Normen en Waarden van Higherlevel

Aanbevolen berichten

Het moet er toch maar van komen : het is Goede Vrijdag en dan denk je over dingen wat anders na.

 

Zoals hoe we hier met elkaar omgaan. Het zal de trouwe leden niet zijn ontgaan dat Higherlevel een beetje dubbel begint te worden in zijn/haar (?) reacties: enerzijds geweldig ondersteunend, hartverwarmend, vrijgevig. Kijk alleen maar naar de reacties op de grote draad van Down/Up. Een online gemeenschap op zijn best.

 

Aan de andere kant heb je het gehak op elkaar. Het veel te snelle reageren. Het Kneuzen om de inhoud van een post - alleen omdat iemand dat niet bevalt. Het overal het laatste antwoord op willen hebben-gedrag. Het aan de schandpaal nagelen van elkaar. Ook de manier van spreken kan soms bot, fel, stom aggressief zijn. Als een klas met pubers, zo komt het mij af en toe over.

 

Begrijp mij goed: als iets een schandaal is, zal ik de laatste zijn om te zeggen: " tut, tut" - en het daarbij laten. Gelukkig is HL een goede plaats om af te reageren (aarchh moment van de dag/ Yes!!! moment, etc...) en is er veel ruimte voor ongein, plagerij en geneuzel in de ruimte (Offtopic is als subforum helemaal daarvoor gemaakt).

 

Volgens mij is het mogelijk om in korte tijd dit forum naar een veel hoger niveau te tillen dan waar we nu op zitten. Een niveau waardoor we iets kunnen neerzetten, wat verder reikt dan dit forum. Wat constructief is en wat mensen hoop biedt en innovatie aanjaagt en versnelt. Maar dan zullen we dit gedrag ver van ons moeten houden, is mijn overtuiging. Als iemand hier voorzichtig zijn ziel en zaligheid bloot komt leggen over waarom zijn/haar nieuwe concept nog niet aanslaat, dan is daar een bepaalde sfeer voor nodig, die vertrouwen geeft en die positieve kritiek als standaard heeft.

 

Maar zo denk ik erover.

 

Graag hoor ik hoe jullie het ervaren, wat je eigen ervaringen zijn met krenken en gekrenkt worden, wat je wens voor een Hoger Niveau is wat dit betreft en wat volgens jou oplossingen zijn om dit te verbeteren.

Link naar reactie

Altijd goed zo eens na te denken, ik zelf als "middenmoter" vind het de laatste tijd allemaal wat minder worden, maar dat komt puur omdat HL een meer algemeen ondernemers forum is geworden wat op zich meer dan prima is! Maar ik word een beetje moe van de vragen over wat vind je van mijn website terwijl de TS vaak zich zelf verkoopt als expert

 

Zo allen een goede vrijdag en pas op voor de paashaas!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik denk het een klein beetje van wel.... En ik ben meer dan blij om ook enkele nieuwe heren en Dames hier te zien die vol overgave het een beetje gezellig houden.

 

P.s

Ik ben er nog steeds dus..... zo erg is het allemaal niet

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik ben het met Iwan eens.

 

Ik moet zeggen dat zeker sinds al die beoordelings topics gemeengoed geworden zijn het niveau lager wordt. Veel nieuwe aanwas die puur en alleen even een beoordeling komen scoren van hun website en daarna weer weg zijn. Inderdaad zie je die mensen vaak ook hoog van de toren blazen hoe goed ze wel niet zijn (bescheidenheid siert de mens zeg ik altijd maar), er lijkt in die zin een ander slag ondernemer mens op het forum te komen.

 

Door al die beoordelings topics begint het hier soms een beetje op een site als Sitedeals te lijken. Hetgeen me geen goede ontwikkeling lijkt...

 

Ik struin hier nu een paar jaar rond op het forum en als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een jaar geleden is de sfeer gewoon anders. Harder inderdaad, zoals Ewout al aangaf. Ik heb inderdaad wel het gevoel dat door de verandering van het karakter (laagdrempeliger dus) de normen ook zijn veranderd. Mensen met een korter lontje, iets te grote ego's, niet tegen (doorgaans goedbedoelde) kritiek kunnen, etc.

