• 0

Wat vinden jullie van mijn kinderkleding webshop ?

Goeiemiddag,

 

mijn webshop staat online sinds januari 2009. Ik lees hier al enige tijd mee op het forum en er zitten echt wel experten tussen bij higher level . Willen jullie daarom eens een kijkje nemen naar mijn webshop en jullie opmerkingen (positieve en negatieve) formuleren?

Wat betreft de kwaliteit van de foto's, hier wordt aan gewerkt, evenals de verschillende lettertypes.

Alle tips en advies zijn welkom !

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

 

www.kidswithflair.com

 

 

 

Edit topic titel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op het eerst gezicht een overzichtelijke en rustige website. De zoekfunctie werkt goed, maar ik kan me voorstellen dat een minder "internet-minded" moeder niet direct snapt hoe dat werkt. Een titel "zoeken" met een korte uitleg over de werking zou genoeg zijn om dit te ondervangen.

 

Daarnaast (puur uit commercieel oogpunt) is het niet direct duidelijk hoe ik nu een artikel in een winkelwagen leg. Uit verschillende studies is gebleken dat de grootte, een afwijkende kleur en ook de tekst van een "bestel nu" button zeer veel invloed heeft op het aantal conversies van een webshop.

Link naar reactie
  • 0

@Allen

Er lijkt een run te komen op dit forumonderdeel voor mensen die hier alleen maar komen halen.

Achter de schermen zijn we momenteel bezig om aan de hand van een vragenlijst mensen te dwingen meer aandacht te besteden aan hun bericht. Deels is dit om het interessant te houden deels om te voorkomen dat dit onderdeel een plaatst wordt voor linkdumping.

 

 

@steffie

Voor dit forumonderdeel hebben wij de volgende regels bedacht.

Ik zou graag zien dat jij jouw bericht aanpast aan deze regels, anders gaat er een slotje op

 

De regels voor iedereen die meningen en kritieken wil hebben:

 

[*]Geef je bericht vorm. Plemp bijvoorbeeld niet enkel een URL neer als je je site wilt laten beoordelen, maar laat zien wat de doelstellingen waren, wat je verwachtingen zijn, hoe het ontwikkeltraject er uit zag en waar je precies een kritische blik op wenst. Hoe beter jouw uitleg, hoe beter de feedback zal zijn!

[*]Het concept moet van jezelf zijn, of in jouw opdracht ontwikkeld zijn. Voor discussies over concepten van anderen of werk wat je in opdracht hebt uitgevoerd is dit forumonderdeel niet bedoeld;

[*]Berichten die al teveel op spam lijken worden verwijderd. Het is aan de moderators om dit te bepalen;

[*]Wie neemt, moet ook geven. Vraag niet alleen naar meningen op jouw concept, maar geef ook jouw inhoudelijke mening op andermans concepten;

[*]Sta open voor feedback, ook als die toevallig niet in je straatje past. Iedereen doet zijn best je van input te voorzien, waardeer en respecteer dat;

[*]Wees je ervan bewust dat het bericht ook nadat de discussie afgelopen is, online blijft staan ter lering van anderen. Wil je dat niet, plaats dan geen bericht.

Link naar reactie
  • 1

@ moderator

 

De webshop is wel degelijk op mijn vraag ontwikkeld.

Het 'probleem' is dat ik er niet meer op een objectieve manier naar kan kijken, vandaar mijn vraag aan de experten bij higher level. Ook vrienden en familie hebben reeds hun mening gegeven, maar misschien zijn die ook niet helemaal objectief hé? Link-dumping is absoluut niet mijn bedoeling, dat kan je tegenwoordig op veel sites gratis doen en dan nog sites die gerelateerd zijn aan mijn artikel met name kinderkleding.

 

Dus: wat vinden jullie van:

 

-eerste indruk

- lay-out

-zoekfuncties: wat kan er hier verbeterd worden?

-andere opmerkingen : zoals een opmerking die ik hier al heb gekregen ivm de bestel -button: die neem ik zeker mee naar de maker van de webshop

 

De bedoeling lijkt me evident: de webshop zo optimaal mogelijk maken (gebruiksvriendelijk + commercieel) om zoveel mogelijk te verkopen. Is dat niet meestal het doel van een webshop?

