• 0

eigen blog SEO gericht

Goedenavond,

 

Ik ben al weken op zoek naar een blog software die ik kan downloaden met een eigen domeinnaam en hosting. Nu heb ik niet al te veel kennis van het programmeren, maar om zoiets te maken zou toch mogelijk moeten zijn anno 2009? Er zou toch een blog software pakket moeten zijn die niet al te moeilijk is waar ik een eigen blog mee kan maken?

 

Ik wil er graag mijn artikelen, die ik heb geschreven over mode, op kwijt en nieuwe teksten. Ook met adsense gaan experimenteren en affiliates. En SEO wordt daar ook een onderdeel van want dat vind ik zo boeiend. Daarnaast heb ik nog de nodige startpagina's over mode die ik daarin wil verwerken. Kortom: Eigenlijk een beginpagina waar ik alles mee kan intregreren. Wie kan mij helpen?

 

De blog van http://www.moeders.blogo.nl vind ik zo gaaf maar goed dat zal wel heel duur zijn. Ik hoor het graag als iemand een idee heeft.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om te beginnen heb ik jouw vraag even verplaatst naar Automatisering en internet.

 

Wat betreft blogsoftware zou je eens kunnen kijken naar Word Press, wat daar mee mogelijk is mag je zelf utzoeken.

Verder zijn er allerlei mogelijkheden via bestaande blogsites om daar onder je eigen domein te bloggen.

Bij dit soort sites kun je heel veel zelf 'ontwerpen' zodat je je blog een eigen gezicht kunt geven.

Kijk bijvoorbeeld eens op punt.nl bijvoorbeeld deze van Mien Anoniem.

 

Wat betreft SEO heeft onze Cath al eens een heel verhaal over SEO geblogd, neem daar eens een kijkje.

En ook op ons eigen Higherlevel wordt uitgebreid geschreven over SEO in het Verzameltopic Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Link naar reactie
  • 1

Is dat een grapje, dat Blogo duur zou zijn? Waarom neem je niet contact op met ze? Dan hoor je meteen dat bloggen daar niet iets kost, maar geld oplevert (hoewel niet veel, denk ik).

 

En weblog-software is er volop. behalve Wordpress kun je ook met Pivot aan de slag, of op Blogger. En nu noem ik nog de helft. Maar als jij je met SEO wilt bezighouden weet je dat natuurlijk al.... want webloggen kan iedereen, maar SEO is een vak apart.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf gebruik Wordpress. Een super programma dat kan draaien op je eigen server.

Heel veel instellingen, templates en plugins. Ook plugins op het gebied van SEO (voor links / foto's / aanmaken en updaten van xml sitemap). Plugins i.c.m. bijvoorbeeld twitter. Ook zijn er Adsense plugins.

Ik weet niet precies wat het doel is van je blog (ik denk in combinatie met webwinkel) en hoevaak wil je berichten gaat posten, maar ikzelf denk, ook omdat je aangeeft dat je niet veel kennis van programmeren hebt, dat Wordpress een goede oplossing is.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jolanda,

 

Als ik zo lees wat jij wil,zou ik het volgende doen:

 

Zoek naar een goede hosting partij waar je ook gelijk je domein kan registreren.

De meeste hosting partijen werken met Direct Admin en vaak hebben ze ook Installatron geinstalleerd.

 

Met Installatron kun je heel veel programma's waaronder Wordpress zeer gemakkelijk onder je domein installeren.

 

Zelf zou ik niet moeilijk doen en gewoon voor Wordpress gaan,dit is in alle opzichten de betere(beste)software om een blog op te bouwen.

 

Verder zijn er een heleboel gratis templates(designs) en plugins om je je blog mooier te maken en toegankelijker.

 

Er zijn diverse gartis SEO plugins beschikbaar voor Wordpress,evenals plugins om Adsense zeer eenvoudig in je Wordpress blog te integreren.

Maar ik lees dat je ook iets met SEO wil,dan lijkt mij dat je het bovestaande toch wel moet weten ;)

 

Mocht je nog vragen of hulp nodig hebben,laat het mij maar weten.

 

Ik heb al diverse Wordpress installaties gedaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie reactie en geloof mij ben al weken aan het zoeken naar een eigen blog. Mijn conclussie is dat je bij veel blogs afhankelijk bent van de vormgeving en dat ziet er niet uit. Bij veel mag je alleen schrijven en deel je niet mee in de reclamekosten. Bij de blogs waar je wel mee deelt in de reclamekosten heb je weer weinig invloed. Zie zelfs bij bepaalde blogs de adsense rechts staan nou ja zeg dat is not done.

