Reacties op: Het grote "Vijf vragen aan HL-leden" topic!

Aanbevolen berichten

Haha, dan hoeft Mikky dat niet meer te doen...of misschien moet de vorige loper dat maar steeds expliciet onderaan zijn of haar bericht melden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Norbert, dank voor je stuk.

 

Hoop dat je bij de Beach BBQ bent : we zitten al meer dan 10 jaar in dezelfde branche te werken. Lijkt mij leuk & goed om daar eens een boom met je over op te zetten. Misschien is die redelijk kort, omdat we waarschijnlijk over veel dingen hetzelfde denken.

 

Hier ook een 'meer dan 10 jaar in dezelfde branche' en on top of that is mijn vader 'tussenpersoon'. Norbert, leuk om je verhaal te lezen, verfrissend, energiek en gemotiveerd! Ik hou het in mijn achterhoofd.

Link naar reactie

Norbert, dank voor je stuk.

 

Hoop dat je bij de Beach BBQ bent : we zitten al meer dan 10 jaar in dezelfde branche te werken. Lijkt mij leuk & goed om daar eens een boom met je over op te zetten. Misschien is die redelijk kort, omdat we waarschijnlijk over veel dingen hetzelfde denken.

 

Hier ook een 'meer dan 10 jaar in dezelfde branche' en on top of that is mijn vader 'tussenpersoon'. Norbert, leuk om je verhaal te lezen, verfrissend, energiek en gemotiveerd! Ik hou het in mijn achterhoofd.

 

Fijn om wat branchegenoten tegen te komen die dezelfde mening hebben... de spoeling blijft nogal dun namelijk. Paar weken geleden 2 dagen PE-opleiding gevolgd en daar werd door concullega's toch weer met argwaan en zelfs enige irritatie gereageerd op afwijkende aanpakken. Positief was wel dat ik daar voor de verandering eens niet de enige was: nu waren er al 2 op de 20!

 

PS: in ben inderdaad - Deo volente - op de HL Beach BBQ. Lijkt me inderdaad leuk om daar eens verder te praten

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

nu waren er al 2 op de 20!

 

Je had je partner meegenomen?

 

Hahaha... erg ad rem en snel. Maar nee hoor, er was daar een eigenaar van een "Pa moe"-kantoortje; een kleine zelfstandige adviseur met kantoor aan huis en 1 part time secretaresse waar veel van mijn vakbroeders vaak nogal lacherig over doen. Volgens vele goeroes in mijn branche zijn dat soort "tussenpersoontjes op de hoek" ten dode opgeschreven: te klein, te hoge kosten, te weinig kennis et cetera. Maar ik werd aangenaam verrast en heb door haar een andere mening gekregen: dit kantoor was welliswaar klein, maar daardoor juist lage kosten, uitstekend direct persoonlijk contact met hun klanten en werkte volledig transparant. Bovendien was de dame in kwestie duidelijk ter zake kundig. En ook hier was weer het bewijs dat echte aandacht voor je klanten betekent dat prijs geen issue meer is: die klanten lopen dus ook niet snel weg omdat ze via internet een tientje goedkoper uitzijn: nee die mensen hebben nog vertrouwen en gunning en dat vertrouwen wordt niet beschaamd.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ha Norbert,

 

Grappig dat jouw collega's neerkijken op papa-mama-kantoortjes. Een marketingman van een grote verzekeraar vertelde me juist dat zij daar erg graag zaken mee doen omdat dat degene zijn die echt geld verdienen.

Volgens hem wordt het geld verdient bij de tussenpersonen die of heel klein zijn (pa en ma) en die vanaf een man of 60-70 personeel. Daartussen heeft men vaak moeite doordat ze wel stevige vaste lasten hebben, maar niet de schaalvoordelen van een grote organisatie.

Zeker nu is de gunfactor inderdaad belangrijk om te overleven en die is waarschijnlijk bij een gezellig zakelijk koppeltje met jarenlange ervaring behoorlijk hoog.

 

Maar prettig te lezen dat het aandeel tussenpersonen met een moderne visie op jullie vak groeit. ;D

 

Groeten Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Volgens hem wordt het geld verdient bij de tussenpersonen die of heel klein zijn (pa en ma) en die vanaf een man of 60-70 personeel. Daartussen heeft men vaak moeite doordat ze wel stevige vaste lasten hebben, maar niet de schaalvoordelen van een grote organisatie.

 

Daarom blijven wij ook liever een mean & lean "pa en pa"-kantoortje ;).

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

ik voel me vereerd en ga hard nadenken over de antwoorden! Na Rubens stukje proza kan ik niet aankomen met een kort verhaal. ;D

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Leuk om te lezen Twa! En Crooklyn Dub Consortium klinkt goed (kende het nog niet, zojuist wat nummers geluisterd, een soort instrumentale lome mix van hiphop en reggae met zware bassen als ik het zo hoor :))

 

Eén vraag nog: wie nomineer je als volgende in deze serie, en welke aanvullende vraag zou je hem/haar willen stellen?

Link naar reactie

 

Muziek die via je onderbuik en kruin tegelijk binnenkomt, en je oren verdooft.

 

 

 

Wat doe je of doet je bedrijf precies?

 

Wat betekent innovatief zijn voor je, en waar onderscheid je je in van anderen?

 

Welke CD's (of MP3's, of internetstreams) draai je de laatste tijd veel?

 

Welke film of welk televisieprogramma kun je iedereen aanraden?

 

Hoe ben je zo enthousiast betrokken geraakt bij Higher Level ?

 

Aan welk lid van Higherlevel wil je graag de volgende "Vijf Vragen" stellen, en welke vraag zou je hem of haar graag willen stellen?

 

Alef Arendsen, omdat die (volgens mij) het hele traject heeft doorgemaakt wat je een groeistarter zou toewensen. En volgens mij gaat-ie dat nog een paar keer doen. Mijn vraag aan hem zou zijn: Hoe belangrijk is de internationale dimensie voor (startende) innovatieve ondernemers en geeft het een ander perspectef wanneer je je afmeet aan buitenlandse concullega's?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.