• 0

van Zwart naar Wit.

Hallo,

 

Ik ben dnboy en ik heb een vraag over het in te schrijven bij de KVK.

 

Ik werk al een aardig tijdje met iemand samen en we doen hier en daar wat klusjes met Geluid.

Alleen hoe ik het bekijk verdienen we lang niet genoeg om ons in te schrijven bij de KVK, omdat dit ook meer als hobby gezien wordt. '' Je kan bijvoorbeeld denken aan DJ set's of geluid bij te wonen van een vergadering of conferentie ''

 

Wel wil ik binnenkort mezelf bezig gaan houden met mond op mond reclame gaan maken voor geluid te verkopen bij vergaderingen of conferenties.

 

Alleen mijn discussie punt is nu bij wat voor inkomsten word het tijd dat je je gaat inschrijven bij de KVK of moet ik dat eigenlijk meteen al doen?

 

Als iemand hier zich toevallig in terug ziet of andere ervaringen mee heeft die hij/zij met mij zou willen delen zou ik dat fijn vinden.

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

dnboy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een KvK nummer is een stukje uitstraling/professionaliteit naar de consument toe, dus niet alleen omdat het moet voor het verdienen van een X bedrag. Het geeft de consument vertrouwen dat ze te maken hebben met een serieus bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Het is mont-tot-mondreclame en van zwart naar wit kan ook nog van inkomsten uit overige werkzaamheden opgeven naar omzet met een eenmanszaak of vof boeken zijn. Een Kvk inschrijving zegt vooral andere bedrijven meer dan consumenten. Wat doe je op dit moment met je kosten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

TS heeft, ook al is z'n openingsvraag een beetje warrig, twee opties: inkomsten op gaan geven als inkomsten uit overige werkzaamheden met een mogelijkheid van aftrek van kosten of inschrijven. Vraag me af of zwart zo interessant is/was als je ook leuke apparatuur moet huren of kopen. Voila!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Laat ik zelf iets duidelijker zijn over wie ik ben en wat ik doe.

 

Ik ben 19 jaar en zit nog op school, ik zit minstens nog 4 jaar op school en studeer technisch/economisch/commercieel richting.

 

Het geluid opzich kun je zien als een uit de hand gelopen hobby en zodoende hebben wij al heel wat professionele spullen in ons eigen bezit. Hierbij kun je denken aan professionele luidsprekers/microfoons voor bijvoorbeeld vergaderingen of conferenties (in een zaal of kamer, dit is niet voor buiten bedoeld). De zaal of kamer die we kunnen versterken bij bijvoorbeeld een vergadering zal zijn een zaal van ongeveer 300 man (plus minus).

Ook hebben wij grotere luidsprekers staan die we kunnen verhuren voor bands of een soort van feestje waar een DJ komt draaien, hierbij kun je ook aan ongeveer zoveel man denken.

 

Maar vanwege dat onze omzet niet al te groot is zou ik graag reclame willen maken, zodat we meer ''klusjes'' op ons kunnen nemen.

Dit is vanwege dat ik natuurlijk altijd geld kan gebruiken ;) maar mijn doel hierachter is niet om hier mijn echte werk van te maken (of het moet natuurlijk echt helemaal uit de hand lopen maar daar ga ik niet van uit ;D)

 

Dus vandaar mijn vraag hierover wat ik zou gaan doen met het discussiepunt de KVK.

 

Ik hoop dat jullie nu meer in mijn positie kunnen plaatsen, zodat jullie een betere kijk hebben gekregen over wat mijn vraag betreft.

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

dnboy

Link naar reactie
  • 0

zoals al eerder gezegd, is het belangrijk dat je gaat kijken of je veel ebdrijven in je klantenkrijng hebt.

 

Bedrijven willen een andere zelkrheid dan particulieren. Voornamelijk op boekhoud niveau. Daarnaast is het misschien slim om niet in termen van zwartwerk te praten en dan jezelf met naam en toenaam te noemen ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het inderdaad splitsen.

 

Inschrijven bij de KvK (als eenmanszaak) geeft wat extra papieren rompslomp. Als je werk BTW plichtig is moet je bijvoorbeeld ieder kwartaal aangifte omzetbelasting doen.

Zou ik alleen doen als je meer dan 1000 euro aan kosten/investeringen per jaar hebt. Die kan je dan van je inkomsten aftrekken, BTW terugkrijgen etc.

 

Marketing/mond tot mond reclame staat hier los van. Om visitekaartjes te maken en uit te delen hoef je niet bij de KvK ingeschreven te staan.

 

Aangifte doen van inkomsten is altijd een goed idee :) kan als inkomsten overige werkzaamheden.

 

Als je veel voor 1 bepaalde opdrachtgever doet gaat die vanzelf zeuren over een VAR verklaring, dat is ook een goed moment om naar de KvK te gaan denk ik?

 

WebManager at FFF - http://fastfunfacts.info/

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al eerder heb beschreven staat BTW plichtig en de inschrijving bij de KvK los van elkaar. Zowel de KvK als de belastingdienst hanteren immers verschillende definities over ondernemer zijn. Iemand die ondernemer is voor de KvK kan nog steeds een hobby aan het uitvoeren zijn voor de belastingdienst. Ook is het mogelijk dat iemand over het resultaat van de "onderneming" geen inkomstenbelasting hoeft af te dragen, maar wel omzetbelasting moet rekenen en betalen.

 

Bepaal een visie over wat je wilt of wilt gaan komen en streef die visie na. Laat je voorlichten over de verschillende soorten administratieve rompslomp en neem hierop actie. Op die manier kom je als ondernemer toe aan hetgeen waarin de ondernemer goed is (namelijk het ondernemen) en wordt de ondernemer niet geconfronteerd met risico's die vooraf niet bekend waren.

 

Met andere woorden: succes met ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.