Aanbevolen berichten

In de toekomst (volgend jaar??) wil ik ook gebruik maken van 1april marketing. Naar mijn mening is een goed uitgehaalde 1 april grap een erg goede methode om naamsbekendheid te vergroten. Je komt op 1 april ook met veel meer weg als bedrijf dan op andere dagen;)

 

Wat ik in de toekomst ga doen...ja dat zien jullie dan wel ::) Heb wel een aantal ludieke ideeën.

 

Niemand voor de rest iets gedaan?

Link naar reactie

Mijn eigen 1 aprilgrap was overigens afgelopen dinsdag al ingegaan. Met wat voorbereiding heb ik gepoogd mensen wijs te maken dat ze vanaf vandaag "olietoeslag" moesten gaan betalen, i.v.m. de gestegen olieprijzen.

 

Afgelopen dinsdag slingerde ik het volgende bericht de wereld in;

Massagepraktijk Romano Sandee ziet zich genoodzaakt per 1 april een olietoeslag door te berekenen. Aanleiding voor deze toeslag is de almaar stijgende olieprijs, die te wijten is aan de onstabiele situatie in het Midden-Oosten. Als gevolg van de gestegen olieprijs is het onmogelijk om de tarieven te behouden zoals deze nu zijn, daarom geldt er een olietoeslag vanaf 1 april aanstaande. De toeslag wordt gesteld op tien euro per 100 ml en is afhankelijk van het verbruik. Gemiddeld wordt er bij een massage ongeveer dertig tot vijftig ml olie gebruikt.

 

Gevolg hiervan was dat ik dinsdagmiddag ineens live bij SimoneFM (lokale omroep voor Groningen en Drenthe) moest vertellen hoe en wat, terwijl ik daar eigenlijk nog niet zo over had nagedacht. Gevolg was dat ik ter plekke de verhaallijn aan het verzinnen was en dat 1 april de startdatum zou zijn i.v.m. een nieuw kwartaal en het dan boekhoudkundig beter toe te passen is... Jaja... Daarnaast stuurde ik dit bericht ook door naar partners, waarna o.a. Uitstapjesveiling, waar ik mee samenwerk, het klakkeloos overnam en bij elk veilingsobject aangaf dat de prijs exclusief olietoeslag was. Mijn dag ging niet meer stuk door het lachen van deze grap.

 

Vandaag is het tweede persbericht eruit gegaan, om te verkondigen dat het een 1 april grap betrof;

Het op 27 maart verstuurde persbericht, betrof een 1-aprilgrap van massagepraktijk Romano Sandee. De achterliggende gedachte van deze 1-aprilgrap was de veel besproken olieprijs. Echter is massageolie van een ander kaliber als aardolie zoals deze wordt gewonnen in het Midden-Oosten. Massageolie bestaat voornamelijk uit olie die wordt geperst van amandelen. Tot dusver is de prijs van deze olie nog niet gestegen. Er wordt dan ook géén olietoeslag gerekend bij de massages.

 

De reacties hierop is nog af te wachten....

 

Ik hield het niet alleen bij pers en partners. Ik dacht groots, dus ook mijn volledige klantenbestand kreeg gistermiddag een e-mail met daarbij de aankondiging dat per vandaag er een olietoeslag moest worden gerekend en konden mensen op een link in de e-mail klikken om bezwaar aan te tekenen.

 

Klanten kregen de volgende mail:

Afgelopen jaren is de olieprijs flink gestegen. Hierdoor is het onmogelijk om de massages nog onder de huidige tarieven aan te blijven bieden en ik genoodzaakt om vanaf vandaag een olietoeslag te rekenen. De olietoeslag is noodzakelijk omdat de beschikbaarheid van olie uit het Midden-Oosten momenteel onzeker is.

De olietoeslag komt bovenop de massageprijs, en is afhankelijk van de hoeveel massageolie er bij jou moet worden gebruikt. Gemiddeld wordt er bij een klassieke massage voor het gehele lichaam tussen de 30 en 50 ml olie gebruikt. De toeslag zal dan liggen tussen de 3 en 5 euro. Het kan zijn dat je deze toeslag onredelijk vindt, daarom vraag ik je mening via de website. De toeslag gaat in per 1 april, dit gezien dit de startdatum is van het nieuwe kwartaal en boekhoudhkundig makkelijker te verwerken is. Je kunt via de onderstaande link je mening geven of bezwaar maken tegen deze maatregel.

