• 0

Ervaringen met Exact Online?

Beste HL'ers,

 

Zelf ben ik momenteel mijn ondernemersplan aan het uitwerken, hierbij heb ik ook stil gestaan bij de administratie die ik wil gaan voeren. Mijn boekhouding zal online gaan worden bijgehouden, omdat dit gemakkelijk (altijd bereikbaar, geen installatie), snel (is zo aangevraagd), niet te duur (paar honderd euro per jaar) en veilig (goede online beveiliging, backup’s worden verzorgd) is.

 

In een eerdere post op HL https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=23831;start=msg208822#msg208822) stond een link opgenomen naar een site die (online) boekhoudpakketten vergelijkt.

 

Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op Exact Online, vanwege de mogelijkheden en de bekendheid van het pakket (lees: ondersteuning standaarden, mogelijkheden, bekendheid bij boekhouders, mogelijkheid tot upgrade etc.).

 

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met dit pakket, zodat ik dit ook kan meenemen in mijn overweging.

Dus als je je ervaringen wil delen, zou ik dat erg op prijs stellen.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jeroen,

 

Deze search heb ik inderdaad ook uitgevoerd. Het levert resultaten op waarin de naam soms genoemd wordt op specifieke vragen rondom een factuur of een bepaalde functionaliteit of de naam wordt genoemd als voorbeeld voor een online boekhoudpakket. Een deel van de zoekresultaten is bovendien al wat ouder.

 

Ik ben op zoek naar ondernemers met hands on ervaringen met dit pakket in z'n totaliteit eigenlijk.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben geen ervaring met Exact Online, maar eerdere ervaringen met Exact bezorgde ons heel wat grijze haren. Misschien kun je een demoversie aanvragen zodat je zo'n 2 weken kunt oefenen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de demo versie uitgeprobeerd en heb daarna exact online aangeschaft.

Vind het tot nu toe het eenvoudigste programma dat ik heb gebruikt (heb geen boekhoudervaring) en het werkt fijn.

Tevens krijg je snel en duidelijk antwoord bij vragen, wat ook een pré is.

 

Mijn accountant had hiervoor nog geen ervaring met Exact Online, maar wist zich er snel raad mee (scheelt weer uren ;))

Link naar reactie
  • 0

Heb Exact online overwogen maar uiteindelijk voor Reeleezee gekozen. Van beide heb ik destijds de demo geprobeerd. Keuze viel op Reeleezee omdat ik dit meteen "door had" en het ook nog eens goedkoper was.

 

Zou in ieder geval net als ik beide demo's proberen. Als je ABN AMRO klant bent is er ook nog een actie bij Reeleezee en kan je bovendien een directe koppeling maken.

Zit zelf bij de Rabo en dan moet je de gegevens via telebankieren exporteren en in Reeleezee importeren. Kost al snel 10 minuten per keer.

 

Link naar reactie
  • 0

Wij maken al bijna 1 jaar gebruik van het pakket.

Wij hebben het Exact Online Premium pakket genomen.

 

Het bevalt ons zeer goed!

 

Wij hebben een zakelijk rekening bij de ABN Amro en de Rabobank en binnen 1 minuut heb je alles gesynchroniseerd. Wat voor ons een grote plus is, is dat er 2 gebruikers zijn die in de administratie werken op 2 verschillende plekken.

 

Wat ik zelf ook erg blij mee ben, is de verwerking van automatische incasso's die we uitvoeren bij onze klanten. Het was even puzzelen hoe dat werkte maar ik ben er nu echt super blij mee!

Link naar reactie
  • 0

Dat is goed om te horen, sprak mij ook aan dat het pakket uitbreidbaar is. Dus als je meer functionaliteit nodig hebt, je upgrades kan uitvoeren. Ook goed om te horen dat het synchroniseren snel gaat. Maar de automatische koppeling zal wel onderdeel zijn van het premiumpakket.

 

Ben geen boekhoudkundig wonder, maar ik kom er uiteindelijk wel uit. Daarom moet het pakket logisch in elkaar zitten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het ook nu circa een jaar en sta te springen als ik er van af kan.

 

Voor producten verkoop is het een wanhopig pakket die niet gebruiksvriendelijk is.