 

Ik hoop dat we (niet alleen de moderators, we zijn er met zijn allen voor verantwoordelijk immers) snel het forum weer terug kunnen krijgen naar het oude niveau.

 

 

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

Enerzijds geweldig ondersteunend, hartverwarmend, vrijgevig. Kijk alleen maar naar de reacties op de grote draad van Down/Up. Een online gemeenschap op zijn best.

 

Ik moet wel zeggen dat ik dat op HigherLevel niet echt op zijn plaats vind. Bij het topic van Down kan ik het me wel begrijpen en keur ik het ook niet af, maar ook op andere plekken van het forum begint het steeds meer op een Hyves te lijken dan een zakelijk forum wat het zou moeten zijn.

Link naar reactie

Ik kom in zijn totaliteit al zo'n 3 jaar hier op het forum en heb niet altijd de leukste dingen meegemaakt, desondanks ben ik wel blijven komen, soms in een minder hoge frequentie.

 

De laatste maanden is eigenlijk in mijn ogen Higherlevel veranderd qua doelgroep. Er komen nieuwe mensen bij en zoals mediaschaap ook al een beetje aangaf komen veel nieuwe leden even hen website bovenaan zetten en vervolgens gaan ze weer. Wellicht is het een idee om voor deze categorie in aanmerking te komen eerst een bepaald aantal berichten te hebben zodat ze eerst ook wat hebben gegeven, voordat ze kunnen nemen. Echter; deze categorie mensen verlaagd in mijn ogen ook een beetje het "higherlevel-gevoel".

 

Qua gedrag is het ook veranderd, mensen zijn harder geworden, alles dient openbaar worden uitgesproken en mensen trekken sneller conclusies. Ik vind het eigenlijk al erg dat ik het zeg maar "vroeger" werd dit via een PM berichtje uitgesproken of nam iemand persoonlijk contact op en was het veelal gebaseerd op een meningsverschil. Mensen nemen sneller aannames aan, dan feiten.

 

Higherlevel is voor mijzelf een plek geweest waar ik een bepaalde groei heb meegemaakt, als startende 18-jarige ondernemer waar ik veel heb geleerd. In het begin kon je alles vragen, tegenwoordig mogen nieuwe mensen bijna niets vragen en worden ze gelijk afgestempeld met een kneus. Ook heb ik soms dat het heel erg op de persoon gespeeld word met het kneus-reus systeem en in berichtgeving, waardoor ik denk dat het higher-level niet zozeer meer het concept had; voor innovatieve mensen (op welk vlak dan ook). En deze groep is steeds minder geworden.

 

Het warme gevoel van Higherlevel zit voor een deel nog bij de oudere generatie van dit forum. Echter de nieuwere generatie blijft maar kort hier en komen maar halen. Dit veroorzaakt een duidelijke scheiding en misschien wel een wrijving van elkaar en deels denk ik ook wel dat modertoren daar invloed op hebben, door regels strikter te handhaven en discussies in goede banen te leiden.

Link naar reactie

Door al die beoordelings topics begint het hier soms een beetje op een site als Sitedeals te lijken. Hetgeen me geen goede ontwikkeling lijkt...

 

Enkele weken geleden hebben we tijdens een modmeeting besloten om hier verandering in aan te brengen. Dat willen we doen door voor dit onderdeel mensen verplicht een aantal vragen in te laten vullen die het onderdeel inhoudelijk beter moeten maken en hopelijk een grotere drempel gaan vormen voor linkdumpers en gemakzuchtigen.

Scheelt mij ook weer wat boeman acties.

 

Ik moet wel zeggen dat ik dat op HigherLevel niet echt op zijn plaats vind. Bij het topic van Down kan ik het me wel begrijpen en keur ik het ook niet af, maar ook op andere plekken van het forum begint het steeds meer op een Hyves te lijken dan een zakelijk forum wat het zou moeten zijn.

 

Hyves ? Ik zie deze vergelijking niet, zou je toe willen lichten op welke wijze jij het op Hyves vind lijken ?

