• 0

IDEE: Sterkeruitdecrisis.nl [feedback gevraagd]

,,Nederland in zwaar weer!”

,,CRISIS: Iedereen is de klos!”

 

Zomaar wat krantenkoppen van de afgelopen week, die aantonen dat de crisis hot is. Er zijn uren televisie uitgezonden van koukleumende verslaggevers voor het Catshuis die nog steeds geen nieuws hadden. Hoe gek het ook is, maar Nederland doet momenteel aan ongekende zelfkastijding. Uit irritatie over de stortvloed aan negatieve publiciteit, en dus het gebrek aan positieve energie, is het plan voor sterkeruitdecrisis.nl ontstaan.

 

Wij (ik en seb) willen een platform creeëren voor alle betrokkenen van de financiële crisis (van organisaties tot burgers), om een positieve boodschap uit te dragen. Wij willen daarmee de publieke opinie beinvloeden en de mindset van de Nederlanders trachten te veranderen. Van passief en reactief naar actief, positief en proactief.

 

Dat willen wij doen door de kansen en mogelijkheden die de crisis ook met zich meebrengt onder de aandacht te brengen. En tegelijkertijd het aanvallen van de negatieve vibe die er op dit moment heerst. Dit willen wij o.a. doen door:

- Organisaties stukken laten schrijven over hoe zij sterker uit de crisis gaan komen.

- Experts op allerlei gebieden stukken laten schrijven over hoe wij sterker uit de crisis gaan komen.

- Aandacht geven aan organisaties die op succesvolle wijze in de ruimte zijn gedoken die de crisis heeft geopend.

- Het aanvallen van de negatieve publiciteit die wordt gegeven aan de crisis, en al helemaal aan organisaties die de negatieve publiciteit gebruiken om er beter van te worden (enigzins tegenstrijdig met bovenstaande punt).

- Onder het voetlicht brengen wat de Nederlander zelf kan doen om beter en sterker uit de crisis te komen.

 

Wij willen dus door dit project de mindset veranderen. Dat willen wij verder uitbreiden door eventueel de resultaten van dit project te bundelen in een boekje. Daarnaast hebben wij het idee om bepaalde merchandise te ontwerpen en te verkopen aan bedrijven en particulieren, die bij het idee van de website passen. Daarnaast hopen wij ook wat te verdienen door bedrijven eventueel te laten betalen voor het plaatsen van een stuk, het plaatsen van reclamebanners die in lijn zijn met het idee van de site.

 

De website is nog niet online, maar al wel geregistreerd. We zijn benieuwd naar jullie feedback op ons idee. Zien jullie wat in ons plan? Wat zouden we nog meer kunnen doen? Waar moeten we vooral op letten? Ben jij een ondernemer die de kansen die deze crisis biedt heeft gepakt? Schiet maar raak! Alle feedback is welkom.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

,,Nederland in zwaar weer!”

,,CRISIS: Iedereen is de klos!”

 

Wij willen dus door dit project de mindset veranderen. Dat willen wij verder uitbreiden door eventueel de resultaten van dit project te bundelen in een boekje. Daarnaast hebben wij het idee om bepaalde merchandise te ontwerpen en te verkopen aan bedrijven en particulieren, die bij het idee van de website passen. Daarnaast hopen wij ook wat te verdienen door bedrijven eventueel te laten betalen voor het plaatsen van een stuk, het plaatsen van reclamebanners die in lijn zijn met het idee van de site.

 

 

Beste TS,

 

allereerst vind ik het een leuk initiatief en geeft het een goed gevoel om na al het pessimisme weer eens optimisme uit te stralen. Na het lezen van je post, kwam het eerstens over als een non-profit organisatie die dus mede door het initiatief van het bedrijfsleven de strijd wil aan gaan met het pessimisme van de media (gebundelde vrijwillige kracht). Nav bovenstaand stukje werd dat opeens in een volledig andere context geplaatst en komen de eerste alinea's al wat minder geloofwaardig bij mij over en is het weer meer commercieel gericht. Jullie zijn toch afhankelijk van het initiatief van ondernemers/burgers/experts. Het gevoel dat je opwekt in je eerste alinea's zal dit dan ook bij sommige personen aanspreken en die zullen dit project dan ook willen ondersteunen (uit eigen bereidheid).

 

Het commerciele gedeelte is wel mogelijk alleen zul je dan eerstens naamsbekendheid moeten werven en het nieuws moeten worden halen (veel hits op je website), direct overgaan naar een commercieel imago heeft in mijn optiek dus weinig kans van slagen.

 

Succes!

 

groet,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 1

Goed idee.. Verlang naar zoiets, want het dagelijks nieuws is niet meer reëel in mijn ogen.

