• 0

De dynamische organisatie; dooddoeners op internet

Ik speur dagelijks tientallen sites van bedrijven af op zoek naar potentiële klanten, interessante ondernemingen en leuke ideeën die ik wil volgen.

 

Steeds vaker kom ik op sites de volgende tekst tegen "wij zijn een dynamische organisatie" er lijkt sprake te zijn van een dynamische organisatie hyperinflatie op het internet. Ik vind dit ondertussen een flinke dooddoener geworden. Nu zijn er nog een aantal van dit soort termen die ik vaak tegenkom en daardoor worden ze zo verschrikkelijk weinig zeggend. Nu lijkt het mij wel aardig om hier een lijst aan te leggen met te vermijden termen; in dat kader vraag ik mij dan ook af:

 

Van welke ronkende webteksten gaan uw nekharen overeind staan?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ach dat dynamisch werd ook al gebruikt voor internet er was. Zoals 'professioneel' dat ook werd. Van iets later is 'uw partner in...'. En wat ik vanmiddag in een folder las: 'uw ultieme partner in...' Dat stoort me het meest denk ik, ultiem.

Valt allemaal een beetje in de categorie managementtaal, ofwel we maken geluid maar zeggen niks:

http://home.planet.nl/~haaks060/toolbox.htm

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Welkom op onze website!

 

Wellicht bent u onze nieuwe account waarmee wij door middel van het opstellen van een aantal action points een stukje added value kunnen brengen teneinde voldoende synergie en draagvlak te creëren. Belangrijk is dat wij met u kunnen levelen en uiteindelijk u kunnen overtuigen om onze mindset te delen. Uiteraard mag u hier ons op afrekenen. Targets zijn targets. Transparantie is onze middle name. Het hele voorgaande proces wordt door ons gebenchmarked en tevens plannen we met u een aantal bilateraaltjes in waarbij u eventuele bottlenecks met ons kunt tackelen. Wij gaan op regelmatige basis met u brainstormen om te bepalen wat u nu echt (niet) nodig heeft. Wij zijn voorstanders van het change management beginsel daarom is ons clientsystem zo opgezet dat ieder van ons op de hoogte is van uw doelstelllingen; dat noemen wij nu commitment, overigens kunt u ons ook altijd buiten kantooruren contacten! Bij ons draait het om context en perceptie maar toch blijven wij altijd gefocussed op u als customer. Wij halen elke deadline ook als hij niet deliverable blijkt te zijn. Downsizen doen wij graag, less people is more fun, uiteraard doen wij niet aan downplayen. Wij hebben onze employability tot een maximum weten te finetunen. Gut feeling hebben wij hoog in het vaandel staan en met dit in ons achterhoofd weten wij elke brainstormsessie in the end handen en voeten te geven; a hands on mentality thats our spirit! Wij kunnen elke complexiteit vanuit een helicopterview bekijken en wij werken alleen met de beste hipo's, want investeren in human capital doen we graag. Wij kunnen elk concept voor u implementeren als geen ander, de key issue in deze is dat wij een unieke benadering hebben. Doordat wij werken met key performance indicators kunnen wij voldoende leverage bieden. Elke kick off doen wij zelf maar wij zullen niet schromen om bepaalde business ideas te outsourcen

 

samengevat; huur ons in

 

ah had die lijst nog niet gezien.. excuses!

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de bullshit generator op mijn hoekanhetookanders, rechtsonderaan in de zijbalk staan. Bij iedere page refresh komt er een onzinnige managementvraag uit.

 

Het is makkelijk te maken, plaats veel van die woorden in een paar arrays, trek daar random een waarde uit en combineer dat zodat er een lopende zin uitkomt..

 

Groet,

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

Hmm, shit. Heb toevallig eergisteren een nieuwe website online gezet met minimale content (één zin). Staat daar toch ongemeend "jong en dynamisch" in....

 

Maar goed, beste TS. Hoe dan? De zin waar het om gaat:

 

Accret is een jong en dynamisch bedrijf wat zich richt op het ontwikkelen en exploïteren van webshops en online communities. Tevens leveren wij deze diensten en ondersteunende activiteiten in opdracht.

 

Jong? We bestaan inmiddels 4 jaar, zijn gemiddeld 32 jaar oud.

Dynamisch? Qua werkzaamheden gaan we van hak op tak.