 

Link naar reactie

Ik zit nu ruim een jaar op het forum en sindsdien is het niveau aan t zakken…. Aiai..

Maar zonder gekheid, ik heb eerlijk gezegd wat moeite met wat je precies bedoelt Ewout. Zijn dat alleen de normen en waarden of het totale niveau van het forum zoals het was bedoeld en zoals het nu is?

Het forum is genaamd higherlevel, maar mi wel een forum voor ondernemersvragen wat niet per definitie een higherlevel hoeft te betekenen toch?

Voor mijn gevoel het nemen en delen van kennis en ervaringen in het ondernemerschap. Daar waar het boven mijn petje gaat, neem ik geen deel of haak ik af. Ik heb mijn website ook laten beoordelen. Waarom? Tuurlijk ook door naamsbekendheid maar voornamelijk door wat onzekerheid en om de mening van andere ondernemers te horen. Tegen sommige mensen kijk je toch op en daar wil je graag een mening van horen om hier als ondernemer beter van te worden.

Mijn haren gaan recht overeind staan van mensen die op hun eerste topic gekneusd worden of een lomp antwoord krijgen. Dat vind ik weinig respectvol en ik denk dat, hoe vreselijk “volwassen” we ook allemaal zijn, hier de moderator toch nodig blijft. We hebben toch altijd een bepaalde sterke arm nodig.

Maar hoe dan ook, het forum wordt steeds meer gevonden en meer en meer mensen gaan voor de dialoog ipv de zoekfunctie. Ik denk dat je die ontwikkeling niet tegen kunt houden ( ik merk dat op andere forums ook) en dat moet je ook niet willen denk ik. Tenzij het forum echt op een totaal andere manier wordt gebruikt als waar die voor is bedoeld.

Wat mij irriteert is dat sommige mensen menen alles maar te kunnen zeggen en daarbij niet het idee hebben dat daarmee iemand kan worden gekwetst en daar hoeven geen voorbeelden van genoemd te worden denk ik zo.

Maar persoonlijk vind ik het een geweldig forum en steek ik er veel van op of dat nou een positieve of negatieve reactie op mijn vraag / opmerking is.

gr ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Ik ben het met Iwan eens.

 

Ik moet zeggen dat zeker sinds al die beoordelings topics gemeengoed geworden zijn het niveau lager wordt. Veel nieuwe aanwas die puur en alleen even een beoordeling komen scoren van hun website en daarna weer weg zijn. Inderdaad zie je die mensen vaak ook hoog van de toren blazen hoe goed ze wel niet zijn (bescheidenheid siert de mens zeg ik altijd maar), er lijkt in die zin een ander slag ondernemer mens op het forum te komen.

 

Door al die beoordelings topics begint het hier soms een beetje op een site als Sitedeals te lijken. Hetgeen me geen goede ontwikkeling lijkt...

 

Ik struin hier nu een paar jaar rond op het forum en als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een jaar geleden is de sfeer gewoon anders. Harder inderdaad, zoals Ewout al aangaf. Ik heb inderdaad wel het gevoel dat door de verandering van het karakter (laagdrempeliger dus) de normen ook zijn veranderd. Mensen met een korter lontje, iets te grote ego's, niet tegen (doorgaans goedbedoelde) kritiek kunnen, etc.

 

Ik hoop dat we (niet alleen de moderators, we zijn er met zijn allen voor verantwoordelijk immers) snel het forum weer terug kunnen krijgen naar het oude niveau.

 

 

Ik ben slechts enkele weken geleden voor het eerst komen kijken op HL dus ik kan weinig zinnigs zeggen over veschillen tussen nu en "toen".

 

Wat mij echter wel opvalt is dat er inderdaad een aantal mensen met vrij grote ego's rondlopen. Echter, naar mijn mening, zijn dat regelmatig leden die hier al enige tijd meelopen. Wannneer er meningen/adviezen worden gegeven, is het vervolgens aan de starter van de draad om er iets (of niets) mee te doen en ik heb al een aantal keren gezien dat men het bijna persoonlijk neemt wanneer de starter besluit niets met zijn of haar mening te doen.

