• 0

Wat vinden jullie van mijn kinderkleding webshop ?

Goeiemiddag,

 

mijn webshop staat online sinds januari 2009. Ik lees hier al enige tijd mee op het forum en er zitten echt wel experten tussen bij higher level . Willen jullie daarom eens een kijkje nemen naar mijn webshop en jullie opmerkingen (positieve en negatieve) formuleren?

Wat betreft de kwaliteit van de foto's, hier wordt aan gewerkt, evenals de verschillende lettertypes.

Alle tips en advies zijn welkom !

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

 

www.kidswithflair.com

 

 

 

Edit topic titel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vergeet ook niet te kijken naar de vindbaarheid van je webshop. Zo merk ik dat je je meta-tags nog niet hebt ingevuld en dat er ook nog geen backlinks naar je site zijn gegenereerd. Ik wil je dus aanraden om even werk te maken van meta-tags en op zoveel mogelijk relevanten plaatsen te zorgen voor een linkje naar je website. Denk hierbij aan o.a startpagina's en gerelateerde blogs( Ook kan je hier in je handtekening een linkje naar je webshop opnemen).

Link naar reactie
  • 0

Hallo Steffie,

 

Allereerst proficiat met je nieuwe winkel ;)

Je site ziet er goed uit maar toch heb ik er wat opmerkingen over.

 

Bij het oproepen van je site duurt het best vrij lang voordat deze tevoorschijn komt.

Ik heb een 100mbit verbinding dus ik heb een vrij snelle verbinding.

Wel gebruik ik Linux i.c.m. Firefox, dus ik weet niet of dit hiermee te maken heeft.

Misschien kunnen anderen dit bevestigen of ontkrachten.

 

Als ik bij het zoeken jeans in type dan krijg ik ook resultaten te zien die niks met jeans te maken hebben.

Ga ik terug dan verdwijnen mijn zoekresultaten en dan krijg ik gewoon weer alles te zien.

Ik moet dan vervolgens weer opnieuw mijn zoektekst invoeren. Ik denk daarom dat je pagina niet Firefox

proof is.

 

Als ik ergens een grote hekel aan heb dan is het wel dat ik me moet registreren voordat ik iets kan bestellen.

Biedt de bezoeker de mogelijkheid om ook iets te kunnen bestellen zonder dat men zich hoeft te registreren.

 

Verder zie ik dat je alleen overschrijving accepteert. Dit werpt naar mijn idee een behoorlijke drempel op om iets te

bestellen. Ik neem aan dat je het artikel pas verstuurd nadat je de betaling hebt ontvangen?

Het kan daarom een behoorlijke tijd duren voordat de besteller het artikel in huis heeft, omdat jij eerst het

geld binnen moet hebben en het dan pas verstuurd. Als het dan ook nog eens vanuit Nederland is dan kan dit

soms wel weken gaan duren. Ik weet niet of mensen het geduld ervoor kunnen opbrengen om zolang te wachten.

 

Biedt daarom meer betaalmogelijkheden aan voor de bezoeker zodat mensen hun artikelen sneller in huis hebben.

Je kunt gebruik maken van Paypal, Ideal of creditcard om mensen te laten afrekenen.

Met Paypal kunnen mensen uit de hele wereld je artikelen afrekenen en je ziet gelijk dat het betaald is.

Ideal is alleen interessant voor bezoekers die uit Nederland komen en die graag via dat medium willen betalen.

Helaas ondersteund Ideal geen buitenlandse banken dus je zou kunnen overwegen om een Nederlandse bankrekening

te openen om deze groep tegemoet te komen. Ideal is een zeer populair betaalmiddel hier in Nederland dus

misschien het overwegen waard.

Tenslotte kun je mensen ook laten betalen middels creditcard, maar dit kan ook weer via Paypal

 

Hou er rekening mee dat bij het gebruik van Paypal en / of Ideal transactiekosten in rekening worden gebracht.

Het is dus belangrijk dat je deze extra kosten in de prijzen van je artikelen verwerkt.