 

Meteen maar mijn eerste steentje bijdragen:

 

Een video waardoor veel dingen bij mij duidelijker zijn geworden, hoe de crisis ooit is begonnen..

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

An sich is het idee natuurlijk lovenswaardig.

Maar jouw motivatie is helder: er geld aan verdienen.

 

Even een paar kwalitatieve tips:

- HL is gratis en onafhankelijk en zelfs hier willen ondernemers nog niet eens nadenken over het vraagstuk: 'de crisis'.

- Recent onderzoek heeft aangetoond dat 60% van de Nederlandse ondernemers denkt dat ze geen last krijgen van de crisis.

 

Kortom: het gros van de Nederlandse ondernemers is of te lui of te dom om ook maar überhaubt na te willen denken over 'de crisis'; laat staan om ook maar enige blijk te geven van enige gerelateerde maatschappelijk engagement.

 

Dat zijn de feiten.

Link naar reactie
  • 0

 

Kortom: het gros van de Nederlandse ondernemers is of te lui of te dom om ook maar überhaubt na te willen denken over 'de crisis'; laat staan om ook maar enige blijk te geven van enige gerelateerde maatschappelijk engagement.

 

Dat zijn de feiten.

 

ouch wat een harde woorden.

Om een beetje nuance te brengen in het verhaal van stoep. Het primaire doel is niet geld verdienen. Alhoewel het wel handig is om na te denken over een verdien model om de site zelf draaiende te houden. het primaire doel is wel een tegengeluid te geven aan al die negativiteit waarmee je bestookt wordt in de media. Daarnaast is het m.i. mooi om mensen uit allerlei disciplines hun licht te laten schijnen over de crisis, wat we ervan kunnen leren en mensen aan het woord te laten die nu juist kansen zien. Een crisis is ook een moment waar het kaf van het koren wordt gescheiden, waar bedrijven die al jaren aanmodderen eindelijk eens de knoop doorhakken om te stoppen waardoor anderen hun kans kunnen pakken.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan dit soort ideeën alleen maar toejuichen. De meeste Nederlanders hebben door de media een onrealistisch beeld van de crisis. Ook geeft men de crisis overal de schuld van. Bekijk het vanuit jezelf en kijk wat je aan jezelf en jouw situatie kunt veranderen. Door een website met daarop succesverhalen kunnen de gewone Nederlander en de ondernemer leren hun bezigheden/werkzaamheden/uitgaven etc. aan te passen en op de juiste manier te veranderen.

 

Seb en Stoep, jullie hebben veel zaken die jullie willen realiseren op de website. Misschien is het beter om te focussen op slechts 1 of 2 zaken en die goed neer te zetten. Eventueel kun je er later nog andere dingen bij betrekken.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

ouch wat een harde woorden.

Om een beetje nuance te brengen in het verhaal van stoep. Het primaire doel is niet geld verdienen. Alhoewel het wel handig is om na te denken over een verdien model om de site zelf draaiende te houden. het primaire doel is wel een tegengeluid te geven aan al die negativiteit waarmee je bestookt wordt in de media. Daarnaast is het m.i. mooi om mensen uit allerlei disciplines hun licht te laten schijnen over de crisis, wat we ervan kunnen leren en mensen aan het woord te laten die nu juist kansen zien. Een crisis is ook een moment waar het kaf van het koren wordt gescheiden, waar bedrijven die al jaren aanmodderen eindelijk eens de knoop doorhakken om te stoppen waardoor anderen hun kans kunnen pakken.

 

Ehhmm...ja harde woorden, maar wel onderbouwde woorden.

 

Geld verdienen om de site draaiende te houden? Kom kom, zoveel kost het hosten van een site tegenwoordig nu ook weer niet en qua tijd: gewoon een beetje maatschappelijk engagement tonen?

 

Tegengeluid geven aan de negatieve publiciteit in de media? Is er al vastgesteld of de media het wel of niet overdrijven?

Ik denk persoonlijk -- en dat valt ook wel te onderbouwen -- dat de media nog niet half in de gaten hebben hoe ernstig het allemaal is. En ik lees ook voldoende berichten in de zin van: 'Volgend jaar is de crisis voorbij.'

Dus met alle respect: met het brengen van enkel tegengeluid zal de crisis niet worden opgelost. Dat is wat we m.i. noemen: wishfull thinking.

 

"Daarnaast is het m.i. mooi om mensen uit allerlei disciplines hun licht te laten schijnen over de crisis, wat we ervan kunnen leren en mensen aan het woord te laten die nu juist kansen zien."

Dat is van hetzelfde laken een pak? Het gros van de ondernemers die roepen dat andere ondernemers nu vooral moeten investeren, die doen dat vast zelf niet. Zo werkt dat vaak; zo is mijn ervaring.

