• 0

Geschil webdesigners m.b.t. oplevering website

Hallo,

 

Ik zou graag jullie mening willen over het volgende probleem:

Februari vorig jaar heb ik besloten een nieuwe webwinkel te laten bouwen. Deze zou in april opleverd worden, dit werd november...maar in november bleken een aantal punten niet te werken...nu in maart 2009 staan er nog steeds de standaard buttons in, werken een aantal functionaliteiten niet en hebben ze belangrijke punten (zoals metatags) pas 1 week geleden verwerkt.

 

Nu zijn alle afspraken via de mail behandeld, (allemaal bewaard natuurlijk) maar wil ik weten of ik juridisch gezien kans heb als ik een deel van de kosten terug eis (aangezien ik kan aantonen dat ik door dit bedrijf opbrengsten ben misgelopen)

 

In ieder geval bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je de planning en/of het werk in een contract vast laten leggen?

Of is alles mondeling besproken?

 

Edit: alles per e-mail gestuurd. Staan hier ook keiharde afspraken/werkzaamheden in?

 

Heb je uitgewerkte tekeningen gehad van de ontwerper?

Link naar reactie
  • 0

ik had dan toch echt m'n poot stijf gehouden en niet betaald, maar dat is natuurlijk niet meer terug te draaien.

 

ik ben zelf niet juridisch onderlegt maar als je aantoonbare inkomstenderving heb zou je hier mee naar de rechter kunnen gaan. Maar is dat wel een traject waar je in wilt gaan?

 

 

Verder zat ik op je website te kijken en had een paar kleine opmerkingen:

- waarom werk je met een introductiepagina?

- waarom laat je niet volledige adresgegevens zien?

- ik adviseer je verder ook met een webwinkelkeurmerk te werken

Link naar reactie
  • 0

Per email hebben we alle afspraken vastgelegd. Ik heb daarbij één tekening van de splash-pagina ontvangen, daarna zijn ze verder gaan bouwen...gaandeweg hebben we steeds over een weer afspraken gemaakt over wat er onmisbaar was in de webwinkel, maar wat mij vooral frustreert is dat zelfs de meest logische dingen niet gebeuren (zoals het weghalen van de standaard buttons, of het repareren van de pagina's die niet werken en voornamelijk de late oplevering)

 

Het grootste probleem is dat het een bekende is, daardoor zijn afspraken normaliter wat minder hard opgesteld (ook mijn grootste fout, geloof me ik heb er van geleerd)

 

Link naar reactie
  • 0

ik had dan toch echt m'n poot stijf gehouden en niet betaald, maar dat is natuurlijk niet meer terug te draaien.

 

ik ben zelf niet juridisch onderlegt maar als je aantoonbare inkomstenderving heb zou je hier mee naar de rechter kunnen gaan. Maar is dat wel een traject waar je in wilt gaan?

 

 

Verder zat ik op je website te kijken en had een paar kleine opmerkingen:

- waarom werk je met een introductiepagina?

- waarom laat je niet volledige adresgegevens zien?

- ik adviseer je verder ook met een webwinkelkeurmerk te werken

 

- dit heeft de webdesigner bedacht en gaf aan dat dit geen problemen oplevert voor de klant (blijkt wel zo te zijn, maar dat wist ik zelf niet, doordat mijn technische kennis gering is)

- dit deed ik in het begin wel, toen kwamen klanten opeens langs (en ik werk daarnaast gewoon fulltime)

- een webwinkelkeurmerk, daar twijfel ik aan aangezien de enige echt goede de thuiswinkelwaarborg is (en die zowat onbetaalbaar is voor starters)

 

Over het betalen, op dat moment stond ik met mijn rug tegen de muur omdat de hele website een drama was (klanten konden ook niet bestellen) dus als ik niet betaalde was de hele website onbruikbaar.

 

Het enige wat ik wil bereiken is óf een deel van het geld terug zodat ik zelf een freelancer e.d. kan inhuren óf ze (juridisch) dwingen binnen zoveel dagen alles op te lossen

Link naar reactie
  • 0

 

- dit heeft de webdesigner bedacht en gaf aan dat dit geen problemen oplevert voor de klant (blijkt wel zo te zijn, maar dat wist ik zelf niet, doordat mijn technische kennis gering is)

- dit deed ik in het begin wel, toen kwamen klanten opeens langs (en ik werk daarnaast gewoon fulltime)

- een webwinkelkeurmerk, daar twijfel ik aan aangezien de enige echt goede de thuiswinkelwaarborg is (en die zowat onbetaalbaar is voor starters)

 

Over het betalen, op dat moment stond ik met mijn rug tegen de muur omdat de hele website een drama was (klanten konden ook niet bestellen) dus als ik niet betaalde was de hele website onbruikbaar.

 

Het enige wat ik wil bereiken is óf een deel van het geld terug zodat ik zelf een freelancer e.d. kan inhuren óf ze (juridisch) dwingen binnen zoveel dagen alles op te lossen

Als je de mogelijkheid heb zou ik die introductiepagina weg halen.

