• 0

Nieuwe banner webshop. Jullie mening graag

Beste HL-ers,

 

Sinds gisteren is onze nieuwe webshop voor de verkoop van beurs- en presentatiebanners online. Deze webshop vertegenwoordigd een relatief nieuwe bedrijfstak binnen ons bedrijf.

Op de webshop bieden wij kwaliteits banners aan, zoals roll-up banners, l-banners en outdoor banners.

 

Onze insteek bij deze webshop is de volgende:

* alleen kwaliteitsmaterialen en prints, geen budget producten die na 3x gebruiken stuk gaan (bijv. roll-up banner van 100 euro)

* geen verborgen bijkomende kosten (zoals opstartkosten voor de eerste print etc.)

* geen verzendkosten

* snelle levering (van bestelling tot aan bezorging max. 5-7 werkdagen)

* transparantie v.w.b. prijzen

 

Graag hoor ik van jullie wat jullie van deze webshop vinden. Positieve en negatieve kritiek kunnen wij altijd gebruiken om de webshop te verbeteren!

 

Link naar de webshop: www.era-printing.nl

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag Bart,

 

mooie, vlotte webshop. Ik zou het product echter nog beter willen zien, zeker als jullie menen een hoogwaardig aanbod te hebben. De close-ups kunnen nu alleen gesloten worden met een x (plaatje ontbreekt) onderaan, waardoor ik moet scrollen. Deze kan vast bovenaan de windows herhaald worden. Het artwork mag wel wat gevarieerder, denk ik, dan alleen in jullie eigen kleur en huisstijl.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Highio,

 

Het plaatje om de close-up te sluiten is inmiddels geplaatst. Wat het artwork betreft, hier gaan we sowieso een aantal leuke items voor maken die ook kloppen qua maat. Nu staat bij alle banner dezelfde maat afgebeeld, en in tekst is de maat aangegeven. De banners moeten straks ook groter/kleiner zijn.

 

Wordt dus aan gewerkt!

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Als ik jullie webshop heel snel bezoek, zie ik nog geen enkel product, terwijl er veel wit in de bovenbalk zit, allicht kunnen jullie nog iets met deze opmerking.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi!

 

Ik tik dit even snel dus sorry als het soms wat kort door de bocht is, hoop dat je er iets aan hebt.

 

Zal wel jargon zijn, maar ik wist niet wat ik moest verwachten bij een webshop met 'banners'.

Zelfde geldt voor de menu items. Ik weet niet wat een Roll-up banner is, L-Banner, Outdoor banner heb ik enigzins beeld bij en LED kliklijst begrijp ik al helemaal niet.

 

Oftewel, ik ga ervan uit dat jullie doelgroep dit wel weet. Als jullie doelgroep ook bestaat uit bedrijven in de zakelijke dienstverlening die op een seminar iets willen neerzetten dan zou ik toch proberen om op één of andere manier duidelijker te zijn voor de leek. Bij "Over ons" heb je het zelfs over particulieren. Waar zouden die dan op moeten googlen?

Aanleveren Artwork is ook geen taal die voor een particulier te begrijpen is.

 

Wat mij in jouw berichtje aansprak, is dat de kosten duidelijk zijn, dit zou ik dus ook bovenin melden,

 

Het logo zal wel van Era zijn, ik zie een zandloper en geen verband met banners.

 

Gaan jullie nog voorbeelden plaatsen? Want van deze standaard lege banners word ik niet vrolijk. Andere plaatjes zou leuk zijn.

 

Snelle levering betekent binnen 5 à 7 werkdagen zie ik staan. Is dit snel? Wil je je profileren op iets wat naar mijn idee niet snel is?

 

Onder Artwork aanleveren krijg ik allemaal ingewikkelde informatie, waardoor ik persoonlijk zou wegklikken op zoek nr een bedrijf die dit allemaal ook voor me wil regelen. Als jullie deze dienst ook leveren dan zou ik dat duidelijk vermelden.

 

Hebben jullie algemene voorwaarden? Zo ja, staan ze op de site?

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

@Highio: Ik denk dat wanneer ik de witruimte ga gebruiken het erg druk wordt. Heb de slideshow bovenin wel aangepast zodat ie eerst iets laat zien van een banner. Dan is het direct al duidelijk dat het om banner producten gaat denk ik.

