• 0

Gelieve uw mening inzake onze website tekst (startende jonge onderneming)!

Gast Verwijderd account

Beste HL- leden,

 

Ik als jonge startende ondernemer heb samen met een vriend hebben een VOF opgericht en zijn thans beland in de fase waarin de website tekst moet worden gerealiseerd. Na vele verbeteringen zijn wij inmiddels ''bedrijfsblind'' geworden en zien we door de bomen het bos niet meer.

De helicopter view is niet meer van toepassing voor ons, de tekst is nagenoeg nog niet wat het moet zijn. We willen inhoudelijk een wow-factor creeren ( wie niet ;) ).

 

Ik hoop dat jullie als experts en onafhankelijke ons hierbij kunnen helpen en opbouwende kritiek en nieuwe suggesties kunnen geven voor de manier waarop het beter kan worden geformuleerd. Of als iets goed staat mag dan uiteraard ook worden opgemerkt!

 

Ik wil de personen die de gelegenheid nemen om hiernaar te kijken bij voorbaat alvast hartelijk bedanken!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

haha, toch enigszins wel positieve reactie ;D maar goed we willen dat wel uitstralen (dynamiek)..

maar zal anders moeten worden verwoord, want we willen uniek zijn en niet achterin de trein instappen maar een nieuwe trein met een beter spoor pakken (USP; jong (goedkoper), creatief, gemotiveerd)

Link naar reactie
  • 0

Heel belangrijk is denk ik om meer te denken vanuit de potentiële klant. Ik zie heel veel taalgebruik waarvan ik denk dat het terug te leiden is op jullie studie. (Ik heb zelf een soortgelijke studie nog vers in het geheugen liggen, vandaar..) Jargon is het in elk geval. Woorden als webconsulting zijn voor veel mensen niet onmiddelijk duidelijk.

 

Wat mij betreft zouden jullie ook wat consequenter in Engels of Nederlands mogen zijn: waarom Markt Analyse en Market Entry Analyse? Voor welke van de twee je kiest is natuurlijk ook smaak, maar beide door elkaar maakt het niet herkenbaarder.

 

 

Daarnaast: overweeg toch echt eens om een (al dan niet professioneel) tekstschrijver te gaan zoeken. Ik ben zelf ook geen stylistisch wonder, maar ik vind dit een wel erg 'grijze' tekst. Geen idee waarom jullie nou anders zijn dan anderen, waarom ik met jullie die klik zou hebben, geen enkel persoonlijk tintje eigenlijk.

 

Just my two cents..

Link naar reactie
  • 0

Hoi ConsultantX,

 

Ten eerste dan maar: volgens mij hoef je hier niet zo moeilijk te doen over het vermelden van je bedrijfsnaam of je website. Althans niet in deze rubriek. Het helpt bij het geven van een reactie als ik weet in welke context de tekst staat, welke beelden je gebruikt, etc.

 

Maar als eerste reactie: ik vind jullie teksten extreem 'stijf'. Archaïsch bijna. Alsof je geen 21 maar 61 bent. Probeer eens een tekst te schijven alsof je een vriend e-mailt. Als voorbeeld:

 

Door de huidige economische omstandigheden kijken steeds meer organisaties kritisch naar hun bedrijfsuitvoering. Waar mogelijk worden bepaalde processen en middelen efficiënter ingezet.

 

Je hebt het over 'bedrijfsuitvoering', over 'worden' en over 'bepaalde'. Dat klinkt alsof het a. geen bestaand woord is, b. buiten ieders medeweten gebeurt en c. alsof niemand goed weet welke middelen. Word concreet!. Schrijf spreektaal! En wees vooral niet bang om te simpel te zijn. Als je echt kennis van zaken hebt, kun je niet eenvoudig genoeg overkomen, je wordt er alleen maar begrijpelijker door.

