• 0

Direct Mail samen met collega webshops. Gedeelde kosten en een groter bereik!

Beste HigherLevel lezers en leden,

 

Als webshop eigenaar ben ik bezig met verschillende vormen van online marketing. Adwords, Yahoo SEM, affiliate marketing, SEO, email marketing, stimuleren van positieve reclame dmv actieve en passieve referenten op forums, blogs ed, belonen van huidige klanten voor het aanbrengen van nieuwe klanten etc. Vooral goed zichtbaar en vindbaar zijn online is m.i. belangrijk.

 

Toch denk ik dat een hoop winst behaald kan worden via offline reclame. Via betaalde traditionele media zoals bijvoorbeeld advertenties in vakbladen maar zeker ook meer generieke media is moeilijk en kostbaar. Direct mail kan een hoop particulieren en bedrijven aanspreken maar blijft prijzig als je als relatief kleinere onderneming veel personen en/of bedrijven wilt bereiken. Die kosten kunnen m.i. gedeeltelijk gedeeld worden met webshops die ook potentie zien in DM. Mijn doelgroep is bedrijven en particulieren, ong 50/50 die geïnteresseerd zijn in verlichting, LED verlichting. Dus een zeer brede doelgroep met enkele voorkeuren.

 

Ik zou hierover graag in contact komen met ondernemers die geïnteresseerd zijn in het bedenken en vormgeven van een gezamenlijke mailing. Aparte flyers, brieven met een gezamenlijke teaser zijn mogelijk. Of juist andere vormen waarin vooral de verzendkosten en het verkrijgen van adressen gedeeld worden zijn interessant, en eventueel ook de drukkosten. Wellicht kan hier een interessante samenwerking ontstaan, met meerdere bedrijven.

 

TNT tarieven varieren van 36,5ct tot 49,1ct voor DM van 0 tot 50g, voor aantallen tot 500. Dat kan in ieder geval goedkoper. Een leuke discussie op dit forum zou leuk zijn, een PM is ook welkom. Voor een indruk van mijn webwinkel zie mijn profiel. Ik sta open voor iedere samenwerking, gezien mijn brede doelgroep.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap je vraag niet helemaal.

 

Wil je in grotere volumes drukken en versturen zodat je de kosten per eenheid naar beneden kan krijgen van DM die je nu al verstuurt? Of wil je echt een nieuwe manier vinden met collega's die nu ook een webshop hebben om deze op traditionele wijze te promoten?

 

Heb je al ideeen hoe dit zou kunnen werken of is dat juist je vraag?

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek partners / collega webwinkel eigenaren die een dergelijk grootte en doelgroep hebben waardoor DM voor hen interessant zou zijn.

 

Mijn idee is dan gezamenlijk op een interessante manier flyers/folder/brieven met evt een teaser bij elkaar te voegen en te sturen naar een X aantal adressen. Op die manier, bij voorkeur in een interessante combinatie, kan er op veel DM kostenposten bespaard worden en kan het aanbod wellicht complementair zijn.

 

Het grote struikelblok voor mij persoonlijk is de verzendkosten, die wil ik op de een of andere manier delen. Daarbij kan ook op kosten van het verkrijgen van geschikte adressen gezamenlijk bespaard worden. Een goede samenwerking kan m.i. heel gunstig uitpakken voor alle partijen. Grote volumes en lagere kosten per eenheid zijn inderdaad key.

 

Link naar reactie
  • 0

Vooral het feit dat ik geen combinaties ken van pure webwinkels die adverteren via de reguliere post is de reden waarom ik dit post. Ik heb die in ieder geval nooit in mijn brievenbus gezien.

 

Voor mij is dit een duur marketingkanaal en volgens mij voor veel andere webwinkels. Ik ben geïnteresseerd in of er ooit dergelijke samenwerkingsverbanden zijn geweest, die de leden kennen of misschien wel hebben uitgevoerd en natuurlijk of webwinkels hierin geïnteresseerd zijn. De plaats hiervoor leek me daarom het commercie en marketing forum.

 

En als die samenwerkingsverbanden (nog) niet bestaan, hoe doen webwinkels dit dan over het algemeen. Laten ze de DM helemaal voor wat het is of zijn er andere ervaringen die mij wellicht kunnen helpen.

Link naar reactie
  • 0

denk dat voor veel pure webwinkels dm te duur is, uitzondering daarop zijn de grote postorder bedrijven (wehkamp enz) en bol.com. Het samenwerken door webwinkels om een DM op te zetten is heel erg interessant maar ook lastig. Er zijn denk ik verschillende opties mogelijk. Je zou kunnen overwegen om verschillende flyers en aanbiedingen te bundelen en met zo'n eco vriendelijk plastic-je te verpakken. Iedereen kan dan op gewicht aanleveren wat hij/zij wil en samen bepalen jullie het verspreidingsgebied.

 

Een interessante, maar mogelijk ook een oplossing die meer kostbaar is, is het opstarten van een magazine voor verschillende webshops. De bedrijven kunnen zich dan door middel van advertorials/advertenties presenteren en ik zou me zo kunnen voorstellen dat je dit combineert met artikelen over veilig winkelen op internet, hoe werkt dat nou zo'n webwinkel enz.

 

Het voordeel van bovenstaande oplossing is dat je de layout op elkaar kan afstemmen en dat een magazine waarschijnlijk beter gelezen wordt dan een bundel flyers.

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vorig jaar (ergens aan het eind van de zomer) eens een klein magazine van/over webshops gezien dat bezorgd werd in de regio rond Utrecht. Hierin stonden inderdaad wat artikelen over webwinkelen in het algemeen, veiligheidskenmerken, keurmerken etc.etc. De rest van hebt boekje was gevuld met advertenties en aanbiedingen van de deelnemende webwinkels.

 

Het wordt dus in ieder geval wel al gedaan.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Wat TCJWE bedoelt is waarschijnlijk een promotieboekje van de Thuiswinkel.org, maarja hier kom je alleen in als je daar lid van bent.

 

Verder heb je natuurlijk ook van de flyerboekjes/mapjes wat rondgestuurd wordt. Dan worden er stuk of 40 flyers in een envelop gedaan en rond gestuurd. Ik zou niet weten wat dat kost, het zal vast een stuk goedkoper zijn. Alleen ben je dan wel 1 van de 40.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.