 

Dat is mijn mening ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Vooralsnog iedereen dank voor de feedback.

 

Het heeft inderdaad een moreel doel en ook een financieel doel. Het verdienen van geld aan de site, mag dan minder nobel zijn, maar het past wel in binnen het thema van de site. Namelijk dat de crisis ook mogelijkheden biedt en dat we niet met z'n allen passief en reactief alles over ons heen moeten laten komen. We moeten juist actief en proactief zijn, kansen grijpen, ontwikkelen en ondernemen. We hebben echt niet de intentie om de crisis op te lossen... (zou wat zijn), maar een mentaliteitsverandering te weeg brengen zou misschien wel kunnen lukken.

 

Daarnaast willen wij niet in het wilde weg verdienen aan de site, maar alleen op een manier die past bij het ideaal van de site. Dus reclame van partijen die iets te bieden hebben wat in de lijn is van de site. Het bundelen van de verhalen en/of het uitbrengen van merchandise is er ook op gericht om een groter publiek te bereiken. Het is ook geen plan voor de lange termijn, maar het is eerder een project voor een jaar. Dat begint met verhalen en nieuws waarin wordt gesproken over hoe wij sterker uit de crisis gaan komen, en wat meer moet eindigen in de situatie dat de succesverhalen gaan overheersen.

 

En het kan wel zijn dat 60% van de ondernemers denkt dat ze niets van de crisis gaan merken, maar dát soort nieuws willen wij juist onder de aandacht van de mensen brengen. En we gaan bedrijven en invloedrijke personen juist vragen om mee te werken aan de site. Evenals het zoeken naar de succesverhalen. We gaan niet passief zitten wachten, maar juist actief op zoek naar content voor de site.

 

Maar vooralsnog bedankt voor de reacties. Er zit zeker feedback bij die wij zullen meenemen. Blijf dus vooral commentaar leveren.

Link naar reactie
  • 0

An sich is het idee natuurlijk lovenswaardig.

Maar jouw motivatie is helder: er geld aan verdienen.

 

Even een paar kwalitatieve tips:

- HL is gratis en onafhankelijk en zelfs hier willen ondernemers nog niet eens nadenken over het vraagstuk: 'de crisis'.

- Recent onderzoek heeft aangetoond dat 60% van de Nederlandse ondernemers denkt dat ze geen last krijgen van de crisis.

 

Kortom: het gros van de Nederlandse ondernemers is of te lui of te dom om ook maar überhaubt na te willen denken over 'de crisis'; laat staan om ook maar enige blijk te geven van enige gerelateerde maatschappelijk engagement.

 

Dat zijn de feiten.

 

Wat is er fout aan geld verdienen?

Als er behoefte is aan zo'n site en men wil er voor betalen of/en je kan aardig verdienen aan de advertentie's wat is daar dan fout aan.

 

Betreffende je opmerking dat de ondernemers die niet nadenken over de crisis dom of lui zijn, dank je.

Die hele crisis interesseert mij namelijk geen ene moer en met mij vele anderen.

Link naar reactie
  • 0
Wij willen daarmee de publieke opinie beinvloeden en de mindset van de Nederlanders trachten te veranderen. Van passief en reactief naar actief, positief en proactief.

 

Mooi streven.

 

 

Kortom: het gros van de Nederlandse ondernemers is of te lui of te dom om ook maar überhaubt na te willen denken over 'de crisis'; laat staan om ook maar enige blijk te geven van enige gerelateerde maatschappelijk engagement.

 

Het zijn zulke uitspraken die ervoor zorgen dat er nog slechts weinigen zijn die op jouw posts reageren. Als je jezelf wat opener zou opstellen zou je erachter komen dat er een grote groep mensen zich wel degelijk bezighoudt met de crisis, de gevolgen, mogelijkheden en eventuele "oplossingen".

 

In plaats van alles over een kam te scheren zou ik je toch eens willen vragen WHATSSSUP? Waarom altijd in de verdediging of aanval schieten. Sta eens open voor een dialoog want anders voer je hier in de toekomst echt alleen nog een monoloog.

 

Met de huidige afwachtende houding van "het komt wel goed" denk ik dat we inderdaad in sommige gevallen achter de feiten aanlopen. We maken ons daarentegen wel druk om de uitgedeelde bonussen, als dit als dan, bij de gegeven staatssteun hadden er toch direct afspraken gemaakt moeten worden.

