• 0

Centrum voor ZZP-ers

Goedemorgen allemaal,

 

Sinds kort lees ik wat berichten op dit forum en de hoeveelheid informatie die er te vinden is vind ik geweldig. Erg leuk ook om al die meningen van ervaren ondernemers te lezen, daar leer je veel van. Zeker een negentienjarig broekie zoals ik!

 

Na mijn VWO wist ik niet echt wat ik wilde doen, dus ben ik eerst maar 7 maanden fulltime gaan werken bij een marketing bedrijf. Nadat ik daar een aardige dosis ervaring had opgedaan ben ik met twee vrienden een half jaar gaan reizen, in de hoop dat ik bij mijn terugkomst een idee zou hebben van wat ik zou willen.

Na de reis ben ik gaan studeren aan de universiteit van Tilburg, wat een ramp was. Binnen drie maanden kwam ik erachter dat al die theorie niet bevredigend was en besloot ik te stoppen. Ik kreeg een baan aangeboden bij een ander bedrijf die mij kenden van het marketing bedrijf en mijn mentaliteit waardeerden. Sindsdien werk ik dus weer fulltime.

 

Ik heb al die tijd gezeten met de wens om ooit eens iets voor mezelf te beginnen. Ik heb een idee en wil het graag uit gaan werken. Ik leg mijn idee nu voor aan mensen die hun strepen al verdiend hebben als ondernemer om te horen hoe zij erover denken. Tot nu toe is dit gelukkig positief. Nu klop ik dus hier aan om jullie kritieken te horen om zo meer vorm te kunnen geven aan dit nog vrij abstracte idee!

 

Het gaat om het volgende, nadat ik een hoop nieuws had gelezen over een grote stijging ZZP-ers in Nederland bedacht ik me dat deze kleine ondernemers best wat hulp kunnen gebruiken in verschillende gebieden.

Ik zou graag een soort verzamelgebouw willen beginnen waar deze mensen terecht kunnen. Niet voor enkel een bureau en telefoon, maar voor verschillende diensten die praktisch zijn voor de ZZP-er. In mijn verzamelgebouw zullen uiteraard de standaard diensten aanwezig zijn zoals een receptie, showrooms, sanitair enz.. Naast dit wil ik er een soort business club aan hangen zodat de ZZP-ers kunnen netwerken naar behoeven (gehoord en gelezen dat een netwerk hebben essentieel is). Bovendien missen een hoop ZZP-ers denk ik een stukje collegialiteit, wat ik wil verhelpen door niet kantoorruimtes te verhuren, maar een flexibele zaal waar mensen aan willekeurige bureau's kunnen plaatsnemen om te werken. De open omgeving zorgt voor veel onderlinge contact en een informele sfeer, ook zou het leuk zijn om een soort 'kroeg' in de zaak te hebben waar mensen elkaar kunnen treffen tijdens een vrijdagmiddagborrel.

 

Naast deze diensten wil ik meer bieden, zoals workshops en informatieavonden voor mijn 'abonnee's' en bijvoorbeeld één keer in de twee weken de mogelijkheid om op 'spreekuur' te komen bij iemand van de KvK o.i.d.. En als men voor een grote klus extra handen nodig heeft regel ik dat.

 

Een centrum dus waar mensen vrij in- en uit kunnen lopen en comfortabel kunnen ondernemen, wetende dat ze altijd terecht kunnen voor vragen en gezelligheid.

 

Wat is jullie mening hierover dit plan? En hoe kan ik de eerste stappen zetten om dit te realiseren? Ik ga er vanuit dat ik venture capital nodig zal hebben, vanwege de hoge kosten.

 

Groet,

 

Matthijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

klinkt leuk, maar een hoop zzpers werken niet op kantoor, vooral op de bouw loopt het grootste gedeelte aan zzpers rond, ik denk niet dat die zitten te wachten op een kantoorruimte, de marges zijn al klein met de open markt, dus ik denk dat het nog best wel moeilijk wordt om echt een vol gebouw te krijgen.

 

Daarnaast willen zzpers niet teveel reizen, want dit kost onnodig veel tijd en tijd is geld. Dus zou je je echt moeten richten op een grote stad.