 

Om te voorkomen dat mensen zomaar langs komen, kan je op je website aangeven dat mensen alleen kunnen langs als ze een afspraak maken.

 

Ik werk zelf met Qshops kost iets van €40 per kwartaal ofzo.

Je algemene voorwaarden worden uitgebreid gescreend en het is een bekend keurmerk.

Toen ik dit keurmerk zelf nam, steeg mijn conversie zeer en de totale omzet met +- 40% in 1 maand.

 

Verder nog een paar tips voor je site:

- Neem Ideal

- Breidt de informatie over je kleding wat meer uit, geef bijvoorbeeld aan of dat een shirtje groot of klein uitvalt.

Link naar reactie
  • 0
Het enige wat ik wil bereiken is óf een deel van het geld terug zodat ik zelf een freelancer e.d. kan inhuren óf ze (juridisch) dwingen binnen zoveel dagen alles op te lossen.

 

Dan moet je om te beginnen een ingebrekestelling sturen: een brief (per aangetekende post) waarin je samenvat wat er allemaal nog mis / niet uitgevoerd is, waarin je een redelijke laatste termijn biedt om de tekortkomingen te verhelpen (bijvoorbeeld: twee weken).

 

Zie ook Antwoord 106 van StevenK in je eerdere discussie, waar je zo te zien niet op in bent gegaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg zojuist een mail dat zij niets meer doen aan de grafische aspecten (zoals het verwijderen van standaard buttons of het repareren van invulvelden), kan het gewoon niet geloven dat een bedrijf dat de deadline met 6 maanden overschrijdt nog het lef heeft mij op te willen laten draaien voor grafische aanpassingen

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat ik wil bereiken is óf een deel van het geld terug zodat ik zelf een freelancer e.d. kan inhuren óf ze (juridisch) dwingen binnen zoveel dagen alles op te lossen.

 

Dan moet je om te beginnen een ingebrekestelling sturen: een brief (per aangetekende post) waarin je samenvat wat er allemaal nog mis / niet uitgevoerd is, waarin je een redelijke laatste termijn biedt om de tekortkomingen te verhelpen (bijvoorbeeld: twee weken).

 

Zie ook Antwoord 106 van StevenK in je eerdere discussie, waar je zo te zien niet op in bent gegaan.

 

Hier ben ik nu mee bezig (na de laatste discussie gaf de designer aan een freelancer in te huren, maar deze blijkt opeens weer niet alles te doen)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het met je te doen hoor Linda, je hebt na je verlies van zoekresultaten nu dit weer...

 

Je hebt wel zo'n beetje de slechts mogelijke webbureau getroffen..

 

Een les voor de volgende keer, stel een document met acceptatiecriteria op..

 

Bedankt, voel me ook niet echt heel erg best :(

Heb er sowieso van geleerd...!

Deze nieuwe website moest de groei flink doorzetten!

 

Link naar reactie
  • 1
Als je de mogelijkheid heb zou ik die introductiepagina weg halen.

 

Om te voorkomen dat mensen zomaar langs komen, kan je op je website aangeven dat mensen alleen kunnen langs als ze een afspraak maken.

 

Ik werk zelf met Qshops kost iets van €40 per kwartaal ofzo.

Je algemene voorwaarden worden uitgebreid gescreend en het is een bekend keurmerk.

Toen ik dit keurmerk zelf nam, steeg mijn conversie zeer en de totale omzet met +- 40% in 1 maand.

 

Verder nog een paar tips voor je site:

- Neem Ideal

- Breidt de informatie over je kleding wat meer uit, geef bijvoorbeeld aan of dat een shirtje groot of klein uitvalt.

 

Ik bied al vanaf het begin iDeal aan en als het goed is staat bij elk product hoe het uit valt (maar zal ik voor de zekerheid nog nakijken)

Link naar reactie
  • 0

Tsjonge, wat een verhaal. Hier is duidelijk alles misgegaan wat er maar mis kan gaan...

 

Jammer dat je die laatste betaling hebt gedaan. Ik kan me je rug tegen de muur gevoel goed voorstellen, maar het is echt schandalig dat ze weigeren hun werk af te maken als niet alles eerst betaald wordt. Je wordt betaald na afloop, als je je werk hebt opgeleverd, niet vooraf.

 

Aan de andere kant heeft elk verhaal natuurlijk ook twee kanten, en zowel hier als in dat andere onderwerp dat ik zojuist helemaal gelezen heb, horen we alleen jouw kant. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat dit jou te verwijten valt, maar alleen dat alle nuance wel gelijk weg is.

 

Voor hetzelfde fictieve geld is zijn verhaal dat hij helemaal gek wordt van je omdat je steeds weer wat anders wilt, en niet in staat bent begrijpelijk uit te leggen wat je dan wilt, om vervolgens twee weken later weer iets heel anders te willen. Bijvoorbeeld.

 

Wat de oplossing in dit geval toch is, denk ik, is om nogmaals in een persoonlijk gesprek om de tafel te gaan zitten en alles eens op een zakelijke manier uit te spreken. Vertel hem wat jouw frustraties zijn, en zorg dat je er achter komt wat de zijne zijn. Zorg dat je elkaars situatie wat beter begrijpt.

