• 0

Vraag naar kritiek punten voor mijn "online high potentials magazine"

KBIRI.NL: Luxury Student Lifestyle.

 

Sinds 9 feb is mijn website http://www.kbiri.nl online. Deze website is er om studenten en jong ambitieus talent te prikkelen en te inspireren zoveel mogelijk uit zichzelf en hun omgeving te halen.

 

Dit doe ik onder andere dmv interviews en artikelen. Nu rest mijn vraag...

 

Wat vinden jullie ervan??

 

Wat meer background info is hier te vinden (over hoe het is ontstaan)...http://kbiri.nl/wordpress/?p=378

 

Grtz

 

Omar Kbiri

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lees de regeltjes eerst even en pas je bericht daarop aan.

 

higherlevel_vindenvanmijn.jpg

Met het nieuwe board 'Wat vind je van mijn...' gaat een wens van vele leden in vervulling, namelijk een forumonderdeel om mede-leden naar hun mening te vragen. Dit mag gaan over een nieuw product of productidee, een nieuwe bedrijfswebsite of marketingactie, een concrete innovatie of een concreet nieuw concept. Of waar je verder maar input op wenst te hebben.

 

Het is dus een cross-forum board, voor allerlei objecten, diensten en ideeën. Forumonderdelen als 'Innovatie en nieuwe ideeën' en 'Commercie en marketing', doorgaans de boards waar dit soort berichten verschenen, krijgen hierdoor meer ruimte voor discussies, trends, thema's en algemene vragen en discussies.

 

Wel zijn er enkele regels waar iedereen zich aan dient te houden:

 

De regels voor iedereen die meningen en kritieken wil hebben:

 

[*]Geef je bericht vorm. Plemp bijvoorbeeld niet enkel een URL neer als je je site wilt laten beoordelen, maar laat zien wat de doelstellingen waren, wat je verwachtingen zijn, hoe het ontwikkeltraject er uit zag en waar je precies een kritische blik op wenst. Hoe beter jouw uitleg, hoe beter de feedback zal zijn!

[*]Het concept moet van jezelf zijn, of in jouw opdracht ontwikkeld zijn. Voor discussies over concepten van anderen of werk wat je in opdracht hebt uitgevoerd is dit forumonderdeel niet bedoeld;

[*]Berichten die al teveel op spam lijken worden verwijderd. Het is aan de moderators om dit te bepalen;

[*]Wie neemt, moet ook geven. Vraag niet alleen naar meningen op jouw concept, maar geef ook jouw inhoudelijke mening op andermans concepten;

[*]Sta open voor feedback, ook als die toevallig niet in je straatje past. Iedereen doet zijn best je van input te voorzien, waardeer en respecteer dat;

[*]Wees je ervan bewust dat het bericht ook nadat de discussie afgelopen is, online blijft staan ter lering van anderen. Wil je dat niet, plaats dan geen bericht.

 

Eigenlijk is het niet eens een echt ondernemersonderwerp maar dat wil ik voor nu even door de vingers zien omdat het wel tegen de belevingswereld van de zzelfbewuste ondernemer aanzit.

Dus mijn vraag, laat even zien wat de doelstellingen waren, wat je verwachtingen zijn, hoe het ontwikkeltraject er uit zag en waar je precies een kritische blik op wenst. Hoe beter jouw uitleg, hoe beter de feedback zal zijn!

Anders beoordeel ik dit topic als pure linkspam.

Link naar reactie
  • 0

Domeinnaam is lastig. Het is niet iets wat je makkelijk zal onthouden als iemand erover verteld daarnaast zal het ook nog wel eens fout in de browser ingetypt worden.

 

Je gebruikt eeeeenorm veel ruimte voor je logo en een header. Er is vrijwel niets van je daadwerkelijke content zichtbaar 'above the fold' m.a.w. ik moet scrollen voordat ik kan zien wat er te vinden is op de website.

 

Je wilt ambitieuze studenten prikkelen zeg je. Ik vind dat niet echt matchen met je slogan 'luxury student lifestyle'. Vind het persoonlijk niet echt aansluiten.

 

Ik zou de icoontjes linksboven allemaal een slagje kleiner maken (16x16 of iig 16px hoog). Je logo verkleinen tot zo'n 20/25% van wat het nu is en je zoekbalk in de menu-balk zetten, daar is nog ruimte voor. Zo is er iig al 'iets' van je conent te zien above the fold.

Verder kort je je titels van je items wel heel erg af, ze hebben nu geen functie als teaser om door te klikken daar zou ik ook iets op verzinnen.

