Normen en Waarden van Higherlevel

Aanbevolen berichten

Hier is het inmiddels goeie zaterdag en dan denk ik ook wel eens wat verder.

 

@ Ewout: Kun je het draadje geen andere naam geven. Nu moet ik zelfs tijdens mijn vakantie aan JP en Rouvoet denken.

@ Sancho: Als ik Luxuria voor mijn rekening neem, doe jij dan die andere zes?

 

Nu even serieus:

@ Peter: Een tijdje geleden (maanden/jaren?) toen jij nog vaak aanwezig was alhier en ook moderator was, heb ik me heel vaak geërgerd aan wat ik grof en onbeschoft gedrag op HL vond. Mijns inziens deelde jij vaak onterecht enorme sneren uit aan nieuwkomers en anderen, bracht je zelden tot nooit enige nuance aan in je berichten en wilde je altijd het laatste woord hebben. In mijn beleving ben jij het botste en grofste lid dat HL ooit heeft gehad.

Hoewel mijns inziens Renep in zijn eerste HL-leven als Arrowman terecht de absolute kneuzenkoning was. Hij kreeg echter na zijn eerste afslachting door dat bot communiceren en discussiëren op dit forum niet werkt. Hij begon een nieuw HL-leven onder een andere naam, ging zijn kennis over zzp-schap delen en werd een waardevol en gewaardeerd lid.

 

Ik kan me daardoor niet helemaal vinden in je opmerking in deze draad dat jij denkt dat de meeste mensen alhier wel op een normale manier kunnen discussiëren. Blijkbaar verstaat niet iedereen hetzelfde onder normaal discussiëren. En hoewel ik niet twijfel aan jouw goede bedoelingen, vind ik jou nog steeds regelmatig vrij bot en kortaf communiceren, maar het is lang geleden dat Renep bij mij enig haartje heeft doen rijzen. Hoewel ik veel ervaring heb met techneuten en ik de meesten daarvan inderdaad belabberd vind communiceren. ;)

 

Wat volgens mij het rare is in deze beschouwing, is dat ik jou nog nooit heb gezien of gesproken in het echte leven (tenminste, voor zover ik me kan herinneren). Het zou dus best kunnen zijn dat als wij elkaar ooit echt ontmoeten we elkaar aardig blijken te vinden (niet geheel ondenkbaar gezien onze gezamenlijke passie om ondernemers te helpen) en dat ik jouw toon van webschrijven daarna veel minder onprettig ervaar dan ik nu doe. Omdat ik dan snap dat jij het allemaal niet zo zwaar bedoelt als het tot op heden bij mij is overgekomen.

 

De moraal van mijn verhaal: Communiceren is en blijft een moeilijk ding en zeker op internet als je de personen met wie je communiceert niet kent. Daarnaast wordt er door allerlei groepen heel verschillend gecommuniceerd op internet. En in al die groepen zitten mensen die ondernemer willen worden en die dankzij Google vrij snel bij HL terecht komen. Qua communicatie is het hier dus een gezellig allegaartje.

 

@ Ewout: Om de communicatie op HL wat te stroomlijnen vraag ik me daarom hetvolgende af:

Volgens mij leest bijna niemand de forumregels voordat hij post, zou het daarom geen aardig experiment zijn om een tijdje bij elk nieuw bericht dat wordt gepost als eerste reactie een standaardreactie namens HL te posten? Een berichtje richting Topicstarter en richting potentiële reageerders, dat er altijd blijft staan.

 

Hieronder een voorzetje voor zo'n berichtje.

 

Beste ... (Jeroen kan vast een leuk scriptje laten schrijven dat daar de naam van de topicstarter kan komen),

 

Bedankt voor het openen van een nieuw draadje op Higherlevel. We hopen dat de leden van HL je kunnen helpen. Omdat onze deskundigen ook gewoon ondernemer zijn en dus niet de hele dag op Higherlevel zitten én er de afgelopen jaren hier al duizenden vragen voorbij zijn gekomen, heb je meer dan 50% kans dat je sneller antwoord hebt op je vraag als je de zoekfunctie in de bovenbalk gebruikt om de antwoorden op eerder gestelde vragen te lezen. Als je het antwoord daar hebt gevonden stellen we het op prijs als je dat hier even laat weten.

