• 0

Content homepage van een webwinkel

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een paar vragen omtrend mijn webwinkel homepagina.

 

Ik vraag me af hoe ik deze het best kan vullen. graag jullie advies.

 

Dit zijn verschillende opties waar ik over heb nagedacht.

-10 redenen waarom mensen het beste bij ons kunnen bestellen. (een banner)

-Een uitgebreid verhaal over ons.

-Alleen maar aanbiedingen.

-Alle product categoriën opnoemen met daaronder de subcategorieën.

 

graag jullie advies wat te doen

 

 

Edit topic titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een paar vragen omtrend mijn webwinkel homepagina.

 

Ik vraag me af hoe ik deze het best kan vullen. graag jullie advies.

 

Dit zijn verschillende opties waar ik over heb nagedacht.

-10 redenen waarom mensen het beste bij ons kunnen bestellen. (een banner)

-Een uitgebreid verhaal over ons.

-Alleen maar aanbiedingen.

-Alle product categoriën opnoemen met daaronder de subcategorieën.

 

graag jullie advies wat te doen

 

 

Mijn eerste idee was om boven in een banner te maken met een aantal steekwoorden waarom mensen bij mij moeten kopen. b.v binnen 24 uur geleverd of alles is uit voorraad leverbaar. De beste kwaliteit voor de beste prijs, Veel kennis van onze producten enz.

 

Ook heb ik het idee om een verhaal over ons met wie we zijn wat we doen en hoe we het doen. maar dit kan ik ook op een apparte pagina ipv op de home page vermelden.

 

Ook heb ik gedacht om alleen maar aanbiedingen op de homepage te plaatsen, naar mijn idee is het nadeel hier van dat mensen niet nieuwschierig worden naar je bedrijf en snel weer weg kunnen klikken.

 

Wat ik ook veel zie is dat webwinkels al hun categorieën op de homepage plaatsen door middel van links en banners. alleen vind ik dit een beetje dubbel op.

 

Graag wil ik mijn bezoekers overtuigen dat ze zeer goed bij ons terecht kunnen voor de beste producten en een gedegen advies. (gewoon betrouwbaar over komen)

Link naar reactie
  • 0

Beste Willem,

 

hoe concreter en specifieker je zelf bent, hoe beter we je van passend advies kunnen voorzien. Nu blijft het steken in algemeenheden naar ik vrees. Je kunt toch vast wel iets van een branche, producten en diensten of positionering vrijgeven? Heb je high-end producten of ben je prijsvechter? Heb je zakelijke of particuliere klanten? Enz. enz.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou denken aan de klassieke AIDA-formule, de volgorde waarin de gemoedstoestanden van de kijker-koper moeten worden doorlopen:

1. Attention

2. Interest

3. Desire

4. Action

 

Hierin is Attention de advertentie of zoekmachinevermelding elders. Het eerste doel van de landingspagina, homepage en categorie/navigatiepagina's is volgens dit model: het wekken van Interesse voor de producten die je te bieden hebt.

 

Op de productpagina komt het aanwakkeren van de 'Desire'. Pas dan komen transactiedingen.

 

De dingen die je noemt wekken nou niet echt interesse voor producten, lijkt me.

Link naar reactie
  • 0

Ervan uitgaande dat je een duidelijke menustructuur hebt zou ik de productcategorieën niet opnieuw noemen.

 

Als je besluit redenen te noemen waarom iemand bij jullie moet bestellen moet je er wel op letten dat het echt unieke redenen zijn tov je concurrenten. Dat je 10 stuks haalt lijkt me dus redelijk onwaarschijnlijk.

 

Een uitgebreid verhaal is vaak ook niet zo handig omdat veel mensen tijdens het surfen snel een eerste oordeel willen kunnen vormen, ze gaan hierbij lappen tekst pas doornemen als ze besloten hebben dat iets de moeite waard is.

 

Alleen maar aanbiedingen heeft als nadeel dat je telkens weer een leuke/nieuw/pakkende aanbieding moet hebben. Doe je dit niet dan verliest dit snel zijn effect onder je terugkerende bezoekers.

