• 0

Mijn webshop, stripboeken, wat kan er beter?

Naast een fysieke winkel heb ik ook sinds 2 jaar een uitgebreide webshop.

Deze webshop heb ik zelf gemaakt en vormgegeven met Shopfactory 7. Shopfactory omdat die in die tijd de meeste mogelijkheden had voor het budget wat ik wilde besteden.

 

Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn website vinden, graag zou ik weten wat jullie het meeste stoort aan de website en wat er beter kan.

Wat ik zelf vind:

- Site ziet er leuk uit maar kan beter kwa layout

- Site laadt te traag.

 

Ik hoop op vele reakties en wil iedereen vast bedanken voor het kijken en meedenken.

 

Url : www.stripfanaat.net

 

 

Edit, topic titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Werkt bij mij er vlot hoor.

 

Zou even een verklaring van het hartje geven geven naast je winkelwagen. Wellicht een tekstje als ik mijn muis erop houdt, want nu maar even geklikt en schijnbaar wordt er iets aan mijn favorieten toegevoegd.

Door de lay-out van dat scherm (is een standaard windowsvenster namelijk itt de site) eerst maar eens bij mijn browserfavorieten gekeken, maar daar stond niets.

Toen zag ik een kopje favorieten op mijn site en ik denk dat het product daar moet komen, maar ook daar staat niets.

 

Verder in je leveringsvoorwaarden: punt 3: het is "te allen tijde" en daarnaast voel ik me niet lekker bij die voorwaarde.

Geef je voorwaarden dan een oplopend nummer en vermeld in orders welke voorwaarden (welk nummer) van toepassing is.

Nu denk ik dat je ineens verzendkosten extra kan rekenen of zo

 

Als ik klik op stripboeken dan moet ik kiezen uit A-Z

Waarom die A-Z niet klein bovenaan in een filtertje en daaronder weer plaatjes als de homepage?

Is voor mij aantrekkelijker dan alleen A-Z, want dan moet ik weer nadenken.

"Moet ik de eerste letter van de tekenaar hebben of van de titel"

 

Verder werkt het wel soepel

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Als stripliefhebber heb ik het laatste half uur genoten ! Geen verstand van website's, maar als particuliere bezoeker vond ik m top !

 

- ik kan niet vinden hoe ik 2e hands strips moet aanbieden bij je, en hoe je dat verrekent

- zoals Frans al aangaf, meer duidelijkheid over hartje

- Vind de zoekopdracht "moeilijk" te vinden, te onduidelijk.

- Wanneer ik bijvoorbeeld "Franka" in toets in zoekopdracht, lopen de album nummers door elkaar. Bij "Blauwbloezen" staan er ineens bij sommigen geen titel of nummer in de rij, maar deze loopt wel gewoon nummeriek door....

 

Ik kom zeer zeker binnenkort kijken ! (heb nog wat bijzondere uitgaven in mijn 1000-en tellende collectie)

 

Groet Down (die zijn ondernemersplan tbv afstuderen heeft geschreven op basis van een stripspeciaalzaak.... ;D)

 

Oh, ja : even stukje zelfpromotie....wanneer je nog een stripfanaat zoekt, met de nodige verkoop ervaring..... ;) ;D ;)

Link naar reactie
  • 0

Iedereen heel erg bedankt voor jullie reakties en voor de complimentjes!

Komende week ga ik er mee aan de slag.

De zoekbestanden heb ik even opnieuw aan laten maken, dat gaat al iets beter. Als ik nu op Trigie zoek, wordt er niets meer gevonden als het goed is.

Komende week ga ik in ieder geval

- Een beschrijving maken hoe de website werkt

- Verzendkosten vermelden

- Uitgebreidere informatie over onze winkel en werkwijze maken.

 

Sommige dingen zijn wat moeilijker te realiseren, bijvoorbeeld het verplaatsen van de zoekfunktie. Dan zou ik een andere template moeten gebruiken, dat betekent dat ik ook de gehele layout weer moet gaan aanpassen. Misschien in de toekomst!

 

@Down : Wanneer heb je dat ondernemersplan gemaakt? Al lang geleden of recentelijk?

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar dat ondernemersplan.