 

@Manon:

We richten ons met name op de zakelijke markt die weet wat een roll-up banner etc. is. Echter sluiten we particulieren niet uit, maar dit zal maar een heel klein deel van de orders zijn. Ik zal sowieso eens kijken of we wat duidelijkere termen kunnen gebruiken. Het is vaak lastig om uit het jargon te stappen.

 

Je opmerking over de heldere kosten is een goede. We nemen dit mee bij de kreten bovenin.

 

Het logo is inderdaad een variant op het logo van Era Styling. Dit blijft ook zo aangezien het een bedrijfstak is van Era Styling.

 

Voorbeelden worden inderdaad nog geplaatst, sowieso andere afbeeldingen in de banner zodat het wat meer aanspreekt.

 

De informatie bij Aanleveren Artwork is inderdaad vrij technisch, maar noodzakelijk voor klanten die zelf willen aanleveren. Wij bieden echter ook de optie om het opmaakwerk door ons te laten verzorgen, maar ik zie dat dit inderdaad niet erbij staat hier. Gaan we direct doen!

 

Algemene voorwaarden hebben we, een linkje wordt op dit moment aangemaakt.

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat wanneer ik de witruimte ga gebruiken het erg druk wordt. Heb de slideshow bovenin wel aangepast zodat ie eerst iets laat zien van een banner. Dan is het direct al duidelijk dat het om banner producten gaat denk ik.

 

Dat moet je zelf even afwegen. Ik zou liever een productenoverzicht dan een slideshow laten zien, maar goed. Ik zou ook zeer zeker zorgen dat je jullie producten goed in 3D laat uitkomen, dat is toch juist de bedoeling? Nu is het allemaal zooo plat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Highio:

Klopt, de afbeeldingen zijn nu niet super. Wordt dus aan gewerkt. Desnoods maken we wat banners en gaan we uit alle hoeken fotograferen. Wat het productenoverzicht betreft, hier gaan we even mee testen. Kijken wat het beste is.

 

@Manon:

We hebben intern nog even opnieuw gekeken naar de levertijden en we kunnen dit verkorten naar 3-5 werkdagen. 7 werkdagen was naar mijn mening ook iets te lang, maar is nog vrij vlot wanneer je een product als een banner met eigen print bestelt.

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Met mijn oude webshop had ik ook banners en spandoeken in het assortiment en de levertijd van 7 werkdagen is normaal.

Wel zijn je prijzen behoorlijk hoog, je zegt wel kwaliteit te leveren maar dat had ik ook.

 

Ik liet de banners maken bij de grootste producent in europa en had vergeleken met mijn collega's de beste kwaliteit maar ik zat op 50% van jouw prijzen.

Link naar reactie
  • 0

Vergeleken met andere webshops die vergelijkbaar materiaal verkopen zitten we ertussen in, echter rekenen wij geen verzendkosten. Er zijn ook webshops waar je een roll-up systeem van 80x200 kunt kopen voor 100 euro,.. dat spul hebben we hier ook gehad en ging OF te snel stuk OF was niet eenvoudig met bijv. verwisselen van de banner.

 

Het is sowieso even afwachten welke reactie men heeft op de prijzen. Daarna kunnen we onze conclusies trekken.

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 1

Nou dan ga ik even gezellig doen, ik heb de shop eens bekeken en ik vind het helemaal niks.

 

Om te beginnen word ik kriegel van die banner die voor mijn ogen open en dicht gaat als een overhead deur,.

Ik snap ook niet wat dat verdwaalde log-in blok helemaal rechts in beeld doet, dat blok dat halverwege de pagina ineens ophoud. Dat blok zorgt er ook voor dat meer naar beneden de tekst over 3/4 van de site loopt.

Alles bij elkaar is het net of de afbeeldingsblokjes niet goed in de blokkendoos passen.

Als ik jouw was zou ik de tekst zo breed maken als je 'overheddeur' of dat inlogblok rechts ergens anders plaatsen.

 

Als ik iets beter kijk zie ik links producten (in het witte vlak, dat wiite vlak met zwarte lettertjes die nauwelijks opvallen omdat de hele pagina magenta schreeuwt. En dit is notabene je handel, waarom die dan niet in het magenta is gekleurd ?

Het volgende wat mij opvalt zijn die goedkoop uitziende stockfoto's van een belmuts met daaronder een LKW, waarom je bij betaalmogelijkheden een afbeelding van een laptop gebruikt is mij een raadsel, gebruik gewoon het iDeal logo, meer niet.

