• 0

kosten vóór de start, van hobby naar bedrijf

Hallo allemaal,

 

September vorig jaar ben ik (voor de hobby) een website begonnen, die op het moment erg goed loopt.

Ik wil dan ook flink gaan uitbreiden, en zelfs een compleet nieuw concept gaan lanceren binnen nu en enkele maanden.

 

De huidige website heeft mij privé ongeveer 700 euro gekost aan bouw- en ontwikkelingskosten.

Een kennis van mij heeft deze gebouwd in zijn vrije tijd en ik heb dus ook geen facturen hiervan.

Tevens heb ik nog ongeveer 500 euro aan facturen liggen aan hosting en advertentiecampagnes.

 

Totaal heb ik in de periode september 2008 tot heden ongeveer 1200 euro aan kosten gemaakt.

 

Omdat de toekomstverwachtingen van de website positief zijn, wil ik me binnenkort inschrijven als eenmanszaak.

Ik vroeg mij af hoe ik dan met de administratie moet beginnen, aangezien ik dus hobbymatig al veel kosten heb gemaakt, die nu eigenlijk bedrijfskosten zijn.

 

Ik hoop dat iemand wil uitleggen hoe ik dit administratief moet organiseren?

 

Gr. Joey

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Als je kennis facturen kan sturen natuurlijk.

 

Waarom denk je dat dit het juiste moment is om in te schrijven bij de KvK? Heb je dat berekend o.i.d?

 

Die kennis heeft geen bedrijf dus kan helaas geen facturen sturen..

 

Ik heb een goed (uniek) concept bedacht dat naar mijn idee erg succesvol zou kunnen worden. Ik wil dit dan ook groots gaan introduceren met reclamecampagnes e.d. en ik verwacht ook veel inkomsten uit advertenties e.d. Daarom wil ik nu inschrijven bij de kvk aangezien het nu meer zal zijn dan slechts een hobby.

Link naar reactie
  • 0

Als je kennis facturen kan sturen natuurlijk.

 

Waarom denk je dat dit het juiste moment is om in te schrijven bij de KvK? Heb je dat berekend o.i.d?

 

Die kennis heeft geen bedrijf dus kan helaas geen facturen sturen..

 

Ik heb een goed (uniek) concept bedacht dat naar mijn idee erg succesvol zou kunnen worden. Ik wil dit dan ook groots gaan introduceren met reclamecampagnes e.d. en ik verwacht ook veel inkomsten uit advertenties e.d. Daarom wil ik nu inschrijven bij de kvk aangezien het nu meer zal zijn dan slechts een hobby.

Die kennis kan zeker wel facturen maken....zolang er geen btw op staat (want die hoeft hij niet af te dragen), en adresgegevens enzo, dan moet het wel lukken.

Link naar reactie
  • 0

Die kennis kan zeker wel facturen maken....zolang er geen btw op staat (want die hoeft hij niet af te dragen), en adresgegevens enzo, dan moet het wel lukken.

 

 

Oke, dus ik kan hem (ook nu, achteraf) overal facturen van laten maken, en deze facturen in mijn administratie verwerken?

Stel, ik start per 1 mei a.s. officieel met mijn eenmanszaak. Hoe verwerk ik alle kosten van de afgelopen 7 maanden in mijn administratie? Want op papier begin ik pas op 1 mei?

 

[edit: typo aangepast]

Link naar reactie
  • 0

Kosten die je in het aanlooptraject van je bedrijf hebt gemaakt kun je gewoon in je administratie boeken als andere kosten. Je officiële start kan dus zonder problemen later liggen.

www.xiblio.nl - online ledenadministratie

www.hardenoten.eu - Harde noten, partituren in beeld en geluid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.