Ik ben er wel van overtuigd als je maar een paar artikellen of regels hebt die je kan factureren het wel

een juiste keuze zal zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb jarenlang met de gewone versie van Exact gewerkt, met heel veel plezier. Maar met het verhuizen naar een andere accountant kregen we het aanbod om de administratie voortaan online te doen (via het programma van het accountantskantoor). En ik wist niet wat ik meemaakte, nog veel prettiger dan in Exact.

 

Dus: hoewel ik je geen advies over Exact-online kan geven. Exact is een goede aanbieder en online-administratie is superhandig. Inderdaad gewoon op elke internet-pc te gebruiken.

 

Zo kan het gebeuren dat ik dus gewoon met de laptop in bed lig te boekhouden op zondagmorgen of even gauw een paar inkoopfacturen inboek als ik aan de leestafel in onze boekhandel zit.

 

succes.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik Exact-online nu bijna 3 jaar. Ik heb 'ooit' een HEAO opleiding gevolgd, waarbij ik de economische vakken maar niets vond (ging mij om de IT-kant...). Het enige wat ik eigenlijk echt onthouden had, was wat een journaalpost was.

 

Toch kon ik met die kennis direct aan de slag. Het pakket is eenvoudig ingericht en net zo eenvoudig zelf aan te passen. Ik denk echter wel dat het per type ondernemening verschilt wat wel en niet handig is. Zo lijkt het aanmaken van veel artikelen, met verschillende prijzen enzo mij erg veel werk. Maar dat kan in andere pakketten wellicht net zo lastig zijn. Wij hebben gelukkig maar een paar verschillende producten...

 

Ik ben gestart met de factuurmodule erbij, maar deze bracht voor ons weinig extra's. We gebruiken een eigen back-office systeem, waarin de facturen eigenlijk volledig aangemaakt worden. Een webservice-koppeling (communicatie met Exact-online via URL's en XML) zorgt ervoor dat alles netjes wordt ingeboekt. Belangrijkste gebruik voor ons is dan ook debiteuren/crediteuren beheer.

 

Nu een jaar gedraaid zonder factuurmodule en zeer tevreden.

Link naar reactie
  • 0

Wij werken al meer dan 20 jaar met exact.

 

Ooit begonnen met de DOS versie (welke gewoon goed werkte) daarna naar windows dit was dramatisch en toen naar Exact Globe 2003, dit is echt een super programma (maar niet echt geschikt voor de kleine MKB'er) daarom heeft Exact ook een online variant gemaakt die echt voor de kleine ondernemer is bedoeld.

 

Wij ondersteunen onze klanten bij het boeken van Exact Online, daarnaast staat onze administratie zelf ook in exact online en ben daar erg over te spreken, moet ik zeggen zeker als je een RABO rekening koppelt.

 

Ik zag de keuze voor Reeleezee ook nog even voorbij komen, en daar ben ik ook wel over te spreken. Hebben een soortgelijke bankkoppeling, maar dan met de ABN AMRO

 

Exact is echt regeltjes boeken, en reeleezee is meer bonnetjes boeken. Hoe een en ander zich verhoudt tot gebruiksgemak is moeilijk te zeggen en is heel persoonlijk, waar de een graag de regeltjes boekt boekt de ander graag bonnetjes, het is denk ik ook een beetje waar je aan went of gewend bent.

 

Het mooie van de meeste online pakketten is dat je een tijdje mag proberen voordat je tot koop overgaat. Van Exact Online weet ik dat je 30 dagen vrijblijvend gebruik kan maken van de software, van Reeleezee weet ik dat je dat 14 dagen mag.

 

Ik zou zeggen probeer eerst zelf een beetje te pielen met een pakket, want ook al heeft bepaalde software veel enthousiaste gebruikers, jij moet ermee werken en als je dat niet prettig vindt heb je er nog niks aan.

 

groet

erik

 

EDIT: Ok zie nu pas dat ik in een oud draadje reageer :-[

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik ook naar exact online aan het kijken naar een aantal jaren de ellende van het "geniaal in gebreken" boekhouden met Davilex.

 

Helaas vind ik het net zo'n ellende als Davilex. Rommelig en onoverzicht. Aantrekkelijk is wel dat je je niet blauw betaalt zoals bij Davilex aan eens service contract voor updates terwijl ze het pakket nauwelijks bijhouden.

 

I

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.