 

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

het draait er uiteindelijk om wat je wilt vertellen; wat is jong en dynamisch en wat heeft dat als voordeel voor de klant? dat jullie niet veel ervaring hebben, dat het nog alle kanten op schiet, dat jullie (te) goedkoop werken? Hoe leg jij aan je vrienden uit wat je doet? zeg je dan ik heb een jong en dynamisch bedrijf? lijkt mij niet. Hoe vertel je op een verjaardag dat wat je doet? Zeg je dan "wij leveren wij onze diensten en ondersteunende activiteiten in opdracht. " Pak ze in!

 

en nu zelf nog even tijd vinden om m'n eigen teksten weer eens onder de loep te nemen... >;(

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Dynamisch lijkt inderdaad wel een erg vaak voorkomend woord te zijn.

Tijdens het lezen van dit topic begon ik 'de ergenis' en nietszeggendheid te begrijpen van dit specifieke woord. Kom ik er net achter dat ik hetzelf ook op onze website heb staan. ???

 

Onder het mom van 'schrijven is schrappen' haal ik het maar eens gewoon weg.

www.up2dateprojecten.nl | www.kenteken-daten.nl | SMS voting manager

 

Volg ons op Twitter: http://twitter.com/u2dp

 

Volvo 1800S: http://volvo1800s.up2dateprojecten.nl/

Link naar reactie
  • 0

De grap is dat soort termen vaak nog werken ook. Het werkt, mits het gehele plaatje klopt, vaak mee aan het totaalbeeld. Uiteraard haken er mensen op af maar het past gewoon in het totaalplaatje van veel bedrijfsimago's.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn nekharen gaan overeind staan van de hype dat we ons nu plots allen lijken te storen aan clichés terwijl we daar eigenlijk niet gek veel tegenover lijken te kunnen zetten. Sinds enige tijd vinden "we" (in het algemeen dus niet hl leden afzonderlijk..)het nodig om deze maar eens allemaal uit de kast te halen omdat dit anno 2009 echt niet meer zou kunnen.. er worden zelfs boeken over geschreven en tegenwoordig is alles zo cliché dat zelfs Dat alweer een cliché is.

Ik heb vorig jaar ook eens geprobeerd om deze allemaal te omzeilen in diverse presentaties . Gewoon om eens af te wijken van het “gebruikelijke”. Dat had Nul positief effect.

Zijn wij geen kuddedieren? Bang voor verandering? Willen wij niet iets herkenbaars? Als ik een personeelsadvertentie in de krant zie van een bedrijf wat niet jong en dynamisch is, zou ik er al bijna niet willen werken…. Zoveel alternatieven hou je niet over toch mi en zo wel, dan is dit volgend jaar ook weer zoooo cliché..

Natuurlijk past het niet overal maar mi is er niets mis mee om je met clichés te profileren. Ik erger me er niet aan. Zoals djluc ook aangeeft, het werkt nog steeds en gaat om het totaalplaatje. Het moet niet worden overdreven en gemeend zijn.

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

het draait er uiteindelijk om wat je wilt vertellen; wat is jong en dynamisch en wat heeft dat als voordeel voor de klant? dat jullie niet veel ervaring hebben, dat het nog alle kanten op schiet, dat jullie (te) goedkoop werken? Hoe leg jij aan je vrienden uit wat je doet? zeg je dan ik heb een jong en dynamisch bedrijf? lijkt mij niet. Hoe vertel je op een verjaardag dat wat je doet? Zeg je dan "wij leveren wij onze diensten en ondersteunende activiteiten in opdracht. " Pak ze in!

 

en nu zelf nog even tijd vinden om m'n eigen teksten weer eens onder de loep te nemen... >;(

 

Ervaring: sinds mijn 18de beroepsmatig en sinds mijn 12de hobbymatig.

Goedkoop: Sinds de start van Accret niet meer, daarvoor wel "als vrienden dienstjes".

Alle kanten: Klopt, heb nogal een brede interesse en zie dat graag terug in mijn werk.

Pak ze in: Liever niet, heb het al te druk. Vandaar de minimale inhoud van de site.

 

Op verjaardagen vertel ik over het algemeen dat ik lui ben en daarom graag automatiseer. Ze haken af bij mijn dromen over een chocolade opslag monopolie.

 

Maar goed: Het is blijkbaar erg lastig "wervende", oprecht en toch bondige web-teksten te schrijven. Ik zal voor de gein mijn eigen tekst vertalen naar de reële situatie:

 

Virtueel op de site:

Accret is een jong en dynamisch bedrijf wat zich richt op het ontwikkelen en exploïteren van webshops en online communities. Tevens leveren wij deze diensten en ondersteunende activiteiten in opdracht.