Daar tegenover staat weer dat je je klanten tegemoet komt en dat ze een ruime keuze hebben in de betalingsmogelijkheden.

Dit komt uiteindelijk weer ten goede aan je omzet.

 

Succes ermee ;)

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De bestelknop is duidelijker maar nog steeds is het niet duidelijk wat nu maat 10 is.

Blijkbaar is dat jaar (maar dat staat er niet bij).

Vroeger op school vroeg de leraar altijd bij een antwoord zonder eenheid: Wat, koeien? Of toch meters (of jaren)? ;)

 

De 2 popups over maten en merk info geven geen eenduidige informatie. (zie screenshot). Wanneer je gaat voor maten in jaren, hou het dan overal eenduidig. dus maat 10, 9-10 jaar, lente 129-134 cm.

 

In het voorbeeld van het screenshot adviseer je maat 10 voor iemand met een lengte van 129-140 cm! (door de combinatie van maten134/140). Lijkt me dus niet goed.

ScreenShot075.thumb.jpg.d0e8b5eee89b2af045f6ded4ae0c13a7.jpg

Link naar reactie
  • 0

@WalterVl,

 

ivm de maten heb je 100% gelijk. Naar volgend seizoen toe zal ik werken met lengtematen en wordt de 10 dus vervangen door 140, zodat er ten eerste uniformiteit is en ten tweede mijn nederlandse klanten hun vertrouwde lengtematen terug kunnen vinden ;) .

 

@systeemplafond, als je in de menubalk bovenaan op 'contact' klikt, krijg je toch een telefoonnummer?

Link naar reactie
  • 0

@Roland, :(spijtig genoeg nog geen stijging in de omzet. Het is wel het einde van het seizoen nu en de mensen wachten op de koopjes. Ik hoop in het nieuwe seizoen wel resultaten te zien. Ik heb ook een SEO/SEA bedrijf onder de arm genomen want ik ben niets met een mooie website als ie niet gevonden wordt...Investeren heet dat zeker? ;D

 

@Robbert: gebruik jij Safari? Ik weet dat er op Safari problemen zijn, hieraan wordt nog gewerkt.

Link naar reactie
  • 1

@Roland, :(spijtig genoeg nog geen stijging in de omzet. Het is wel het einde van het seizoen nu en de mensen wachten op de koopjes. Ik hoop in het nieuwe seizoen wel resultaten te zien. Ik heb ook een SEO/SEA bedrijf onder de arm genomen want ik ben niets met een mooie website als ie niet gevonden wordt...Investeren heet dat zeker? ;D

 

 

Als je geen gebruik maakt van een

en bij je website wordt het gevonden worden op trefwoorden ook wel heel moeilijk,laat staan nieuwe potentïele klanten trekken(tekst bij title en metaname moet voor een goede webdesigner/bouwer eigenlijk een vanzelfsprekenheid zijn om in te vullen,kost nml niets en is in een paar minuten gefixt)

 

Als je kidswithflair invoert bij Google krijg je o.a deze tekst te zien:

Home · Merken & Maten · Hoe bestellen · Over ons. nl; fr; en. Voor wie. Hippe mama's. Jongens. Meisjes. Unisex. Maat. Baby 50-74

 

Niet echt een pakkende tekst om klanten te trekken en aan trefwoorden ontbreekt het totaal

Je moet een goede korte

van hooguit 6 of 7 woorden bedenken waarin behalve je websitenaam de voor jouw doelgroep belangrijkste trefwoorden zitten als die via Google op zoek gaan (bijv Babykleding en Kinderkleding bij Kidswithflair)

 

Die trefwoorden uit de

laat je terugkomen in de metaname description(dat is het verhaaltje dat getoond wordt door zoekmachines onder de websitenaam >> kijk maar eens bij een collega site als woods -- invoeren bij Google)

Het verhaal bij de metaname description kun je langer maken dan de

.

 

Het belangrijkste is dat je goed gaat nadenken wat jouw doelgroep gaat intypen bij Google,wat zijn de meest gekozen trefwoorden,waar zoekt jouw doelgroep op?