Misschien heb je als stripliefhebber wel gemerkt dat het ontzettend slecht gaat in onze branche, in de afgelopen 3 jaar zijn er meer dan 15 stripwinkels dicht gegaan! Er zijn er nu nog maar ongeveer 35-40 over in Nederland.

Wie weet bevat jouw ondernemingsplan wel een oplossing om het tij te keren!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Toen ik op "stripboeken" klikte veschoof de hele site naar rechts en kreeg deze ook niet meer goed.

 

Tevens kan ik niet vinden wat ik zoek, anderen gaven ook al aan dat het een doolhof is om iets specifieks te vinden.

 

Verders een leuke site, als ex verzamelaar zie ik dat de strips die in waren toen ik ze nog verzamelde nu bijna niet meer voorkomen.

Wat ik mis op je site is het hoofdstuk merchandise, op die paar beeldjes na dan.

Posters, beeldjes en al die andere zaken zijn altijd mooie winstpakkers, koop alleen niet te veel voorraad en zorg dat je unieke stukken heb.

 

Zelf koop ik veel op e-bay van de film Cars voor mijn zoontje omdat veel spullen in Nederland totaal niet te koop zijn.

Wat mij tevens brengt op tip het niet alleen puur bij de stripboeken te houden maar ook de o zo populaire tekenfilms etc.

Link naar reactie
  • 0

@Down : Wanneer heb je dat ondernemersplan gemaakt? Al lang geleden of recentelijk?

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar dat ondernemersplan.

Misschien heb je als stripliefhebber wel gemerkt dat het ontzettend slecht gaat in onze branche, in de afgelopen 3 jaar zijn er meer dan 15 stripwinkels dicht gegaan! Er zijn er nu nog maar ongeveer 35-40 over in Nederland.

Wie weet bevat jouw ondernemingsplan wel een oplossing om het tij te keren!

 

Nee, mijn plan is te oud, om nu iets te kunnen betekenen. Ben het wel eens met René, dat je ook meer moet kijken naar merchandise. Je hebt inderdaad een heel moeilijke branche, maar niet gedoemd om stuk te gaan.

Ik wandel binnenkort even bij je binnen. Ken Tilburg vrij goed, PM even waar je precies zit ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo stripfanaat,

 

Ik lees bijna nooit strips, maar vind het op zich wel heel leuk. Als ik dan toch op jouw site terecht zou komen, dan zou ik heel snel gaan scannen, wat is interessant voor mij. Ik ben een leek op dat gebied, dus zou ik op zoek gaan naar een knop waarbij ik meer info krijg over de verschillende stripverhalen die er op het moment zijn. Dat mis ik op jouw site: een onderdeel met bijvoorbeeld: de nieuwste, leukste, beste strips van dit moment. Het is maar een gedachtengang. Trouwens ik lees geen strips, maar mijn dochter wel, dus die zou ik dan verwijzen naar jouw site en om die jonge mensen vast te houden, zou ik ook wat gadgets op de site plaatsen. Gewoon een leuke plek om rond te struinen, nieuwsgierig maken en dan vast proberen te houden.

 

Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande tips.

 

groetjes,

Patricia

Link naar reactie
  • 0

Beste Rene,

 

Leuke site, zeker als je in strips geinteresseerd bent.

 

Ik zou bij de foto's de vermelding weghalen "nieuwe foto's van 31-7-08". Ik ben het eens met de opmerking over die derde regel in je AV, onvriendelijk en waarschijnlijk zelfs overbodig.

 

Leuk trouwens om dat boek over Paul Geerts bij je aanbiedingen te zien staan, hij komt binnenkort voor de tweede keer bij ons signeren. Heb jij zelf ook van dat soort publieksacties en hoe laat je die in de website terugkomen ?

 

Groet,

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben toevallig ook bezig met het organiseren van een signeersessie met diverse tekenaars.

Als dat allemaal geregeld is komt dat inderdaad ook op de website te staan !

Bedankt voor je tips!

Ik heb inmiddels een handleiding geschreven voor de website, een overzicht van de verzendkosten gemaakt en de frontpage ga ik misschien ook veranderen met een inleidend stukje.

De paasdagen zijn uitermate geschikt om deze veranderingen eens door te voeren.