 

In het echte leven:

Accret is een bedrijf dat dienst doet als vehikel voor drie vrienden die naast hun dagelijkse werkzaamheden bezig met een alternatief. Sinds 3 jaar zijn we naarstig op zoek naar onze kernactiviteit. Deze lag bij het maken van websites in opdracht, verschoof naar het succesvol runnen van enkele niche communities tot het heden: ontwikkelen en exploiteren van webshops. Om deze hobby te bekostigen zijn we bereid af en toe in opdracht onze stinkende best te doen.

 

 

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 1

In het echte leven:

"Accret is een bedrijf dat dienst doet als vehikel voor drie vrienden die naast hun dagelijkse werkzaamheden bezig met een alternatief. Sinds 3 jaar zijn we naarstig op zoek naar onze kernactiviteit. Deze lag bij het maken van websites in opdracht, verschoof naar het succesvol runnen van enkele niche communities tot het heden: ontwikkelen en exploiteren van webshops. Om deze hobby te bekostigen zijn we bereid af en toe in opdracht onze stinkende best te doen."

 

 

Dit pakt mij dus veel meer. Waarom omdat ik me hier iets bij voor kan stellen jong en dynamisch kan goed uitpakken als je het maar uitlegt, ander is het opvulling van loze ruimte. Dit is eerlijk en oprecht.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

 

...

Sinds 3 jaar zijn we naarstig op zoek naar onze kernactiviteit.

...

 

 

Ben het eens met Seb, dit is authentiek.

 

Wel klinkt er voor mij iets wanhopigs en doelloos (maar ook humoristisch, zelfspottend) uit het vetgemaakte. Misschien iets als 'we hebben ons ontwikkeld tot'? (Hoewel dat minder pakkend is).

 

Als opdrachtgever zou ik ook moeite hebben met het woord hobby. Mijn opdracht is bloedserieus en zou ik niet snel door hobbyisten laten uitvoeren, denk ik dan.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

en welke van die klanten zou je willen hebben? de klanten die gaan voor het herschreven stuk lijken mij het leukst ;D

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

en welke van die klanten zou je willen hebben? de klanten die gaan voor het herschreven stuk lijken mij het leukst ;D

 

Dat is het mooi van een luxe positie: momenteel willen we geen klanten. Te druk met de eigen initiatieven. De software die daar voor geschreven wordt is overigens wel in te zetten voor evt. klanten maar nog niet af.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Interessant onderwerp. Waar het in de communicatie altijd om moet draaien is het willen bewerkstelligen van een bepaalde reactie bij je doelgroep. Communicatie dient gericht te zijn en dus met een bepaald doel voor ogen. Ik ben het met TS eens dat het in essentie een loos en hol begrip is dat misschien wel teveel wordt gebruikt en daardoor een beetje nietszeggend wordt. En dat geldt dus ook wel voor meer begrippen die hier in dit topic worden genoemd.

 

In de overtuigingsleer wordt dan ook aangeraden om een bepaalde stelling verder uit te leggen en vervolgens te illustreren. Dat zou een ontvanger eerder doen overtuigen van de juistheid van de stelling. Daarom is het alternatief dat door seb wordt aangedragen wel goed, omdat dit een reactie zou zijn van een jong en dynamisch bedrijf, het is dus eigenlijk een voorbeeld van de stelling. Dat is een stuk effectiever dan alleen de stelling gebruiken. Het beste zou imo zijn als je beide combineert. Het kan nooit kwaad om de ontvanger al enigzins te kneden en dit gedeelte een beetje voor te kauwen, om vervolgens in de rest van de tekst te illustreren dat je ook daadwerkelijk jong en dynamisch bent.

 

Maar zoals alles moet je je doelgroep en hun beoogde reactie in het oog houden. En ik denk dat de precieze tekst of invulling dus moet afhangen van waar de doelgroep ontvankelijk voor is.

Link naar reactie
  • 0

Wat een persoonlijke dooddoener is voor mij is het massaal fout schrijven van het woord 'apart'. Veel mensen denken dat dat met twee p's geschreven moet worden. Apart wordt daar zo appart van... ;D

 

Aanvliegen is een kreet die je ook zo veel hoort/leest... huiver...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.