Link naar reactie
  • 0

De groep ZZP-ers die ik wil aanspreken met die plan zijn inderdaad niet 'vakmensen' zoals timmerlui. Ik denk meer aan dienstverleners, zoals consultants.

Het liefst zou ik het pand in de buurt van Rotterdam willen hebben, of elders in de randstad in de buurt van grote verkeersaders vanwege de goede bereikbaarheid.

 

Ik begrijp ook dat ZZP-ers het prettig vinden om bijvoorbeeld thuis te werken. Hier ontvang je echter niet makkelijk klanten. Een mooie showroom die past bij je professionele uitstraling is dan gewenst, dat wil ik die mensen dan ook aanbieden.

Het is ook niet de bedoeling dat de ondernemers van 9 tot 5 op 'kantoor' zijn. Meer dat ze af en toe binnen wandelen voor informatie, kennis en netwerk te delen met elkaar en ook de gezelligheid.

 

Hoop dat dit het verhaal wat duidelijker maakt, bedankt voor de kritiek!

Link naar reactie
  • 0

 

...

Een centrum dus waar mensen vrij in- en uit kunnen lopen en comfortabel kunnen ondernemen, wetende dat ze altijd terecht kunnen voor vragen en gezelligheid.

 

Wat is jullie mening hierover dit plan? En hoe kan ik de eerste stappen zetten om dit te realiseren? Ik ga er vanuit dat ik venture capital nodig zal hebben, vanwege de hoge kosten.

 

Groet,

 

Matthijs

 

Het idee is zeker niet onaardig. Wel moet je de juiste ZZPers benaderen. Veel werken nl vooral op locatie bij de klant (zoals de al genoemde bouw ZZPers, maar denk ook aan consultants, IT ers en interim managers).

 

Het idee van een kantoortuin lijkt me prima, als er ook maar genoeg rustige plekken zijn, vergaderruimtes etc.

 

Het lijkt idd een goed plan om in een grote stad zoiets op te zetten. Aan de investeringen kant heb je uiteraard een geschikt pand nodig en dat zal er wel inhakken (zelfs bij huur). Denk ook aan parkeerplaatsen, of prima OV.

 

Begin maar met een business plan, zou ik zeggen. Kom je vanzelf van alles tegen.

 

Af en toe binnenwandelen klinkt leuk voor de ZZPer, maar hoe wil jij daar voldoende geld aan verdienen, dan?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

wat je dan eigenlijk krijgt zjin dingen als een "Van Nelle Fabriek" e.d.

 

Dit zijn evenementen hallen waar allerlei kleine kantoren en andere bedrijfsruimtes bijzitten, gezamelijke kantine. HEt nadeel van dit concept is is dat er al heel veel van zijn en dat je locatie dus echt uniek moet zijn.

 

Plus dat de locaties extreme duur zijn en een goed management moeten hebben. In je eentje is dit niet haalbaar, want je moet van alle markten thuis zijn, om je pand vol te krijgen en alle service te kunnen verlenen die men wenst.

 

Natuurlijk kun je hier een gedeelte van je zzpers voor inschakelen (dat zullen ze waarschijnlijk ook van je verwachten), maar je zult ook grotere bedrijven moeten hebben. Bijvoorbeeld, om maar in mijn eigen branche te bluijven, een bedrijf dat al het licht en geluid levert, maar als wij bijvoorbeeld een opdracht hebben op dergelijke locaties, dan is de korting ook maar gering en wanneer een bedrijf in je gebouw zit kun je veel scherpere kortingen regelen (aantal opdrachten contractueel vastleggen, korting geven op de verhuurprijs etc)

 

Ik hoop dat je hiermee iets kunt

Link naar reactie
  • 0

 

Het idee is zeker niet onaardig. Wel moet je de juiste ZZPers benaderen. Veel werken nl vooral op locatie bij de klant (zoals de al genoemde bouw ZZPers, maar denk ook aan consultants, IT ers en interim managers).

 

Het idee van een kantoortuin lijkt me prima, als er ook maar genoeg rustige plekken zijn, vergaderruimtes etc.

 

Het lijkt idd een goed plan om in een grote stad zoiets op te zetten. Aan de investeringen kant heb je uiteraard een geschikt pand nodig en dat zal er wel inhakken (zelfs bij huur). Denk ook aan parkeerplaatsen, of prima OV.