Heb je een vraag gesteld voor een studie, dan zal dit draadje binnenkort door een van onze moderatoren worden gesloten en verwijderd omdat Higherlevel een ondernemersforum is en we hier geen studievragen beantwoorden.

 

Beste lezer,

Beschik jij over kennis of ervaring die ... (scriptje van Jeroen) en andere hier meelezende startende ondernemers kan helpen, dan stellen we het uiteraard op prijs als je die kennis hier wilt delen. Bedenk bij het schrijven van je bijdrage wel dat dit forum een aantal regels heeft. De belangrijksten daarvan zijn dat we het niet op prijs stellen als je je eigen producten/diensten/bedrijf in je berichtje promoot (mag wel in je handtekening, zie profiel) en dat we verwachten dat je andere mensen ook hier met respect behandelt (dus aub geen sneren, grof taalgebruik of onnodig botte opmerkingen).

 

Alvast bedankt voor jullie bijdrage(n) en wij hopen dat ook deze discussie ondernemers in Nederland naar een hoger niveau kan tillen.

 

Ik kan mij indenken dat in ieder draadje een tweede berichtje met iets van deze strekking (ik kan me niet herinneren de forumregels ooit te hebben gelezen en heb dus geen idee wat die precies zijn, ben inderdaad ook lui) juist nieuwe mensen op de juiste plek regelmatig herinnert aan de belangrijkste forumregels en dat zoiets de inhoud van de draadjes ten goede kan komen. Mocht je mij tekstje acceptabel vinden, dan draag ik bij deze het auteursrecht aan HL over. ;)

 

Tot zover mijn twee tropische centen.

 

Karen (die jullie fijne paasdagen wenst en nu weer lekker verder gaat schrijven aan haar nieuwe boek)

 

PS: Nee Ewout, dit was geen sollicitatie voor moderatorschap!

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Ik denk dat HigherLevel zichzelf op een hellend vlak begeeft.

 

Zelf heb ik ook enkele draadjes voorbij zien komen, waarvan ik denk dat het niet nodig is om mensen ongehoord af te branden. Maar, daar zit ook een groot stuk eigen verantwoordelijkheid van HL bij.

 

HL is in mijn idee een forum om ondernemers (leden/mensen) te helpen, maar dat helpen valt uiteen in twee vormen, met daartussen een groot grijs gebied. Er bestaat enerzijds "helpen om te helpen" en anderzijds "helpen om jezelf te helpen". Met die laatste vorm bedoel ik jezelf profileren als de kenner/weter/intelligente/verstandige/grote/edelmoedige/slimme/gewiekste/succesvolle/en dies wat meer zij persoon. Het verschil is lastig te onderscheiden en laat zich ook gemakkelijk camoufleren, waardoor het bijna onmogelijk is om hier op te modereren.

Het is ook aantrekkelijk om het forum hiervoor te gebruiken, want her reuzen/kneuzen systeem werkt het in de hand en bovendien maakt een populaire bijdrage je al snel populair. Want het is voor mensen namelijk erg lastig om niet populair te doen bij een populair voorstel.

 

Tot zover niets wat HL onderscheidt van het normale maatschappelijke verkeer.. Het grote verschil zit in het feit dat het een internet toepassing blijft, met alle eigenschappen van dien. Internet geeft de mogelijkheid om vanuit de veiligheid van anoniemiteit, dingen te doen, die mensen zonder dit scherm niet zouden doen. Mensen waanen zich beschermd en dat geeft de mogelijkheid om jezelf minder geremd te gedragen dan daarbuiten. Dit is een factor, die het "helpen om jezelf te helpen" sterk in de hand werkt. Je bent namelijk in de gelegenheid om jezelf, je bedrijf en persoon, net iets mooier voor te stellen dan het is en bovendien gebruik te maken van mensen waarvan je denkt dat ze het net even minder goed weten dan jij.

 

Zoals ik het nu bekijk, valt het allemaal nog wel mee. Het zelfreinigend vermogen doet haar werk en mensen die echt te ver gaan, krijgen vanzelf de goegemeenschap over zich heen. Uitzonderingen zullen er altijd zijn, met name door de bovengenoemde mogelijkheden die het forum biedt. Toch zijn deze een kort leven beschoren, want zolang er een harde kern is, die vorm geeft aan wat HL zou willen zijn, redden de uitzonderingen het niet om de boel te veranderen.