Ik heb al veel gelezen op higher level en veel tips die ik bij andere onderwerpen heb gelezen, toegepast om mijn webshop. Het is natuurlijk de bedoeling dat ook anderen kunnen meegenieten van de tips die ik nu ga krijgen. Dat is toch het hele opzet van dit forum, niet?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor het eerst heb ik niets te zeiken op een website. Het is overzichtelijk, je weet wat je krijgt, oftewel het ziet er keurig uit.

 

Misschien 2 kleine dingetjes: de maten zijn overal verschillend, (ik heb geen kinderen, maar misschien is het voor overige wel duidelijk)

En bij hoe bestellen de opsomming kan beter oftewel duidelijker...

 

Voor de rest, een keurige website.

 

 

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

@Ronbee, bedankt voor je inbreng. Ivm de verschillende maten heb je gelijk, hier zal rekening mee gehouden worden naar volgend seizoen toe.

Vind je het duidelijk hoe je een item in je winkelkarretje krijgt?

Of zou het te verbeteren zijn door bijvoorbeeld een tekst in een andere kleur 'klik op de gewenste maat' ipv 'voeg toe aan karretje'

Link naar reactie
  • 0

Hoi Steffie,

 

Ik vind het over het algemeen een mooie site. Een paar opmerkingen:

 

-Als je (in Mozilla Firefox) de linker zoekitems 'aan/uit' klikt gaat het niet goed met de linker menubalk: er verschijnen dan lege ruimtes in beeld;

-Zoals al eerder aangegeven is het onduidelijk hoe je een item in de winkelwagen krijgt. De gekozen oplossing is op zich zelf wel mooi, maar niet wat bezoekers verwachten;

-Ik vind de blauwe kleur van de login en winkelwagen enigzins uit de toon vallen. Wellicht was het mooier geweest hier de bruine/roze kleur verder door te voeren;

-Ik zou graag direct kunnen zie hoe ik kan betalen. Dit verschijnt ook pas erg laat in het orderproces;

-De site heeft verder geen optimalisatie voor Google: zo ontbreekt er een site omschrijving en de site trefwoorden. Ook hebben de afbeeldingen geen zgn. Alt. tag;

-In het vakje van de 'Log In' kreeg ik op een gegeven moment een foutmelding: <%=Membership.GetUser().UserName%>

 

Tot zover. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Veel succes met je shop.

 

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Prachtige site, goede zoekfunctie alleen zou ik het wellicht met pulldown menu's gedaan hebben ipv lange lijsten met vinkjes.Het houdt dan de lengte van je pagina ook wat stabieler.

 

Ik hoor mijn vrouw vooral praten over lengte maten ipv jaren bij het kopen van de kinderkleding. Ik had in het begin even geen idee wat nu 4 6 8 betekent.

Zeker bij internet aankopen is het heel belangrijk de maten goed te hebben, Een goede uitleg en bij klein of groot uitvallende kleding een opmerking daarbij wekt vertrouwen.

 

6 producten per pagina is wat weinig, zeker als de zoeklijst links je pagina toch al langer maakt. Dit kunnnen er best 9 of misschien zelfs 12 zijn.

Link naar reactie
  • 0

@ekoolstra,

 

bedankt voor je opmerkingen.

Ivm de opmerking dat het niet duidelijk is hoe te bestellen: is het beter om te schrijven 'klik op de juiste maat om te bestellen'

En ipv 4, 6 erbij zetten: 4 jaar, 6 jaar ?

En ipv te zetten 'naar kassa' => in groter lettertype en andere kleur?

Wat bedoel je met het ontbreken van een site omschrijvingen en site trefwoorden ? Kan je dat in lekentaal even uitleggen aub? Hoe zou ik nog verder kunnen optimaliseren in google?