 

Wat dan wel??? Een gezonde mix van punten 1, 2 en 3 wellicht?

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Beste Willem,

 

hoe concreter en specifieker je zelf bent, hoe beter we je van passend advies kunnen voorzien. Nu blijft het steken in algemeenheden naar ik vrees. Je kunt toch vast wel iets van een branche, producten en diensten of positionering vrijgeven? Heb je high-end producten of ben je prijsvechter? Heb je zakelijke of particuliere klanten? Enz. enz.

 

Groet,

 

Highio

 

Beste Highio

 

Ik ga producten verkopen voor de vee houderij. Veel van deze producten hebben specifieke kennis nodig door de juiste advisering. Nu heb ik voor ieder product een uitgebreide omschrijving en adviesplan geschreven. Ik wil mij gaan onderscheiden in de markt door een goed advies, zeer snelle levering (alles is uit voorraad leverbaar), zeer breed en diep assortiment. enz.

 

Nu was mijn gedachte om deze speerpunten in een banner op de homepage te plaatsen, of denken jullie dat het beter is om de homepage te vullen met een algemeen verhaaltje, Aanbiedingen of een opsomming van categorieën.

Link naar reactie
  • 0

binnen 24 uur geleverd.

 

Bij ons ook.

 

alles is uit voorraad leverbaar.

 

Bij ons ook.

 

De beste kwaliteit voor de beste prijs.

 

Bij ons ook. Dat is dus vreemd. 2 verschillende winkels en allebei de beste?! Altijd onwaar tenzij monopolie.

 

Veel kennis van onze producten enz.

 

Fijn. Hoe ga je die kennis etaleren? Moeten mensen je bellen alvorens iets te bestellen op je webshop voor persoonlijk advies? Dit werkt in een reguliere winkel wellicht, over het algemeen niet voor webshops tenzij je die adviezen op de een of andere manier inderdaad persoonlijk en toegespitst op de wensen van de klant weet te tonen. En dat is zonder te weten wat de klant wilt redelijk lastig.

 

Graag wil ik mijn bezoekers overtuigen dat ze zeer goed bij ons terecht kunnen voor de beste producten en een gedegen advies. (gewoon betrouwbaar over komen)

 

Betrouwbaar overkomen:

Alle juiste informatie beschikbaar (kosten, retourneren, KvK, adres, telefoonnummer, keurmerk).

 

De mensen komen op je site om iets te kopen, niet om je biografie te lezen. Uiteraard kan je mensen verwelkomen met een korte inleiding en evt. de mogelijkheid verder te lezen maar veel meer zou ik niet op de "eerste pagina" zetten.

 

Door de extra info van Willem m.b.t. zijn branche:

 

Bij een niche markt (zoals de uwe) gelden bovenstaande regels al weer eens stuk minder!

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

binnen 24 uur geleverd.

knip ................................................................................

 

In princiepe heb je wel geljk dat het bij veel bedrijven het zelfde is, Maar ik weet gewoon dat veel van mijn concurenten dat niet waar kunnen maken, zelfs de grootste niet. Ze beweren grote voorraden te hebben maar hebben dat niet, tenminste niet voor alles. Dus zij kunnen niet garanderen het binnen 24 uur te leveren. Ik weet dat ik dat voor 99% wel kan en ook ga doen.

Wat informatie betreft wil ik algemeene onderwerpen over de producten aansnijden (wie, wat, waar, wanneer, waarvoor en hoe per product of probleem) en niet alleen een korte product omschrijving zoals op veel webwinkels. Het gaat hier niet om persoonlijk contact maar meer een algemene how to per product.

 

Edit, quote ingekort

Link naar reactie
  • 0

Beste Willem,

 

bedankt voor de toelichting. Als je je kunt onderscheiden met uitgebreidere omschrijvingen en goed advies, dan zou ik verder nadenken hoe je dit maximaal kunt exploiteren. Misschien moet je een aanzet van de omschrijving en het advies op de website tonen en het vervolg pas na registratie, of bestelling via pdf als product leaflet of op een persoonlijke pagina van de besteller weggeven.