 

Wat je echter niet moet doen is de discussie over dit onderwerp aanzwengelen. Dat stelt mensen in de gelegenheid om "de norm", die in de regel door de vaste bezoekers wordt gemaakt, op te rekken. Het wordt een gesprek over vrijheid van meningsuiting en nog meer vrijheden, die we allemaal koesteren. Drie keer raden, wie dat gesprek erg prettig vinden.

 

Henk de Greef

 

 

 

 

Link naar reactie

Is het niet zo dat de mensen die hier langer rondhangen een niveau-verlaging denken te constateren, terwijl ze feitelijk zelf steeds meer een niveau-verhoging persoonlijk hebben meegemaakt?

 

Oftewel de rest wordt niet dommer, de zittende personen worden steeds ervarener en hebben steeds meer kennis.

 

Gr.

 

Johan

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Ik denk dat niet alleen, maar je ziet ook dat er over de totale linie meer webwinkels geopend worden de laatste maanden. Deze mensen doen het over het algemeen erbij en zijn niet fulltime ondernemer. De oudere garde hier zijn over het algemeen meer vakmensen en willen mensen wel helpen, maar die zien het liefst ook dat er wat gebeurd met hen mening. Hetgeen wat het type ondernemer die het er even bij wil doen, niet altijd doet wat mogelijk tot enige frustratie leidt.

Link naar reactie

Een tijdje geleden (maanden/jaren?) toen jij nog vaak aanwezig was alhier en ook moderator was, heb ik me heel vaak geërgerd aan wat ik grof en onbeschoft gedrag op HL vond. Mijns inziens deelde jij vaak onterecht enorme sneren uit aan nieuwkomers en anderen, bracht je zelden tot nooit enige nuance aan in je berichten en wilde je altijd het laatste woord hebben. In mijn beleving ben jij het botste en grofste lid dat HL ooit heeft gehad.

 

Wel grappig, ik vind de manier van communiceren van Peter juist erg prettig. Natuurlijk ben ik het ook wel eens met hem oneens, maar zijn berichten laten aan duidelijkheid niets te wensen over, hij zegt gewoon waar het op staat. Je hoeft niets tussen de regels door te lezen, en ik vind dat altijd erg prettig. Nuance leidt alleen maar af. Ik denk dat iemand als Peter heel waardevol is voor een forum, en ik heb hem gemist in de tijd dat hij minder aanwezig was. Ik ben wel techneut, misschien dat het daar door komt :).

Link naar reactie

Normen en waarden.....:

 

Voor de rest interesseert HL me helemaal geen fluit.

Ik neem het hier niet zo serieus ;D

 

@Up: ja het is inderdaad een typisch voorbeeld van verruwing. 1 zo'n malloot is af en toe nog leuk maar de laatste tijd lijkt het schering en inslag. Misschien moeten die types die menen al hun postings te moeten legen, zeggen dat ze oprotten en dan toch weer terugkomen om de boel een beetje op te stoken gewoon een permaban krijgen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

Hoewel ik Karen's opmerkingen over Peter wel begrijp (mijn naam staat waarschijnlijk no 2 op haar bot-ranking) wil ik toch even een nuance aanbrengen. Zoals je in de titel kan lezen is HL een forum over Innovatie & Ondernemerschap. Doel was (en is officieel nog steeds) innovatie te stimuleren. Dat was mijn motivatie om mee te doen en een actieve rol te accepteren, en waarschijnlijk ook die van anderen. In enkele jaren is dit forum echter enorm gegroeid, en de aanwas heeft het innovatieve karakter behoorlijk verdund.

 

Tegen die stroom proberen we enigszins in te roeien door bv studentenvragen af te houden (ik heb gepleit voor een aparte afdeling), door terugkerende onderwerpen te bundelen (vergt een behoorlijk geheugen van het modatorcollectief), door zelfwerkzaamheid te bevorderen (use the fucking search-engine) en door de doorstroming van vraag en antwoord te bevorderen (dmv redactie van titels bv). Wat je echter kan constateren is dat een aantal mods aan de voordeur te maken heeft met een enorme stroom bezoekers die in 'goede banen' geleid moet worden. En zoals elke portier van een populaire club weet: dat doe je door duidelijk en snel te reageren.