 

Als: "In het verleden ontvangen bonussen bieden geen garantie voor de toekomst" ;)

 

Ook in Nederland zijn de afgelopen maanden vele werknemers (huis-hypotheek-goedkope lening-creditcard-eigenaren) op straat komen te staan. Daarnaast zijn er nog vele bedrijven die wankelen en dus ook veel medewerkers die leven in onzekerheid. Ik zie persoonlijk nog geen bezuinigingen in het verkiezingsjaar plaatsvinden.

 

De globale golfbeweging is nog niet gebroken. En mochten grote concerns als GM en sommige banken omvallen dan kan er nog wel eens een golf deze kant uitkomen.

 

Laten we daarnaast ook niet alle "goedkope leningen" vergeten, die in veel gevallen (zie kleinste lettertjes) gedeeltelijk of geheel een tegenwaarde hadden op de "wat er nog van over is" beurs.

 

In mijn ogen is de enige mogelijkheid om snel uit de crisis te kunnen komen door banen voor o.a. de grote groep werkeloze jongeren te creëren en niet door ouderen langer te laten werken. Ik hoor alleen praten over werken tot je 67ste, gelukkig duurt dat nog even voor mij, maar hoor weinig over de mogelijkheden van bijvoorbeeld een verlaging van de de leeftijd voor minimumloon. Kosten - inkomsten. Uiteindelijk is dit, de jongere generatie, de basis voor de toekomst. Niet alleen de ouderen, maar ook de jongeren dragen de Nederlandse economie. Laat de ouderen liever hun "kennis en kunde" overbrengen aan de jeugd. Onderwijs is de basis van elk land.

 

 

Daarnaast willen wij niet in het wilde weg verdienen aan de site, maar alleen op een manier die past bij het ideaal van de site.

 

Er is niets mis met het verdienen aan je website. Een model wat bij jullie idee zou kunnen passen is een "fair-profit" model. Uiteindelijk wil je ook verder in de website kunnen investeren. Daarnaast zijn bepaalde zaken eenvoudig "gesponsord" te krijgen. Houdt wel in dat je een vrij transparante boekhouding moet voeren.

 

 

Die hele crisis interesseert mij namelijk geen ene moer en met mij vele anderen.

 

René, op het moment dat je "Gegarandeerd na 3 maanden 10% meer rendement en anders geld terug" niet meer kunt garanderen gaat de crisis jou dan interesseren?

Link naar reactie
  • 0

 

...

Kortom: het gros van de Nederlandse ondernemers is of te lui of te dom om ook maar überhaubt na te willen denken over 'de crisis'; laat staan om ook maar enige blijk te geven van enige gerelateerde maatschappelijk engagement.

 

Dat zijn de feiten.

 

Dat zijn geen feiten, alleen maar een zeer stellige, niet voldoende onderbouwde mening. Voor mijn gevoel blijf je dit stokpaardje berijden als een Don Quichotte, moet je zelf weten maar liever niet op dit forum, wat mij betreft.

 

Ik heb al eerder aangegeven: volgens mij heb je een hoop bij te dragen, maar kies je voor ongenuanceerde aanvallen. Gemiste kansen voor jou en het forum.

 

Terug naar het topic:

 

Elk initiatief, commercieel of niet, dat bijdraagt aan het opheffen van doemdenken juich ik toe. Zeker in NL hebben we toch al een handje van doemdenken, en dat terwijl we het zeer goed hebben hier. Dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn, maar laten we ook elkaar niet het graf inpraten ajb.

 

Met zo'n site als jullie nu willen starten zie ik niet direct waar je geld mee zou kunnen verdienen. misschien met advertenties? Misschien met services die concreet ondernemers in nood helpen / coachen / adviseren, en dan pas betalen na meetbare resultaten?

 

Ik denk dat je eerst gratismoet beginnen, en voldoende content genereren. En eventueel: parallel daaraan betaalde diensten ontwikkelen.

 

Ben benieuwd naar het vervolg!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels lijkt het er op dat we het initiatief gaan doordrukken, de site wordt inmiddels gebouwd en we zijn druk allerlei mensen te benaderen met het verzoek content aan te leveren voor de site. De reacties tot nu toe zijn zeer positief. Een aantal grote namen uit het bedrijfsleven en de politiek zijn zeer geïnteresseerd in de ontwikkelingen.

 

We proberen mensen met allerlei achtergronden hun visie te laten geven op de crisis. Wij zijn met name geïnteresseerd in de volgende zaken; Wat is er aan de hand? Waar gaat het fout? Waar zitten de leerpunten? Dit alles proberen we op een begrijpelijke manier te communiceren naar de bezoekers van de website. De nadruk ligt uiteindelijk op de vraag; Hoe kunnen wij sterker uit de crisis komen?

 

mocht iemand geïnteresseerd zijn om een bijdrage te leveren aan dit initiatief of wellicht tips of suggesties hebben, laat het gerust weten.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.