 

Ik kijk nog eens wat beter en zie eigenlijk dat jouw menustructuur bovenin helemaal niet gelijk loopt met de verdeling van de site zelf. Ook die malle magenta schreeuwerij rechts bovenin bevalt mij niks, het ziet er goedkoop uit en leidt mij als bezoeker alleen maar af. Verder zie ik veel grijs en is alleen het logo diepzwart, maakt het zwart van het logo ook grijs, ik denk dat dat een stuk beter smoelt.

 

Verder mis ik foto's, foto's, foto's en foto's, nu heb je er wat vage afbeeldingen van je product staan met magenta, hoe moet ik hier in godsnaam een banner in herkennen waarmee ik straks op een beurs sta. Veel mensen zijn niet goed in beeld denken, voorbeelden van mooie banners zullen wonderen doen.

 

En als laatste zeikpunt je prijzen, het is dat je het vraagt op Higherlevel maar als klant was ik allang afgehaakt omdat ik die dingen bij jou veels te duur vind. Maar goed, een mooi designs kan soms wonderen doen.

Je geeft zelf aan dat goedkoop duurkoop is, geef dan ook duidelijk aan waarom jij duurder bent, bijvoorbeeld dit zijn de echte banners, geschikt voor veelvuldig beursgebruik. Introduceer eventueel je eigen merk en positioneer dat hoger dan die volgens jou goedkoper dingen van matige kwaliteit.

 

 

wat zou ik veranderen of aanpassen als het mijn shop was.

 

Om te beginnen zou ik het zwart van het logo een grijstint geven. www.macminds.nl

Ik zou de tekst 100% kwaliteit enz weghalen, zet er een afbeelding neer van enkele kleine bannersystemen.

 

Die overheddeur zou ik weghalen en deze ruimte benutten voor product info, nu begin je als bezoeker vrijwel meteen met scrollen, jammer.

 

Het menu zou ik veranderen in Home, producten, uploaden, over ons, contact

Onder deze menu knoppen zou je submenu's kunnen hangen zoals bij uploaden bv aanleverspecs, bij producten het rijtje producten wat je nu links hebt staan enz.

 

Het inloggebeuren zou ik of naar links verplaatsen of het gedeelte onder het inloggen doortrekken, bijvoorbeeld met (wisselende) afbeeldingen van jou producten. De winkelwagen zou ik alleen zichtbaar maken als er daadwerkelijk iets in het mandje zit, dat er nu niks in zit boeit mij namelijk niks maar het is wel een raar blok nu.

 

Ook zou ik kijken of je het magenta iets terug kunt dringen, het is wel erg roze nu.

Een iets rustiger achtergrond plaatje lijkt me ook prettiger, op een kleiner scherm is het net of er iets stuk is aan mijn laptop.

 

De site is naar mijn idee veel te druk en je laat te weinig product afbeeldingen zien.

en als ik wel productafbeeldingen zie dan dan zie ik elke keer hetzelfde plaatje, ik moe de tekst gaan lezen om het verschil te begrijpen. Daardoor snap ik ook niet wat het verschil is tussen standard en de luxe, laat dat zien adhv je afbeeldingen.

Mensen kopen met hun ogen, niet met hun leesbril.

 

Less is more zeggen ze wel eens, ik denk dat jij er een mooie shop van kunt maken door meer dingen weg te laten.

Klantenservice kom ik nu twee keer tegen, waarom ? ook dat gratis verzenden, prima dat je dat ergens neerzet maar ik zou het niet zo doen want ik leer er gewoon overheen omdat het mij te druk is.

 

Maar goed, het is jouw website, als jij je zo goed bij deze site voelt moet je het zo laten (no pun)

 

BTW, ik heb hier wat van die banners staan, afkomstig van beurzen met info die verouderd is. volgens mij komt er een mooie markt aan voor vervangingsmateriaal, losse bannerdoeken kan ik namelijk nergens vinden, of het is drie keer duurder dan een complete banner.

Link naar reactie
  • 0

@Ricardinho:

Thanks, maar het is natuurlijk ook wettelijk verplicht.. Klopt wel dat veel shops dat blijkbaar niet weten

 

@Merkeva:

Heel verhaal zeg. Zitten zeker bruikbare zaken in, zoals productfoto's e.d. Ben er nu mee bezig. We gaan ook zelf een aantal banners maken voor de foto's.

