Dus bij die deelnemers zitten volgens mij dan ook automatisch alle ikstartsmarters?

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeffrey,

 

ben je partner of startende deelnemer? Kun je wat algemene informatie geven over ikstartsmart en de betrokken provincie(s)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Overbodig, ouderwets en idioot instituut, die hele KvK.

 

En dan nu een netwerksite.. WOEHAA!!

 

Alsof ze daar ineens wakker zijn geworden en even zijn vergeten dat we Higherlevel, LinkedIn enz enz enz al lang hebben.

 

Opdoeken die tent. Kost alleen maar geld en ik heb werkelijk nog NOOIT iets gehad aan die tent... Kost alleen maar geld.

 

Overigens heb ik dit al eens aangezwengeld bij Mei Li Vos, 2e kamerlid voor de PvdA. Zij is het met me eens dat 't een overbodig en ouderwets instituut is maar geeft aan dat ze geen kamermeerderheid kan vinden om hier iets aan te doen. CDA en VVD houden dit tegen. Dus... mochten hier (actieve) leden zijn van die clubs, zwengel die discussie eens aan in je partij!

 

Overigens gebiedt de eerlijkheid mij te melden dat ik geeneens de moeite heb genomen om de website te bekijken. Ik hoorde er iets over op de radio en heb er eigenlijk alleen maar om gelachen. Ik voel geen enkele behoefte om me er verder in te verdiepen ;).

 

P.S. ik ben normaal niet zo negatief hoor ;). Maar die KvK kost alleen maar, en levert niets op, in mijn ogen dan.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeffrey,

 

ben je partner of startende deelnemer? Kun je wat algemene informatie geven over ikstartsmart en de betrokken provincie(s)?

 

Groet,

 

Highio

 

Dag Highio,

 

Sorry voor de verlate reactie maar kijk op www.ikstartsmart.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.