Daar moet je in de title en metaname gebruik van gaan maken wil je überhaupt gevonden gaan worden op trefwoorden

Als je dat voor elkaar hebt ben je er nog lang niet qua optimale vindbaarheid maar het is wel de belangrijkste stap om te nemen

 

Succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Na mijn vorige bezoek van 1,5 maand geleden is de website knap verbeterd!

In sommige browsers en resoluties komt echter de header (met hoofdmenu en taalkeuzes) er nog niet goed uit.

 

"Het belangrijkste is dat je goed gaat nadenken wat jouw doelgroep gaat intypen bij Google,wat zijn de meest gekozen trefwoorden,waar zoekt jouw doelgroep op?"

Het zal niet 1-2-3 lukken om gevonden te worden op de meest gekozen zoektermen zoals kinderkleding of t-shirts. Wanneer je als kleine webshop het wilt opnemen tegen de grote (web)winkels, zou je kunnen kiezen voor zoektermen die minder frequent gebruikt worden, maar waar je wel op in de top 5 (of 10) komt.

 

De webshop bevalt leuke kleding en heeft mooie foto's. De zoeker in Google (en Google zelf) is tekstgeorienteerd. Als je b.v. kijkt naar http://www.kidswithflair.com/ArticleDetail.aspx?ID=21227&PageId=6, dan kan je b.v. de tekst "Zusje komt zo" of "bus" in de omschrijving plaatsen. Je kan je artikelen gaan taggen met specifieke teksten waarom deze artikelen beter gevonden worden via Google en via de eigen zoekfunctie.

Zoektermen.nl, betaalbare webmarketing

Link naar reactie
  • 0

@Error 404 en Daniel-San,

 

bedankt voor jullie opmerkingen. De meeste klinken spijtig genoeg als chinees in mijn oren (ik ben een informatica-dummy), maar ik geef ze elke keer door aan de webontwikkelaar. Zoals reeds gezegd heb ik ook een firma voor SEA en SEO onder de arm genomen omdat het geen zin heeft om een mooie webshop te hebben die niet wordt gevonden. En zelf kan ik het niet, dus ja..Met de juiste trefwoorden ben ik ook bezig, dat is een beetje trial and error in het begin.

We blijven eraan sleutelen en alle tips en opmerkingen blijven heel welkom!

 

Nog een vraag, ik ben mijn paswoord vergeten (zou een handtekening willen plaatsen in mijn profiel, aangeraden door Walter VL ;)), maar ik vind nergens een werkend mailadres van higherlevel...

kan iemand van jullie mij helpen ?

Link naar reactie
  • 0

Wat je moet: Testen!!!!

 

Vraag gewoon eens een paar mensen je website gebruik (liefst doelgroep), en kijk hoelang ze erover doen, waar het mis gaat, of zij snel tot hun doel komen op je website en wat hun doel is op jouw website (is niet alleen kopen).

 

Doe deze test door te observeren. Vraag mensen hardop te praten en geef zelf geen tips over hoe het wel moet. Schrijf alles op en wat je ziet (of film) en bekijk dan wat er beter kan.

 

 

Daarnaast: Kids with flair, for mums with flair. Waaruit blijkt dat? Denkt deze doelgroep inderdaad nu: Ja dit is iets voor mij! Wat doen mums with flair naast kinder kleding? Ik denk ook aan bv hyves, bakfietsen, en leuke vakantie tripjes met vriendinnen. Breng deze dingen rondom deze doelgroep in kaart en verwerk het in je website. Geef een mooie foto van zo'n persoon. Ik wil me een moeder met flair voelen als ik deze website open, ook al ben ik een kerel.

Link naar reactie
  • 0

@Roland, :(spijtig genoeg nog geen stijging in de omzet. Het is wel het einde van het seizoen nu en de mensen wachten op de koopjes. Ik hoop in het nieuwe seizoen wel resultaten te zien. Ik heb ook een SEO/SEA bedrijf onder de arm genomen want ik ben niets met een mooie website als ie niet gevonden wordt...Investeren heet dat zeker? ;D

 

Jammer natuurlijk, maar je hebt inderdaad bezoekers nodig om omzet te kunnen maken. Echter ook met bestaand bezoek moet je meer omzet kunnen behalen door 'n slim websiteplan. Dit moet je natuurlijk wel relativeren omdat de impact misschien niet duidelijk zichtbaar is op kleinere aantallen.