Verder de stockfoto's voor klantenservice etc. Wat mij betreft kan dit prima, we hebben niet voor niks een shutterstock abo. Even nog commentaar bij de laptop als afbeelding bij betaalmogelijkheden: Als je goed kijkt zie je dat degene die achter de laptop zit een betaalkaart in zijn hand heeft. Afbeelding duidt dus op online betalen. Dat in combinatie met het iDEAL logo en logo's van de banken maken een en ander vrij duidelijk lijkt me.

 

Productlinks in het menu zijn wel duidelijker gemaakt, en ook de kreten bovenin zijn i.p.v. magenta nu grijs. We moeten inderdaad in de gaten houden dat het niet allemaal te veel magenta wordt.

 

Wat prijs betreft blijf ik erbij dat we zo slecht nog niet zitten, er zijn veel andere webshops die nog hogere tarieven hanteren. Daarnaast zijn zoals eerder gezegd onze prijzen incl. verzending, waar bij andere webshops vaak nog aardige bedragen voor verzending erbovenop komen. Desalniettemin gaan we onze cijfers eens bekijken OF we lager kunnen, en ook natuurlijk of we lager willen gaan met de prijs.

 

Dat je klantenservice 2x tegenkomt is om de volgende reden:

De afbeelding links attendeert de bezoeker erop dat er een telefonisch bereikbare klantenservice is, iets dat veel webshops op de een of andere manier nog niet hebben. Bij vragen kan de klant bellen, maar ook om te bestellen.

Bij klantenservice boven kom je op een pagina waar een aantal zaken staan uitgelegd, bijvoorbeeld info over iDEAL etc. Misschien kan dit kopje ook 'Veelgestelde vragen' heten of 'FAQ'.

 

Thanks voor de kritiek!

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Er is weer het een en ander aangepast. Enkele productfoto's zijn al vervangen door foto's van een echte banner. Bovenin de header zijn ook wat productafbeeldingen opgenomen die direct linken naar de categorie van dat product. Ook de klantenservice in het menu bovenin is aangepast naar 'Veelgestelde vragen'. Op die pagina wordt een en ander toegelicht m.b.t. iDEAL etc.

 

Enkele prijzen hebben we wat omlaag kunnen zetten (bijv. de roll-up banners) zodat we wat toegankelijker zijn op dat gebied. We gaan intern overleggen of we ook de budget roll-up systemen moeten gaan aanbieden om 3 segmenten te kunnen benaderen (budget markt, standaard en hoog segment). De vraag is of we de mindere kwaliteit willen aanbieden..

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Veel beter met foto's.

 

Persoonlijk vind ik de drie foto's aan de linkerkant (betalen, klantenservice etc) nu erg druk. Leiden af van de productfoto's. Alsof je ook vrachtwagens verkoopt. Ik zou ze weghalen en vervangen door tekst en eenvoudige Ideal plaatje etc.

Link naar reactie
  • 0

Verzendkosten en iDEAL betaalmogelijkheid wordt nu minder 'schreeuwerig' in beeld gebracht aan de linkerkant van de website. Verder zijn de prijzen wat gezakt en zijn we bezig met het toevoegen van een bestelmogelijkheid voor vervangings prints en losse vinyl banners/spandoeken.

 

Zijn er verder nog dingen waar jullie tegenaan lopen? De productfoto's wordt zoals eerder gezegd aan gewerkt, maar dat gaat niet zo heel snel..

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook wel eens zitten denken om een banner aan te schaffen. Bijvoorbeeld voor beurzen of bij speciale akties om aan mijn gevel te bevestigen. Echter ik heb (nog) geen verstand van banners. De verschillen tussen een rollup-banner en een L-banner is me niet duidelijk. Welke moet ik kiezen en waarom ?

Het is me ook niet duidelijk of er bevestigingsmatriaal bij zit of heb ik dat niet nodig ?

De produktinfo is nihil. Ik zou daarom niet bij jou kopen en verder zoeken naar een webshop waar me dit wel uitgelegd wordt.

 

De layout van je website vind ik prima. Het ziet er professioneel uit, alle gegevens staan duidelijk vermeld.

De website komt wel betrouwbaar over.

Over de prijzen kan ik niets zeggen omdat ik geen idee heb wat een banner zou moeten kosten.

 

Veel succes met je webshop!

 

Link naar reactie
  • 0

Even gebruikersvriendelijkheid/layout dingetje.

