• 0

Je idee delen

Dag allemaal,

 

Ik heb een concept bedacht en het is nieuw en innovatief. De opstart kosten zijn niet hoog en ik weet zeker dat ik er later echt veel uit kan halen. Nu heb ik 1 investeerder van een klein bedrag onder de 10.000 maar die wil dus mee ondernemen en 50% van de winst opstrijken. Eigenlijk heb ik hem niet nodig maar wel het startkapitaal. Wat vinden jullie hiervan? Wat raden jullie me aan?

There is only one success - to be able to spend your life in your own way.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om wellicht naar een bank te gaan? De ING maakt al lange tijd reclame dat het voor starters heel makkelijk is om een financiering te krijgen.

 

Mijn advies, ga daar eens praten en kijk wat zij voor je kunnen doen

 

 

 

 

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Als het om < 10K startkapitaal gaat lijkt me dat je dat ook op andere manieren bijelkaar kan krijgen (familie, bank e.d.). Ik zou zeker niet direct 50% van de winst (of is het ook nog eens van de onderneming?) weggeven.

Uiteraard kan je ook dit % omlaag onderhandelen. Kennelijk was 50% zijn "openingsbod"?

 

Erwin

www.emanagement.nl Interim (Financial) Management en begeleiding van startups in online media, mobile apps en software developm.

Tevens geinteresseerd om mee te ondernemen o.b.v. een goed idee, maar bedenk: als jij je laatste 10K niet wilt investeren in je eigen idee, waarom zou ik het dan wel doe

Link naar reactie
  • 0

Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van het plan, en het toekomst perspectief van de onderneming.De bank wil gerust geld aan iedereen lenen, maar dan moeten zij bijna 100% zekerheid hebben dat ze het geld ook absoluut terug krijgen (+rente). Oftewel voor een startende ondernemer willen zij een goed onderbouwd plan zien. Heb je dat niet, dan kun je het (in principe) bij elke bank wel vergeten. De tijd van Cowboybanken is nu wel een klein beetje voorbij.

 

Ik weet niet wat de bezwaren bij de Rabobank waren, maar als ze algemeen zijn kunnen die dus ook gelden voor de ING.

 

In ieder geval succes ermee!

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Ik ken jouw financiële situatie niet maar ik ben altijd uitermate verbaasd over hoeveel je in privé kunt lenen. Hoorde pas weer iemand die met 1400 euro netto al 7.500 euro kon lenen.

 

Andere optie is Bizner, daar kun je een rekening openen en meteen 5.000 euro krediet krijgen/rood staan.

 

Andere optie is privé een creditcard nemen en daar het geld van opnemen.

 

Zijn qua rente niet de meest gunstige opties maar als het om zo'n klein bedrag gaat dan moet je dat op een andere manier kunnen regelen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat krijgt een investeerder normaal gesproken ?

 

"Normaal gesproken" bestaat helaas niet in investeringsland...

Hangt echt van veel factoren af! Zowel jezelf als de investeerder. Maar begin bij jezelf...wat zou jij er voorover hebben (om weg te geven, risico lopen) indien zich een investeerder/financier aandient.

E.

www.emanagement.nl Interim (Financial) Management en begeleiding van startups in online media, mobile apps en software developm.

Tevens geinteresseerd om mee te ondernemen o.b.v. een goed idee, maar bedenk: als jij je laatste 10K niet wilt investeren in je eigen idee, waarom zou ik het dan wel doe

Link naar reactie
  • 0

Dag allemaal,

 

Ik heb een concept bedacht en het is nieuw en innovatief. De opstart kosten zijn niet hoog en ik weet zeker dat ik er later echt veel uit kan halen. Nu heb ik 1 investeerder van een klein bedrag onder de 10.000 maar die wil dus mee ondernemen en 50% van de winst opstrijken. Eigenlijk heb ik hem niet nodig maar wel het startkapitaal. Wat vinden jullie hiervan? Wat raden jullie me aan?

 

Als je de kennis en ervaring van deze persoon inderdaad niet nodig hebt, zou ik je aanraden een andere investeerder te zoeken.

 

Daar komt nog bij dat het weggeven van 50% van de winst bij een startende onderneming niet een heel slimme zet is; dat geld kun je veel beter investeren in het opbouwen van je zaak dan het aan een partner te overhandigen.

 

Als je inderdaad zo'n solid concept hebt en het een beetje kunt verkopen (het concept, niet je product) zou het niet moeilijk moeten zijn om een andere investeerder te vinden die genoegen neemt met een bepaald aandeel in de onderneming ipv van een percentage van de winst.

 

Als je bereid bent wat meer over je concept te delen, kan ik je wellicht helpen bij het vinden van een investeerder (uiteraard geen beloftes!). Als je geinteresseerd bent, kun je me PM'en of emailen.

 

[edit]

Wanneer het gaat om relatief kleine bedragen (onder de 20.000 euro) raad ik je af om een bank in te schakelen. Daarmee maak je het allemaal veel te ingewikkeld. Probeer je idee te pitchen (bij voorkeur bij succesvolle ondernemers, vrienden of familie) en het op die manier bij elkaar te krijgen. Dan ben je jezelf later dankbaar!

[/edit]

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

Ik ken jouw financiële situatie niet maar ik ben altijd uitermate verbaasd over hoeveel je in privé kunt lenen. Hoorde pas weer iemand die met 1400 euro netto al 7.500 euro kon lenen.

 

Andere optie is Bizner, daar kun je een rekening openen en meteen 5.000 euro krediet krijgen/rood staan.

 

Andere optie is privé een creditcard nemen en daar het geld van opnemen.

 

Zijn qua rente niet de meest gunstige opties maar als het om zo'n klein bedrag gaat dan moet je dat op een andere manier kunnen regelen.

 

Lenen is uiteraard ook een mogelijkheid. Alleen zou ik alleen van deze mogelijkheid gebruik maken wanneer alle andere mogelijkheden op niets uitlopen. Je in de schulden steken is naar mijn mening nooit een goede zaak en als startend ondernemer kun je de kopzorgen die meekomen met het maken van schulden missen als kiespijn.

 

Ik denk dat je het beste af bent wanneer je iemand met wat geld net zo enthousiast kunt krijgen over jouw idee als jijzelf bent.

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.