 

P.S.: Naar mijn idee heb je ook bij het plaatsen van je bericht je best gedaan om 'mooi' Nederlands te schrijven en goed te formuleren. Niet meer doen, het komt gekunsteld over.

 

P.P.S.: Een consultant van 21 vind ik wel heeeeel erg jong hoor! En dan praten over kennis en expertise...

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@ Pauls

 

We hebben het al paar keer aangepast in het begin was het volledig jargon en totaal niet begrijpelijk voor een leek, maar we willen de termen wel gebruiken en zo eenvoudig mogelijk (kort) uitleggen. Wat betreft de keuze voor de begrippen daar hebben we zeker wat aan ja, we zijn niet consequent nu, dat komt storend over.

 

We hadden al overwogen om een tekstschrijver te zoeken maar willen het eerst via deze weg proberen en zelf, aangezien we de aanloopkosten willen drukken (niet dat we het niet zullen doen als het niet anders kan! het is niet iets waarop wij willen gaan bezuinigen!).

 

Maar bedankt voor je feedback! Het is een bevestiging dat het nog niet de factor heeft die het moet hebben!

 

Link naar reactie
  • 0

Ha, ik ben tot TS gepromoveerd ;D

 

Maar helemaal eens met René, ook over het expertise-aspect. Bij expertise denk ik aan een doorgewinterde ervaren rot in het vak, niet aan iemand wiens leeftijd met een 2 begint. Leg juist de nadruk op jong en fris, als dat ook is wat je te bieden hebt!

 

Ik denk dat René een gouden tip geeft over de spreektaal: leg nou eens in vijf zinnen aan je buurjongen, zusje of tante uit wat jullie te bieden hebben. En gebruik dat dan als kapstok voor het herschrijven van de tekst.

Link naar reactie
  • 0

Ha dynamisch ;D.

 

Waarom niet iets in de trant van; Ha aangenaam, leuk dat je ons gevonden hebt. Wie wij zijn? Twee jonge honden met het hart op de tong en de wijsheid in pacht. uiteraard ben je niet voor niets op deze website terechtgekomen. Waarschijnlijk heb je behoefte aan een ander geluid. Natuurlijk zijn we jong maar dit wil niet zeggen dat we niets voor je kunnen betekenen. Wat wij kunnen? enz enz enz.

Dat zou mij triggeren of in iedergeval nieuwsgierig maken. Iemand die op zoek is naar de diensten die jullie aanbieden wil waarschijnlijk af van z'n huidige adviesleverancier met de teksten waar je nu mee aankomt ben ik alweer door naar de volgende website.

 

Geef er maar eens een flinke trap tegen, jullie zijn nieuw laat zien dat je ook vernieuwend bent en iets toevoegt!

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat een reacties! :D

 

Bedankt voor jullie opbouwende commetaar, om de belangrijkste dingen eruit te halen is het dus van belang voor ons om minder formeel over te komen en meer informeel om via de website al een ''band'' met de bezoeker te creeren? Is belangrijker dan het laten zien dat je over de kennis beschikt, dat wijst zich vanzelf.

 

Zelf vonden wij de HOME en CONTACT pagina wel ''ok'', de contact pagina is wel meer sales m.i. of zie ik dat ook verkeerd?

Link naar reactie
  • 0

 

Zelf vonden wij de HOME en CONTACT pagina wel ''ok'', de contact pagina is wel meer sales m.i. of zie ik dat ook verkeerd?

 

Ik noemde het "grijs, en dat is wat mij betreft niet "ok". Woorden als hiermede komen uit de jaren 50 van de vorige eeuw. Dat zegt niemand, dat schrijft niemand. Hetzelfde geldt ook voor woorden als "schroom". Misschien moet ik het duidelijker stellen: de toon is veel te formeel, ouwelijk, en qua inhoud kom ik alleen met heeeeel veel moeite iets te weten over wat jullie te bieden hebben. (En nog snap ik het niet: heel veel over processen, en dan ook een los zinnetje waarin jullie aangeven websites te realiseren?)

