• 0

Hoe maak ik een goede nieuwsbrief?

Hallo allemaal!

 

Het is onze bedoeling regelmatig een nieuwsbrief te sturen naar ons netwerk (tenminste, als er ook echt nieuws is) en nu vroeg ik mij af hoe dit handig aan te pakken zonder dat het al te veel geld kost aan software etc.

Wij zijn nogal van de basic en het overzichtelijke en willen het format van onze website terug laten komen in de nieuwsbrief. Het gaat me er dus mn om hoe ik iets produceer in de mail (of via upload).

 

Suggesties zijn van harte welkom!

 

Thanks alvast,

groeten,

Elsbeth

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Elsbeth,

 

Als het in lijn met je website moet zijn, dan kun je het beste in html een nieuwsbrief vormgeven. Let wel op dat je al je css-stijlen alleen inline gebruikt. Een extern stylesheetbestand geeft problemen in de meest e-mailclients. Gebruik ook tabellen in plaats van div'jes. Outlook en hotmail geven naar mijn ervaring pagina's vormgegeven met div'jes niet of niet goed weer. En maak directe links naar je plaatjes, bijvoorbeeld: http://www.mijnsite.nl/plaatjes/plaatje.jpg (link bestaat niet).

 

Je hebt daar geen extra software voor nodig, kun je gewoon (laten) maken in kladblok of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil hier nog even graag aan toevoegen dat het ook erg interessant kan zijn om een email marketing pakket te gebruiken.

 

Dit kan van duur tot aan gratis (openeem is zo'n pakket).

 

Het voordeel hiervan is dat je ook de data die uit de nieuwsbrief komt goed kunt gebruiken. Je komt te weten wat je relaties echt interessant vinden etc.

 

Gr

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
Link naar reactie
  • 0

Beste optie: Geen HTML gebruiken maar plain text.

Tweede beste optie: Dubbel, HTML & Plain text.

Slechtste optie: HTML

 

Waarom is HTML slecht? Omdat je niet weet hoe de eindgebruiker je nieuwsbrief gaat zien. Je hebt ontvangers in webmail (bv. hotmail / gmail). Je hebt ontvangers in de diverse clients (Outlook, Thunderbird) met hun eigen render machines en je hebt 1001 verschillende spamfilters die plaatjes wel of niet toelaten.

 

Nu heb je bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn en er voor kunnen zorgen dat jouw zorgvuldig opgestelde nieuwsbrief ook goed aankomt bij de diverse verschillende ontvangers. Dat kost geld. Voordeel daarvan zijn oa. de statistieken.

 

Heb je geen budget, hou het low-tech en dus plain text met evt. een link naar de online versie.

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Het voordeel als je de dubbel optie gebruikt (html & plain tekst) is dat ook de e-mail een stuk minder spam gevoelig zal zijn en dus een hoger aflever percentage opbrengt.

 

Buiten dat een nieuwsbrief technisch goed in elkaar moet zitten, blijft zoals in (bijna) alle gevallen de inhoud het meest belangrijkste.

 

Inhoud kun je (wellicht met hulp van gespecialiseerde partijen) op de ontvanger personaliseren. Dit kan van geachte heer tot aan specifieke content blokken op basis van vorige bestellingen. Het heeft niet zo heel veel zin om een bepaald product te laten zien dat de ontvanger al aangeschaft heeft... Zo sluit de nieuwsbrief beter aan op de ontvanger en zal het conversie cijfer hoger zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hi Elsbeth,

 

Ik weet niet welke producten en/of diensten je wilt toelichten, maar ik ben er van overtuigd, dat als je het kan voorkomen (en je bestand qua klanten dus niet te groot is), je beter niet met email kunt werken. het is zo gemakkelijk weggeklikt, er wordt diagonaal doorheen gescand en het i vergeten. Dat is als je niet sowieso al in de spam-bak terecht komt.

 

Wij maken tweemaandelijks een nieuwsbrief van 2 kantjes A4, op goed papier. De nodige weetjes, een nieuwe dienst, een anecdote, een persbericht, van alles en nog wat. het is iedere 2 maanden wel iets waar ik weer tegeop zie, maar op de een of andere manier lukt het wel telkens weer en onze abonnees zijn enthousiast.

 

Daarnaast heb ik voor de website een digitale pdf versie.

Kijk maar eens op onze site (zie mijn profiel) en dan onder "Burengeruchten".

 

Mocht je het een onmogelijk nare opgave vinden om zo'n nieuwsbrief te maken: misscien dat ik je ermee kan helpen.

 

mod-edit: link verwijderd, is ook via profiel te vinden

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Enkele korte tips dieje in het achterhoofd kan houden bij je eerste ontwerpen:

 

1) zorg dat je steeds de toestemming hebt van de ontvangers ( maw best via opt-in of dubbele opt-in).