Link naar reactie
  • 1

Zoals beloofd met Pasen zitten hobbyen (wat moet je anders met pasen doen? :P)

Het moet nog wel geoptimaliseerd worden maar ik denk dt dit al een verbetering is.

Wat vinden jullie ?

 

- Startpagina aangepast met info en links geplaatst naar de nieuwste uitgaven

- Rubriek Klantenservice gemaakt met uitleg bestellen, betalen en algemene voorwaarden

- Rubriek verzendkosten gemaakt

- Favorieten uitgeschakeld. Dit omdat je daar eigenlijk helemaal niets aan hebt als je zonder account werkt.

Link naar reactie
  • 0

beste stripfanaat,

 

sinds de vorige keer dat ik je website heb bezocht is er veel op vooruit gegaan, mijn complimenten!

 

er is alleen een klein dingetje wat me opviel op je nieuws-pagina. Je geeft aan dat je een prijsverhoging hebt moeten doorvoeren. Dit lijkt me niet zo handig. Je hebt natuurlijk veel bezoekers die voor de eerste keer jouw site bezoeken en die dat natuurlijk niet kunnen weten.

heb zelf begin dit jaar hier en daar ook een paar prijzen omhoog moeten doen omdat o.a. de grondstoffen steeds duurder worden. Heb de prijzen aangepast, geen melding gedaan en ook nooit vragen over gehad.

 

verder zou ik ook nog naar je verzendkosten kijken.

niet dat deze duur zijn, maar probeer misschien iets te verzinnen dat vanaf een bepaald bedrag of aantal stripboeken er geen verzendkosten gerekend worden.

 

succes.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken je winkel, ben zelf een (ex) strip verzamelaar.

Denk dat door het wegvallen van Tommies er voor jou een leuke markt is ontstaan.

 

Ook je keuze om online te gaan verkopen vind ik goed. Heb je site even vluchtig bekeken, en vind het er prima uitzien.

Hij laad snel in, bestelproces verloopt soepel, en je vormgeving is duidelijk.

 

Ben benieuwd wat het je voor een extra omzet gaat opleveren.

 

Succes!

 

Niels

Link naar reactie
  • 0

Ok.

 

De site is voldoende als het je verder niet veel uitmaakt een beetje een mooie webshop te maken die prof overkomt.

De gratis software is voldoende maar niet om blij van te worden.

 

Het design kan ik zonder gein in 20-30 seconde in elkaar laten zetten.

De integratie in het script schat ik ook in 30 seconde.

 

Als je dus een beetje website wilt ga dan bijvoorbeeld naar een site als getafreelancer.

Huur dat een rus of vietnamees voor 200-500 dollar heb je dan een mooie site en is die soms weken bezig.

(gemiddeld 10x zo goedkoop als in nederland en de kwaliteit van de mensen is vele malen hoger)

 

Ook de SEO is erg slecht.

http://www.google.nl.....

 

Maar goed doe je dit puur als hobby en vind je het leuk om een beetje websites te leren maken.

Ga dan vooral door de website is voor het gebruik waar deze voor is voldoende.

 

link gefixed

Link naar reactie
  • 0

Prima winkel, ik kan me voorstellen dat stripliefhebbers hier hun hart ophalen.

Maar als je ook nieuwe klanten zoekt moet je wel wat aan de vindbaarheid in zoekmachines doen.

En dan bedoel ik niet alleen de url's waar mijnlogin het over heeft (da's een techische kwestie).

 

Je hebt nu vooral beeld -leuk natuurlijk- maar geen tekst. En dat is toch waar zoekmachines van leven. Overweeg dus een weblog op de site: www.stripfanaat.net/stripverhaal. Schrijf daar zo vaak als je kan recensies, toelichtingen, meningen etc over de nieuwe uitgaven. Met reactiemogelijkheid natuurlijk! Zo kun je stilletjesaan een leuke community opbouwen terwijl Google al je teksten opslurpt. Je zult zien dat de vindbaarheid op al je titels met sprongen vooruit gaat.

 

Met een WordPress installatie is dat geen enkel probleem.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Enorm bedankt voor jullie reakties!