 

Begin maar met een business plan, zou ik zeggen. Kom je vanzelf van alles tegen.

 

Af en toe binnenwandelen klinkt leuk voor de ZZPer, maar hoe wil jij daar voldoende geld aan verdienen, dan?

 

Bedankt voor de tips!

 

Het idee is meer dat er een flink bestand aan ZZP-ers is, die een soort abonnement hebben. Ze betalen dus een maandelijkse fee. Ze hebben keus uit verschillende soorten 'abonnementen'. De meest simpele zal bijvoorbeeld toegang geven tot gebruik showroom, bureau, copyshop en ontvangst klanten door receptie, en een duurder pakket zal bestaan uit dat de telefoon altijd beantwoord wordt, agendabeheer enz..

 

De ondernemers bepalen zelf dus hoeveel ze aanwezig zijn, aangezien misschien maar 30% (zomaar een voorbeeld) van het totale bestand aanwezig is, is het niet noodzakelijk om 150 bureau's neer te zetten bij een bestand van 150 leden. Hierdoor kan ik dus wat verdienen.

 

Ik hoop dat het verhaal hierboven een beetje duidelijk maakt wat ik bedoel!

Link naar reactie
  • 0

wat je dan eigenlijk krijgt zjin dingen als een "Van Nelle Fabriek" e.d.

 

Dit zijn evenementen hallen waar allerlei kleine kantoren en andere bedrijfsruimtes bijzitten, gezamelijke kantine. HEt nadeel van dit concept is is dat er al heel veel van zijn en dat je locatie dus echt uniek moet zijn.

 

Plus dat de locaties extreme duur zijn en een goed management moeten hebben. In je eentje is dit niet haalbaar, want je moet van alle markten thuis zijn, om je pand vol te krijgen en alle service te kunnen verlenen die men wenst.

 

Natuurlijk kun je hier een gedeelte van je zzpers voor inschakelen (dat zullen ze waarschijnlijk ook van je verwachten), maar je zult ook grotere bedrijven moeten hebben. Bijvoorbeeld, om maar in mijn eigen branche te bluijven, een bedrijf dat al het licht en geluid levert, maar als wij bijvoorbeeld een opdracht hebben op dergelijke locaties, dan is de korting ook maar gering en wanneer een bedrijf in je gebouw zit kun je veel scherpere kortingen regelen (aantal opdrachten contractueel vastleggen, korting geven op de verhuurprijs etc)

 

Ik hoop dat je hiermee iets kunt

 

Dat is inderdaad de bedoeling, maar ik denk dat de echte kleine ondernemer geen eigen kantoor nodig heeft en dit ook te duur is. Een kantoortuin is dan een goede optie.

 

Het is inderdaad ook te bedoeling dat ikzelf gebruik ga maken van ZZP-ers, naast eigen personeel. Als ik een centrum wil waar ZZP-ers kennis en opdrachten delen, is het denk ik alleen maar goed als ik hier aan mee doe.

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat het een als een prima idee klinkt, maar ik denk persoonlijk niet dat het gaat werken. Ik heb namelijk een aantal vragen:

 

Praktische voorbeelden:

- Hoe wil je een kantoorruimte beschikbaar stellen voor iemand die in uit kan lopen? Hetzelfde geld voor vergaderruimtes?

- Agendabeheer? Wie gaat het doen? (Eigenlijk wie gaat het betalen?)

- Kantoorbeheer? Wie gaat het doen? (Eigenlijk wie gaat het betalen?)

- Parkeergelegenheid? In de Randstad zijn het vaak vaste betaalde plaatsen.

- Je zult iets van een VVE idee moeten hebben voor vaste huurders? Hoe zit het met de lege ruimtes?

- Tarieffering? Wie bereken je wat. Het moet winstgevend zijn, en zzp'ers hebben vaak geen interesse om "nutteloze" abonnementen af te sluiten.

- Verzekeringen?

- Logo's op het pand? Ook zzp'ers willen naamsbekendheid krijgen?

- Eventuele mandeligheid?

- Ik zou als zzp'er niet graag in zo een gebouw willen zitten qua uitstraling (het idee van een allegaartje)

- Netwerken is een goed idee, maar hoe ga je dat organiseren? dan moet je al een grote ruimte hebben, die de rest van de tijd leeg staat, want zzper beleggen heus geen grote vergaderingen waar je grote ruimtes voor nodig hebben.