 

Dat kan als kortaf ervaren worden, en is dat waarschijnlijk soms ook. Me dunkt dat je dat kan zien in reacties van Peter, Nico en mijn alter ego TwaLevel. Dat mag ter discussie staan, maar dat betekent niet dat mods zich voortdurend tov iedereen moeten verantwoorden. Achter de schermen wordt soms ook kritisch naar elkaars gedrag gekeken, maar wel in het bewustzijn dat we mekaar nodig hebben. En dat eindeloos gejeremeer voorkomen moet worden.

 

Nou kan je het idee hebben dat dit forum open moet staan voor alle ondernemers/starters en dat iedereen welkom is. Dat is ook het beleid in praktijk. Maar ondertussen vaart HL nog steeds onder de vlag Innovatie en Ondernemerschap, dus is het begrijpelijk dat er deelnemers zijn die dat doel willen bevorderen en dus kritischer zijn op onnovatieve ontwikkelingen. Wat mij betreft een verklaring waarom ervaren leden afhaken, deskundigen niet meer reageren en mods met pensioen gaan. Het forum (en zijn experts + mods) zijn er voor de bezoekers, en niet andersom. Maar welk bezoek willen we in het kader van de doelstelling stimuleren, en welk bezoek dus niet?

 

Als je dat niet zuiver houdt, zwabber je alle kanten op. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Naar aanleiding van mijn opmerkingen over Fortuynisten en TON - dat bleek door sommigen als een persoonlijke aanval op Kees gezien te worden, wat absoluut niet de bedoeling was.

 

Ik probeerde meer een speels bedoelde verwijzing te maken naar de eeuwig miskende wannabe-politici die in het geval van TON en PVV opeens onder allerlei stenen vandaan kruipen en het geheel met hun krankzinnige bijdragen tot een farce reduceren waardoor een potentieel interessante en levensvatbare stroming tot mislukken gedoemd wordt.

 

In mijn beleving ben jij het botste en grofste lid dat HL ooit heeft gehad.

 

Dat is ergens jammer om te horen, maar als jij dat zo ervaart - so be it.

 

Eindeloos geduld is niet iets waar ik bekend om sta, en ik ben zo'n klootzak die vind dat als iemand anders zich als een boer gedraagt, ikzelf geen enkele reden heb om wel hoffelijk te zijn. Daar kun je van denken wat je wilt, en sommige mensen waarderen me daarvoor, en sommige mensen kunnen mijn bloed wel drinken, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar - ik zou het niet anders willen en kunnen doen.

 

Ik ben nog lang niet aan pensioen toe, maar ben inmiddels wel op een leeftijd dat ik een aardig beeld heb van wat mij drijft. Een van de belangrijkste dingen daarbij is dat ik voor mezelf op een rijtje heb gekregen welke verwachtingen die ik van anderen heb - de basis waarop je iemands akties beoordeelt - redelijk waren, en welke niet, met als gevolg dat er in dat lijstje flink geschrapt is waardoor alleen een paar elementaire dingen overblijven. Op die dingen reageer ik dan weer een stuk feller dan de meeste andere mensen.

 

Daarnaast blijven natuurlijk vooral de dingen die niet aan je verwachtingen voldoen hangen, en de keren dat ik mensen vriendelijk en behulpzaam te woord heb gestaan niet. Da's volkomen logisch, en neem ik je ook absoluut niet kwalijk! ;)

 

Trouwens - een van de redenen dat ik moderator af ben was omdat het niet echt mogelijk was om zowel als mod als als mezelf hier berichten te plaatsen. Alles wat ik op persoonlijke titel zei werd toch deels gezien alsof het een afspiegeling was van de mening van het mod-team van HL.

 

Ik kan me daardoor niet helemaal vinden in je opmerking in deze draad dat jij denkt dat de meeste mensen alhier wel op een normale manier kunnen discussiëren.

 

Okay, maar wel vreemd. Ik vind wel degelijk dat de meeste mensen hier zich prima gedragen, en dat er maar een paar zijn die zich (enigzins consequent) als een luis in de pels gedragen.

 

Het zou dus best kunnen zijn dat als wij elkaar ooit echt ontmoeten we elkaar aardig blijken te vinden...