 

Prima winkel, ik kan me voorstellen dat stripliefhebbers hier hun hart ophalen.

Maar als je ook nieuwe klanten zoekt moet je wel wat aan de vindbaarheid in zoekmachines doen.

 

Ook de SEO is erg slecht.

 

Op zich ben ik niet echt ontevreden over de SEO. Als je gaat googlen op een bepaald stripboek sta ik vaak op de eerste pagina, niet altijd natuurlijk. Afhankelijk van het stripboek wat je zoekt. Als je op suske en wiske zoekt sta ik zeker niet op de eerste pagina. Ik weet dat het beter kan, shopfactory heeft ook een handleiding gemaakt over SEO, alleen is het heel veel werk om dat ook door te voeren. Dan zou ik van alle pagina's de naam moeten veranderen en bij alle foto's een titel moeten invoeren.

Misschien kunnen jullie aangeven waarom jullie vinden dat de SEO slecht is? Gezocht op bepaalde woorden?

 

De gratis software is voldoende maar niet om blij van te worden.

Gratis ?? Nou nee, pakket heeft 399 euro gekost. (shopfactory)

 

Haal je website eens door een HTML Validator en CSS Validator er zitten errors in je CSS en ik zie veel HTML Warnings

Ja inderdaad, je hebt gelijk! Dat is eigenlijk best wel triest. Ik heb nog nooit zelf in html zitten rotzooien, dus dat wil zeggen dat de software van Shopfactory die fouten veroorzaakt.....

Kunnen die fouten erg veel kwaad? Mij zeggen die fouten namelijk niet veel. Ik ben op dat gebied geen professional.

Link naar reactie
  • 0
Ja inderdaad, je hebt gelijk! Dat is eigenlijk best wel triest. Ik heb nog nooit zelf in html zitten rotzooien, dus dat wil zeggen dat de software van Shopfactory die fouten veroorzaakt.....

Kunnen die fouten erg veel kwaad? Mij zeggen die fouten namelijk niet veel. Ik ben op dat gebied geen professional.

De meeste kunnen geen kwaad maar sommige warnings zou ik er wel uit halen anders kunnen sommige browsers niet alles correct laten zien. De CSS is belangrijker, daar moeten de errors er wel uit IMO.
Link naar reactie
  • 1

Hoi Stripfanaat,

 

Wat een gezellige webshop, net zo gezellig als je winkel zo te zien. Ik ken de doelgroep van stip/comic-lezer wel een beetje, ben zelf vroeger ook redelijk falantiek comic lezer geweest.

 

Ongeacht dat je (denk ik) niet moet inzetten op een in hoge mate professioneel ogende website zijn er toch een aantal zaken die wat mij betreft beter kunnen.

 

[*]Je logo valt weg in de oranje achtergrond. Aangezien je ook een fysieke winkel hebt is het belangrijk aandacht te schenken aan je bedrijfsnaam en dus herkenbaarheid in het straatbeeld. Echter door de huidige opzet zal het lastig worden om zowel het logo als de sfeer als het submenu goed zichtbaar te houden. Dus toch maar houden zo denk ik. (submenu is belangrijker dan logo in dit geval). Je logo is trouwens niet klikbaar naar je "home" pagina. Dit moet je wel doen. Ook mis ik een "home" knop.

[*]Je "Zoek" scherm valt ook wat weg door het gebruik van de beelden op de achtergrond. Het zou beter zijn je afbeeldingen hiet door te laten lopen en de belangrijke functie dus meer aandacht te geven. Dit is echter op een resolutie van 1280x1024. Op 1024x768 zal het weer anders zijn.

[*]Je hoofd menu (in de zwarte balk) is slim rechts uitgelijnd. Zo staat hij niet in de weg van je submenu waar duidelijk de nadruk op wordt gelegd. Echter bevat het hoofdmenu wel een vreemde opsomming van links. Zo bevat het 'nieuws' maar ook je 'mandje' (die ik trouwens gewoon "Winkelmandje" zou noemen). Ik zou "nieuws, contact, onze winkel en gastenboek (uit het submenu) in een andere vorm bij elkaar plaatsen. Dit zou je ook in de header balk terug kunnen laten komen, dus nog boven je bonte verzameling van afbeeldingen. Gastenboek geef je dan misschien niet voldoende aandacht, maar dat kun je ook op andere manieren meer promoten.

