• 0

Boekhouden (Hoe?)

Hallo,

 

wat moet je allemaal doen bij boekhouden? Je moet per maand je inkomsten/uitgaven in een map stoppen (bijhouden) maar wat nog meer? moet je berekeningen maken? zo ja wat voor berekeningen en hoe?

 

kan iemand mij uitleg geven of een URL geven waarin alles duidelijk wordt uitgelegd.

Op google heb ik gezocht op boekhouden en hoe moet je boekhouden, maar dan krijg ik cursussen of boeken die ik moet aanschaffen etc.

 

Moeten deze dingen opgestuurd worden via post of via internet (e-mail) etc.

 

Ik wil alles zelf berekenen/uitrekenen en regelen zonder een boekhouder erbij te halen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Raadpleeg eens een bibliotheek?

 

Ik zou als ik jou was eens zo'n boek doorbladeren en dan kan je een idee krijgen van de omvang van administreren. Je kan het zonder boekhouder doen maar gezien je onervarenheid en blijk van beperkte kennis hieromtrent raad ik het je niet aan.

 

Dus haal eens een boek uit de kast bij een bibliotheek en oordeel dan zelf of je het ziet zitten of niet.

 

Grt Ryan

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

In principe kost een boekhouder geld. Maar als je een goede boekhouder hebt, kan hij geld voor jou verdienen. Hij geeft jou adviezen, en zo voorkom je een hoop problemen die anders geld gaan kosten maar vooral ook zorgen. En dat is natuurlijk ook heel wat waard!

 

 

 

 

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Hallo

wat een boekhouder/accountant kost is erg verschillend, maar dat is met als zoveel zaken ook afhankelijk van wat je ervoor krijgt.

Ik ben vorig jaar overgestapt van een erg groot kantoor naar een kleinere.

Ten eerste om de kosten die er in rekening werden gebracht, maar ook omdat ik daar voor verschillende zaken ook verschillende contactpersonen had. Via een collega zzp-er ben ik bij een ander terecht gekomen en het bevalt me erg goed.

Ik betaal nu een vast bedrag (800 euro per jaar) en daarvoor kontroleren ze ieder kwartaal de boekhouding en doen dan ook gelijk de BTW aangifte en ze maken een jaarrapport en doen de aangiften. Het inboeken doe ik zelf.

Ook extra advies en telefoontjes worden niet extra in rekening gebracht.

Ik vind het prettig om met 1 persoon zaken te doen en ik denk dat het voor een klein bedrijf als het mijne niet lonend is om mijn zaken onder te brengen bij een groot "duur" kantoor, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Dit is mijn ervaring ik hoop voor je dat je er wat aan hebt.

 

Chris.

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten, de boekhoudkennis zul je echt zelf moeten vergaren of je moet een boekhouder in dienst nemen.

 

Er zijn genoeg boeken en cursussen voor beschikbaar.

Via de website van KvK en de belastingdienst kom je een heel eind qua regels waar het aan moet voldoen, maar het " hoe" zul je zelf moeten leren.

Als je zoekt op HL vind je al heel veel boekhoudkundige vragen beantwoord wat je ook een redelijk beeld kan geven...

 

Zelf heb ik een cursus ondernemersvaardigheden gedaan en daar zat ook een boekhoudkundig stuk bij.

Voor een simpele boekhouding is een korte basis-cursus voldoende om je goed op weg te helpen.

Later kan je dan die basiskennis wel aanvullen met voor jou relevante informatie.

 

Het is absoluut de moeite waard om het zelf te doen of op zijn minst de cijfers te kunnen lezen.

Omdat ik de boekhouding zelf doe en ook maandelijks een overzicht van alle omzet en kosten e.d. maak hou je goed overzicht van de geldstromen en kan je indien nodig snel bijsturen.

 

Succes!

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Hallo UP !!!,

 

het gaat om een community website.

ik weet niet hoe het werkt maar zou het graag willen leren, vandaar mijn vraag in de topic.

 

mvg,

dertkesh

 

Ik ga de link niet eens lezen....

 

Wil maar twee dingen weten :

 

- wat voor bedrijf heb je ?

 

- en weet je hoe een kasboek werkt, of hoe je dit moet doen ?

 

Down

 

(Dit zal nl waarschijnlijk een beetje de basis zijn. Indien nodig geef ik je wel een voorzetje !)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste dertkesh,

 

Om een systeem voor je zelf op te zetten wat je zelf makkelijk kunt bijhouden is het misschien

ook een goed idee om een boekhouder te vragen bij jou op de werkplek een systeem op te zetten en

samen een aantal boekingen te doen t.a.v. inkoop, verkoop, kas, bank, etc.

Als je het eenmaal weet hoe het werkt kun je het makkelijk verder zelf doen, tenzij je onderneming

zo groot of complex wordt dat je alsnog externe hulp nodig hebt.

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.