 

Als deze tekst niet hier op het forum stond, maar ik hem in het wild was tegengekomen, was ik echt voor de tweede alinea afgehaakt.

 

Mijn mening is dus ook: niet gaan verbeteren of schrappen, maar weg met die tekst en helemaal opnieuw. Klinkt hard, maar daar doe je jezelf echt een plezier mee volgens mij.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@ Paul

 

HL is de ideale manier om de confrontatie aan te gaan en na de vele reacties is ons ook duidelijk geworden dat de tekst bij lange na niet is wat we willen. We hebben bij het maken van deze tekst de nadruk te veel gelegd op het creeren van een formeel imago terwijl we juist als jonge studenten ons beter op het informele kunnen gaan richten!

 

Dus herschrijven moet dan maar!!

Link naar reactie
  • 1

Ik ben echt verbaasd en zal die verbazing ook woorden geven. Nieuwe startende ondernemers. Gaan jullie zelf je boekhouding doen? Ja? Prima. Gaan jullie zelf je acquisitie doen? Ja? Prima, Gaan jullie zelf alle artikelen schrijven? Ja? Prima. Gaan jullie zelfs... Budget zal vast het hekele hangijzer zijn van een starter (dat is voor mij te lang geleden ;-( ) maar ik ben echt oprecht verbaasd als je zelf de teksten van je site gaat schrijven. Heb je daar voor geleerd dan? "Neen, maar ik kan het wel en anders dan vraag ik het wel aan de critici van HL". Als je dat ook met je boekhouding doet, heb je in no-time een probleem met de belastingdienst. Gok ik. Alles wat je hiervoor leest is een mening. Van mij en op die wijze bouw ik mijn tekst op. Net als jullie. Als ik dan een tekst lees als "Door de huidige economische omstandigheden kijken steeds meer organisaties kritisch naar hun bedrijfsuitvoering. Waar mogelijk worden bepaalde processen en middelen efficiënter ingezet. " dan haak ik binnen 2 seconden af. Waarom? Omdat iedereen, en echt i e d e r e e n die tekst heeft bedacht. Je komt hem 10x per dag in het nieuws tegen en 7x in de e-nieuwsbrief die een of andere consultant schrijft. Heel origineel. Teksten schrijven voor het web is een vak. Even dan toch twee tips van een oude klager die ook al iedereen heeft gebruikt: (1) Wie is je doelgroep? De hele wereld? Dream on. Wees heel specifiek wie jullie doelgroep is. Bijvoorbeeld. Iedere bollenteler met 3 hectare en woonachtig in de postcode 2500-2199. Iemand die dan op jou site komt denkt dan veel sneller "Hé dat ben ik" (2) Gebruik cijfers. Wat is het % van jouw doelgroep dat kritisch gaat kijken. Waar kijkt men dan naar (zoveel% naar X, zoveel% naar Y)? Welke processen worden dan effectiever in gezet. En hoezo productiever? Hoeveel scheelt dat dan? En hoe komt dat dan?

In mijn adviespraktijk zie ik dat als we 10 websites van bedrijven die dezelfde diensten aanbieden, naast elkaar zetten en de bedrijfsnamen vervangen voor "x", we bijna 10 identieke verhalen krijgen. Doen we datzelfde met sites van een andere branche, dan zien we dat ook die teksten errug lijken op de teksten van de eerste groep. Kortom: hoezo unieke propositie. Nederland, neen, jouw doelgroep is op zoek naar een partij die het aantoonbaar anders doet. Misschien zijn jullie dat wel. Dat begint met je teksten. Op je site. In je whitepapers, in je artikelen, in je belscript, in je verkoopverhaal. Overal, en dan ook overal moet hetzelfde verhaal klinken.

Zucht.

Dat kost geld. En daar gaat het bij menige onderneming (ik schrijf bewust niet: starter) fout.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.