 

@ WalterVL,

dank je voor je opmerkingen.

mbt de opmerking over de jaren: zie hierboven

bij merken & maten heb ik een beschrijving gegeven van hoe de merken uitvallen, maar dit moet inderdaad nog verder worden uitgewerkt

 

Link naar reactie
  • 0

Ziet er overzichtelijk uit. Doet me denken aan kleertjes.com

 

Klopt het dat de zoekfunctie nog niet helemaal werkt?

 

Ik zocht onderin bij artikel op hoed of hoedje en ik kreeg geen opdracht te zien. Ik kwam weer gelijk bij alle kleren terecht. Of zoek ik dan verkeerd? Kun je op 1 artikel zoeken? Zou ik wel makkelijk vinden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@bosi333, dat van de zoekfunctie klopt, ik heb het doorgegeven.

 

hoe zouden jullie duidelijker maken hoe er iets in het winkelkarretje komt?

andere kleur, groter lettertype?

wat vinden jullie van de melding 'naar kassa', is de bedoeling hiervan duidelijk genoeg?

 

Alle tips zijn welkom !

Link naar reactie
  • 0

Nog een vraag. Momenteel kan je enkel betalen met een overschrijving.

Wat zijn jullie ervaringen/meningen hierover? De vraag is natuurlijk of een betaalsysteem introduceren met ogone/kredietkaart opweegt tegen de kosten hiervan... ik vraag me af of ik meer verkoop zou hebben met meer betaalmogelijkheden.

Zelf zie ik er niet tegenop om een overschrijving uit te voeren, maar misschien is het toch een pak gemakkelijker als je enkel je kredietkaart moet bovenhalen?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind "naar kassa" wel duidelijk zo.

 

En ik vind persoonlijk zelf iDEAL wel erg makkelijk bij het betalen. Creditcard ook wel. Overschrijven vergt meer handelingen.

 

Of het opweegt tegen de kosten van het systeem weet ik niet. Ik heb daar geen ervaring mee.

 

Ik reageer puur als consument. Ondernemer ben ik "nog" niet.

 

Hoe gaat het met de verkoop?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het nog steeds niet eens met het maten systeem (=leeftijd) van de kassa.

De enige universele meetbare controleerbare kindermaat is de lichaamslengte. (en dit is belangrijk voor het kopen op afstand!)

Bij de zoekfunctie gebruik je die wel, bij de kassa functie weer niet.

 

En geef direct bij het product aan of het kledingstuk groot of klein uitvalt.

 

Nu ga je eerst op de site kijken welk kledingstuk je wilt kopen. Daarna moet je via merken&maten gaan kijken hoe de eventuele vertaling van leeftijd naar lengte is (ondertussen ben ik mijn originele bestelling al weer kwijt!), moet ik dus opnieuw dat leuke shirtje gaan terugzoeken >:( en op de leeftijd klikken. Wanneer je dan een leuk bijpassend broekje van een ander merk erbij wilt kopen begint het hele verhaal weer van voren af aan. Niet klantvriendelijk dus!

 

Dus hoofdstuk over merkinformatie prima (zoekfunctie is nog steeds geweldig!) maar maatinformatie/advies direct bij het product (of als popup) en leeftijd vervangen door lengtematen.

 

Just My 2 Cents

Link naar reactie
  • 0

@WalterVL

 

ik ben het met je eens wat betreft het niet-uniforme van de maten (zoekfunctie met lengtematen en kassa met jaren). Ik krijg echter in de winkel vaak vragen van 'hoe groot is maat 116', maar nooit omgekeerd, vandaar dat ik het gemakkelijker achtte om te werken met jaren. Wat ik wel zou kunnen doen is inderdaad werken met een link meteen naar het stukje over merken en maten en met een back-toets zodat de klant meteen terug naar het gewenste artikel kan gaan.

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er goed uit. In IE6 heeft ie wel wat kuren, zoals het horizontale menu bovenin.

Ook zou je eens kunnen kijken naar de teksten op de site en lettertypes (bij het contactformulier) en de taalkeuze daarin (zoals paswoord en guestbook). Aan de rechterkant zou je kunnen vermelden wat de betaalopties zijn en door wie de pakketjes bezorgd worden. Misschien kan je met een sterretje bij Merk aangeven op het moment dat er nieuwe artikelen bijgekomen zijn.