 

Mijn eerste post hier op HL was een beoordelings topic waar ik een ik hoop interessante dingen te weten ben gekomen, ik zie dan ook niet in wat daar mis mee is. Wanneer er plaats op een populair forum wordt gemaakt voor dit soort topics, kun je er gif op innemen dat er ook dankbaar gebruik van gemaakt gaat worden.

 

Zou het niet kunnen dat de veranderingen hier op HL te maken hebben met de groei die de site doormaakt? Ik weet dat een aantal jaren terug bijvoorbeeld Digg (en tegenwoordig Reddit en news.ycombinator.com) in een vergelijkbare situatie verkeerden: de sites beginnen als een kleine community die door de hoge kwaliteit van de content meer en meer bezoekers trekt. Ongetwijfeld zitten hier bezoekers tussen die bepaalde overeenkomsten vertonen met de "oorspronkelijke" bezoekers van de site maar ook in andere communities de HL naam verspreiden. Op deze manier kan het karakter van een site flink veranderen.

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie

 

De laatste maanden is eigenlijk in mijn ogen Higherlevel veranderd qua doelgroep. Er komen nieuwe mensen bij en zoals mediaschaap ook al een beetje aangaf komen veel nieuwe leden even hen website bovenaan zetten en vervolgens gaan ze weer. Wellicht is het een idee om voor deze categorie in aanmerking te komen eerst een bepaald aantal berichten te hebben zodat ze eerst ook wat hebben gegeven, voordat ze kunnen nemen. Echter; deze categorie mensen verlaagd in mijn ogen ook een beetje het "higherlevel-gevoel".

 

 

Helemaal mee eens en misschien moeten de mods er over nadenken de hele "wat vinden jullie van mijn website" topic eruit te gooien, we zijn tenslotte ondernemers en geen grafische/webdesign vormgevers of hoe zoiets heten mag tegenwoordig.

 

Gewoon het zelfde beleid voeren als met de huiswerkvragen en je bent er van af.

 

 

Link naar reactie

Maar zonder gekheid, ik heb eerlijk gezegd wat moeite met wat je precies bedoelt Ewout. Zijn dat alleen de normen en waarden of het totale niveau van het forum zoals het was bedoeld en zoals het nu is?

 

Ik vul even voor Ewout in.

Volgens mij is het Ewout nu vooral te doen om de forumetiquette, onze omgangsvormen. wat wij als deelnemers aan waarden hebben als het gaat om omgangsvormen met elkaar en waar we de bijbehorende norm dan proberen te handhaven.

In het verlengde daarvan zou de inhoud van het forum kunnen liggen, inhoud die vaak (mee) omhoog gaat als de omgangsvormen ook van een hogerniveau zijn.

Link naar reactie

Een beetje offtopic, maar:

 

Helemaal mee eens en misschien moeten de mods er over nadenken de hele "wat vinden jullie van mijn website" topic eruit te gooien, we zijn tenslotte ondernemers en geen grafische/webdesign vormgevers of hoe zoiets heten mag tegenwoordig.

 

Sowieso is het board nog een uitprobeerfase en evalueren we mede op basis van de andere leden in dit topic en diverse andere topics uiteindelijk of het board blijft bestaan of dat het er weer afgaat.

 

Overigens is het board niet enkel bedoeld voor sitechecks. Juist ook voor vernieuwende businessmodellen, marketingacties e.d. Al slaat de balans (onverwacht) ver in de richting van sitechecks van relatief eenvoudige sites, dat valt idd wel op.

Link naar reactie
Graag hoor ik hoe jullie het ervaren, wat je eigen ervaringen zijn met krenken en gekrenkt worden, wat je wens voor een Hoger Niveau is wat dit betreft en wat volgens jou oplossingen zijn om dit te verbeteren.