 

Je moet vooral de 3 C's niet vergeten. Constateer, Corrigeer en Controleer. De eerste twee ben je al lekker druk mee. De laatste "C" is ook erg belangrijk. Heb je goede statistieken? Gebruik je bijvoorbeeld Google Analytics? Wat belangrijk is dat je bezoekerspaden (navigatie) gaat herkennen, hoe navigeren ze en hoe komen ze tot het eind resultaat, 'je conversie'. Maar vooral waar het mis gaat is belangrijk om te weten want dan kun je weer opnieuw corrigeren.

 

Zelf gebruik ik Google Analytics met de trechtermodel instellingen in combinatie met heatmaps van www.clickdensity.com om te zien waar bezoekers afhaken en door klikgedrag te onderzoeken waarom ze mogelijk afhaken. Dit is natuurlijk niet altijd te zien, er kan ook iets heel anders mis zijn op de pagina, maar soms haal je leuke informatie eruit.

 

Zo had ik zelf ook een website gebouwd met een voorportaal met twee opties om door te gaan, of via een postcodezoeker of via een plaatsnaam selectie. In eerste instatie stond de postcodezoeker bovenaan. Na onderzoek via de heatmap kwam ik erachter dat de plaatsnaam selector vele malen vaker werd aangeklikt. Ik heb ze daarna simpelweg omgedraaid met als resultaat 2% meer doorkliks... kwestie van de 3 C's zeg maar... Je moet eigenlijk ook niet bang zijn om dit soort dingen te testen, al snap ik dat testen veel geld kan kosten.

 

Er zijn ook tools om pagina's te testen. Zo kun je met Google Website Optimizer verschillende informatie tussen bezoekers testen. Bijvoorbeeld de ene helft ziet de pagina x en de andere helft de pagina y. Zelfde informatie maar dan anders ingedeeld. Of nu juist hele andere informatie om te kijken hoe de reactie is.

 

Succes!

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Hey, Ik zou zelf al die tools voorlopig achter wege houden. Tenzij je een wizkid bent.

 

Het probleem bij zulke tools is dat je niet de 'WAAROM' vraag van problemen begrijpt. Alleen de 'WAT' vraag. Stel gewoon open vragen aan mensen en vraag door. Dan kom je tot veel betere resultaten.

 

Je hoeft er echt geen hogere wetenschap van te maken.

Link naar reactie
  • 0

Hey, Ik zou zelf al die tools voorlopig achter wege houden. Tenzij je een wizkid bent.

 

Het probleem bij zulke tools is dat je niet de 'WAAROM' vraag van problemen begrijpt. Alleen de 'WAT' vraag. Stel gewoon open vragen aan mensen en vraag door. Dan kom je tot veel betere resultaten.

 

Je hoeft er echt geen hogere wetenschap van te maken.

 

Het is geen hogere wetenschap, maar gewoon meten is weten. Mensen maken keuzes vaak onbewust. Onbewuste keuzes achterhaal je niet door te vragen maar door te meten.

Daarin heeft Roland gelijk.

 

leuke film over onbewuste keuzes op ted (met dank aan een andere HL-poster)

 

Meten, aanpassen, meten, aanpassen, meten, aanpassen : dat heet met een mooi woord optimaliseren.

En voor een groot deel moet je daarbij tools gebruiken.

 

Waarom denk je dat eye-tracking uitgevoerd wordt?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij wordt dit een discussie tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Dat is een hele oude discussie.

 

Inderdaad mensen maken keuzes onbewust. Ik heb veel ervaring focus groep sessies. Daarin probeer je juist het onbewuste te achterhalen door met mensen te spreken. Het moeilijke daarvan is interpretatie, en weten wanneer je door moet vragen. Het voordeel is dat je het overal kan doen zonder moeilijke tools. Dat heb ik uitgebreid in ontwikkelingslanden gedaan.