- Leegstand?

 

Logischer is om een gebouw daadwerkelijk te verhuren. Je hebt dan minder vrijheid / blijheid. en je weet dat je een vaste "betrouwbare" inkomens stroom hebt.

 

Succes ermee!

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat het een als een prima idee klinkt, maar ik denk persoonlijk niet dat het gaat werken. Ik heb namelijk een aantal vragen:

 

Praktische voorbeelden:

- Hoe wil je een kantoorruimte beschikbaar stellen voor iemand die in uit kan lopen? Hetzelfde geld voor vergaderruimtes?

- Agendabeheer? Wie gaat het doen? (Eigenlijk wie gaat het betalen?)

- Kantoorbeheer? Wie gaat het doen? (Eigenlijk wie gaat het betalen?)

- Parkeergelegenheid? In de Randstad zijn het vaak vaste betaalde plaatsen.

- Je zult iets van een VVE idee moeten hebben voor vaste huurders? Hoe zit het met de lege ruimtes?

- Tarieffering? Wie bereken je wat. Het moet winstgevend zijn, en zzp'ers hebben vaak geen interesse om "nutteloze" abonnementen af te sluiten.

- Verzekeringen?

- Logo's op het pand? Ook zzp'ers willen naamsbekendheid krijgen?

- Eventuele mandeligheid?

- Ik zou als zzp'er niet graag in zo een gebouw willen zitten qua uitstraling (het idee van een allegaartje)

- Netwerken is een goed idee, maar hoe ga je dat organiseren? dan moet je al een grote ruimte hebben, die de rest van de tijd leeg staat, want zzper beleggen heus geen grote vergaderingen waar je grote ruimtes voor nodig hebben.

- Leegstand?

 

Logischer is om een gebouw daadwerkelijk te verhuren. Je hebt dan minder vrijheid / blijheid. en je weet dat je een vaste "betrouwbare" inkomens stroom hebt.

 

Succes ermee!

 

Hoop praktische dingen in je punten, waar ik (nog) niet over heb nagedacht.

 

Heb wel op een aantal punten antwoord:

 

-Vergaderruimtes zullen gereserveerd moeten worden. Stel dat er 5 ruimtes aanwezig zijn, kunnen mensen via de werkplek, thuis of onderweg in een algemene agenda hun reservering kunnen zetten. Iedereen ziet dus dat bijvoorbeeld ruimte 2 op donderdagmiddag van 14.00uur tot 15.30uur gerserveerd is door Marcel de Vries.\

 

-Onderhoud aan kantoor is uiteraard mijn verantwoording, ik ben tenslotte de 'gastheer'. Uiteindelijk betalen natuurlijk wel de ZZP-ers hiervoor, zit in de maandelijkse fee.

 

-Parkeergelegenheid is uiteraard afhankelijk van de locatie. Ik zal een pand uit moeten zoeken met voldoende parkeergelegenheid, ZZP-ers kunnen ervoor kiezen om beschikking te hebben over een parkeerplaats, uiteraard kost dit extra.

 

-Als je een kantoorplein hebt zal er geen sprake zijn van lege ruimtes, het kan enkel wat 'rustiger' zijn. Dit kan niet alleen betekenen dat er weinig 'abonnees' zijn, maar ook dat veel mensen buiten de deur werken. Goed nadenken dus over het aantal vierkante meters die ik nodig heb per x-aantal ondernemers.

 

-Wat bedoel je precies met verzekeringen? De fee is een all-in pakket voor de ZZP-ers, dus ook eventuele kosten die ik heb voor verzekeringen.

 

-Logo's op het pand gaat het niet worden. Wat wel mogelijk is is een zuil bij de ingang waar logo's op kunnen worden gedrukt. Of dit in het standaard pakket komt is de vraag, ligt aan de grootte van het klantenbestand. Dit zijn wel extra's waar makkelijk geld op kan worden verdiend. Denk bijvoorbeeld ook aan vlaggenmasten, maar een aantal bedrijven kunnen hiervan gebruik maken, en waar dus extra voor betaald moet worden.