Zoektermen.nl, betaalbare webmarketing

Link naar reactie
  • 0

Leuke site, fris en overzichtelijk.

 

mijn opmerkingen:

 

Ik denk dat ik bij de meest onoverzichtelijke merk-logo's in de startpagina de merknaam zou toevoegen in letters. Zodat een link ontstaat met de lijst met merken die je links hebt staan. Bijvoorbeeld het logo van Fee le Duck en petit bateau.

 

Kan ik ergens, voordat ik wil gaan kopen, zien wat de verzendkosten zijn. En dan natuurlijk de verzendkosten naar Nederland ? In de algemene voorwaarden staat daar niets over (alleen dat ze niet zijn inbegrepen) en bij "prijzen" ook niet.

 

tot en met kort jij af als "tem" , ik zou dat zelf noteren als t/m. (maar ik weet niet of dit een voorbeeld is van de fijnzinnige taalverschillen tussen Nederland en Belgie).

 

 

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

@ Tommies & Daniel-San ,

 

bedankt voor jullie opmerkingen. De technische kant is doorgegeven aan de maker van de webshop.

Wat de betaalmogelijkheden betreft en de verzendingskosten, deze staan te lezen bij 'Hoe bestellen', een rubriek die toch wel vaak wordt gelezen vooraleer je aan het bestellen gaat, niet?

Maar misschien is dit niet duidelijk genoeg ?

Ik wil ook geen te overvolle eerste-indruk hebben, dan is het overzicht weg volgens mij. Ik werk liever met linken, of zie ik dat verkeerd?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 4

Hoi Steffie,

 

Dit wordt mijn tweede poging om je een fastsoenlijk bericht te schrijven... mijn eerste (grrrrr) was al bijna klaar toen ik zelf een stomme fout maakte en hem volledig kwijt was... :(

 

Ten eerste wil ik zeggen dat je website op het eerste gezicht er leuk uitziet en me een goed gevoel gaf.

Nu ik er wat dieper naar heb zitten kijken (en dit wordt dus de tweede keer) vind ik toch wat aandachtspunten waarop je de site kan optimaliseren. In de hoofdkern zijn er vijf zaken te benoemen. 1) De taal selectie. 2) Je catalogus navigatie. 3) Geregistreerd bestellen. 4) Javascript gebruik. 5) Zoekmachine optimalisatie.

 

Maar goed, beginnen bij het begin.

 

[*]Je taalselectie op de hoofdpagina werkt niet goed. Na een tijdje loopt de sessie af en moet ik opnieuw de gewenste taal selecteren. Dat werkt erg storend. Daarnaast is een taalselectie eigenlijk helemaal niet nodig. Je kunt namelijk 95% van je bezoekers ook automatisch doorverwijzen middels Geolocating (zie hier meer info: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=24489) op basis van IP-adressen van het land van afkomst. (regio zou ik niet toepassen, dat werkt niet zo goed). De overige 5% kun je dan op een van de drie talen laten binnenkomen. Dit heeft vooral als voordeel dat je standaard home pagina niet een taalselectie is maar gewoon je productpagina's.

[*]Dat laatste is vooral belangrijk voor zoekmachines. Op dit moment lopen deze namelijk al vast op je voorpagina. Je taalselectie werkt namelijk op basis van Javascript, dit is moeilijk tot niet te lezen voor o.a. Google. Bekijk je site maar eens met www.seo-browser.com. Dan zie je al snel dat je taalselectie pagina een struikelblok vormt voor o.a. Google. Geolocating kan dus een oplossing bieden.

[*]Dan je navigatie, voorop gesteld ben ik enorm fan van filter systemen waarbij de gebruiker d.m.v. enkele simpele selecties de catalogus zo kan uitdunnen dat ze snel het gewenste artikel kunnen vinden. Echter zijn normaal filter systemen toegevoegd als extra functie op basis van een traditionele navigatie. In jouw geval heb je geen traditonele navigatie en kun je alleen maar filteren.