 

Mijn ervaringen met gekrenkt worden op HL zijn de meeste Mods wel bekend: tussen augustus en oktober 2008 deelde één anoniem Hl-lid mij circa 20 kneuzen uit in diverse oude topics (om niet al te veel in het oog te springen of compensatiereuzen te ontlopen) en met buitengewoon vilijn op de man gericht commentaar dat mijn bloed regelmatig deed koken van woede. Ik heb hier heftig op gereageerd, en nog steeds, omdat ik het een zeer lafhartige vorm van karaktermoord vond. De anonieme uitdeler is uiteindelijk door een Mod benaderd en is gestopt met kneuzen, maar heeft nimmer gereageerd op het verzoek zijn/haar grieven eens op een andere manier (desgewenst anoniem) kenbaar te maken.

 

Voor mij was dat het absolute dieptepunt van het kneuzen-systeem op HL en het had ook niet veel gescheeld of ik had HL destijds helemaal de rug toegekeerd. Ik ben een hoop gewend, wordt als columnist op Sprout regelmatig uitgemaakt voor alles wat vies en lelijk is door mensen die impulsief reageren op een stevig aangezet artikel, maar dit krenkte mij diep omdat ik geen enkele mogelijkheid van weerwoord had, er geen bijval van mede-HL-ers mogelijk is en klagen over kneuzen dogmatisch not done gezeur lijkt te zijn geworden op HL.

 

De wijsheid hoe het dan wel moet heb ik niet (helaas), maar uit de voortdurende discussies over kneuzen merk ik wel op dat meerderen mijn frustratie delen: een kneus is te anoniem en onttrekt zich te veel aan de rest van het forum. Een botte reactie op het forum zelf wordt gelezen en de reaguurder die te ver gaat wordt vaak snel gecorrigeerd door overigen. Bij een kneus kan dat niet: de kneuzer zelf blijft anoniem en wordt niet teruggekneusd. Integendeel: wie durft te klagen over kneuzen wordt zowel door Mods als leden afgestraft als kinderachtige zeur.

 

Wat mij betreft wordt het hele kneuzensysteem het laatste jaar misbruikt voor iets waar het m.i. nooit voor bedoeld is of mag zijn: namelijk om anoniem je gram te halen als je het inhoudelijk ergens niet mee eens bent. Of dat mede veroorzaakt is/wordt door nieuwe leden kan ik niet beoordelen: maar mods hebben ongetwijfeld inzage in die gegevens.

Het middel is IMHO erger dan de kwaal geworden en mag wat mij betreft liever vandaag dan morgen afgestraft afgeschaft worden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik ben zelf een van de nieuwen hier en ik moet zeggen dat de discussie over verandering op elk forum speelt of op een gegeven moment gaat spelen. Een forum is plaats waar mensen komen en gaan, sommigen blijven hangen, anderen komen steeds voor bepaalde periodes terug.

 

Een forum staat of valt bij de harde kern die er voor zorgen dat een forum leefbaar blijft. Met het ouder worden van een forum komen ook vaak de discussies op: Vroeger was alles beter, de jonkies komen alleen maar halen enz. Daarnaast zie dat mensen die nieuw zijn op een forum en een simpele vraag stellen vrij subiet naar oudere topics worden gewezen; dat is al lang besproken, leer de zoekfunctie gebruiken. Een niet erg vriendelijke manier om mensen te ontvangen maar misschien wel begrijpelijk als je hier al jaren rond hangt en elke vraag wel 4 keer voorbij hebt zien komen.

 

Een forum is geven en nemen, sommigen geven meer en nemen minder andere nemen meer en geven minder. Dit kan gebaseerd zijn op kennis, ervaring enzovoorts. Zelf ben ik een vrij jonge ondernemer met weinig verstand van de ingewikkelde technische kant van het ondernemen. Je zult mij dan ook niet vaak terugvinden in topics waar dergelijke vragen worden gesteld; wel om te lezen maar niet voor mij om daar antwoorden te geven.

 

Je kan eigenlijk niet zeggen dat de nieuwe generatie hier maar kort blijft, in feite kun je deze conclusie pas trekken over een paar jaar. Wie weet wat die ene jonge ondernemer over een paar jaar terug komt brengen omdat hij of zij toen zo goed geholpen was met die ene brandende vraag.