 

We hebben elkaar inderdaad nog nooit IRL ontmoet, maar in het echt ben ik eigenlijk best een aardige vent, hoor! Er is alleen een relatief klein aantal dingen die ik absoluut niet pik, van wie dan ook, en dat geef ik dan ook nog keurig aan als iemand die richting opgaat. Gebruiksaanwijzing? Een beetje. Sociaal? Zeker.

 

Qua communicatie is het hier dus een gezellig allegaartje.

 

Klopt, en daarom leek het mij beter om degenen die daar het slechtst in scoren, zeker als nieuwkomer, zo snel mogelijk te proberen 'in het gareel' te krijgen.

 

Misschien moeten die types die menen al hun postings te moeten legen, zeggen dat ze oprotten en dan toch weer terugkomen om de boel een beetje op te stoken gewoon een permaban krijgen.

 

Kijk, da's nou precies wat ik bedoel! ;D

 

**PLOINK!** (dat is het geluid van een permaban, met dank aan de bezemploeg)

 

Nu opeens wel? ???

Link naar reactie
Ga nou niet zeggen dat je het er niet mee eens bent ;D.

 

Geen idee - die ene opmerking is het enige dat ik van die persoon gezien heb. Die andere die dat onlangs als serieverwijderaar heeft gedaan waart inmiddels als 'The Joker" (haha) nog steeds vrolijk rond.

 

Volgens mij noemde ik het beleid hier een tijdje geleden willekeurig, en ik heb geen reden dat terug te nemen...

 

Ik kijk steeds meer uit naar de BBQ :-K

 

Ik ook, Ik heb net nog even gekeken, en de Weber is er helemaal klaar voor! :)

Link naar reactie

Die andere die dat onlangs als serieverwijderaar heeft gedaan waart inmiddels als 'The Joker" (haha) nog steeds vrolijk rond.

 

Okay, "The Joker" bleek dus ook Innovateur, "Not too (sic) be taken to (sic) seriously" en "Profiel is opgeheven" te zijn - met al die naamswisselingen had ik dat even gemist. Jammer dat hij nooit de ballen heeft gehad onder zijn eigen naam te reageren, maar da's misschien ook wel logisch. Good riddance.

 

Ik ben nog steeds benieuwd wat er gebeurt bij de volgende Innovateur...

Link naar reactie

Die andere die dat onlangs als serieverwijderaar heeft gedaan waart inmiddels als 'The Joker" (haha) nog steeds vrolijk rond.

 

Okay, "The Joker" bleek dus ook Innovateur, "Not too (sic) be taken to (sic) seriously" en "Profiel is opgeheven" te zijn - met al die naamswisselingen had ik dat even gemist. Jammer dat hij nooit de ballen heeft gehad onder zijn eigen naam te reageren, maar da's misschien ook wel logisch. Good riddance.

 

Ik ben nog steeds benieuwd wat er gebeurt bij de volgende Innovateur...

Mijn firma wandelde hier ook rond, toen we begonnen. Ooit. Ik ben dan nu wel 'undercover' als tekstschrijver, wat ik zelf ook wel ben, maar onder mijn 'techno-firmanaam' kon ik nooit meer inloggen. Ik weet niet of ik geband was. Wel een aantal keren gemaild.

Maar goed, ik ben hier niet zo op zijn plaats. Ik houd persoonlijk niet van opgeblazen ondernemers, alhoewel ik niet weet of die hier nog zitten. Destijds wel in ieder geval. Ik loop graag met twee benen op de grond, zeg maar.

Vroeger werd je ook nog wel eens afgezeken als je het niet eens was met bepaalde types. Dat zal hopelijk nu wel meevallen?

Link naar reactie

Ik verbaas mij zo'n beetje bij ieder bericht hier over hoe slecht het gaat met HL.

Ok, ik lees wel eens een verhitte discussie en zie wel eens dingen gebeuren, maar over het algemeen...?

 

Wellicht leef ik in een andere wereld en zie het allemaal niet zo somber in.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Tijd om weer eens te reageren, na een heerlijk zonnige April-dag.

 

Voor alle mensen die denken dat HL nu naar de verdoemenis gaat : nee, dat gebeurt niet. Als je constateert dat ineens 5% van de bevolking de voorkeur geeft aan biologisch eten, kan je ook niet zeggen dat normaal voer niet meer gegeten wordt.