[*]Dit geeft meteen ook enkele problemen. Ten eerste moet dit systeem vleiloos werken wil je het als hoofdnavigatie gebruiken. Je moet bijvoorbeeld zien hoeveel je wegfiltert, maar vooral moet je ook onthouden wat je hebt ingevuld. Het moet ook een slim systeem zijn waarbij ik bijvoorbeeld op jouw site nu op "Jongens" zou selecteren dan wil ik bij Type niet ook nog eens "Jurken" kunnen selecetren en op '0' producten terecht willen komen. Dat is niet slim. Ik zou dus "Voor wie" uit de filter halen en als traditionele navigatie aanbieden. En Type als subnavigatie van "Voor wie" aanbieden en als filter.

[*]Daarnaast werkt de filter volledig op JavaScript. Erg leuk, vooral voor het oog, maar zoekmachine geoptimaliseerd is het niet. Omdat je geen alternatief menu aanbied zal Google het erg moeilijk hebben om je productnavigatie te indexeren. Een extra rede dus om een scheiding aan te brengen.

[*]Ook vind ik je keus welke van de filter standaard open staan een momentje waard van overweging. Merk lijkt me nu niet het meest geschikte namelijk. Ik zou eerder op "Maat" willen filteren. Daarnaast als je wegklikt van je product pagina's, bijvoorbeeld naar "Merk & Maten" dan is hij de instellingen kwijt. Dit moet je eigenlijk ten allertijde onthouden.

[*]Dit brengt me ook meteen op je header. Ten eerste mis ik nog wat sfeer, je logo ziet er uitstekend uit en de kleurstelling ook. Echter mis ik lachende kinderen en hippe moeders. Beeldmateriaal spreekt en inspireerd mensen.

[*]Verder vind ik de linkerhoek wat vol. Dit komt denk ik doordat er drie dingen worden gecommuniceerd. 1) je logo 2) de animatie 3) je hoofdmenu. Je logo lekker laten staan. De animatie zou ik helemaal rechts uitlijnen. Dat geeft weer genoeg ruimte voor je hoofdmenu (en logo) om beter op te vallen.

[*]Je hoofdmenu zou ik ook anders inrichten. Dit is de meest prominente plek op je website, hier wil je dus eigenlijk maar één doel bereiken en dat is 'Sales'! Dit bereik je niet door een "Home" knop er neer te zetten en merk/bestel informatie. Je zou hier eigenlijk je hoofdcategorieen moeten plaatsen zoals "Hippe mama's", "Jongens", "Meisjes" en "Unisex".

[*]De pagina "Merk & Maten" verwart mij een beetje. Ten eerste gaat het alleen over bepaalde merken en zie niets over maten. Ten tweede dus alleen bepaalde merken en lang niet allemaal volgens mij?

[*]Als ik op een merk heb geklikt kom ik op een tussenpagina terecht die meer oproept om je site te verlaten dan dat het werkelijk iets toevoegd. De intro tekstjes kun je prima toevoegen aan je assortimentspagina's waarbij gesorteerd wordt op merken, maar verder een link naar buiten en een toch wat vreemde opsomming van enkele producten slaan de plank denk ik toch een beetje mis. Ik zou dit gewoon koppelen aan je filter systeem. Dus als men op een merk klikt opent je assortimentspagina met de filter optie van dit merk.

[*]Je taaloptie in de header werkt trouwens prima, onthoud de pagina waarop je zat en dat is goed! (alleen opnieuw je sessie-time).

[*]Dan de locatie van het zoekscherm. Deze zou je boven het filter systeem verwachten. Stel je zou "Voor wie" en "Maat" openzetten dan is hij wel zichtbaar, maar dat kan al snel veranderen. Bovenin is hij veel beter zichtbaar. Echter of je dit ook echt wilt is punt twee... de zoekmachine werkt namelijk lang niet optimaal.