 

We kunnen met ze allen afgeven op een veranderende sfeer maar we kunnen ook proberen vanuit een positieve houding het forum proberen te verbeteren en mensen proberen te behouden voor dit forum.

 

wat mij betreft zou de mogelijkheid tot anoniem reuzen of kneuzen niet mogen bestaan m.a.w. altijd je forumnaam erbij zetten.

 

Om te voorkomen dat mensen alleen voor een beoordeling komen van bijvoorbeeld een website is het wellicht mogelijk om in te stellen dat iemand minimaal de senior status moet hebben of in ieder geval x posts. het nadeel hiervan is dat er x keer een onzinpost maken en dan alsnog hun beoordeling komen halen. De weg waarvoor hier recent gekozen is; wanneer je een beoordeling vraagt om dit zo uitgebreid mogelijk te beschrijven (doel, doelgroep enz) is in mijn ogen een hele goede oplossing. Zelfs als iemand alleen maar komt halen kunnen we door een uitgebreide omschrijving van de vraag toch veel leren.

 

Het feit dat mensen korte lontjes hebben is al zo oud als de weg naar Rome. Niets nieuws onder de zon dus. Een belangrijke regel om te voorkomen dat deze lontjes snel opbranden zou moeten zijn: No Naming and Shaming.

 

Een forum als higherlevel kan veel betekenen voor ondernemers op allerlei vlakken en op allerlei niveaus. Teruggrijpen naar het gevoel van vroeger is begrijpelijk maar niet realistisch, dit forum groeit en er is geen ballotage commissie. Samen moeten we proberen om de sfeer hier goed te houden.

 

Het feit dat deze discussie er is betekent dat dit forum mensen aan het hart gaat, lets keep it that way.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

De wijsheid hoe het dan wel moet heb ik niet (helaas), maar uit de voortdurende discussies over kneuzen merk ik wel op dat meerderen mijn frustratie delen: een kneus is te anoniem en onttrekt zich te veel aan de rest van het forum. Een botte reactie op het forum zelf wordt gelezen en de reaguurder die te ver gaat wordt vaak snel gecorrigeerd door overigen. Bij een kneus kan dat niet: de kneuzer zelf blijft anoniem en wordt niet teruggekneusd. Integendeel: wie durft te klagen over kneuzen wordt zowel door Mods als leden afgestraft als kinderachtige zeur.

 

Wat mij betreft wordt het hele kneuzensysteem het laatste jaar misbruikt voor iets waar het m.i. nooit voor bedoeld is of mag zijn: namelijk om anoniem je gram te halen als je het inhoudelijk ergens niet mee eens bent. Of dat mede veroorzaakt is/wordt door nieuwe leden kan ik niet beoordelen: maar mods hebben ongetwijfeld inzage in die gegevens.

Het middel is IMHO erger dan de kwaal geworden en mag wat mij betreft liever vandaag dan morgen afgestraft worden.

 

@Norbert

Ik begrijp dat jij op het vlak van de reuzen en kneuzen grond hebt om er over te klagen. Het moge een publiek geheim zijn dat de mods natuurlijk wel wat extra mogelijkheden hebben om uit te zoeken wat er precies gebeurt met kneuzen en soms ook de reuzen. Over het algemeen proberen wij mods dit zo veel mogelijk met rust te laten omdat we ook het zogenaamde zelfreinigende (en hopenlijk balancerende) werking zijn werk willen laten doen. Te snel ingrijpen kan ook leiden tot ongewenste effecten doordat mensen zich bijvoorbeeld betutteld gaan voelen.

 

Met name jouw klachten zijn in het verleden een reden voor mij geweest om de reus kneus functie aan te kaarten op het algemene deel van het forum en het doel wat wij ermee voor ogen hadden. Dat doel is simpelgezegd, je geeft iemand een reus voor zijn bijdrage, een kneus alleen als je vind dat iemand zich misdraagt, en dus niet als je het niet eens bent met iemands mening.

 

Sindsdien struin ik zelf wat meer in de archieven rond en als in onwenselijke patronen aantref dan kun je er vrij zeker van zijn dat ik de veroorzaker hier een PM over stuur.