 

Wanneer klanten op de link klikten, kregen ze de melding dat het een 1 april grap betrof.

 

Daarnaast is de grootste grap dat massageolie helemaal niet van aardolie word gemaakt; dus helemaal geen tot nihile invloed kent van de olieprijzen. Massageolie word over het algemeen van amandelen gemaakt die fijngeperst waren. Slechts een enkeling stelde die vraag; "maar massageolie word toch van amandelen en planten gemaakt?" Voor de rest van de klanten die de mail opende, klikte ongeveer 20% door naar de website.

Link naar reactie

Ik zit erover te denken een zeilconstructie achter op de fiets te bouwen, want al rij je schuin op de wind, dan kun je toch een stuk van de windkracht omzetten in voorwaartse beweging. Vooral op het Halve Zolen Pad, kan dat reuze van pas komen!

Link naar reactie

Ik denk inderdaad het feit dat het dit jaar op zondag valt, erg meespeelt. Een beetje bedrijf dat een leuke grap wil uithalen, begint ook een dag of 5 van te voren. Zo denk ik dat wouterjan volgend jaar best eens de grootste stuiterbal ter wereld ontdekt van postbode elastiekjes (noem maar wat).

 

Nu een jaar om weer na te denken aan wat nieuws.

Link naar reactie

Ik ben zelf niet verder gekomen dan mijn buurman smsen dat er een flinke deuk in zijn mooie auto zat, waarop hij vervolgens hevig geschrokken en in paniek naar buiten toe rende. En dat terwijl ik elk jaar bruis van de leuke 1 april grappen, maar omdat ze vaak veel te veel voorbereiding vergen komt het er maar niet van.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Ik werd vanochtend weer eens gebeld door een medewerker van een online bedrijvengids. Ik zou twee weken geleden met een collega van hem gebeld hebben over een aanpassing van de vermelding en ze hadden de door hun verstuurde bevestigingsbrief nog niet terug ontvangen. Of de bevestiging even telefonisch kon.

 

Ik had net het HL topic over 1 april openstaan en suggereerde aan de beller dat dit volgens mij een verlate 1 april-grap van zijn collega was. Deze had hem waarschijnlijk een verkeerd lijstje gegeven en zat zich nu te verkneukelen omdat hij allemaal mensen aan de lijn kreeg die van niets wisten. Hierop ontspoorde het gesprek volledig. De brave man werd steeds minder braaf, van een "u" werd ik een "jij" en op een gegeven moment wilde hij zelfs "wel even langskomen".

 

Volgende keer toch maar weer meteen ophangen ...

Link naar reactie

Het grappige is dat bij mij op 1 april wél iets serieus gebeurd is. Er heeft zich een Ierse dame gemeld die mijn ophangsystemen wil keuren voor haar assortiment dat ze wereldwijd levert. Dan gaan die frikadellen die er tot nu toe niks van hebben gebakken snel van mijn website af! Het ligt n.l. niet aan de kwaliteit van mijn systemen, maar aan de manier waarop ze worden verkocht..... (En het is geen toeval dat het een dame is......)

Link naar reactie

Goede april grappen komen soms in het nieuws en kan voor goede PR zorgen. Echter een grap over bijv een prijsverhoging, waar mensen eerst woedend over raken, kan ook negatief werken.

Misschien komt men er wel helemaal niet achter dat het een grap is en zegt men op.

 

Is het wel of niet slim om een 1 april grap vanuit je bedrijf uit te halen?

 

Ligt eraan hoe je het doet. Als je laat weten dat je mensen een bezwaar kan laten aanmaken door op een link te klikken, dan doen mensen dat vaak én zien ze daar gelijk dat het een 1 april grap is. En het is ook maar net hoe je het brengt en verpakt.

 

Ik heb alleen maar leuke reacties eigenlijk gehad van klanten die erin zijn getrapt en daarnaast vandaag dus de klanten die op de link hebben geklikt; een mailtje gestuurd met; "geen toeslag voor jou, maar een lollige korting". Zo kun je het commercieel weer een beetje uitbuiten en zijn sinds vanmorgen dat ik dit mailtje stuurde, 2 afspraken bij gekomen voor deze week.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.