• 0

Markt + internet _ ondernemingsplan 2009

Het uiteindelijke plan is dat ik en een goeie vriend van mij gaan beginnen om bij markten als beverwijk en vleuten willen gaan staan.

 

We kopen onze spullen in via groothandels en willen dit gaan verkopen op internet , en markten (zoveel mogenlijk)

 

--------------------------------------------------------------------------

Ondernemingsplan april 2009:

 

 

1:Voorbereidingen.

 

Het bezoeken van verschillende centra, en bronnen waar artikelen verkocht kunnen worden. Vleuten , Beverwijk en internet.

 

Uitzoeken welk product we zoeken. En uitzoeken hoeveel de geschatte winst zal zijn.

 

2: Inkoop

 

KVK nummer aanvragen, en informeren wat de kosten zijn daarvoor,

 

Groothandel bestand aanmaken. En een bestand aanmaken wie het goedkoopst kan leveren.

 

Klantenbestand uitbreiden -> Zie 4: Marketing

 

 

 

 

3: Knowledge!

 

Alles weten over je product, zelf een soort spreekbeurt kunnen maken.

Het realiseren en het produceren van, promotiemateriaal.

 

Verkoop talk. En het maken van eventuele documentatie van een product.

 

Is belangrijk voor het overtuigen van mensen. En het overtuigen van jezelf!

 

Verzin een originele bedrijfsnaam, en blijf er niet te lang over brainstormen. Soms zijn de eerste ingevingen het beste.

Behoud deze naam, en maak hem ‘groter’

 

Online database systeem aanmaken voor de eigenaren, waarin duidelijk word aangegeven en aangetoont wat moet gebeuren en eventuele online communicatie.

 

4. Marketing

 

 

Marketing is één van de belangrijkste dingen. Zo krijg je een ‘naam’ zo krijg je bezoekers en zo kom je aan het geld.

 

 

Zorg dat je in de ‘game’ blijft.

 

 

Vergelijk verschillende bedrijven, en maak een verslag.

 

Online database systeem aanmaken voor de eigenaren, waarin duidelijk word aangegeven en aangetoont wat moet gebeuren en eventuele online communicatie.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Laten maken door een andere goeie vriend die zit in de manegment voor ondernemers..

 

Hoe vinden jullie nu dit stappenplan? en denken jullie dat dit plan zal slagen ?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Delic hogendonk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is behoorlijk basic, zou zo uit een boekje kunnen komen. In grote lijnen klopt het wel, maar ik mis nog een finacieel plan, benadering van groothandels, wat je doet als een product niet aanslaat, hoe je het product denkt aan de man te krijgen, huisvesting, transport etc etc.

 

Onze groothandels verkopen alleen aan marktreleateerde bedrijven, dus je moet eerst kennis in handen hebben, voor je hun product mag gaan verkopen. Bij verkeerde voorlichting gaat immers de goede naam van het merk eraan. Ik kan me voorstellen dat meer groothandels er zo over denken.

 

Het goede begin is er, maar er mist nog heel wat

Link naar reactie
  • 0

wij willen het financieel zelf gaan regelen, En proberen niet bij banken aan te kloppen voor een lening.

 

We willen op 2 plekken gaan 'verkopen'

Dat is Internet , en Markt plaatsen.

 

 

wat we doen als het product niet aanslaat ? dan zoeken we veder naar andere artikelen, of proberen we meer te gaan investeren in een marketingplan. (of wat zal jij doen in dat geval , als ik even om een tip mag vragen)

 

 

 

 

Transport kan eventueel worden geregelt met de TNT post met een zakelijk abbonoment.

 

Quot:

Onze groothandels verkopen alleen aan marktreleateerde bedrijven, dus je moet eerst kennis in handen hebben, voor je hun product mag gaan verkopen. Bij verkeerde voorlichting gaat immers de goede naam van het merk eraan. Ik kan me voorstellen dat meer groothandels er zo over denken.

/quot

 

Ok dat begrijp ik enigsins ook wel, maar wij willen ons gaan focussen op Tshirt / kleding handel, zwembroeken enz enz.

Geld dit hiervoor ook ? Of zijn er zat groothandelen die ons hierin wel willen steunen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Oei,

 

Waarom ga je T-shirts en zwembroeken verkopen? Welk segment van de markt wil je hebben? Waarom zouden jullie iets beter kunnen als de mensen die dit al jaren doen?

 

Mijn advies zou zijn. Kijk welk product je het best ligt? Ik neem aan dat je vrij jong bent en dat kan een voordeel zijn als je je op een wat jongere (niche) doelgroep richt. Een shopje met meisjes Abercomby tienertruitjes zou ik meer kans geven dan een met witte shirts in alle maten. ;-) Zeker als je zo'n torso hebt dat je half naakt achter de kraam kan staan. ;-)

 

Heb je al een kraam op het oog? Zijn er sowieso nog wel geschikte te huur?

 

Succes

Mark

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

kijk dat is al een stuk duidelijker, ik dacht dat jullie echt blind gignen zoeken naar een product om dat te verkopem. Ik denk dat kleding meer een kwestie van smaak en modegevoel is dan werkelijk kennis van het product.