 

Een afhaalmogelijkheid is ook een manier om beter contact met afnemers te verkrijgen, maar ik weet natuurlijk niet of je die kant op wilt. Idee: afhaalmogelijkheid tussen 16.30 en 18.30 uur 's avonds en de bestellingen van voor 14.00 uur staan gepickt met artikelbeschrijvingen en adviesblad klaar. Van veehouderijproducten heb ik verder geen verstand, maar ik hoop dat je de komende dagen passende adviezen krijgt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb per product een aantal tabbladen

Omschrijving (algemene product omschrijving)

Ingredienten (welke werkzame stoffen)

Downloads (hier wil ik een advies bijsluiter downloadbaar maken als pdf

Informatie (algemene informatie over b.v. dierziektes en welke producten wanneer toepassen)

 

De informatie tabs wil ik ook gebruiken als een soort landingsppagina voor google waar diep word ingegaan op het probleem van de klant en welke oplossingen wij bieden.

 

Maar ik weet niet direct wat met homepage te doen om mensen nieuwschierig te maken met wat ik allemaal te bieden heb en waarom ze het beste bij mij kunnen kopen en niet bij de concurent.

Link naar reactie
  • 0

In princiepe heb je wel geljk dat het bij veel bedrijven het zelfde is, Maar ik weet gewoon dat veel van mijn concurenten dat niet waar kunnen maken, zelfs de grootste niet. Ze beweren grote voorraden te hebben maar hebben dat niet, tenminste niet voor alles. Dus zij kunnen niet garanderen het binnen 24 uur te leveren. Ik weet dat ik dat voor 99% wel kan en ook ga doen.

Wat informatie betreft wil ik algemeene onderwerpen over de producten aansnijden (wie, wat, waar, wanneer, waarvoor en hoe per product of probleem) en niet alleen een korte product omschrijving zoals op veel webwinkels. Het gaat hier niet om persoonlijk contact maar meer een algemene how to per product.

 

Eén ding moet je nooit doen: je concurrent afzeiken. Je moet inderdaad een manier vinden waarop mensen zelf wel kunnen afleiden dat ze beter met jou zaken kunnen doen dan met de concurrent. Het is lastig, daar weten we allemaal wel iets van me dunkt :D

 

Leveren binnen 24 uur vind ik altijd een heikel punt, zeker wanneer je dat garandeert. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Beschadigingen, stiekem toch niet op voorraad, te weinig mankracht om uberhaupt te kunnen leveren. Wellicht zijn je concurrenten ook door schade en schande wijs geworden en hebben ze daarom geen of een kleine voorraad.

 

Qua interaktie op de website: Ik zou sowieso minimaal een produkt op de hoofpagina presenteren. Als je dit overzichtelijk en uitgebreid doet zullen de geïnteresseerde bezoekers daaruit afleiden dat dit voor alle producten het geval is en dieper kijken naar de rest van je assortiment. Wil je deze informatie niet direct kwijt voor gebruik door je concurrenten, beperk de toegang tot één produkt en zet de rest van de info achter een login, zoals Highio schrijft.

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ook niet mijn concurenten afzijken via mijn webwinkel. Wij hebben al ruim 30 jaar ervaring met postorder en verzenden, ons hele bedrijf is ingericht op grote voorraden en het gehele logestieke process uit de ervaring die wij hebben kan ik voor 99% garanderen dat wij de producten mits voor 15.00 besteld de zelfde dag versturen.

Wij zitten in een markt waar dit ook zeer belangrijk is, over het algemeen gaat het hier om producten voor zieke dieren, goede voorraad en snelle levering is dan ook zeer belangrijk.

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er producten niet voorradig zijn door b.v. productie problemen. Deze producten worden dan ook niet getoond.

Wanneer de verzending langer gaat duren dan beloofd nemen wij altijd persoonlijk contact op met de klant.

 

 

 

Edit mod topic titel aangepast

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.