 

blijf de vormgeving van www.blogo.nl vreselijk mooi vinden dus denk dat er niets anders opzit om een programmeur te zoeken. Zal wordpress ook nog eens verder onderzoeken omdat jullie daar allemaal blijkbaar erg van onder de indruk zijn.

 

Mocht er nu een programmeur hier zitten die een blog portal kan ontwikkelen neem dan contact op. Op het gebied van SEO en andere manieren van oline marketing heb ik mij al bewezen dus dat zit goed.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie reactie en geloof mij ben al weken aan het zoeken naar een eigen blog. Mijn conclussie is dat je bij veel blogs afhankelijk bent van de vormgeving en dat ziet er niet uit. Bij veel mag je alleen schrijven en deel je niet mee in de reclamekosten. Bij de blogs waar je wel mee deelt in de reclamekosten heb je weer weinig invloed. Zie zelfs bij bepaalde blogs de adsense rechts staan nou ja zeg dat is not done.

 

blijf de vormgeving van www.blogo.nl vreselijk mooi vinden dus denk dat er niets anders opzit om een programmeur te zoeken. Zal wordpress ook nog eens verder onderzoeken omdat jullie daar allemaal blijkbaar erg van onder de indruk zijn.

 

Mocht er nu een programmeur hier zitten die een blog portal kan ontwikkelen neem dan contact op. Op het gebied van SEO en andere manieren van oline marketing heb ik mij al bewezen dus dat zit goed.

 

Kan je bij Blogo ook kiezen voor een andere vormgeving / template ? Anders is jouw Blog's uiterlijk hetzelfde als 1000 andere blogs. Probeer je Blog te onderscheiden.

Als je al lang aan het zoeken bent, en er grootse plannen mee hebt, kan je wellicht ook voor +/- € 200,- (denk dat dit al ruim is) een template laten maken voor Wordpress, naast de duizenden die er al gratis beschikbaar zijn.

Link naar reactie
  • 1

Met alle respect, maar ik snap niet veel van deze discussie. Wat ik eruit begrijp van de TS:

 

Zoekt state of the art Blog software

Dat is zonder meer WordPress.

Dat kun je gehost gebruiken o.a. bij WordPress zelf.

 

Zoekt hosting

Dat kan dus bij WordPress, maar ook bij iedere willekeurige aanbieder

 

Zoekt domeinnaam

Maak je gebruik van een Wordpress als provider, dan heb je altijd nog wordpress in je url staan. Ga je zelf naar een provider dan ben je vrij te kiezen wat je wilt.

 

Vind je WordPress iets 'te', kun je nog de blog software van Google overwegen: www.blogger.com

 

Iets met SEO

Die snap ik niet, wil je dat je blog helemaal SEO geoptimaliseerd is, of ga je over SEO schrijven?

Indien geoptimaliseerd: voor WordPress zijn talloze plugins beschikbaar waarmee je dat perfect kunt regelen.

 

Zowel bij WordPress (zowel gehost als op een eigen domein) als bij www.blogger.com heb je een aardige vrijheid in de vormgeving, mag je je blog indelen zoals je wilt (dus niet alleen schrijven) en wordt er geen reclame getoond, zelfs geen AdSense.

 

Ik heb met beide platforms ervaring. Mijn oude blog draait op blogger: http://thetoycargarage.blogspot.com

En mijn nieuwe blog is WordPress op een 'eigen' server en eigen indeling en vormgeving: www.modelautonieuws.nl

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Passie dat is een goed idee zal eens kijken voor eigen template en wordpress want dat zou een goed begin zijn. Ik wil inderdaad mij onderscheiden van allemaal dezelfde templates of vormgeving. Bedankt.

 

Henri lijkt mij toch dat het duidelijk is zoals het allemaal omschreven staat althans mij wordt het wel steeds duidelijker. De discussie gaat erom waar ik een blog kan maken met zoveel mogelijk eigen invloeden op de vormgeving, adsense reclame en ik ga niet over SEO schrijven maar toepassen ;) Dus de blog software moet mij daar wel de mogelijkheid voor geven, maar veel blogs hebben dat wel dat heb ik al gezien.

 

Mijn uiteindelijke doel is online marketing. Ik ben aan het onderzoeken op welke manier er geld te verdienen is op internet. Natuurlijk wel met een bepaalde doelgroep en heel gericht. Het is niet snel geld verdienen, maar op de lange termijn.