 

Het concept zelf vind ik leuk. Verhalen van en over succesvolle mensen, hun successtory's en leermomenten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ok bij deze

 

Mijn doelstelling is dus om mijn bezoekers tools en know how aan te reiken die zij in het daadwerkelijke leven misschien zouden kunnen toepassen. Het bevorderen van ondernemen in wat voor discipline dan ook.

 

Ff samengevat: "De website is er om studenten en jong ambitieus talent te prikkelen en te inspireren zoveel mogelijk uit zichzelf en hun omgeving te halen."

 

Mijn verwachting hiermee is om een online/ offline platform te gaan creëren waar talent dichter bij praktijk komt te staan. O.a. aan tonen dat "succesvolle" mensen ook hun tekortkomingen hebben en ook gewoon mens zijn als hun zelf.

 

Het ontwikkelingstraject verliep erg snel. Eind januari kreeg ik het idee, ergens rond middennacht in Washington. En 9 feb stond het online, met content en alles.

 

Graag zou ik op gebied van positionering, branding maar ook interesse (vind je de content erop leuk?)

 

Link naar reactie
  • 0

@Joost

 

Ja ik zie wat bedoelt,

 

Persoonlijk ben ik van mening dat het scrollen niet zo erg is. Ik wil dat de naam knalt zeg maar. Vooral omdat nu nog niet ieder er veel benul heft hoe het heet en hoe je het spelt.

 

Wat was je eerste gedachte bij het horen van Luxury Student Lifestyle.??

Link naar reactie
  • 0

De term Luxury Student Lifestyle zegt mij persoonlijk niets, ik zou ook niet precies weten wat ik me daarbij moet voorstellen. Maar ik ben dan ook geen student, misschien dat dat de reden is.

 

Om je eerlijk de waarheid te zeggen schrok ik toen ik de site zag, voornamelijk door het overdreven grote logo. Als mensen de site goed vinden onthouden ze het wel. Alles ziet er erg groot uit en komt erg schreeuwerig over.

 

Daarnaast had ik totaal geen idee waar ikmoet beginnen er is zoveel dat ik eigenlijk niet eens zin had om uit te zoeken welke informatie nu werkelijk voor mij van toepassing zou kunnen zijn.

 

Persoonlijk hou ik er niet van om op de eerste pagina al zoveel te moeten scrollen, vooral als de helft van de pagina vervolgens alleen gevuld is met een menu.

 

 

Ik hoop dat je wat met deze punten kunt.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Kbiri,

 

Begrijp ik het goed dat jij het starten of het hebben van een eigen onderneming associeert met een extravagante en luxueuze levensstijl? Zoiets van "start je eigen bedrijf en de wereld ligt aan je voeten"?

 

Waar haal je die wijsheid vandaan? Volgens mij moet ge gemiddelde ondernemer vooral bikkelen en afzien. Net als jij.

 

Groeten uit de VIP lounge (ja, ik mag in de VIP lounge en straks 14 uur achter in het bakkie tussen de krijsende kinderen)

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Omar,

 

Ik heb de hoofdpagina bekeken, en ik kan er helemaal niks mee. Te veel info in al die blokjes, onduidelijke doelstelling, geen flauw idee wat de bedoeling is. Meteen weggezapt.

 

Sorry, echt niet bedoeld om af te zeiken.

 

Wat tips: de 'schreeuwerige', aandachtopeisende (is wat anders dan aandachttrekkend) layout drastisch herzien. Maak duidelijk wat de bedoeling is van deze site.

 

Ik ben duidelijk gen hipo'tje ;D.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

'Het' komt bij mij ook niet over. Een site in de categorie 'niet interessant'.

De content ben ik niet eens aan toegekomen. Alles gilt om aandacht, ik weet niet waar het eerste te klikken. Maar ik ben dan ook al 20 jaar geen student meer, dus wellicht dat dat met een generatiekloof te maken heeft.

Voor mijn 'gevoel' heeft je site helemaal niets met ondernemen te maken. Ik maak het er niet uit op.

 

Wat was je eerste gedachte bij het horen van Luxury Student Lifestyle.??

Jonge 'mannekes' met een te groot ego, aardappel in de keel, die op de centen van 'pa' een ongehoord luxe leven lijden (typefaut met opzet) zonder daar ene donder voor uit te voeren.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Niet werken, wel stufi ontvangen. Papa betaald een maandelijkse toelage want doordat ik iedere avond naar de kroeg moet en 's ochtends een kater heb kan ik nooit werken. Privéscholen. Na 8 jaar gestudeerd te hebben veel theoretische kennis en nog niks in de praktijk gedaan.

 

Dat schoot door mijn hoofd.