 

Op dezelfde manier: daarvoor was de discussie bedoeld. Zie het als een termometer in de community. En ik moet zeggen (voorzichtig) dat ik enorm blij ben met de reacties. Erg genuanceerd en vooral : goed verwoord en onderbouwd. Door ouden en nieuwen.

 

Om mr Bitakus (leuke naam, trouwens) te quoten : "wat zijn de oplossingen?" Die gaan er komen, geloof mij. Het lukt ons steeds beter om helder te maken welke lijn we voor ogen hebben : jawel : "Innovatie en Ondernemerschap" en daarin zullen we de komende tijd alleen maar duidelijker in worden. Toegegeven, dat is in het recente verleden wel heul erg breed geworden en daar hebben we niet altijd goede gevolgen van gezien. Innovatie, daar moet onze focus op zijn en blijven.

 

Zoals ik al aangaf : we komen binnenkort met een blog vanuit (de organisatie van) HL, waardoor hopelijk de conversatie tussen leden, experts en mods wat directer en duidelijker wordt.

 

Voor jullie informatie : ieder nieuw lid krijgt bij de registratie een gebruikersovereenkomst voorgeschoteld, waarin de belangrijkste regels van HL staan. Misschien moeten we die nog een keer in detail uitbreiden, maar ze waren er. Verder is het zo dat in ieder subforum de regels van HL staan en ze staan onder "gebruikersvoorwaarden" onder het kopje "Over Higherlevel". Misschien moeten we mensen er veel actiever en concreter op gaan wijzen, misschien lezen ze ze dan wel.

 

Ja, we denken serieus om een Higherlevel Wiki te beginnen. Al een oud idee, maar het lijkt er nu echt te gaan komen. Het is weliswaar in de planfase, maar als een van jullie ervaring heeft met het opzetten/invullen/structureren/modereren van een Wiki : meld dit, we kunnen je hulp goed gebruiken. Het zou inderdaad een prachtige manier zijn om de basis kennis van HL voor eens & altijd klaar te zetten, zodat we bij simpele vragen daarheen kunnen verwijzen.

 

Voor jullie andere suggesties, ideeen, kritiek en aanmerkingen: zowiezo zeer hartelijk dank. Het is goed om te horen hoe jullie tegen de zaken aankijken. Het helpt ons weer om te kijken of en waar de koers veranderd moet worden. Daarbij hoort ook onderlinge discussie over jullie feedback. Daar komen we dus op terug.

 

Voor de rest van Pasen : blijf reageren. Maar ik vond dat een reactie van mij nu even nodig was.

HL_registratie_2klein.thumb.jpg.30744116d48391e93d5ae8920a97bfda.jpg

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb deze discussie in zijn geheel met rust gelaten. Niet bewust... Ik zat (enorm frusterend) zonder werkende PC.

En ja... ik was ook 1 van de eerste die zich enorm zorgen maakt om de teneur hier.

Dank aan Ewout om hem te starten.

 

We hebben deze discussie inderdaad vaker gehad. Logisch toch? Natuurlijk zullen de diehards melden "daar hebben we zo'n discussie weer". Maar het is en blijft goed om terugkerend om ieders mening te vragen. En alhoewel ik al jaren hier grijze hersencellen opbouw, kan ik mij niet heugen dat er nooit iets mee gebeurd is. Er is altijd geluisterd, feed back gegeven en daar waar mogelijk iets mee gedaan. Niet alles. Nee... Niet iedereen heeft zijn zin kunnen krijgen met de wensen en de wending van HL.nl die trouwens nooit heeft stilgestaan.

En ja... er vertrekken mensen. Om diversen redenen. De 1 gaat zich vervelen "did it done it-modus" en de ander omdat hij het niet meer eens is met HL.nl Dat ze ons verlaten is ook niet erg... Maar daar moet ik persoonlijk altijd wel een traan om laten. Ben ik blij met nieuwe aanwas en mensen die kritisch enthousiast bezig zijn met HL.nl. En ben ik super blij als de personen die afscheid namen weer terug zijn. Een mooi gegeven !

 

Maar wat er wel mis is, is als mennsen wegblijven omdat de teneur naar onvriendelijk gedrag is gedaald !