[*]Je submenu valt dus goed op. Echter is het gebruik van hoofdletters, niet echt optimaal, je kunt beter een alternatieve kleur geven aan de hoofdletter woorden zoals "nieuw, aanbiedingen en sale" Ook zou ik dit dan of altijd aan de voorzijde of achterzijde van het woord zetten zodat het grafisch gezien ook oogt. Het hoofdlettergebruik geeft een rommelige indruk en je submenu is wat onlogisch ingedeeld. Je zet boeken en figuurtjes door elkaar. Ik zou dat meer opsommen en categoriseren.

[*]Je iDeal banner wordt twee keer getoond. nu is die in de linkermenu niet scherp en slecht leesbaar. Ik zou die van het middendeel in het linkermenu plaatsen en op het middendeel gewoon weglaten.

[*]Het beeld onderin het linkerdeel geeft lekker de sfeer van je winkel. Maar echt nuttig verder is het niet. Je zou kunnen overwegen om hier wat meer reclame voor je gastenboek te maken.

[*]Dan het middendeel. Ten eerste op een resolutie van 1024x768 krijg je een enorme horizontale scrollbalk. Dat moet je niet willen. Ten tweede vraag ik me af of het dusdanig van belang is om een volledige uitleg te geven over je winkel in tekst? Welkom heten e.d. is persoonlijk maar vaak onondig. Je winkelfoto vind ik in jouw geval wel ok, maar zelf zou ik het niet doen. De voordelen van bestellen daar in tegen zijn natuurlijk wel goed om te benoemen. Echter opmaak technisch zou ik je koppen niet alleen onderlijnen maar nu juist groter maken. Ook zou ik de tekst net een iets lichtere zwartkleur geven, bijvoorbeeld #333333; dat leest rustiger dan hard zwart op wit. Ook als je de koppen dan gewoon zwart houdt vallen deze nog meer op!

[*]Buiten dat ik vind dat je een persoonlijke touch moet houden en je website dus niet als groot professioneel bedrijf moet uitstralen, vind ik wel dat je moet nadenken over de doelen die bezoekers hebben op je website. Ten eerste moet je dan wel uitgaan van je eigen doelstellingen en doelgroepen. (denk na of er voornamelijk vaste klanten of nu juist passanten komen of wie je liever wilt bedienen e.d.). De voorpagina moet je daar dus op inrichten. Je moet je voorpagina ook zien als je etalage. Daarin zet je ook je nieuwste, meest intressante en gewoon mooie sfeer producten. Omdat internet bedoeld is voor informatievoorzienning zou ik me beperken tot de eerste twee en dus je nieuwe producten en meest intressante aanbiedingen tonen. Nu heb je de 3 categorieen van "nieuw" staan (als plaatje). Echter zou je dus ook direct de laatste producten te tonen. Bijvoorbeeld 3 kolommen van 3 artikelen. De huidige plaatjes van de 3 groepen zou ik hoe dan ook wat aanpassen zodat ze wat duidelijker worden. Nu zie je telkens 4 producten redelijk opeen gedrukt waarbij je haast geen onderscheid kunt aanbrengen tussen de groepen. Dat kan althans beter.

 

Nou ja, al met al een leuke website met leuke producten. Dit was alleen een korte scan voor je voorpagina. Zelf zou ik ook de winkelmand en productpagina's nog eens goed onder de loep nemen.

 

Denk vooral in consistentie anders wordt het rommelig. Denk ook altijd aan je doelgroepen en doelstellingen. En probeer vanuit een bezoeker te kijken. Slim zou zijn als je af en toe in je winkel klanten naar de website laat kijken en over hun schouders meekijkt hoe ze de website ervaren, dat levert altijd heel veel waardevolle informatie op!

 

Ook moet je goed je statistieken in de gaten houden, wat vinden mensen belangrijk, en bijvoorbeeld in je winkelmand wat zijn de afhaak momenten? Als je kunt verbeteren dat het bestellen nog gemakkelijker gaat dan kun je ook meer bestellingen verwachten.

 

Succes,

Roland

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.