• 0

Kosten import vanuit China (vliegtuig vs boot)

Geachte Forum-lezers,

 

Al redelijk vaak heb ik gekeken op het Higherlevel-forum naar kosten import;

vliegtuig vs boot. Zie helaas door de bomen het bos niet meer.

 

Wil spullen importeren van een bedrijf uit Tianjin (China)

Door bedrijf is aangegeven FOB Xingang (weet wat dit betekent).

 

Mijn vraag is; kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde transportprijs is per kilo

vliegtuig vs boot van Xingang naar Rotterdam.

 

Alvast heel hartelijk bedankt voor antwoord.

 

M.v.g.,

 

Erik.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij vliegtuig scheelt het als je bv 1 kilo of 100 kilo wil doen...want er is wel soort staffelkorting zeg maar. Per boot is het per kilo ontzettend goedkoop, maar is het circa 300,- euro kosten aan laden / lossen / inklaren, etc.

 

Je kan het beste 'n bedrijf opzoeken, bv www.itg.nl of http://www.eaglegl.nl/ , en gewoon vragen om 'n offerte. Geef dan aan om wat voor volume het gaat, want stel het is licht maar groot dan wordt de prijs aan de hand van de volume berekent.

Link naar reactie
  • 0

Per kilo betaal ik ong 3 Euro per vliegtuig vanuit China naar voordeur in Nederland.

 

FOB = Free On Board

Betekend dat de producent de goederen afleverd aan de haven die gespecificeerd is.

 

Per boot, is nu goedkoop, maar er is een addertje onder het gras als het gaat om kleine hoeveelheden:

 

1 minimum volume is 1cmb bij LCL (less than container load)

2 importdocumenten, haventoeslagen etc etc in nederland zijn altijd gebonden aan minimum tarieven

 

Hierdoor kan het vaak bij kleine gewichten (en volume, want dat telt ook bij luchtvracht) goedkoper of hetzelfde kosten per luchtvracht.

 

Met containers moet je het ook nog eens logistiek aan de voordeur zien te krijgen.

 

Het is een afweging....

 

Veel success!

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Per kilo betaal ik ong 3 Euro per vliegtuig vanuit China naar voordeur in Nederland.

 

FOB = Free On Board

Betekend dat de producent de goederen afleverd aan de haven die gespecificeerd is.

 

Per boot, is nu goedkoop, maar er is een addertje onder het gras als het gaat om kleine hoeveelheden:

 

1 minimum volume is 1cmb bij LCL (less than container load)

2 importdocumenten, haventoeslagen etc etc in nederland zijn altijd gebonden aan minimum tarieven

 

Hierdoor kan het vaak bij kleine gewichten (en volume, want dat telt ook bij luchtvracht) goedkoper of hetzelfde kosten per luchtvracht.

 

Met containers moet je het ook nog eens logistiek aan de voordeur zien te krijgen.

 

Het is een afweging....

 

Veel success!

 

Paul

 

Hoi Paul,

 

Jij geeft aan ongeveer 3 euro per kg te betalen voor door2door vanuit China per luchtvracht. Ik neem aan dat deze prijs geldt bij grote zendingen. Ik zoek me namelijk een ongeluk naar een oplossing om betaalbaar kleine zendingen (2kg tot 6kg) te versturen. Met TNT, DHL, UPS kom ik meestal rond rond EUR 20 tot EUR 40 per kilo uit. Ik zou heel blij zijn met een prijs onder de EUR 20 per kilo. Het zijn overigens geen grote zendingen. Redelijke compacte pakketjes met textiel drukwerk. Kun je mij op weg helpen om goedkoper uit te komen? Alvast heel erg bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Erik,

 

De leverancier geeft op FOB Xingang - dit is de haven van Tianjin en ook van Beijing dus blijkbaar gaat hij er al van uit dat je het per boot laat komen.

Alleen voor heel kleine zendingen tot zo'n 100kg is luchtvracht goedkoper, daarboven snel 10x zo duur als zeevracht.

Reken op transittijd van ongeveer een maand per boot Xingang/Rotterdam.

 

Groeten, Gert-Jan

gert-jan.vangijs@vatlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij moesten onlangs met spoed wat goederen uit Hongkong hebben.

Voor 1600 kg waren wij inclusief levering aan huis 5000€ kwijt.

Normaal met een 20ft container zitten wij aan huis rond de 2000€ uit Hongkong.

 

Groot verschil dus. Maar dit is groot gewicht.

 

Normaal zitten we voor zendingen tot 10kg afhankelijk van waar in China tussen de 20-50€ per kg.

 

Het loont om goed te zoeken en kijken naar forwarders. Er zit een hoop prijsverschil tussen.

Link naar reactie
  • 0

Er zit nog een heel verschil in.

 

Je betaald bij luchtvracht vaak over de KG. maar dit is ook afhankelijk van de grote, en dan vooral hoe hoog is het. Dit heef te maken met de airline die gebruikt kan worden.

 

Bij zeevracht is de verhouding als volgt 1cbm staat gelijk aan 1000 kg.

 

Meestal is het zo dat pakketten onder de 60 / 80 kg. goedkoper zijn om inderdaad met een dhl of tnt te vliegen. Maar ook hiervoor is het mogelijk om bij een expediteur op te vragen vaak hebben die weer contracten waar door soms goedkoper is.

 

Ga je echt groot vliegen hebben wij bijvoorbeeld ook opties voor, maar in verhouding met zeevracht stijgen de kosten natuurlijk de pan uit.

Een expediteur die je helpt, Import, Export, lucht, zee of weg. Explect helpt je verder!

Link naar reactie
  • 0

Kleine zendingen van zijn inderdaad enorm duur per kg. Omdat er ook minimum kosten in zijn verwerkt. Immers een hoop administratieve zaken zijn net zo duur bij 5 als 5000 kgs

 

Kleinere zendingen (zeg tot 100 / 150 kg) worden vaak gevlogen. Je hebt het dan met een weekje in huis en kost ongeveer net zo veel als met de boot. Maar tot 1000 kg / 1 cbm betaal je met de boot eigenlijk altijd het zelfde omdat dit het minimum tarief is.

 

Ik zou zeggen benader een expediteur ;) en laat eens een aantal zaken voorrekenen.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.