 

-Mandeligheid is mogelijk, maar enkel bij ZZP-ers die lang gebruik maken van mijn diensten, anders niet.

 

-Zoals ik eerder meldde, ik zit te denken aan een aantal paketten waar men uit kan kiezen. Van een simpel standaard pakket naar uitgebreide paketten met extra's zoals een parkeerplek. Misschien als het gewenst is zelfs kleine kantoren die je wel kan afsluiten en echt voor jezelf is!

 

-Ik denk niet dat er snel sprake is van een 'allergaartje'. Of er moet 200 tegelijk aanwezig zijn. Misschien is het wel handig om verschillende 'wijken' te creëeren, voor elke expertise of branche één. Zodat men sneller in contact komt met echt nuttige personen.

 

-Netwerken kan op een alledaagse dag bij het koffiezetapparaat, bij wijze van. Op vrijdagmiddag gooi ik de kroegdeuren open en kunnen mensen onder het genot van een drankje eens kennis met elkaar maken. En een paar keer per jaar misschien een leuk event organiseren, kunnen de ZZP-ers hun relaties uitnodigen om een leuke avond te beleven bij hun 'op kantoor', interessante sprekers, kroeg open enz.. Dit moet niet zo moeilijk zijn.

 

-Als er leegstand is doe ik iets fout, of is er simpelweg geen markt voor mijn idee en kan ik beter stoppen...

 

Mijn maandelijkse inkomstenstroom is dus die fee's

Link naar reactie
  • 0

Dan ben ik echt benieuwd aan wat voor tarief je zit te denken en hoe je het winstgevend gaat krijgen. Dit zal ook zeer voornaam zijn denk ik.

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Opzicht is het geen gek idee, het is een beetje zoals Regus dat doet, alleen een goedkopere variant. In Groningen hebben De Ondernemers ook een soort project (coworking, zie hen website )waarbij bedrijfjes voor 25 euro incidentieel een kantoor kunnen huren tot 300 euro per maand. Lage prijzen opzich in mijn ogen. Misschien moet je je richten op de kleine zelfstandigen die inderdaad zo nu een dan een kantoor willen om af te spreken, dat je dit doet tegen lage prijzen (aantrekkelijk voor de kleine ondernemers) op locaties die goed te bereiken zijn met het OV, auto en fiets.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er bestaan al zoveel verzamelgebouwen die kantoorruimte verhuren, dit kan al vanaf 300 euro per maand, inclusief servicekosten en parkeerplaats. Ik neem aan dat de verhuurder hier ook winst op pakt.

Ik moet dus ook voor een schappelijke prijs winst kunnen maken, helemaal omdat hier de 'huurders' de ruimte en inventaris delen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het idee ook niet slecht hoor, ik zit alleen hardop te denken of het haalbaar is.

 

Als ik mijn boekhouding wil doen, wil ik wel alles bij de hand hebben, hoe had je gedacht dit te kunnen oplossen in een algemene ruimte? Een verrijdbaaar dossierkast lijkt me niet bevoordelijk voor de rust, uitstraling en veiligheid.

 

Hier in Den Haag (met een zeer grote leegstand) betaal je ongeveer 45 euro per m2 per jaar een mooie ruimte met concierge afegsloten perkeergelegenheid, eigen brievenbus en entree en deurbel

 

geen receptie of bruikbare gemeenschappelijke ruimte's, wel veel lege stukken die je weer per uur kan huren.

Link naar reactie
  • 0

Opzicht is het geen gek idee, het is een beetje zoals Regus dat doet, alleen een goedkopere variant. In Groningen hebben De Ondernemers ook een soort project (coworking, zie hen website )waarbij bedrijfjes voor 25 euro incidentieel een kantoor kunnen huren tot 300 euro per maand. Lage prijzen opzich in mijn ogen. Misschien moet je je richten op de kleine zelfstandigen die inderdaad zo nu een dan een kantoor willen om af te spreken, dat je dit doet tegen lage prijzen (aantrekkelijk voor de kleine ondernemers) op locaties die goed te bereiken zijn met het OV, auto en fiets.

 

 

 

Geweldig! Dit lijkt inderdaad sterk op wat ik bedoel! Erg leuk om eens een voorbeeld te kunnen bekijken, bedankt voor de info! De prijzen stellen inderdaad echt niets voor!

