• 0

Mijn webwinkel! Wat vinden jullie?

Hallo allemaal,

 

Ik heb twee weken geleden een webwinkel geopend: www.huizepippemuis.nl

 

Wat vinden jullie ervan??

Ik wil me onderscheiden door enkel producten aan te bieden uit het buitenland, in kleine aantallen. Onder het motto "Leuk = Anders!".

 

Ik hoor graag wat ik zou kunnen verbeteren!

 

Groet en dank!

Caroline

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn eerste indruk was dat ik de site heel erg druk vind: veel kleurtjes en veel plaatjes. Vooral op grote beeldschermen knalt het rood met witte stippen van het scherm en leidt het de aandacht erg af van waar het eigenlijk om gaat: de inhoud. Verder vind ik de witte letters op de turqoise achtergrond lastig leesbaar.

 

Ik denk dat als je die twee dingen veranderd dan het dan een hele leuke site is eigenlijk.

 

Nog een kleine tip: maak linkjes in je tekst als je verwijst naar andere pagina's. Zo verwijs je bij de verzendkosten naar je contact-pagina, maar daar kan ik niet op klikken terwijl ik dat wel een beetje verwacht.

www.xiblio.nl - online ledenadministratie

www.hardenoten.eu - Harde noten, partituren in beeld en geluid

Link naar reactie
  • 0

Wat mij direct zou weerhouden iets te bestellen is dat je de verzendkosten standaard op 6,50 hebt staan en het teveel betaalde achteraf terug stort. Het zou waarschijnlijk meer vertrouwen wekken als je de werkelijke verzendkosten per product hanteert.

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt! Ja de verzendkosten in goede banen leiden vind ik zelf erg lastig... Je kunt namelijk met gewicht gaan werken, zodat de webwinkel zelf uitrekent wat de verzendkosten van de totale bestelling zijn. Maar dat werkt naar mijn idee niet want het gaat vooral om het onderscheid tussen pakket- en brievenbuspost.

Heeft iemand een tip?

 

Dat het een beetje een drukke indruk maakt, daar kan ik me zeker in vinden. Ga binnenkort maar eens zitten met een grafisch desgner voor een logo etc.

Link naar reactie
  • 0

Mbt verzending:

 

Wij werken met een index:

 

briefpost < 100 > pakketpost

 

Ieder produkt krijgt een getal mee. Kunnen er 4 door de brievenbus? Dan is het getal 25. Naast de kosten per produkt tellen we ook dit getal bijeen. > 100 is dus pakketpost en < 100 brievenbus.

 

Overigens is het voor de rest gewoon een mijnwebwinkel.nl shopje. Niet veel bijzonders. Het bijzondere aan het assortiment spat wat mij betreft niet meteen van het scherm af.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Je kunt namelijk met gewicht gaan werken, zodat de webwinkel zelf uitrekent wat de verzendkosten van de totale bestelling zijn. Maar dat werkt naar mijn idee niet want het gaat vooral om het onderscheid tussen pakket- en brievenbuspost.

 

Ik ken de software niet die je gebruikt, maar dit zou je via de software moeten kunnen regelen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt! Ja de verzendkosten in goede banen leiden vind ik zelf erg lastig... Je kunt namelijk met gewicht gaan werken, zodat de webwinkel zelf uitrekent wat de verzendkosten van de totale bestelling zijn. Maar dat werkt naar mijn idee niet want het gaat vooral om het onderscheid tussen pakket- en brievenbuspost.

Heeft iemand een tip?

 

Dat het een beetje een drukke indruk maakt, daar kan ik me zeker in vinden. Ga binnenkort maar eens zitten met een grafisch desgner voor een logo etc.

 

Hi Caro,

 

Ik zou zeker voor een logo gaan in je header, ik las hier gisteren over een site, meen logomatch.nl en heb daar even gekeken, leuke manier om aan een mooi logo te geraken!

 

Wat die verzendkosten betreft dat is niet zo lastig hoor (heb ook een winkel bij Lemonweb)

Je zegt dat je enkel onderscheid wilt maken tussen brieven -en pakketpost. Je geeft al je artikelen een gewicht mee (hoeft het niet te gaan wegen maar voor jezelf bepalen of dat artikel door de brievenbus past) Zo ja dan voer je de verzendkosten in voor brievenbuspost. Al je andere artikelen geef je een gewicht dat je koppelt aan pakketpost. Houd een marge tussen die twee gewichten zodanig dat bv 5 artikelen die tegelijk worden besteld weer uitkomen op het totaalgewicht van pakketpost.

 

Snap je het nog? het lijkt mij wat rommelig klinken zoals ik het uitleg maar is echt niet zo lastig als het klinkt ???

 

Verder mis ik je bedrijfsgegevens? M.i. echt een must bij een webwinkel.....

 

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik snap die hele briefpost eigenlijk niet zo goed.

Je hebt op die manier toch geen enkel bewijs dat je product verzonden is? Elke klant kan dan mi z'n geld retour vragen omdat hij niets ontvangen heeft?

 

Lijkt mij niet echt de bedoeling...

Link naar reactie
  • 0

Ik vergeet nog te vermelden dat je soort van slogan "Leuk=Anders" bij mij een wat andere associatie oproept. Wordt ook nog wel eens gebruikt als in "heel vervelend". VB iemand vraagt hoe de begravenis was van Tante Kee "Leuk is anders" zou een antwoord kunnen zijn......