 

Ik snap voor alsnog niet waarom een nietszeggende naam van het scherm zou moeten afknallen. Als ik weet hoe ik het moet spellen komt dat alsnog niet over wanneer ik er iemand mondeling over vertel. Het zou niet zo mogen zijn dat ik een websitenaam moet gaan uitspellen.

 

 

 

@Joost

 

Ja ik zie wat bedoelt,

 

Persoonlijk ben ik van mening dat het scrollen niet zo erg is. Ik wil dat de naam knalt zeg maar. Vooral omdat nu nog niet ieder er veel benul heft hoe het heet en hoe je het spelt.

 

Wat was je eerste gedachte bij het horen van Luxury Student Lifestyle.??

Link naar reactie
  • 0

- De site is te breed door de banners aan beide kanten. M'n browserscherm is breed genoeg voor alle sites die er toe doen, maar bij jou moet ik opeens horizontaal gaan scrollen

- Het is dat ik Seth Godin en Eckart Winzen al ken, anders zou ik geen idee hebben waar je site over gaat. Ik zou eerder gokken op een affiliate site die me dure gadgets probeert aan te smeren. Qua stijl, bannerdichtheid, etc.

- Je rechter kolom is veel langer dan de linker, dat ziet er een beetje zielig uit.

- De slechte zinsbouw hier en daar helpt niet echt om: "jong ambitieus talent te prikkelen".

 

Het interessante deel van je content lijken me de interviews, je hebt er behoorlijk wat en met interessante namen... Maar wat dan posts die alleen een zeer specifieke muzieksmaak aanspreken daar dan weer tussen doen? Dat schrikt mij iig al weer af. Ik denk dat de inhoud te breed is om een breed publiek voldoende te boeien. Ik zou er ernstig over denken om meer focus aan te brengen en de lifestyle te verhuizen naar een aparte blog.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik de website nog niet zo gek vind. Heb je het ontwerp zelf gemaakt? Dan heb je wel elders al ervaring opgedaan lijkt me.

 

wel ben ik het eens met een aantal commentaren hierboven. Ik zou de linker banner helemaal verwijderen, waardoor de site ook op een laptop goed naar voren komt. Ik werk nu op een MacBook met 13" scherm en moet ook naar rechts scrollen. Dat is niet handig.

 

Ook zou ik het hele header gedeelte herzien. Een aantal tips:

1. Verwijder de twitter, hyves, linked in en feed items bovenin. Omdat je pagina een zwarte achtergrond heeft vallen deze teveel op, terwijl de aandacht van een toevallige bezoeker beter op iets anders zou vallen.

2. Verklein het logo iets en plaats het helemaal naar boven.

3. Maak een ondertitel die aan duidelijkheid niets te wensen over laat. Ik denk namelijk dat je bedoelt: Luxury Student Lifestyle Magazine. Maar dat is wel wat te lang. Misschien is: Student Lifestyle Magazine wel beter. Luxe ziet de site er toch al uit.

4. Maak de achtergrond van de header dezelfde kleur zwart als links en rechts

5. Verwijder het veel te grote RSS feed plaatje (boven zoeken) of maak het veel kleiner.

6. Verklein het zoekvlak en plaats het iets naar boven zodat er een zwartrand onder komt. Plaats in het wit bovendien bij voorkeur een tekst als: doorzoek site, zoeken... of iets dergelijks.

 

Ik denk dat je met deze veranderingen al veel verder bent. Succes!

Link naar reactie
  • 0

klopt het dat dit een (aangepaste) wordpress magazine template is? persoonlijk vind ik het vrij rommelig allemaal. Dit wordt met name versterkt door de reclame banners die buiten de layout staan, het zou al een slok op een borrel schelen als je je reclame integraal onderdeel laat uitmaken van je layout.

 

Het is mij als student (al enige tijd...) volslagen onduidelijk waar je site om draait. Zeker als je je richt op high potentials zul je toch een andere insteek moeten gaan kiezen. De website barst van de taal en stijlfouten, niet echt een mooi visitekaartje.

 

De keuze voor een licht grijze tekst tegen een donkergrijze achtergrond maakt het moeilijk leesbaar, voor mensen met een visuele handicap vermoed ik zelfs dat het niet te lezen is.

 

De menu balken aan de rechterkant blijven zich opstapelen, niet mooi en zeker niet gebruiksvriendelijk.

 

Je layout en visuele elementen moeten altijd de inhoud versterken en zeker niet overschaduwen.

