Normen en Waarden van Higherlevel

Aanbevolen berichten

 

...

Ik ben niet geheel met je eens dat de kneuzen gebruikt moet worden als iemand je bot vind daar heb je de PM voor en kan alle irritaties buiten het forum blijven. We zijn ondernemers onder elkaar en hoffelijkheid is een onderdeel van onze dagelijkse zakelijke gang.

 

Je pikt geen onbeschoftheid van iemand anders dan vind ik dat je ook niet moet uitdelen.

 

Don’t do to others what you wouldn’t want to be done to yourself.

 

 

Het aardige van het via kneuzen geven van feedback is dat het zichtbaar is. Het is dus ook een voorbeeld voor anderen ('dit gedrag is niet acceptabel op dit forum'). Ik vind een kneus uitdelen geen onbeschoft gedrag. Dat is het voor mij pas als de kneus niet onderbouwd is, of niet meer dan gescheld.

 

Maar PM is ook een prima middel inderdaad.

 

En met je laatste zin ben ik het helemaal eens!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Het is een sneeuwbal effect. De 1 doet onaardig, de ander zit dan net tegen het randje aan. Weer een ander leest het en gaat vrolijk (of beter gezegd 'brommerig') meedoen. Degenen die het te bot vinden, zullen dat van de zijlijn bekijken en zich niet al te snel mengen in zo'n discussie en lopen weg, terwijl ze misschien qua topic start wel toegevoede waarden / kennis hebben.

 

Dat moeten we voorkomen !

 

Kijk, stukje bij beetje komen we er wel! ;)

 

Het voorkomen van van dat soort gedrag heet moderatie en wordt uitgevoerd door zogenaamde moderators, waarvan HL er ruim 20 (!) heeft.

 

Als die nu eens gaan modereren in plaats van achteraf de rommel op te schonen en die nare woorden weg te poetsen, dan zijn we er wel uit volgens mij! :)

Link naar reactie

 

Kijk, stukje bij beetje komen we er wel! ;)

 

Het voorkomen van van dat soort gedrag heet moderatie en wordt uitgevoerd door zogenaamde moderators, waarvan HL er ruim 20 (!) heeft.

 

Als die nu eens gaan modereren in plaats van achteraf de rommel op te schonen en die nare woorden weg te poetsen, dan zijn we er wel uit volgens mij! :)

 

Ben het grotendeels met je eens maar ga jij de moderators betalen?

Volgens mij is het altijd nog vrijwillegerswerk, wat jij voor ogen hebt zouden zij full-time aan HL moeten werken

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Het voorkomen van van dat soort gedrag heet moderatie en wordt uitgevoerd door zogenaamde moderators, waarvan HL er ruim 20 (!) heeft.

 

We kunnen niet alle schuld richting de moderators schuiven.

 

Het voorkomen van dit soort gedrag ligt bij elk lid dat meedoet aan HL zowel zij die aan de zijlijn staan alsook zij die actief deelnemen aan een discussie.

 

Of dit nu is door middel van een PM iemand op zijn gedrag te wijzen of iemand te kneuzen voor de manier waarop hij reageert.

 

Zo zie ik dat Popma's antwoord richting Ewout 3 reuzen heeft gekregen ter compensatie van de eerder ontvangen kneuzen, echter zie ik momenteel geen antwoord/reactie van zijn kant in de draad die hij zelf gestart is. Wellicht is hij nu tijdelijk pleite, kijkt van de zijlijn toe of is hij toch maar op zoek gegaan naar een airco.

 

Echter moet ik zeggen dat de ontvangen kneuzen mijns inziens niet volledig onterecht waren, de manier van antwoorden en vraagstelling zou door mensen die "net inschakelen" zeer zeker als "bot" ervaren kunnen worden. Hadden Ewouts vraag en Popma's antwoord via PM gegaan had niemand dit meegekregen. Is dit wat we willen?

 

Key is zoals Cruisebabe aangeeft: communicatie

 

Met de manier waarop deze communicatie plaatsvindt wordt HL gemaakt of gekraakt.

 

 

Link naar reactie

Dat begrijp ik, Maarten. Maar om verschillende redenen kunnen leden hier geen prijs op stellen. Daarom vragen we bij registratie altijd contact mogelijkheden van leden. Ik probeer dus de privacy van het voormalige lid te beschermen, maar als jullie zijn echte naam blijven gebruiken, vrees ik dat Google daar niet bij gaat helpen.

Link naar reactie

Bloemlezing van het ochtendjournaal:

 

Het wordt toch mooi weer (16-21 graden), Goldman Sachs kan al weer op eigen benen staan, de beurzen gaan weer omhoog, analysten zien de export vanuit China weer toenemen, Obama verlicht de sancties op Cuba, grote kans dat Sesamstraat weer om 18:30 wordt uitgezonden, het ontvoerde Nederlandse echtpaar in Jemen is weer vrij...

 

Zullen we deze positieve ontwikkelingen nu eens aangrijpen om:

a) Nieuwe posters, ongeacht de inhoud van hun post, éérst van harte welkom te heten op het forum voordat we kritiek op de inhoud leveren?

 

b) Als deze kritiek toch geuit moet worden, we dat zo beschaafd mogelijk doen (ja... ja... ik ook... mea culpa)

 

c) We collectief stoppen met zeuren over een waarderingsysteem wat er nu eenmaal is, en dat gewoon zo goed mogelijk gebruiken?

 

d) Overeenkomen dat we het nu eenmaal niet altijd met elkaar eens zullen zijn / worden?

 

e) Nu eindelijk beseffen dat ondernemers maatschappelijk aanvaarde anarchisten zijn die individueel een afwijkend wereldbeeld hebben en dat binnen het virtuele Ruigoord - wat HL eigenlijk is voor deze club outlaws - een toename van regels alleen maar averechts werkt?