Link naar reactie
  • 0

Er bestaan al zoveel verzamelgebouwen die kantoorruimte verhuren, dit kan al vanaf 300 euro per maand, inclusief servicekosten en parkeerplaats. Ik neem aan dat de verhuurder hier ook winst op pakt.

Ik moet dus ook voor een schappelijke prijs winst kunnen maken, helemaal omdat hier de 'huurders' de ruimte en inventaris delen.

 

 

Ja inderdaad kan dat. Maar dat zijn vaak beleggers, die een kantoorpark in het bezit hebben. Die kijken naar de rendementen op lange termijn. Die doen ook alleen het gebouwen beheer. Jij wilt er nog veel meer bij gaan doen en dat kost ook geld.

 

In de makelaardij is de locatie de meest belangrijke factor in de waardering. Voor iets wat jij wilt, zul je een mooi, aansprekelijk gebouw moeten hebben. Zeker binnen de Randstad liggen de prijzen dus op een veel hoger niveau. Dat moet je natuurlijk wel beseffen.

 

Maar zoals ik al eerder zei, ik vind het een prima plan hoor! Ik ben echt benieuwd of dit plan gaat werken. Ik wil je alleen helpen door wat vragen te stellen die je kunnen helpen om dit plan tot een succes te maken.

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het idee ook niet slecht hoor, ik zit alleen hardop te denken of het haalbaar is.

 

Als ik mijn boekhouding wil doen, wil ik wel alles bij de hand hebben, hoe had je gedacht dit te kunnen oplossen in een algemene ruimte? Een verrijdbaaar dossierkast lijkt me niet bevoordelijk voor de rust, uitstraling en veiligheid.

 

Hier in Den Haag (met een zeer grote leegstand) betaal je ongeveer 45 euro per m2 per jaar een mooie ruimte met concierge afegsloten perkeergelegenheid, eigen brievenbus en entree en deurbel

 

geen receptie of bruikbare gemeenschappelijke ruimte's, wel veel lege stukken die je weer per uur kan huren.

 

Misschien zijn lockers wel een handige oplossing voor dit probleem, is in ieder geval een goedkope oplossing.

45 euro per m2 per jaar is trouwens extreem goedkoop. Is dit niet per maand?

 

Mijn dank voor het meedenken en je kritiek! Het is erg nuttig!

Link naar reactie
  • 0

per maand? ??? Dan zou je bijna 2500 euro betalen voor een kantoor van 50m2. Nee het is echt per jaar.

maar misschien kun je iets doen door het pand ook in te richten, dus met meubelen enzo. Door de grote hoeveelhied bedrijven die er nu bezuinigen zijn juist dit soort dingen erg goedkoop op de kop te tikken.

Link naar reactie
  • 0

Dan vind ik het echt goedkoop. Dan betaal je maar 210 euro per maand en heb je zelfs een afgesloten parkeerplaats tot je beschikking, in Den Haag nog wel!

 

Ik waardeer jullie reacties trouwens enorm hoor. Zoals ik al eerder vertelde ben ik nog maar 19 jaar, dus heb nul ervaring. Ik denk dan ook af en toe te makkelijk over dingen, jullie helpen mij enorm!

Link naar reactie
  • 0

Om eens huurprijzen te bekijken moet je eens kijken op Funda In Business...

 

Dan zie je een klein beetje waar je het over hebt.

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Als je echt een plan hebt, moet je eens gaan kijken naar de plaspoelpolder in Den Haag, er is best wel een grote leegstand, dus met prijzen voldoende te onderhandelen. Als je wilt heb ik via de pm ook het telefoonnummer van de makelaar voor je. (Wij gaan waarschijnlijk ook via hem een pand huren)

 

Ik wil nadrukkelijk vermelden dat ik er geen belang bij heb en dat ik ook niet meer informatie heb dan dit.

Link naar reactie
  • 0

Als je echt een plan hebt, moet je eens gaan kijken naar de plaspoelpolder in Den Haag, er is best wel een grote leegstand, dus met prijzen voldoende te onderhandelen. Als je wilt heb ik via de pm ook het telefoonnummer van de makelaar voor je. (Wij gaan waarschijnlijk ook via hem een pand huren)

 

Ik wil nadrukkelijk vermelden dat ik er geen belang bij heb en dat ik ook niet meer informatie heb dan dit.