 

Kom daarna samen tot een plan om dit allemaal zo snel mogelijk op te lossen. Stel samen een duidelijke lijst op met zaken die nog gedaan moeten worden, en verbind daar samen deadlines aan zodat daar niet achteraf moeilijk gedaan kan worden over wie en wat en waarom, en wees ook realistisch met betrekking tot kosten van eventueel meerwerk.

 

Als dat klaar is, en je website staat zoals het hoort, zoek je zo snel mogelijk iemand die wel grondige ervaring met OSCommerce heeft om in het vervolg het onderhoud aan je website te doen.

 

Je zit nu tot over je oren in de ellende, en dat is niet meer terug te draaien. Het enige dat overblijft is zo snel mogelijk een functionele shop realiseren en dan deze meneer zo snel mogelijk kwijtraken en vergeten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Inderdaad is dit alleen mijn verhaal. Hij zal inderdaad wel gek worden, maar daar had ik maanden geleden al voor moeten zorgen ;) Ik vind dat ik teveel heb gepikt en heb zelfs aangeboden voor bepaalde 'nieuwe' aanpassingen te betalen, dit was niet nodig. Weer om de tafel zitten, is lastig.....ik heb ontelbare keren contact opgenomen maar er verbeterd niets concreets, alleen maar loze beloftes (en daarbij komt dat ik ook te soft ben, bij elk zielig verhaal of excuus ben ik weer om :-[). Geleerd heb ik in ieder geval om nooi meer een bekende in te huren!

 

Ik heb in ieder geval morgen een gesprek met een bedrijf gespecialiseerd in OsCommerce. De offerte gaat dan gelijk richting mijn webdesigners. Zij hoeven natuurlijk alleen te betalen voor de aanpassingen, die we af hebben gesproken (niet voor de aanpassingen die ik er zelf nog bij wil hebben....als we toch bezig zijn he ;))

 

{Kom daarna samen tot een plan om dit allemaal zo snel mogelijk op te lossen. Stel samen een duidelijke lijst op met zaken die nog gedaan moeten worden, en verbind daar samen deadlines aan zodat daar niet achteraf moeilijk gedaan kan worden over wie en wat en waarom, en wees ook realistisch met betrekking tot kosten van eventueel meerwerk}

We hebben een actiepuntenlijst opgesteld in overleg. Hiervan zijn tot op heden maar een aantal punten geregeld, dan zeggen ze over een week is alles opgelost en nu weer dat ik zelf een freelancer hier voor moet regelen. (dus dat doe ik nu maar). Toch laat ik een jurist even alles uitzoeken.

 

 

Link naar reactie
  • 0
en daarbij komt dat ik ook te soft ben, bij elk zielig verhaal of excuus ben ik weer om :-[

 

Dat vermoeden had ik al een beetje, ja. ;)

 

Geleerd heb ik in ieder geval om nooi meer een bekende in te huren!

 

Jammer ik had gehoopt dat je geleerd had wat minder soft te zijn!

 

Ik heb in ieder geval morgen een gesprek met een bedrijf gespecialiseerd in OsCommerce. De offerte gaat dan gelijk richting mijn webdesigners.

 

Waarom? Jij vraagt de offerte toch aan?

 

We hebben een actiepuntenlijst opgesteld in overleg. Hiervan zijn tot op heden maar een aantal punten geregeld...

 

Daarom had ik er ook bijgezet "verbind daar samen deadlines aan". Dan heb je dit soort onduidelijkheid niet.

 

...en nu weer dat ik zelf een freelancer hier voor moet regelen.

 

En waarom zeggen ze dat dan? Valt het buiten de opdracht? Kunnen ze het zelf niet?

Link naar reactie
  • 0

Nee nu geven ze aan dat ze niet alle technische en grafische punten op kunnen lossen. Daarom vinden ze nu dat ik een freelancer moet regelen, en dan ik zelf het deel voor de grafische punten moet betalen. Ik ga daar niet mee akkoord (zie eerdere punten)

 

Ja ook heb ik geleerd minder soft te zijn (alleen dat is moeilijk als het om bekenden gaat) ;D

Link naar reactie
  • 0

Nee nu geven ze aan dat ze niet alle technische en grafische punten op kunnen lossen. Daarom vinden ze nu dat ik een freelancer moet regelen...

 

Het moet niet veel gekker worden. Ze nemen een klus aan die ze eigenlijk niet aankunnen, en op het moment dat dat duidelijk wordt moet jij dat maar oplossen?

 

Het lijkt me logischer dat zij een freelancer inhuren om het af te ronden, en de kosten van die freelancer zijn dan ook voor hun.

Link naar reactie
  • 0

ik weet dat ik op een heel oud topic reageer maar ik heb bijna het gevoel met dezelfde mensen te maken te hebben.

 

Zou je mij de informatie (eventueel per PB) willen sturen wie het waren?

 

Waar ik nog nieuwsgieriger naar ben is het uiteindelijk opgelost of ben je met een andere partij in zee gegaan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.