 

Ik ben dat eigenwijze meisje geweest dat ooit HL begonnen is. Die nog steeds probeert een volwassen vrouw te zijn. Maar er ook voor moet waken dat ze niet dement wordt.

En die vrouw heeft last van waar HL ook last van heeft. Groeistuipen. En zo hier en daar zijn we aan het puberen en enorm eigenwijs ;-)

Daar is niets mis mee.

 

Het enige waar ik mij enorm druk om maakt is de teneur hier. Ook dat hebben we wel vaker meegemaakt. Hebben we bijgestuurd en overleefd, maar op de 1 of andere manier raakt het mij op dit moment wéér.

Ik ben zeer gevoelig voor een goede sfeer. Maar kan daarnaast enorm goed tegen kritiek. Echter, dan wel één die onderbouwd is, één die in eerste instantie wel gebaseerd is op je eigen perceptie maar met een bredere focus. Het liefst één die een ingang biedt naar een oplossing.

En tsja... die zijn er nu eenmaal niet altijd. Sterker nog... Zeker op het gebied van waarden en normen blijft het toch dat wat in ons eigen bloed zit en kruipt. Waarden en normen zijn geen standaard gegeven. Die zijn voor iedereen anders en die worden ook constant door de persoon bijgestuurd door leer- en ervaringsprocessen.

 

Wat wel een standaard gegeven is, en wat we allemaal meegekregen hebben = sociaal gedrag !

 

Regels... ? Er zijn sinds HL zijn geboorte steeds meer regels omschreven en uitgebreid over hoe men zich dient te gedragen of iets uitprobeert. En dan toch heel logisch dat niemand meer die bijbel aan regels leest ! En hoe meer regels je maakt, hoe verwarrender het wordt en hoe meer mazen er gezocht worden om onder de geschreven regel uit te ontkomen. En welles/nietes brieven gaan schirjven. We lijken de overheid wel !

 

 

Wie maakt er een mooi strijdplan?

 

Die heb jij zojuist zelf gemaakt ! Ik neem het strijdplan op !

 

Ik denk zelf aan de zeven doodzonden van Dante:

 

Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid - trots)

Avaritia (hebzucht - gierigheid)

Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)

Invidia (nijd - gramschap - jaloezie - afgunst)

Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)

Ira (woede - toorn - wraak)

Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid)

 

Deze regels zijn kort, duidelijk en makkelijk leesbaar. Iedereen die zich misdraagt,, krijgt een vriendelijke PM of email van 1 van ons moderatoren met uitleg waarom deze regel bij hem van toepassing is. Hiermee voorkom je ook grijze gebieden en behouden wij mods ons het recht voor om hierin gelijk te hebben! Openstaan voor wederhoor. Maar dat niet iedereen in zijn gelijk gesteld kan worden. Streng doch vriendelijk maar wel zo duidelijk !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ja... deze regels zijn kort maar ontberen elke duidelijkheid. Het hangt van de Interump-tatie

af hoe er mee omgaat. En die bal wordt dan bij de Mods gelegd ? Is erg moeilijk... zeg maar

bijna ondoenbaar om daar de gulden middenweg, vrijheid blijheid of conservatieve keuze in te vinden.

 

Door het grote aantal leden met de niet of onduidelijke profielen is het niet altijd even duidelijk

hoe en wat ze eigenlijk van HL verwachten.. of wat ze verder kan helpen.

 

Het is al duidelijk in dit draadje dat er erg veel verschil bestaat tussen helpen en helpen.

De vaktechnische hulp laat ik nu even buiten beschouwing , onverstoord blijven die leden antwoorden posten.

Het kan niet anders of iedereen van HL neemt daar zijn petje voor af.

 

Het grote verschil in helpen lees ik meer in de post van Karen en Peter.

 

Karen zou elk persoon die maar aan ondernemen denkt aan het handje willen nemen en zo het donkere

onbekende ondernemerland door willen helpen.. hand in hand..

 

Peter hoor ik in gedachten hardop zeggen.." ondernemen nu !! " van het begin tot het eind JIJ onderneemt !!

Maar loop je even vast dan trekt Peter even..heel even mee aan de kar en roept dan weer " Ondernemen JIJ...

doorgaan !!! " .....

