• 0

Stichting of eenmanszaak

Beste mensen,

 

Voor de stad Den Haag wil ik gratis lessen geven aan ouderen/jongeren. Plan en de juiste contacten heb ik. Alleen zit ik met de vraag of ik sticting moet oprichten of dat het toch een eenmanszaak wordt. Ik wil het alleen doen en nog student. Ik wil dus geen winst maken maar mensen helpen. Eventueel ook mensen in dienst nemen(vrijwilligers).

 

Voordelen van mij voor het oprichten van een stichting:

 

[*]Prive niet aansprakelijk

[*]Komt professioneler over

[*]Donateurs krijgen inzage in gegevens

 

 

Voordelen eenmanszaak:

 

[*]1-2-3 ingeschreven KvK

[*]Geen notaris kosten

[*]Geen jaar verslagen

 

 

Dus wat zeggen jullie? Eenmanszaak of Stichting?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je toch geen winst gaat maken zie ik niet in waarom je daar dan uberhaupt een bedrijf voor wil opstarten? Een telefoon, en goede mond tot mond reclame is dan al toch genoeg? En als je mensen in dienst wil nemen waar ga je die dan van betalen? Ik zou zeggen begin gewoon en zie hoe het gaat lopen. Dat soort beslissingen komen later wel...

 

 

 

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Waarom? Ik heb het eea nodig om mijn idee te kunnen realiseren: Denk aan ruimte, computers, lesmateriaal en het kunnen geven van vergoedingen aan vrijwillegers. Dit alles wil ik het liefst gefinancieerd krijgen door de gemeente. Dan is het wel zo handig als ik ingeschreven sta om dus betrouwbaar en professioneel over te komen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb natuurlijk het een en ander opgezocht van personen die hetzelfde doen als wat ik wil gaan doen. Van 1 groep personen heb ik kunnen achterhalen welke rechtvorm zij gebruiken: VoF.

 

Navragen bij de gemeente? Dan zou ik moeten bellen of een email moeten versturen. Doordeweeks werk ik fulltime...

 

Ik denk toch dat ik voor een eenmanszaak ga. Dit omdat ik met een eenmanszaak makkelijker andere kanten op kan als allemaal niet lukt. Ik kan het altijd alsnog omzetten naar een stiching.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.