[*]Zoek ik op "trui" dan vind ik +/- 5 artikelen. Filter ik op "trui" dan heb ik 5 pagina's vol met artikelen. Behoorlijk verschil... Zoek ik op "trui groen" dan vind ik niets en krijg ook geen melding dat er niets is gevonden. Al zag ik net bij de fliter toch echt een groene trui... Ook de snelheid van het resultaten tonen is een issue. Tip, koppel je zoekmogelijkheid met je Google Analytics en bekijk waar veel mensen op zoeken. Dat geeft je een goed beeld hoe je het kan optimaliseren.

[*]Eerst het rechterkolom voordat we het midden behandelen. Opzich is inloggen en je winkelmand prima. Inloggen is echter wel een issue, maar dat komt later wel. Je winkelmandje werkt prima. Je zou alleen kunnen overwegen om ipv een optelling van aantal artikelen en prijs (excl. verzendkosten) de artikelen los onder elkaar te plaatsen en ook de mogelijkheid te verwijderen. Dit is echter geen must maar in jouw geval wel een mogelijkheid als je naar de ruimte kijkt.

[*]Wat ik vooral mis is een duidelijk overzicht van alles wat te maken heeft met de "Klantenservice". Zoals je contactgegevens, voorwaarden, hoe te bestellen, je disclaimer en privacy policy. Ipv dit op twee verschillende punten aan te bieden kun je het ook in je rechtermenu groeperen onder het kopje "Klantenservice". Dit geeft meteen een duidelijk beeld over alles wat mensen hierover willen weten.

[*]De pagina over ons kan hier dus ook vervallen en naar onder verplaatst worden. Of in de footer of ook onder klantenservice. Ik zou aan de inhoud van deze pagina nog een foto toevoegen. Bijvoorbeeld je winkelpand of een foto van jezelf/personeel.

[*]Je taaloptie in de header werkt trouwens prima, onthoud de pagina waarop je zat en dat is goed! (alleen opnieuw je sessie-time).

[*]Dan de locatie van het zoekscherm. Deze zou je boven het filter systeem verwachten. Stel je zou "Voor wie" en "Maat" openzetten dan is hij wel zichtbaar, maar dat kan al snel veranderen. Bovenin is hij veel beter zichtbaar. Echter of je dit ook echt wilt is punt twee... de zoekmachine werkt namelijk lang niet optimaal.

[*]Zoek ik op "trui" dan vind ik +/- 5 artikelen. Filter ik op "trui" dan heb ik 5 pagina's vol met artikelen. Behoorlijk verschil... Zoek ik op "trui groen" dan vind ik niets en krijg ook geen melding dat er niets is gevonden. Al zag ik net bij de fliter toch echt een groene trui... Ook de snelheid van het resultaten tonen is een issue. Tip, koppel je zoekmogelijkheid met je Google Analytics en bekijk waar veel mensen op zoeken. Dat geeft je een goed beeld hoe je het kan optimaliseren.

[*]Eerst het rechterkolom voordat we het midden behandelen. Opzich is inloggen en je winkelmand prima. Inloggen is echter wel een issue, maar dat komt later wel. Je winkelmandje werkt prima. Je zou alleen kunnen overwegen om ipv een optelling van aantal artikelen en prijs (excl. verzendkosten) de artikelen los onder elkaar te plaatsen en ook de mogelijkheid te verwijderen. Dit is echter geen must maar in jouw geval wel een mogelijkheid als je naar de ruimte kijkt.

[*]Wat ik vooral mis is een duidelijk overzicht van alles wat te maken heeft met de "Klantenservice". Zoals je contactgegevens, voorwaarden, hoe te bestellen, je disclaimer en privacy policy. Ipv dit op twee verschillende punten aan te bieden kun je het ook in je rechtermenu groeperen onder het kopje "Klantenservice". Dit geeft meteen een duidelijk beeld over alles wat mensen hierover willen weten.

[*]De footer. Hierin heb je een conversie moment verstopt. Dat is jammer en een gemiste kans. Nieuwsbrief inschrijvingen moet je stimuleren. Je kunt dit denk ik beter in je rechtermenu stoppen. Eventueel aan toevoegen wat je frequentie is en een duidelijke knop voor 'uitschrijven' aanbieden. Dat stimuleerd.

[*]De knoppen in de footer heb ik hierboven al enkele keren omschreven. Klantenservice dus!