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Goed man, al die reacties!

Heb even op Mijnwebwinkel.nl gekeken en helaas (wat betreft de verzendkosten)

 

Is het mogelijk verzendkosten op basis van afmeting te berekenen?

 

"Helaas is het niet mogelijk de verzendkosten op basis van afmeting te berekenen.

Een combinatie van artikelen kan bijvoorbeeld verschillende totale formaten hebben, waardoor het de ene keer wel en de andere keer niet als brievenpost kan worden verzonden.

[ categorie: Mijnwebwinkel Professional ]"

 

Hm....

 

Tja en die uitspraak Leuk = Anders...Juist omdat het ook een negatieve bijklank heeft, vond ik het wel grappig... Omdat ik het natuurlijk niet zo bedoel. Maar als meer mensen er zo over denken, dan moet ik het toch maar eens gaan heroverwegen (mijn vriend vindt het ook niet echt een gepaste uitspraak hiervoor).

 

Over die felle kleuren: daar ga ik toch eens naar kijken, ik dacht dat de blijheid van het geheel af zou moeten spatten, omdat dit echt mijn assortiment kenmerkt. Maar dat kan dus wel wat minder... geloof ik!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goed man, al die reacties!

Heb even op Mijnwebwinkel.nl gekeken en helaas (wat betreft de verzendkosten)

 

Is het mogelijk verzendkosten op basis van afmeting te berekenen?

 

"Helaas is het niet mogelijk de verzendkosten op basis van afmeting te berekenen.

Een combinatie van artikelen kan bijvoorbeeld verschillende totale formaten hebben, waardoor het de ene keer wel en de andere keer niet als brievenpost kan worden verzonden.

[ categorie: Mijnwebwinkel Professional ]"

 

Hm....

 

 

Hmm Caro blijkbaar was mijn verhaal warrig, ik heb het niet over afmetingen gehad maar over gewicht toekennen....

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi caroline,

 

Je hebt gekozen voor een mijnwebwinkel webwinkel. Dit betekent dat jouw shop eruit ziet als honderden anderen. Vind je niet dat jouw produkten uniek zijn en jouw bedrijf uniek is? Heeft deze geen recht op een eigen identiteit?

 

Ik ben van mening dat als je gekozen had voor een eigen design, je rendement (=omzet & winst) uiteindelijk hoger zal uitvallen:

 

(1) Unieke designs houden de aandacht vast van mensen die gaan beoordelen of ze over je produkten/webwinkel gaan schrijven: journalisten, bloggers, editors e.d.

Deze personen kunnen een enorme positieve impuls geven aan het aantal bezoekers. Een goed artikel in een groot magazine is erg waardevol en kan veel potentiele klanten opleveren.

 

(2) Unieke designs zorgen ervoor dat potentiele klanten verder kijken dan je homepage. In sommige gevallen heb ik gezien dat de bounce rate met 30% daalde nadat een uniek design werd geimplementeerd. Uiteindelijk zal hierdoor je conversie hoger zijn.

 

(3) Unieke designs zullen ervoor zorgen dat je serieuzer en betrouwbaarder overkomt. Hierdoor zal je conversie ook hoger zijn.

 

Daarnaast lees ik uit de opmerkingen van de verzendkosten dat je nu al vast loopt op bepaalde (basis) functionaliteit voor het succesvol managen van een webshop.

 

Wat is je hoofdreden geweest om voor mijnwebwinkel te kiezen?

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Hi hi,

 

Hm, heb nu de stippen maar weer terug gezet.... Ja je merkt inderdaad dat ik nog een beetje aan het klooien ben. Maar heb de webwinkel dus met mijnwebwinkel.nl in ongeveer 2 uur in elkaar gezet. Het ging gewoon zooo makkelijk!

 

Maar dat ik een uniek design nodig heb - dat vind ik ook... Straalt een heleboel meer uit. Ga volgende week met iemand zitten voor een logo (heel lief aangeboden, een vriendinnetje :)). Verder professionaliseren is de volgende stap. Ik heb geen financiering aangetrokken voor het openen van deze winkel, en daar zit m ook precies een beetje de twijfel.. Nu is het een kwestie van langzaam opbouwen, als ik het serieuzer aanpak gaat het een stuk sneller denk ik (financiering betekent meer kunnen inkopen, een professionele onderscheidende site, etc.). Heeft iemand ervaring met het afsluiten van een lening voor de opening van een webwinkel? Hoe is dat bevallen? Wil wel een beetje op safe gaan want het is nu nog een "hobby".

 

Bedankt weer!

Link naar reactie
  • 0

Als het nu nog een hobby is zou ik zeker geen lening gaan afsluiten, klein beginnen, kijken of je het echt leuk vindt en of je omgeving er goed op reageert. Kijk of je wat klanten kan krijgen en vasthouden en als dat allemaal bevalt kan je altijd nog lenen. Sparen zou ook een goede optie zijn en dan zelf financieren. Heb je stipjes achtergrond plaatje even schoongemaakt ;)

stippels.thumb.jpg.817c22baa90c49829dfd6039ea5c1cbb.jpg

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.