 

Wij verkopen alleen producten aan onze vaste klanten en doen dus (op klein spul na) alles op bestelling. (leverdag is meestal maar 1 of 2 dagen, dus waarom dan nog voorraad nemen)

Link naar reactie
  • 0

@Tonino

 

We willen tshirts ook zelf gaan ontwerpen. Dus blanko inkopen en zelf 'customizen' met kwaliteit verf/stiften

Al een test mee gedaan door de was, volgende week test 2 ..

 

denken jullie dat er nog wel geld in zit ?

 

kwa kraam is het simpel omdat we al een tijdje de eigenaar van vleuten zelf kennen, en regelmatig bij hem op de koffie komen.

 

en jah misschien is dat abercomby tienertruitje wel een goeie tip :P

 

en dat half naakte gedoe laat ik aan me vriendin over :P?

 

-------

 

 

@js coolen

 

denkje wel dat dit dan nog een kans heeft ?

en jah we moeten nogsteeds met stap 1 beginnen, maar denken dat customized kleding wel uit de uitslag komt.

 

of we moeten een ander product vinden dat daar nog niet te verkrijgen is

Link naar reactie
  • 0

Of het haalbaar is durf ik niet te zeggen, misschien zou je daar je eerste stap eens moeten zetten en een degelijk marktonderzoek (laten) doen. Maar je wilt zelf creatief zijn, dus geen merken als Walt Disney oid gaan verkopen.

 

Ik moet eerlijk zeggen, er is al heel veel en ik denk dat je jezelf een aantal dingen m oet afvragen voor je ergens mee begint, kost je niets en het resultaat is behoorlijk betrouwbaar:

 

Zou jijzelf iets van jezelf kopen als je op een markt rondloopt?

Wat maakt jouw product anders/beter dan wat er allemaal al is?

Waarom zou ioemand het bij jou kopen en iet bij je concurrent?

Waarom zou nou juist jouw product financieel haalbaar zijn?

Link naar reactie
  • 0

zelf customizen met verf en stiften? weet niet zo goed welk beeld ik hierbij in mijn hoofd heb maar het lijkt mij niet erg professioneel.

 

Hou er rekening mee dat het heel erg moeilijk is om voor een breed publiek kleding te maken die aanslaat. Als dan ook nog eens de kwaliteit tegenvalt kan je er net zo goed niet aan beginnen. Op de markt gaan staan met (voorgeprinte)tshirts gebeurt al vaak. Probeer een manier te vinden waarmee je je onderscheid van de rest.

 

Een manier om te starten is een drukplaat kopen en van een aantal van jullie ontwerpen zeefdruktransfers te laten maken, op die manier houd je je kosten en voorraden laag en kan je rustig bepalen wat aanslaat. Ik weet uit eigen ervaring dat mensen het leuk vinden om te zien dat hun shirt "live"wordt gemaakt en warm van de pers komt.

 

Leuke teksten doen het erg goed maar zijn ook zo nagemaakt, bedenk goed welke kant je op wil. Ga daarnaast op zoek naar een goede drukker die jullie kan adviseren over de kwaliteit van textiel en de mogelijkheden die er zijn qua bedrukkingen, Je zult niet de eerste zijn (en zeker ook niet de laatste) waarbij de klanten de volgende keer aan de kraam staan met extreem gekrompen shirts op de meest onmogelijke manieren en opdrukken die er na twee keer kijken definitief vanaf komen.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Jah ben nog even bij mij zelf ten rade gegaan.

 

En ik denk dat het wel gaat lopen in principe..We willen ons niet helemaal blind staren op aléén t/shirts. We willen bijvoorbeeld ook pocketbikes gaan verkopen, wat daar in beverwijk nog niet veel wordt gedaan.

 

Wel moeten we even ons huiswerk doen natuurlijk.

 

 

Zou jijzelf iets van jezelf kopen als je op een markt rondloopt? .... jah als het mooi is wel!

Wat maakt jouw product anders/beter dan wat er allemaal al is? ... Het is uniek!

Waarom zou ioemand het bij jou kopen en iet bij je concurrent? ... bij ons is het uniek! en grappig.

 

Waarom zou nou juist jouw product financieel haalbaar zijn? Hoe bedoel je dit ?

Wij kopen het in via de groothandel en bewerken het achteraf.

daarin zit veel tijd, maar dat is nog even afwachten.. deze vraag schept mij nog onzekerheid.

 

Hoe denken jullie dat de pocketbikes gaan lopen?

we willen goedkope pocketbikes gaan leveren. want daarvoor komen mensen denk ik naar beverwijk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik ken de pocketbike markt niet zo goed, maar als je dit combineert met kleding met pocketbike opdrukken heb je misschien een leuke niche te pakken...

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

marketing is online ook wat goedkoper voor mij, omdat een collega waar ik nu werk mij wel wat korting wil geven.

 

Het bedraagt zo 90 euro per jaar voor adwords alleen .

en wil zelf aan de gang gaan met afflicates en dergelijke.

 

jah denk wel dat het te doen is, wil 15 euro per tshirt gaan vragen, en maximaal op de markt 5 euro dalen.

 

 

een pocketbike is trouwens iets heel anders haha. Dat is een motor alleen dan in een mini versie. Dingen gaan best hard!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.