 

je pagina's hebben geen zoekmachine vriendelijke namen, zelfs in wordpress is dit heel goed te doen, niemand heeft wat aan een pagina als http://kbiri.nl/wordpress/?cat=15 geen idee wat er op staat.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst iets positiefs: je site straalt enorm veel enthousiasme uit, en dat is heel belangrijk voor een ondernemer. Maar je enthousiasme is meteen ook je valkuil. Je struikelt namelijk over je eigen woorden en beelden. Daardoor komt de site zo ronkend over op bezoekers.

Je geeft zelf aan dat het ontwikkeltraject heel kort was, en daar wringt volgens mij de schoen. Ook in deze snelle tijden moet een bedrijfsidee rijpen. Volgens mij heb je niet zorgvuldig genoeg over je idee nagedacht, en ben je meteen aan de uitvoering begonnen. Daardoor ontbreekt ook de focus.

Technische tips heb je al genoeg gekregen; ik beperk me tot wat tips over de content:

 

[*]Formuleer het doel van je site iig op de homepage. Bezoekers willen meteen weten wat je voor hen kunt doen.

[*]Zorg voor wat afwisseling in je content. Het lijkt nu vooral een verzameling blogs.

[*]Probeer wat zorgvuldiger te schrijven. Je teksten lijken in grote haast geschreven. Ze zijn te lang en staan vol taalfouten.

 

Ten slotte iets anders: ik vind het best confronterend om zo'n grote foto van Eckart Wintzen op je homepage te zien, krap een jaar na zijn overlijden. En dan ook nog met een quote erbij in de tegenwoordige tijd ...

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Veel succes toegewenst!

 

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste dank aan ieder die heeft gereageerd, kreeg geen updates via de mail binnen dus zie jammer genoeg nu pas de reacties.

 

Het klopt dat het een Wordpress template is, die wij her en der hebben getweaked om een eigen sfeer eraan te geven. Heel graag zou ik een design willen hebben wat beter is maar daarvoor dienen wij het te laten maken en designen, wat dan ook weer kosten met zich meeneemt wil je dit goed doen. (maar we werken wel aan de kleine aanpassingen wat betreft logo formaat enzo)

 

@Nils & @Henri Kroeze; De term "Luxury Student Lifestyle" bedoel ik mee dat je als Student zijnde overwegend meer luxe hebt dan menig ander persoon met een oudere leeftijd met veel geld en materiële luxe. Waarom? omdat je nog een zee van vrijheid hebt qua keuzes die je kunt maken. Je bent niet gebonden aan verantwoordelijkheden en gebrek aan kennis flexibiliteit.

 

De kennis qua student zijn en trachten te ondernemen heb ik opgedaan deels door zelf te doen en deels door af te kijken bij mensen die zich hebben bewezen op dat vlak.

 

Het zal tijd kosten om dit over te brengen en het moet groeien.

 

Ik wil niet dat dit een website of iets word dat leeft conform de wetten en regels van voorgaande websites. Qua communicatie en design is er ruimte voor verbetering absoluut.

 

Maar ik vind wel dat er veel punten van kritiek zijn die de website drijven in een niet unieke hoek. Het omvormen van iets tot de massa zou ik bijna zeggen, er van uitgaan dat de klant dom is. (ja ik ben koppig :D)

 

@Timk heel erg bedankt voor je design tips!!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het idee goed en qua "design" zit het ook wel snor (kleur gebruik en dergelijke). Ik erger me verder ook niet over de naam die wel algemener zou kunnen maar doe hier onmiddelijk wat aan:

 

grootte logo

grootte en uniformiteit buttons bovenin

rss button weg, zit al in de top buttons toch? (content & comments)

Je site is niet gecentraliseerd, waarom? En er moet horizontaal gescrolled worden op mijn 24" iMac.. ok ik werk niet fullschreen maar toch kan dit nooit de bedoeling zijn hoeveel pixels breed is je site wel niet?

achtergrond is een net andere kleur dan de site zelf, maak dit of het zelfde of totaal anders.

 

Verder wens ik je er veel succes mee, ik denk dat veel studenten een duwtje als dit goed kunnen gebruiken.

 

Groet,

Leon

www.LeonPals.com & www.Twitter.com/LeonPals

www.Zwirt.com & www.twitter.com/Zwirt

Link naar reactie
  • 0

@Leon thnx!

 

Het logo word met 50% verkleind en alle iconen bovenin (ook de grote RSS feed) gaan weg..

 

Ik zal even kijken betreft centralisering..in mijn mozilla staat ie namelijk wel goed..wel raar dat ie op 24" horizontaal dient te scrolle (op mijn toshiba 19") heb ik dat namelijk niet..

 

thnx voor de tips!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.