 

 

Ook al is het soms wat triviaal, ik ben wel te spreken over het functioneren van het systeem, de groene 'vlag' is voor mij vaak een goede indicator voor de (kwalitatieve) inhoud van een bericht. Ik denk ook dat mensen het juist erg leuk vinden om reuzen te ontvangen, bijna niemand op dit forum heeft een negatief saldo, dus er worden beduidend meer reuzen uitgedeeld dan er kneuzen gegeven worden.

Link naar reactie

Vergeet ook niet dat een heel groot deel van de discussies gewoon prima verloopt (ongelooflijk met zoveel eigenwijze ondernemers! ;D ) en dat de heel veel forumleden zich prima weten te gedragen hier en echt waarde toevoegen aan HL. Risico met dit soort topics is altijd dat dit onderbelicht blijft.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Normen en waarden, het is de laatste jaren een veel gebruikte uitdrukking voor terug naar vroeger te gaan met de normen en waarden.

Of vroeger alles beter was is natuurlijk de vraag ook zit je altijd met het feit dat iedereen er andere normen en waarden op na houdt.

 

Ik denk dat het gevalletje spam mede de aanleiding is tot dit draadje, mijn normen en waarden tegenover spam zijn anders dan sommige mede HLers die vinden dat spam wel door de beugel kan.

En zo blijf je aan de gang met wat wel en niet door de beugel kan.

 

Zolang de mods goed en adequaat reageren, zoals ze nu doen, op schelden en laster vind ik alles nog wel mee vallen met het verval van de normen ne waarden.

Wel lees ik dat men zich gaat irriteren aan het kneuzen en reuzen systeem en aan de bezoekers die zich aanmelden en meteen nadat hun vraag beantwoord is weer vertrekken.

Die laatste categorie mensen die verdwijnen toch weer dus hebben geen invloed op de normen en waarden op HL.

 

Overal is wel eens een meningsverschil en laten we daar blij om zijn anders was iedereen gelijk en als je elkaar alleen maar samen op een forum ziet en spreekt is het logisch dat op dat forum de meningsverschillen worden uitgevochten of dat het merkbaar is nadat men elkaar via PM te lijf is gegaan.

 

Wat ik hier mee zeggen wil is dat de regelgeving voor deelname aan het forum misschien wat aangescherpt moet worden omdat er nu meer irritaties zijn over de éénmalige bezoekers dan dat men echt problemen heeft met de sfeer op het forum.

 

 

Link naar reactie

Ook al is het soms wat triviaal, ik ben wel te spreken over het functioneren van het systeem, de groene 'vlag' is voor mij vaak een goede indicator voor de (kwalitatieve) inhoud van een bericht. Ik denk ook dat mensen het juist erg leuk vinden om reuzen te ontvangen, bijna niemand op dit forum heeft een negatief saldo, dus er worden beduidend meer reuzen uitgedeeld dan er kneuzen gegeven worden.

 

Ik ben het wel hiermee gedeeltelijk eens maar de laatste tijd begint mij het volgende gevoel steeds meer te bekruipen.

Ik voel namelijk dat een heel aantal reuzen niet zozeer complimenteus worden uitgedeeld maar demonstratief..... Dus de anonieme kneuzenuitdeler wordt nu een anonieme reuzendeler. Een rake kneus, gecompenseerd met een anonieme reus... De discussie ontlopen maar we wel een waardeoordeel aangeven. maar goed, misschien alleen een gevoel... Afgezien daarvan een prima systeem, maar mijn advies, zowel kneus als reus laten onderbouwen met een naam

 

ronny

 

sorry van de mislukte quote..FIXED

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Wat ik hier mee zeggen wil is dat de regelgeving voor deelname aan het forum misschien wat aangescherpt moet worden omdat er nu meer irritaties zijn over de éénmalige bezoekers dan dat men echt problemen heeft met de sfeer op het forum.

 

Zie het gewoon zo, als je een antwoord geeft die je dat voor meer mensen dan alleen de topic starter, dit forum heeft een veelvoud aan alleen lezers.