 

[*]Je hoofdmenu heeft dezelfde kleur als de subkoppen van je linker en rechtermenu. Ik zou of de afstand iets vergroten tussen de menu's of het hoofdmenu van een andere kleur voorzien (of de submenu's). Het is een mooie frisse kleur, maar nu springt zowel je hoofdmenu als je webshop menu niet echt eruit. Dat is sonde want je wilt de blikgeleiding van je bezoekers zoveel mogelijk beïnvloeden naar het voor jouw meest interessante onderwerp.

[*]Wat me ook opvalt is dat je wisselende nieuws/actie banner mij niet pakt. Hij spreekt niet en de tekst komt niet genoeg op me af. Misschien moet je hier met wat meer sfeer werken ipv van teveel tekst.

[*]Als derde is dat deze zelfde wisselende banner op al je vervolgpagina's bovenin blijft staan. Kan een bewuste keus zijn, maar na twee keer klikken heb ik wel genoeg van de banner en wil ik liever eerst de informatie zien.

[*]Als je een item in je winkelmandje legt staat er "1 item" plus de prijs. Ik zou daar graag mijn productlijst + linkjes naar de producten willen zien. Ook zou ik op die positie vermelden dat de verzendkosten gratis zijn.

[*]Dan nog iets, misschien kun je beter je hoofdmenu omdraaien met je Webshop menu. Als besteller zit ik niet op een "home" knop te wachten, ook uitleg over hoe te bestellen vind ik ondergeschikt en aanleveren bestanden is ook voor latere zorg. Eerst wil ik je producten, prijzen en voorwaarden zien. Aangezien je "HOOFD"menu toch het meest in het oog hoort te springen lijkt me dat een geschikte keus.

[*]De (web)banner van klanteservice met het vrouwtje roept ook nog wat vragen op. Kan ik je 24uur per dag bellen of op vaste tijden? Misschien een chat functie toevoegen? Daarnaast zeg je "Vragen of..." je hebt ook een FAQ, misschien slim om daar naar te linken?

 

Succes met je mooie webshop!

Groeten Roland

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik vind het qua design er strak er uit zien. Ik heb een opmerking bij de homepage, dus het eerste indruk met de webshop; het ziet er erg kaal uit.

 

Diverse roll-up banners, L-banners en outdoor banners tegen scherpe prijzen!

Era Printing levert super kwaliteit Roll-up banners, L-banners en outdoor banners tegen uiterst scherpe prijzen.

Bestel uw banners eenvoudig online via deze webshop, of telefonisch via onze bestellijn op 088 862 00 56.

 

Heeft u nog geen ontwerp voor uw banner? Neem dan contact op met onze bestellijn op 088 862 00 56 voor een offerte op maat.

Wij kunnen ook het ontwerp van uw banner verzorgen!

 

Al onze producten worden gratis verzonden! Geen extra of verborgen kosten!

 

Hier onder zal ik de product categorieren zetten met afbeeldingen.

 

Voor de rest ziet het er wel netjes uit. Ik hoop dat je wat aan mijn reactie heb.

 

Groeten,

I Have Dream.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk je één hele grote fout maakt die nog niet is genoemd.

 

Je zegt degelijke producten te verkopen en dat de prijs daar ook naar is. Maar dat straalt de website juist niet uit. Sterker nog, de website straalt in mijn ogen het tegenovergestelde uit. Het ziet er naar mijn idee uit als de website van een jonge prijsvechter. Met deze uitstraling trek je klanten aan die hun keuze vooral laten afhangen van de prijs en dan moet je in het stof bijten.

 

Waarom de website er uitziet als de website van een prijsvechter:

- Roze lay-out met een nieuwerwetse look.

- Weinig uitleg bij de producten.

- Nadruk teksten ligt vaak op prijs, zoals hier "Goede kwaliteit roll-up banner voor een aantrekkelijke prijs!" *

- 088 nummer op een stock image (ja ik ben een mierenneuker)

 

Dit geeft meer de indruk van een betrouwbare kwaliteitsleverancier:

- Kies een veilige kleur zoals blauw en geef de website een minder nieuwerwetse look.

- Schrijf bij ieder product waarom dat product beter is dan dat van de concurrentie. Leg dit minutieus uit en illustreer dit met foto's.

- Refereer zo min mogelijk naar de prijs. Als je de klant hebt overtuigd dat de kwaliteit goed is, dan ziet de klant zelf dat de prijs niet voor niets iets hoger is.

 

Succes!

 

* Dit soort uitspraken sowieso vermijden imho

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.