 

Voorbeeld (niet een eigen voorbeeld):

Een groep ontwerpers wilde een informatie poster testen over Malaria. Na een aantal testen bleek niemand ze te begrijpen. Toen vroegen ze waarom niet? De Afrikanen vertelden dat ze niet zulke grote muggen hebben, dus waarom zouden ze dit serieus nemen? (dit was voor hen geen grapje) Wat bleek dat het plaatje van de mug koeien groot was.

 

Zulke culturele verschillen en dieper begrip van je gebruiker en zijn problmen begrijp je echt niet door te meten.

Link naar reactie
  • 0

@Roland, louispierre & Frans,

 

het is een goed idee om echt eens naast iemand te gaan zitten en te zien hoe die persoon omgaat met de webshop. Ga ik doen!

Verder heb ik, zoals reeds gezegd, een SEA/SEO firma onder de arm genomen omdat ik hier geen kaas van heb gegeten. Ik besef maar al te goed dat meten zeer belangrijk is. Google analytics is gekoppeld aan de website, ik bekijk de resultaten dagelijks, maar ken er niet genoeg van om ze goed te kunnen interpreteren. Bedoeling van de SEA is om genoeg verkeer te genereren zodat een juiste analyse mogelijk is, om dan vervolgens op de site zelf te kunnen ingrijpen.

Ik ben ongeduldig, de site is online sinds eind januari en ik weet ook dat alles tijd nodig heeft, maar het gaat me niet snel genoeg...

Naar mijn gevoel kan ik op dit moment niet veel meer doen: ik hou rekening met jullie opmerkingen en ik doe-zoals jullie ook merken- gerichte aanpassingen op de website. Verder heb ik sinds enkele weken de SEA/SEO firma die me moet helpen en begeleiden in het analyseren van de traffic om zo tot een hogere conversie te komen. Want dat is uiteindelijk de bedoeling... Meten en weten kost geld en dat geld moet op de duur wel uit de firma worden gehaald ipv uit mijn privéportemonee (het rijmt).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik ga zeker even op je site kijken en kom bij je terug.

 

Zelf ben ik eigenaar van de site kinderkleding site www.mumsmarket.nl. Via deze site wordt geld ingezameld voor goede doelen die zich richten op kinderwelzijn. "Shop iets moois voor je eigen kind en doe zo ook iets voor een ander".

 

Ik kwam laatst een site tegen waar op je site een beoordelingstool kan plaatsen, gratis. is de moeite waard om te bekijken.

 

Hartelijke groet,

Liza

Link naar reactie
  • 0

Leuke site, duidelijk en overzichtelijk, goede test methode is twee dames/heren die weinig tot geen internet ervaring hebben, vragen om verschillende bestellingen te doen. Ik heb dat eens meegemaakt op een bijeenkomst over webdesign.

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik ga zeker even op je site kijken en kom bij je terug.

 

Zelf ben ik eigenaar van de site kinderkleding site www.mumsmarket.nl. Via deze site wordt geld ingezameld voor goede doelen die zich richten op kinderwelzijn. "Shop iets moois voor je eigen kind en doe zo ook iets voor een ander".

 

Ik kwam laatst een site tegen waar op je site een beoordelingstool kan plaatsen, gratis. is de moeite waard om te bekijken.

 

Hartelijke groet,

Liza

 

Ik zal er hier niet op moeten reageren misschien, maar waarom plaats je het niet in een % tabel?!? Nu vult het een hoekje in mijn 22" scherm (1650x1050 ).

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik eigenaar van de site kinderkleding site www.mumsmarket.nl. Via deze site wordt geld ingezameld voor goede doelen die zich richten op kinderwelzijn. "Shop iets moois voor je eigen kind en doe zo ook iets voor een ander".

 

hoi liza, ik zag je website (mooie site, bijzonder initiatief) vrij recent op de telegraaf, mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

groet, maike

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.