 

Haha, bedankt voor de tip! Maar voordat ik onderhandelingen ga beginnen heb ik eerst een businessplan nodig + kapitaal. Misschien kan het ook geen kwaad om nog wat meer informatie en ervaring op te doen. Het liefst zou ik natuurlijk morgen al beginnen, maar helaas is het op dit moment nog een idee wat helemaal uitgewerkt moet worden!

 

Ik zal het wel zeker onthouden!

 

**EDIT** Ik lees nu pas die eerste paar woorden, excuses! :-)

Link naar reactie
  • 0

Uitzendbureau voor ZZPers erbij?

 

Je bedoelt dat ik dan de ZZP-ers aan opdrachten help? Of dat de ZZP-ers bij mij kunnen aankloppen als ze (tijdelijk) personeel nodig hebben? Want dat laatste had ik al in m'n hoofd. Stel je voor dat een ZZP-er een evenement organiseert en tijdens dat evenement mensen nodig heeft, dan wil ik dat het mogelijk is voor die ZZP-er om bij me aan te kloppen voor een groep studenten o.i.d..

Wel weer een leuke toevoeging!

Link naar reactie
  • 0

Even puur mijn persoonlijke mening:

 

Ik zou hier echt helemaal geen zin in hebben:

1. Een kantoortuin betekent geluid en gepraat van andere mensen. Waarom zou ik dat willen? Veel dienstverleners hangen regelmatig aan de telefoon, zeer storend! Getik van meerdere laptops, irritant.

2. Reistijd: waarom zou ik gaan reizen ipv thuis te werken (gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar voor mij wel)

3. Als ik af wil spreken met een klant en het is een 'gewoon' gesprek dan doe ik dat op een goed bereikbare locatie voor zowel mij als klant, in bijvoorbeeld een hotel of restaurant. Als het een vertrouwelijk gesprek is dan huur ik een ruimte in een hotel voor anderhalf uur en dan weer op een plaats die voor ons beiden goed bereikbaar is. Oftewel, ik spreek zelden op dezelfde plek af.

4. Ik woon zelf in Rotterdam en ik vind Rotterdam en Den Haag echt de slechtst bereikbare plaatsen van Nederland. Je pakt files op de A4, A12, A13 en die staan er vaak en niet alleen in de spits. Ik zou persoonlijk kiezen voor een centralere locatie.

5. Ik zou geen zin hebben om de spullen mee te sjouwen die ik nodig heb en ik kan ze misschien wel in een locker laten maar dan heb ik ze thuis misschien weer nodig en is jouw centrum dicht.

 

 

Nog iets om rekening mee te houden: Zorg voor goede ventilatie want mijn ervaring met dit soort ruimtes is dat de luchtkwaliteit drama is. Hierdoor neemt de concentratie af.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het best een goed plan, en ik zie ook waarin het zich onderscheidt van alles dat er al is.

Zelf heb ik een tijdje een kantoor gehad in een Twinning Center en in een Bedrijfsverzamelgebouw. Het viel me op dat er hier van netwerken maar weinig terecht kwam. Iedereen sloot zichzelf toch vooral op in zijn eigen kantoortje, met zijn deur dicht.

 

Niet voor niets schakelen ook steeds meer gewone bedrijven over op kantoortuinen, zonder muren en deuren. Het is bewezen dat mensen dan makkelijker met elkaar in contact komen.

Zorg wel voor voldoende stilte-cockpits en vergaderruimtes. Telefoontjes pleeg je vaak toch liever zonder dat 15 man meeluisteren.

 

Als je het voor elkaar krijgt om een echt leuke, moderne, beetje hippe en goed bereikbare lokatie op te zetten, dan zal hier best wel vraag naar zijn. Ook voor ZZP'ers die maar 1-2 dagen per week naar kantoor komen.

Met de enorme leegstand moet het ook mogelijk zijn om een goede deal te maken met de verhuurder. Neem bijvoorbeeld de zojuist gereedgekomen torens aan de Amsterdamse Zuidas (Gustav Mahlerlaan). Daar zit nog niemand in.

Als je daar gaat zitten heb je je eerste abonnee alvast binnen !

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.