 

Weet iemand ook dat als je een eigen domein hebt en template en je deze upload bij wordpress je op termijn dat template kan uitbreiden? Bijvoorbeeld dat je meerdere mensen kan laten schrijven net zoals bijvoorbeeld bij blogo.nl? Of moet je dan een eigen cms systeem er achter gaan zetten? Jullie merken wel waar mijn beperking zit.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0
Weet iemand ook dat als je een eigen domein hebt en template en je deze upload deze bij wordpress dan je op termijn dat template kan uitbreiden? Bijvoorbeeld dat je meerdere mensen kan laten schrijven net zoals bijvoorbeeld bij blogo.nl?
Dit is niet nodig, een template zal normaal alle facetten bevatten die nodig zijn, dus je kunt zonder probleem "gebruikers" c.q. schrijvers aanmaken op je weblog met verschillende rechten als dat nodig is. Dit staat los van de template.
Link naar reactie
  • 0

Henri lijkt mij toch dat het duidelijk is zoals het allemaal omschreven staat althans mij wordt het wel steeds duidelijker.

Hmm... Gelukkig is het voor jou wel duidelijk maar bijvoorbeeld zo'n volgende zin, dan twijfel ik of je het wel helemaal snapt. Of je denkt sneller dan je schrijft:

 

Weet iemand ook dat als je een eigen domein hebt en template en je deze upload deze bij wordpress

Ik neem aan dat je bedoelt 'upload deze bij je WordPress?

 

dan je op termijn dat template kan uitbreiden? Bijvoorbeeld dat je meerdere mensen kan laten schrijven net zoals bijvoorbeeld bij blogo.nl? Of moet je dan een eigen cms systeem er achter gaan zetten? Jullie merken wel waar mijn beperking zit.

 

De mogelijkheden zijn (haast) onbeperkt. Je kunt verschillende soorten schrijvers toelaten op de blog en mensen verschillende privileges geven. Bijvoorbeeld mensen kunnen direct schrijven EN publiceren, maar sommigen zou je kunnen instellen dat het pas gepubliceerd wordt als jij het nagekeken hebt. Daarnaast kun je ook 'willekeurige' voorbijgangers nieuwe topics laten schrijven, of alleen mensen die jij hiervoor rechten gegeven hebt.

Nogmaals, met WP zijn de mogelijkheden eindeloos.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

;D

Succes! Wil je nog meer weten, gewoon vragen!

 

 

Ja, ik wil graag nog iets weten :): Waarschijnlijk zijn deze vragen al 100 x beantwoordt… maar ik heb altijd het gevoel dat ik evidente informatie over het hoofd zie of verkeer begrijp.

 

Ik heb een eigen server. Kan ik dus wordpress (gratis?) downloaden en op mijn server zetten? En daar kan ik het bewerken, net als een CMS?

 

Als ik een template koop of gratis download, kan die – redelijk eenvoudig – aangepast worden met mijn kleuren, logo enz. ?

 

En als ik wordpress op mijn server heb staan dan kan ik de blog elke naam geven?

 

Bedankt!!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een eigen server. Kan ik dus wordpress (gratis?) downloaden en op mijn server zetten? En daar kan ik het bewerken, net als een CMS?

ja dat kan allemaal

 

Als ik een template koop of gratis download, kan die – redelijk eenvoudig – aangepast worden met mijn kleuren, logo enz. ?

Ja dat kan. WP heeft een functie dat je de CSS kan aanpassen. Je moet dan wel zorgen dat je in een ftp programma de rechten kan wijzigen

 

En als ik wordpress op mijn server heb staan dan kan ik de blog elke naam geven?

Ook dat kan

 

 

Een volledige demo kan je zien op http://php.opensourcecms.com/scripts/details.php?scriptid=88 daarnaast zijn er vele templates en plugins die je zelf kan downloaden en installeren (een beetje ftp ervaring is wel handig).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een eigen server. Kan ik dus wordpress (gratis?) downloaden en op mijn server zetten? En daar kan ik het bewerken, net als een CMS?

ja dat kan allemaal

 

Als ik een template koop of gratis download, kan die – redelijk eenvoudig – aangepast worden met mijn kleuren, logo enz. ?

Ja dat kan. WP heeft een functie dat je de CSS kan aanpassen. Je moet dan wel zorgen dat je in een ftp programma de rechten kan wijzigen

 

En als ik wordpress op mijn server heb staan dan kan ik de blog elke naam geven?

Ook dat kan

 

 

Een volledige demo kan je zien op http://php.opensourcecms.com/scripts/details.php?scriptid=88 daarnaast zijn er vele templates en plugins die je zelf kan downloaden en installeren (een beetje ftp ervaring is wel handig).

 

Bedankt passie!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.