[*]Gastenboek is een leuke optie voor webwinkels, je kunt er veel van leren van de behoeften van klanten en je hebt ook een stukje referentie voor andere. Het zou tussen de klantenservice passen, maar misschien verdiend het ook wel een prominentere plaats. Ik denk dat ik een webbannertje zou maken en vanuit het rechtermenu hierna zou linken. Inloggen voordat je mag schrijven heeft wel twee kanten. Het stimuleerd het inschrijven aan de ene kant maar werpt een drempel op voor mensen om even snel een reactie achter te laten aan de andere kant. Maar goed, denk dat als mensen serieus iets willen achterlaten dat ze dit toch wel doen. Dus prima.

[*]Dan je productpagina. De eerste pagina is prima. Behalve tekst en beeld kunnen nog wat beter (maar dat weet je al). Het product spreekt uit zichzelf en behoeft verder geen uitleg. Jammer alleen dat je niet meteen kunt bestellen?

[*]Klik ik op "details" dan vallen me meteen twee dingen op. 1) 3x hetzelfde beeld 2) ik zie geen duidelijke bestelknop.

[*]Uiteraard is 3x hetzelfde beeld niet nuttig, heb je maar één foto dan zou ik er dus ook maar één tonen. Het inzoomen mag trouwens wel wat dieper ik zou graag meer van de stof willen zien.

[*]Het toevoegen aan je winkelmandje is me niet helemaal duidelijk totdat het me overkomt. Ik kies een maat en plop, hij staat direct in mijn winkelmand. Dat had ik in eerste instantie niet verwacht en ervaarde ik als vervelend. Het uit de winkelmand gooien betekend dat ik hier op moet klikken en dat ik daarna mijn filteropties weer kwijt ben en dus opnieuw kan beginnen... niet echt gebruikersvriendelijk.

[*]Het zou mij inziens beter zijn als je met een dropdown de maat kan kiezen en daarna met een fatsoenlijke bestelknop het artikel bewust in de winkelmand legt. Gaat dit niet werken voor je pas dan je tekst wat aan zodat mensen begrijpen dat het meteen in je winkelmand terecht komt.

[*]Ik zie trouwens dat je hier en daar al wat aan upselling doet. Heel erg slim. Dit zou je meer moeten doen. Dit kun je ook nog toepassen in je winkelmand.

[*]In de kassa aangekomen, stap 1 dus, krijg ik een net overzicht van wat ik heb gekozen. Er vallen me uiteindelijk twee dingen op.

[*]Je gebruikt ontzettend veel JavaScript, maar niet om je artikelen met hoeveelheden te herberekenen?? Dat is nu juist een plek waar je het wel kunt doen. Dus vul ik 2 stuks in dan hoef ik niet meer op de knop "herberekenen" te klikken maar gaat dat automatisch zonder 'post'. (technische term).

[*]Nu ik dat probeer sta ik ineens versteld. Je hebt je assortiment gekoppeld aan je voorraad. Wat een gemiste kans dat je dit niet vaker gebruikt in je website. Zoals op je productpagina's e.d.. Dat laatste jurkje had zomaar voor die hippe moeder kunnen zijn als ze zat te twijfelen... beetje psychologie gebruiken ;-) Je kunt dit ook nog koppelen aan je filter systeem zodat je alleen maar toont wat ook echt op voorraad is.

[*]Dan stap 2, en hier loop ik dood... ik moet mezelf verplicht registreren. Daar heb ik geen behoefte aan, maar met mij nog tal van bezoekers. Je zou dit eens kunnen meten met een trechterinstelling met Google Analytics. Maar ik zou toch echt ook een variant aanbieden dat mensen zonder registratie kunnen bestellen. Ik vraag me dan ook af wat werkelijk de meerwaarde bied voor jou? Uiteraard kan je veel met de gegevens en kun je ook alles opslaan en terughalen voor de besteller, maar het is een grote drempel!

 

Volgens mij heb je wel weer even wat stof om over na te denken...

 

Succes met je webshop!

 

Groeten Roland

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.