2)streef naar 1 centrale database zodat je de mensen die uitschrijven in de toekomst ook geen mails meer per ongeluk gaat toesturen.

3) probeer je onderwerp ( subject van de mail ) kort te houden en het zo te maken dat het dadelijk interesse opwekr

4) denk na over de afzender naam en je afzender emailadres. ( kan argwaan of een veiligheids gevoel opwekeen en ervor zorgen dat men de mail gaat lezen of verwijderen ). ( verschaf altijd juist contact gegevens )

5) de mail proberen kort te houden met enkele " call to actions " . ( bvb link naar je website inbouwen waar men meer info kan vinden over je diensten of producten)

6) personaliseer indien mogelijk je berichten

en 7) verschaf ook altijd een juist en goedwerkende uitschrijflink

 

 

veel succes ermee.

 

meer tips kan je ook vonden op mijn website

 

vriendelijke groeten,

Olaf,Tania,Ewout,Tavi,Mani

Link naar reactie
  • 0

Zorg voor een aantrekkelijke inhoud.

Schrijf alleen zaken op die je zelf ook echt zou willen lezen.

Ga geen nieuwsbrief maken om de inhoud en omdat je vind dat je elke maand minimaal vijf onderwerpen moet hebben.

Als je eens een keer 'maar' twee hele interessante onderwerpen hebt is het ook goed.

 

Zet bovenaan in je nieuwsbrief ook de (twee of vijf) onderwerpen, zodat lezers direct kunnen zien wat er allemaal te lezen is.

 

Ik zag hem al voorbij komen, maar zorg inderdaad voor een goed pakket.

Hiermee kun je een uniforme huisstijl hanteren, ontdubbelen (per e-mail erg belangrijk) en zorg voor de juiste opt-in en opt-out methoden, zodat je aan de nieuwe regelgeving voldoet.

 

Succes !

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Dank voor de tips, inmiddels heb ik het geregeld, via Aweber.com. Werkt erg makkelijk en alle zaken ten aanzien van optin etc worden er door geregeld.

 

Heb bij Linda Spaanbroek (http://www.infomarketeers.nl) een seminar bijgewoond en hierin erg handige tips ontvangen.

 

Hartelijke groet,

Elsbeth

Link naar reactie
  • 0

Het antwoord op de vraag: Hoe maak ik een goede nieuwsbrief kan heel breed zijn.

Dit is namelijk afhankelijk van allerlei factoren, waaronder de doelgroep. Maar er zijn ook een paar standaard dingen waar je op zou kunnen letten, waaronder het design, de kwaliteit van de inhoud en de lengte van de nieuwsbrief.

 

 

Maar goede e-mailmarketing stopt niet bij het maken van een goede nieuwsbrief. Want je kunt nog wel zo'n goede nieuwsbrief hebben, als hij niet aankomt bij de ontvanger heb je er natuurlijk vrij weinig aan. Daarom is het gebruik van een nieuwsbriefplatform door ondernemers ook belangrijk. Bij deze platformen kun je niet alleen in een makkelijke editor je nieuwsbrief opmaken (die vervolgens naar HTML vertaald wordt..je hoeft er dus geen html voor te kennen), maar deze platformen versturen uw mailing ook met speciale 'mail transfer agents' dat een zeer hoog percentage van je mailing aankomt bij de ontvangers. En dat zorgt vervolgens dan weer voor betere conversie en dus ook een hogere verkoop (en return on investment)

Link naar reactie
  • 0

gebruik een dubbele optin om je mailinglijst op te bouwen.

Dit zal ervoor zorgen dat je zeker bent enkel naar mensen te mailen die echt je nieuwsbrief wensen te ontvangen en dus niet op de spam-knop zullen drukken bij het ontvangen van je nieuwsbrief. ( wat zeer gevaarlijk is voor je reputatie in de spamfilters)

 

meer info over optin en optout:

 

 

mod-edit: bij dit soort berichten wordt juist wel op de spamknop gedrukt...Lees de huisregels

vriendelijke groeten,

Olaf,Tania,Ewout,Tavi,Mani

Link naar reactie
  • 0

 

Dit zal ervoor zorgen dat je zeker bent enkel naar mensen te mailen die echt je nieuwsbrief wensen te ontvangen en dus niet op de spam-knop zullen drukken bij het ontvangen van je nieuwsbrief. ( wat zeer gevaarlijk is voor je reputatie in de spamfilters)

 

 

Hoe denken jullie bij m-mailer over link-spam op fora?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kies voor de opmaak voor een goede template en pas die aan in kleurgebruik enz. aan je website....scheelt een hoop werk, is wel iets minder origineel maar toch zeer bruikbaar....

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.