• 0

Vergelijking 'Saldo fiscalewinstberekening' met 'Saldo winst-en-verliesrekening:

Allen bij mijn IB belastingaanifte over 2008 geeft het aangifteprogramma aan dat er er een verschil is tussen:

 

1) Saldo fiscalewinstberekening

2) Winst-en-verliesrekening: fiscaal'

 

Het verschil is (op afrondingsverschillen na) precies zo groot als de fiscale bijtelling voor het prive gebruik van mijn auto van de zaak.

 

Nu dacht ik dit te kunnen herstellen door de in mijn boekhouding op 31 dec 2008 een boeking op te nemen waarbij ik het totale bedrag van de bijtelling als prive opname te boeken.

 

 

Op dit formum lees ik echter een bericht van Joost Rietveld (door mij als autoriteit gezien), waarin hij aangeeft dat:je de bijtelling niet in de boekhouding moet verwerken.

 

Kan iemand mij aangeven hou ik dan toch uit de: Vergelijking 'Saldo fiscalewinstberekening' met 'Saldo winst-en-verliesrekening: fiscaal' geen verschillen terug kan krijgen.

 

Mijn dank is groot.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geweldig forum!

 

Ik had gisterenavond hetzelfde probleem en omdat voor de administratie ik geen boekhoudpakket gebruik maar een spreadsheet, kwam ik er weliswaar achter dat een dergelijke “boeking” het foutbericht oploste, maar na lezen van dit bericht wist ik het zeker dat het ook juist was.

 

Dank en groet,

Derrek

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.