• 0

De start van mijn bedrijf

Begin oktober ben ik gestart met mijn bedrijf More bedrijfskleding. Ik werk vanuit thuis en probeer vanuit hier iets op te bouwen. Naast mijn bedrijf heb ik een parttime baan. Ik zoek tips en adviezen voor het promoten van mijn bedrijf. Ik heb een website welke nog niet helemaal is afgerond, maar waar ik zelf hard aan werk: www.morecf.nl

Alle tips zijn welkom!

 

Tevens zou ik graag enkele tips willen over aquisitie. Omdat ik vanuit thuis werk is het lastig om klanten te ontvangen, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

 

 

Edit, bijlage verwijderd ivm te groot voor forum.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou graag wat tips willen over mijn website; iedereen kijkt er toch op een andere manier tegenaan. Ik wil mijn bedrijf gaan promoten in Venlo en omgeving. Nu heb ik reeds 1500 flyers laten drukken met een aanbieding veiligheidsschoenen. Nu merk ik dat hier amper op gereageerd wordt.

 

Telefonische aquisitie lijkt me voor mij de beste oplossing, bellen, afspraak maken en de auto in stappen! heeft er nog iemand tips om snel tot die afspraak te komen?

Link naar reactie
  • 0

in de handel waarin jij je wilt begeven is er geen snel. Het is veel en hard, en gunnen, vooral gunnen. Met andere woorden netwerk opbouwen, kennissen en vrienden inlichten en inschakelen. Langzaam een goede referentielijst opbouwen en je handel langzaam zien groeien. Als je snel wilt ga je fouten maken (en in de kleding zijn fouten heel snel gemaakt) dit gaat ten koste van je reputatie.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook nog een jaartje een internetbedrijf/shop gehad in het bedrukken en borduren van kleding.

 

Ook ik had een afdeling bedrijfskleding in een andere webshop staan maar liep ook tegen dit probleem aan.

Een optie is om met je gehele collectie zelf bij de klant langs te gaan, er zijn meer bedrijven die zo werken.

 

En anders zit er niets anders op een klein pandje te huren.

 

Nog even over je site; ik vind deze erg onoverzichtelijk, een gewone internetshop zou beter werken.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je website ziet er netjes, clean uit... Misschien wel iets te..

Ik vind de bewegende banner niet echt mijn ding... het wisselt iets te snel af.. en bij elke klik komt die rot banner weer opnieuw...

 

Bovenin heb je nog voldoende ruimte, hierin zou ik je telefoonnummer expliciet vermelden.. wekt een stukje vertrouwen op..

 

Daarnaast werkt je home link van je logo, niet overal in de site... deze linkt naar index.html ipv /index.html...

 

En ik zie nergens prijzen...

 

Het doorklikken naar de collectie is wel onhandig.. Je gebruikt 3 (!) locaties voor je navigatie hierdoor maakt het geheel wat onoverzichtelijk

Link naar reactie
  • 0

Er is behoorlijk veel concurrentie op de markt waar jij je in wil begeven. Daarnaast leveren veel bedrijven zeer goede service. Het ontbreken van prijzen op je site kan ervoor zorgen dat potentiële klanten snel doorklikken naar een andere site. Prijs is in de textieldruk nog steeds een erg grote beslisfactor. Je site komt erg clean, over bijna steriel. Bij mij komt dit niet prettig over. Met hoeveel mensen ga je in je bedrijf werken? ben je alleen? Ga je zelf het drukwerk verzorgen of besteed je het uit? Welke merken ga je voeren? Welke doelgroep heb je voor ogen, je website lijkt ogenschijnlijk gericht op grote zakelijke bedrijven maar je hebt dan wel weer een actie met werkschoenen. ik kan dat niet zo goed met elkaar rijmen.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen,

 

welkom op HL. Volgens mij gaat er in je bedrijfscommunicatie het een en ander mis. Industrial Clothing zegt mij bijvoorbeeld meer dan corporate fashion, maar daarnaast zou ik me eerst afvragen of jouw doelgroep wel door een engelse naam aangesproken wordt. Richt je je op representatieve kleding of op werkkleding? Of allebei? Ik heb dat nog geen enkele onderneming zien combineren namelijk.

 

Vervolgens gebruik je stockfoto's bij de verschillende categorieën kleding die alleen maar verwarring zaaien en de eerste aandacht in beslag nemen. Foto's van je productsoorten of assortiment ontbreken bijna overal. Als je op je voorpagina onder nieuws een kortingsactie voor veiligheidsschoenen aankondigt, dan zou ik daar op z'n minst ook een paar van die stevige kisten als afbeelding bij verwachten.

 

Succes met doorpakken!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Sluit me aan bij Highio.

 

Koop regelmatig veiligheidsschoenen, maar bij jou heb ik het idee dat je de schoenen er met de haren bijgesleept hebt.

Zonder de veiligheidsschoenen zou ik in ieder geval snappen wat je te bieden hebt (maar waarom noem je het dan niet gewoon "bedrijfskleding")

 

Veiligheidsschoenen in combinatie met een stropdas gaat er bij mij niet helemaal in moet ik zeggen.

 

En inderdaad niet overal die banner. Vervang die dan door nuttiger informatie, afbeeldingen van je producten etc.

 

Frans

 

*die trouwens het woord passessie 5 keer moest lezen voordat hij het begreep*

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als webontwerper dit over je site: de flashanimatie is te groot en leidt ontzettend af, als je die wilt handhaven dan zou deze voor het mooi kleiner moeten worden gemaakt en op een andere plaats worden gezet. Bovenin is nog genoeg plaats.

