• 0

IB verkeerd ingevuld, aanpassen mogelijk?

Stel dat ik mijn aangifte IB in 2006 verkeerd heb ingevuld (verkeerd kasbedrag en een afschrijving foutief ingevoerd) hoe kan ik dat dan nog corrigeren? Kan ik dan beter mijn aangifte 2007 correct invullen en vervolgens een brief naar de belastingdienst sturen om mijn aangifte 2006 aan te passen? Of is dat niet mogelijk?

 

En wat moet ik met mijn IB 2007 doen? Moet ik hier nu gewoon met de juiste bedragen beginnen en eindigen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je aangifte 2006 reeds definitief is vastgesteld (aanslagnummer eindigt op H.66), dien je een correctie verzoek in en de definitieve aanslag zal, als het om niet al te grote bedragen gaat, ambtshalve worden gecorrigeerd.Zorg wel voor een duidelijke specificatie van de verschillen. Is de aangifte nog niet definitief vastgesteld adviseer ik contact met je eigen belastingdienst op te nemen. Meestal wordt voorgesteld de aangifte inclusief de correcties opnieuw elektronisch in te dienen, maar in enkele gevallen is mij bekend dat de belastingdienst een specificatie prefereert en aan de hand daarvan de aanslag oplegd.

 

Het boekjaar 2007 begint in ieder geval met de gecorrigeerde gegevens. Het is niet toegestaan "fouten" uit 2006" in de aangifte/jaarstukken van 2007 te corrigeren.

Afhankelijk van de gemaakte vergissing, kan het eventueel noodzakelijk zijn een BTW suppletie aangifte in te dienen.

 

Succes Fred

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Wanneer het kleine verschillen zijn dan zou ik de correctie gewoon in het jaar 2007 maken, daar zal geen enkele belastingcontroleur moeilijk over doen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.