• 0

Concept: Tool voor online onderzoek.

Hoi Higherlevelers,

 

Ik ben van plan om mezelf in een nieuw projectje te storten en hoor hierover graag jullie mening.

Het gaat om een laagdrempelige website waarbij organisaties gemakkelijk zelf online onderzoek kunnen doen. Hierbij kan het gaan om klanttevredenheid, medewerkerstevredenheid, een enquete na het vertrekken van een testproduct of monster of bijvoorbeeld om het verzamelen van statische data voor onderzoek. Zeer breed dus eigenlijk.

 

Mijn doelgroep is met name de organisatie die onderzoek wil uitvoeren, maar daarvoor niet direct bij een onderzoeksbureau wil aankloppen die daar als snel een consultancyopdracht aan koppelt (à > €2k). Een gemiddelde organisatie zou in dit concept ongeveer Eur 20,- per maand betalen en daarvoor een x-aantal (of onbeperkt aantal) enquetes kunnen versturen.

Daarbij kunnen ze gebruik maken van standaard templates of enquetes van scratch af aan opbouwen.

 

De voorlopige naam is: Meethet.nl

 

De voorlopige missiestatement is:

Meethet.nl is puur een online tool voor het doen van onderzoek. Het onderscheidt zich in eenvoud, laagdrempeligheid en directe actie. Zonder dat je eerst een brochure moet downloaden, contact moet opnemen of er een intakegesprek moet plaatsvinden.

Hierdoor kunnen de diensten tegen de laagste kostprijs worden geleverd.

 

De voorlopige vormgeving van de website heb ik bijgevoegd in de bijlage.

 

 

Mijn vragen aan jullie zijn:

 

- Denken jullie dat een dergelijk concept bedrijven zal aanspreken (bijvoorbeeld voor het doen van een quickscan naar klanttevredenheid of om zelf een SWOT analyse te maken)?

- Wat vinden jullie van de prijsstelling? Deze is gratis tot 100 respondenten en een abonnement van eur 20,- per maand voor onbeperkt.

- Zouden jullie zelf van een dergelijke dienst gebruik willen maken?

- Wat vinden jullie van het eerste twee ontwerpen (in de bijlage)? Naar welke gaat jullie voorkeur uit?

- Hebben jullie nog opmerkingen of suggesties waar ik wat aan zou kunnen hebben?

 

Elk commentaar is welkom (ook ongezouten kritiek)...

 

gr Tim

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Merkava,

 

In ieder geval iets dat er een stuk beter uit gaat zien en bovendien gericht is op de nederlandse markt (met nederlandse interface en support)

 

Tim

 

Thesis Tools heeft een Nederlandse interface.

 

Met deze sevice kun je toch geen eigen klanten toevoegen? Maar maak je gebruik van hun database? Daarnaast wordt je vast als klant er een paar keer op gewezen dat het een gratis service is voor studenten. Niet echt representatief liojk me.

Link naar reactie
  • 1

Ik ben meer van de tools die als API te integreren zijn in een website. Een erg simpele variant:

 

http://www.kampyle.com/

 

Anderen die er ook mee bezig zijn:

 

http://getsatisfaction.com/

http://crowdsound.com/

http://uservoice.com/

 

Misschien kun je je beter bij één van bovengenoemde aansluiten (white-labled?).

 

Ik heb zelf best wel wat websites met een vrij specifieke doelgroep. In opdracht van de overheid heb ik nog wel eens een (betaalde) enquête gehouden onder mijn leden. We hebben geëxperimenteerd met twee vormen, het één waren links naar een volledig geïntegreerde enquête binnen de website, de ander waren links naar een externe website waar de enquête gehost werd.

Hier is uit gekomen dat de volledig geïntegreerde enquête 400% (!!!) beter converteerde dan de extern gehoste enquete. Enorm veel bezoekers klikte bij de externe landingspagina direct weg (ik weet het aantal doorkliks en het aantal ingevulde enquetes).

 

Mijn advies is dus om het zoveel mogelijk te integreren in de website van de klant.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties! Hieronder mijn replies:

 

@J.S.Coolen

Ik denk er over om iedereen die een kleine mailing wil verzorgen, bijvoorbeeld tot 50 of 100 respondenten, de mailing gratis te laten versturen. Hiervoor hoeft dus niets betaald te worden. Als je er meer wilt versturen dan moet je de enquete 2x aanmaken of je kiest voor gemakt en betaalt Eur 20,- per maand. Altijd direct opzegbaar (zonder restitutie van reeds betaalde termijnen die vooraf voldaan dienen te worden).

 

@Jeroen

Komt het op je over als een 'nice to have'? Zo bedoel ik het zeker niet! Het moet wel een site worden waar weinig onderhoud en administratie aan is. Vooral basisfuncionaliteit en idiot-proof. Ik zie het als een uitbreiding op mijn bestaande diensten en heb al een aantal klanten die van een dergelijk systeem gebruik zouden willen maken.

Voor nieuwe klanten (via adwords, SEO en hopelijk mond tot mond) moet het vooral laagdrempelig zijn (c.q. lage kosten en intuitief).

Bovendien denk ik dat deze site juist in deze tijd een succes kan worden. Bedrijven die in economische hoogtijdagen voor een onderzoeksbureau zouden kiezen kunnen nu onderzoek zelf uitvoeren.

 

@Joost

Op zich heb je gelijk dat een eigen url beter is en ik beschik bovendien niet over jouw data. Maar ik denk wel dat de stap van het integreren voor veel organisaties een hele grote is. Het moet ook meer gezien worden als een convinience good:

1. De klant onderkent een behoefte (bijv klanttevredenheidsonderzoek naar het functioneren van de helpdesk)

2. Googlet naar dienstverleners die hem daarin bij kunnen staan

3. Vindt een site waar hij gemakkelijk zelf onderzoek kan doen en bovendien binnen twintig minuten zelf een onderzoek kan opzetten en versturen.

4. Binnen een half uur de eerste resultaten.

 

Met betrekking tot jouw links. Ik ontken ook niet dat er geen andere sites zijn die min of meer hetzelfde doen. Maar er zijn ook meer fora voor ondernemers. En het maakt wel degelijk uit of deze in het Nederlands of Engels zijn en of ze enige kwaliteit (c.q. higherlevel) hebben of niet (c.q. http://www.ondernemeneninternet.nl/component/option,com_fireboard/Itemid,191/).

Link naar reactie
  • 0

Ik ben meer van de tools die als API te integreren zijn in een website. Een erg simpele variant:

 

http://www.kampyle.com/

 

Anderen die er ook mee bezig zijn:

 

http://getsatisfaction.com/

http://crowdsound.com/

http://uservoice.com/

 

Misschien kun je je beter bij één van bovengenoemde aansluiten (white-labled?).

 

Ik heb je tip serieus bekeken, maar deze sites doen online surveys op websites waar een bezoeker naar surft. Persoonlijk heb ik een behoorlijke hekel aan sites die met een popup komen als je ze bekijkt met de vraag of je je mening kan geven. Dan ben ik snel weg.

Zo'n tool moet het eigenlijk niet worden.

 

Ook vind ik dat vooral de laatste drie sites die je noemt erg onduidelijk zijn wat ze nou exact doen. En dan heb ik nog wel IT affiniteit.

 

Maar in ieder geval dank voor je suggesties.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.