 

De navigatie is onoverzichtelijk, op verschillende plaatsen veel keuze's, dat leidt tot keuzestress en dus wegklikken. Beter is te groeperen.

 

En ik vind het slordig dat er pagina's zijn die nog met informatie moeten worden gevuld. Als ik als webgebruiker zulke pagina's tegenkom, klik ik gelijk weg.

Link naar reactie
  • 0

Probeer een duidelijke structuur of misschien beter twee- of driedeling in je productassortiment aan te brengen:

- werkkleding, met bijbehorend schoeisel en PBM (met bijv. ondercategorieën van de verschillende sectoren)

- representatieve kleding met mode-accessoires

(- promotionele en sportkleding)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heren allen bedankt voor de nuttige tips!

 

De opbouw van mijn assortiment is bewust gekozen. Ik wil een totaalleverancier zijn. Ziekenhuizen bijvoorbeeld zijn grote afnemers van zowel medische kleding (verpleging, doktoren etc.), representatieve kleding (receptie) en werkkleding (magazijn en transport). Denk ook eens aan autobedrijven met hun verkoopafdeling en werkplaats, een restaurant met koks en bediening. Kortom genoeg productgroepen om te mixen. Daarbij is het voor de klant makkelijk om alles onder te brengen bij één leverancier.

 

Mijn website wordt nog hard aan gewerkt, ben aan het proberen om mijn website zo Nederlands mogelijk te laten lijken. Ik denk dat het straks door invulling van afbeeldingen en prijzen een stuk duidelijker is.

 

Link naar reactie
  • 0

Heren allen bedankt voor de nuttige tips!

 

De opbouw van mijn assortiment is bewust gekozen. Ik wil een totaalleverancier zijn. Ziekenhuizen bijvoorbeeld zijn grote afnemers van zowel medische kleding (verpleging, doktoren etc.), representatieve kleding (receptie) en werkkleding (magazijn en transport). Denk ook eens aan autobedrijven met hun verkoopafdeling en werkplaats, een restaurant met koks en bediening. Kortom genoeg productgroepen om te mixen. Daarbij is het voor de klant makkelijk om alles onder te brengen bij één leverancier.

 

Mijn website wordt nog hard aan gewerkt, ben aan het proberen om mijn website zo Nederlands mogelijk te laten lijken. Ik denk dat het straks door invulling van afbeeldingen en prijzen een stuk duidelijker is.

 

Je geeft een ziekenhuis als voorbeeld, ben je al nagegaan hoe zij hun bedrijfskleding aankopen? Grote kans dat het totaalbedrag de wettelijk gestelde aanbestedingsgrens overschrijd. Heb je hier van over nagedacht? Misschien dat je zelfs je doelgroepkeuze daarop aan zult moeten passen.

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik de markt van de bedrijfskleding ken (ik heb één keer voor de op één-na-grootste producent op dit gebied gewerkt) is het niet afhankelijk van je website, van SEO, AdWords, of weet ik wat, maar van contacten in de branche. Natuurlijk kun je per ongeluk een keer veilligheidsschoenen aan een zzp-er verkopen, maar uniformen aan een ziekenhuis... Nee.

Dat is contacten leggen en nog eens contacten leggen.

 

Ik zou me in ieder geval proberen te focussen als ik jou was. Richt je bijvoorbeeld alleen op werkschoenen, of op schoonmaakuniformen voor mijn part (als die bestaan...). Of focus je regionaal en speel in op de behoefte van het MKB aldaar. Waar je in ieder geval iets aan moet doen zijn die algemene beelden en de obligate teksten die je nu gebruikt. Daarmee trek je echt niemand mee over de streep.

 

Starten en meteen al totaalleverancier voor Nederland worden... het lijkt me wat hoog gegrepen, tenzij je meteen heel groot kunt uitpakken. Meestal geldt hier: mik op iedereen en je raakt niemand.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij beide voorgaande commentaren : zorg voor goede foto's op de site, alhoewel ik ervan overtuigd ben dat actieve acquisitie (het is en blijft een kwestie van gunnen) meer op zal leveren. Contacten in de branche zijn en blijven het belangrijkste.

Als laatste : als je een verwijzing 'referentie' opneemt, laat er dan ook meerdere referenties staan. Anders wachten totdat er referenties te geven zijn. Op deze manier levert het alleen maar twijfel op bij eventuele klanten.

 

Succes

Peter

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Je website ziet er best goed uit, maar is een typische bedrijfspresentatie.

 

Om bezoekers te trekken, zul je een informatieve website moeten maken, met veel tekst over wat je biedt. En dat begint met onderzoek naar waar mensen naar op zoek zijn (zoekt men veiligheidsschoenen, of helemaal niet?).

 

Link naar reactie
  • 0

Alleen even over de website. Ik vind het een nette website. Als volslagen leek trekt deze site mijn aandacht en zou ik wel meer informatie willen als ik bedrijfskleding zocht.

 

@ pjvandemeer Ik ben na het lezen van je reactie wel erg benieuwd hoe jij je dit dan voorstelt?

Er is mi niets mis mee dat het een bedrijfspresentatie is want dat behoort een website in mijn ogen ook te zijn. Toch?? Daarnaast is het in mijn ogen voldoende informatief.

Wellicht zou je je tips iets beter kunnen uitdiepen?

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.