 

Als mod is het dan niet makkelijk.. niets menselijks is ze vreemd.. vrienden, relaties , personen die veel

en goed posten denk je wel tweemaal bij na hoe je moet reageren binnen de forumregels en "de zeven van Dante"

 

Als lid die zich in sept 2002 heeft ingeschreven (en als een wat ouder ondernemer die het niet meer van spam of

linkjes hoeft te hebben ) heb ik de groei en veranderingen meegemaakt en weet ook zeker dat deze hobbel

ook weer makkelijk genomen zal worden.. en zéker als HL de échte egotripper het bordje EXIT wijst.

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie

Volgens een zeer betrouwbare bron was het niet de innovateur zelf die de laatste aanpassing heeft verricht maar een admin die hem even voor joker heeft gezet. ;)

 

(in afwachting van verwijdering van het profiel of een andere vorm van buitengebruik stelling).

 

Over normen en waarden gesproken. Waarom veranderd een admin een gebruikersnaam? Alleen om iemand voor joker te zetten? Beetje flauw en kinderachtig. Even de acties van innovateur (en andere pseudo's) buiten beschouwing gelaten maar laat HL nu de wijste zijn.

 

Ik lees hier nu vanaf 2003 mee en ben HL dankbaar voor alle kennis die ik niet had. Ik heb dus ook de nodige ups and downs van HL mee mogen maken. De laatste jaren zie je duidelijk de verschuiving. In den beginne was er veel aandacht voor technostarters en innovaties. Nu meer gericht op algemeen ondernemen. Lijkt me een verandering die voort komt uit vraag en aanbod.

 

Sporadisch post ik. Dit alleen maar als iets in mijn straatje ligt en ik het antwoord 100% zeker weet. Vaak weet ik wel iets maar sommige details ontbreken. Daarom wacht ik tot 1 van de andere experts de vraag heeft beantwoord.

 

Zelf heb ik me nooit echt gestoord aan het gedrag van sommige leden. Ik ben wel van mening dat men eerst zelf eens op zoek gaat naar de juiste info en als blijkt dat het lid er niet uit komt kan de vraag gepost worden. Mocht nu toch het antwoord ergens al staan in de archieven dan lijkt het mij een kleine moeite om het lid daar even op normale wijze naar te verwijzen. Dit zonder korte opmerkingen als: gebruik de zoekfunctie....

Het enige wat ik minder vind zijn de check-my-site, wam bang thank you mam, hit and run lui. Ben dus ook blij met de voorwaarden die daar door HL aangehangen worden.

 

Ik kan wel een heel betoog gaan houden hier over wat ik nou goed of minder goed vind maar alles is al zo'n beetje gezegt.

Meerdere malen per dag kom ik hier langs (al dan niet ingelogd) en hoop me dan ook te verheugen op kwaliteitspostings en antwoorden. (ook die van innovateur heb ik met plezier gelezen).

 

Ik hoop nog lang op mijn eigen wijze van HL te mogen genieten.

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Lieve Mikky,

 

Sancho herinnert zich nog Machiavelli, die hem ooit zei dat u als heerser beter gevreesd dan gehaat kunt worden. Zachte meesters maken stinkende wonden. U heeft groot gelijk om te stellen dat de mods hun recht op gelijk hebben, zich mogen voorbehouden. Dat schept duidelijkheid. Echter, zullen de mods dan ieder voor zich moeten oppassen voor eventuele haat, die zij zich op de hals kunnen halen. Zoals Machiavelli het wist te verwoorden ontstaat bij haat het risico dat u als mod door het volk wordt afgezet en opgehangen. Gevreesde heersers, dwingen respect af van hun volgelingen.

 

Als aanvulling op het strijdplan heeft Sancho voor u ook de zeven deugden, die haat voorkomen.

 

Prudentia (Voorzichtigheid - verstandigheid - wijsheid)

Iustitia (Rechtvaardigheid - rechtschapenheid)

Temperantia (Gematigdheid - matigheid - zelfbeheersing)

Fortitudo (Moed - sterkte - vasthoudendheid - standvastigheid)

Fides (Geloof)

Spes (Hoop)

Caritas (Naastenliefde/Liefde)

 

Uw nederig dienende Schildknaap Sancho Panza

 

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.