Als je het moeilijk vind om te blijven geven zonder het gevoel te hebben iets ervoor terug te krijgen, wat een hele normale en gezonde menselijke reactie is, stel jezelf dan eens de vraag of het voor jou wel zinvol is hier aanwezig te blijven. Als het meer energie kost dan hyet oplevert. misschien is het tijd voor jou om weer wat anders te gaan doen. :)

Link naar reactie

Wat ik hier mee zeggen wil is dat de regelgeving voor deelname aan het forum misschien wat aangescherpt moet worden omdat er nu meer irritaties zijn over de éénmalige bezoekers dan dat men echt problemen heeft met de sfeer op het forum.

 

Zie het gewoon zo, als je een antwoord geeft die je dat voor meer mensen dan alleen de topic starter, dit forum heeft een veelvoud aan alleen lezers.

Als je het moeilijk vind om te blijven geven zonder het gevoel te hebben iets ervoor terug te krijgen, wat een hele normale en gezonde menselijke reactie is, stel jezelf dan eens de vraag of het voor jou wel zinvol is hier aanwezig te blijven. Als het meer energie kost dan hyet oplevert. misschien is het tijd voor jou om weer wat anders te gaan doen. :)

 

Ik voel me nu persoonlijk aangevallen, wil je me weg hebben ;D

 

Kan jij mij de waarde vertellen van onze mening op een site voor andere lezers?

 

En ja Romano je heb gelijk maar het is al veel besproken en je kan lezen dat deze discussie ook weer over het reuzen en kneuzen punt gaat.

Link naar reactie

Ik voel me nu persoonlijk aangevallen, wil je me weg hebben ;D

 

Nee ik wil je niet weg hebben. :)

 

Kan jij mij de waarde vertellen van onze mening op een site voor andere lezers?

 

Ik denk dat een duidelijk voorbeeld de diverse FAQ's op deze site zijn. Als ik kijk naar mijn eigen FAQ over intellectueel eigendom dan is deze al meer dan 20.000 keer 'geraadpleegd'. Veel meer dus dan het aantal reacties in die FAQ's kan verklaren. Die FAQ heeft dus voor meer mensen waarde dan alleen die enkeling die in die FAQ een vraag, opmerking of link plaatste.

 

En zo zijn er nog veel meer topics die worden bezocht door (ongeregistreerde) lezers. Mensen lezen op zoek naar info en zullen daar ongetwijfeld iets mee doen. De reacties die jij hier plaatst dragen voor meer mensen bij dan jij je blijkbaar van bewust bent. :)

 

En ja Romano je heb gelijk maar het is al veel besproken en je kan lezen dat deze discussie ook weer over het reuzen en kneuzen punt gaat.

 

Ewout slingert een discussie aan over de omgangsvormen hier op het forum. Het reus/kneus systeem heeft een bepaalde rol die mede bepaalt hoe we op dit forum met elkaar omgaan. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer zaken die daar invloed op hebben, dus het gaat over veel meer dan het reus kneus systeem. Het reus kneus systeem wordt nu (weer) aangehaald door mensen die zich in hun eer aangetatst voelen doordat 'het systeem' hun één of meerdere keren behoorlijk heeft afgestraft. In geval van duidelijk misbruik is dat natuurlijk onterecht. In die ander gevallen is het aan de persoon zelf om zich eens af te vragen of er misschien een boodschap voor hem in zit.

 

Dat het systeem anoniem is, tenzijn de persoon zijn naam in het bericht zet, is om te voorkomen dat in het geval van een kneus er een flamewar op het forum ontstaat. Dat is mede ingegeven door onze ervaringen met de Bezemploeg.

Hoewel nu niet meer actief hebben we een aparte account Bezemploeg die soms werd ingezet om forumbranden te blussen zonder dat de brandweerman een lading shit over zich heen kon krijgen van mensen die het niet eens waren met het feit dat het vuurtje geblust werd.

 

Maar goed, laten we hier nu niet weer de reus kneus discussie gaan herhalen, daar hebben we een ander topic over waar dit al vele malen tot in den treure is behandeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.