 

f) Het nu aan de mods en admins laten om met input die gegeven is, daar wel of niet iets mee te doen?

 

g) We nu elkaar een knuffel geven en dit soort discussies voorlopig even in de ijskast laten staan, voor we elkaar in een HL-depressie praten?

 

 

Dan ga ik ook weer eens aan het werk.

Link naar reactie

g) We nu elkaar een knuffel geven en dit soort discussies voorlopig even in de ijskast laten staan, voor we elkaar in een HL-depressie praten?

 

HL moet niet om HL draaien (daar lijkt het voor mij af en toe op) maar DE klant weer op de eerste plaats stellen.

En wat mij betreft is DE klant elke (bijna) ondernemer die met een prangende vraag zit.

Link naar reactie
Volgens mij is het altijd nog vrijwillegerswerk, wat jij voor ogen hebt zouden zij full-time aan HL moeten werken

 

Welnee, als de tijd die nu besteed is aan allerlei draadjes doorlopen op en ontdoen van ongewenste teksten vooraf besteed was aan het voorkomen van de hele mikmak, dan is dat echt geen fulltime bezigheid.

 

We kunnen niet alle schuld richting de moderators schuiven.

 

Natuurlijk niet, we hebben daar zelf ook een duidelijke rol in gespeeld. Het feit blijft alleen wel dat de moderators in deze gevallen niet blijken te modereren.

 

Key is zoals Cruisebabe aangeeft: communicatie

 

Met de manier waarop deze communicatie plaatsvindt wordt HL gemaakt of gekraakt.

 

Precies, en daarom vind ik juist dat de mensen die alleen maar schreeuwen en niet luisteren er eerder op gewezen moeten worden dat dat niet gewenst is.

 

g) We nu elkaar een knuffel geven en dit soort discussies voorlopig even in de ijskast laten staan, voor we elkaar in een HL-depressie praten?

 

Klefbekje... ;D

 

HL moet niet om HL draaien (daar lijkt het voor mij af en toe op) maar DE klant weer op de eerste plaats stellen.

 

Dat ben ik niet met je eens. HL is volgens mij niet alleen een generieke, facilitaire website, maar heeft ook een bepaald doel, en dat doel kan soms tegengesteld zijn aan het doel van sommige 'klanten'.

 

Daarnaast - als 1 klant meerdere andere klanten onheus bejegent, welke van die klanten is dan koning?

Link naar reactie
Wat is volgens jou het doel van HL?

 

Het zou zomaar hier terug te vinden kunnen zijn, en ik kan daar niet vinden dat HL een platform is waar iedereen met een radicaal idee alle anderen die het met hem oneens zijn onderuit mag halen en persoonlijk mag aanvallen, om maar wat te noemen.

 

Maar ik moet toegeven dat ik het niet van voor tot achter doorgenomen heb, dus ik kan er overheen gelezen hebben...

Link naar reactie
we hebben daar zelf ook een duidelijke rol in gespeeld

 

Inderdaad en een spreekwoord zegt:

 

"Voorkomen is beter dan genezen."

 

Maar laten we heel eerlijk zijn. Voicemail ingesproken of niet, liever een email of sms, half vol of half leeg, korte of lange broek, een reus of een kneus. Mensen zijn vreemde wezens, ondernemers misschien nog wel veel vreemder.

 

Feit is dat iedereen zijn grenzen, normen, waarden en wat niet meer zij zelf kan bepalen, echter is het de maatschappij, het land waar je je begeeft (Karen met luchtig jurkje, korte mouwen met of zonder hoofddoek?), het bedrijf waar je werkt of een plek als HL waar bepaalde vastgestelde regels en begrenzingen gelden waar je je aan dient te houden.

 

Kun je je niet aan deze grenzen en regels houden, dan moet je je niet op zulke plekken begeven.

 

Ondernemers kunnen zowiezo al moeilijk omgaan met "bazen" maar blijken allemaal "baasjes" te zijn, of dat nu groot of klein is.

 

Maar als je van een wondje, het roofje blijft afkrabben kan de wond niet genezen en blijft er uiteindelijk een litteken over!

 

Deze maatschappelijk aanvaarde anarchist, heeft zojuist een steelpan met water opgezet om op ouwerwetse wijze dadelijk van een straffe bak te kunnen genieten op z'n terras waar hij dan maar wederom z'n broekspijpen zal oprollen om te genieten van het zonnetje om nog eens na te denken over de vraag van Frans.

 

"Waar willen we de komende jaren heen?"

 

Willen we echt honderden pagina's met geneuzel, of willen we serieus genomen worden?

 

**het water kookt, is het 100 graden heet of heerst er een vacuüm**

 

[Edit]

Het is de bedoeling van Higherlevel.nl om zo veel mogelijk innovatieve starters op zo snel en duidelijk mogelijke manier goed te helpen.

Link naar reactie
Volgens mij was dat mijn vraag niet ;)

 

Ah, okay - je bedoelt mijn persoonlijke invulling. Ik denk dat HL een platform is waar ondernemers elkaar helpen met enerzijds concrete vragen en antwoorden, en anderzijds door over diverse ondernemen-gerelateerde onderwerpen meningen uit te wisselen.

 

Het doel van HL is in mijn ogen dus het helpen van ondernemers om meer kennis te vergaren omtrend het ondernemerschap.

Link naar reactie

Afgelopen vrijdag toen deze draad slechts enkele berichten lang was, ben ik achter het toetsenbord van mijn laptop gaan zitten, maar aargh...na het intikken van een voor mijn doen lang bericht, was bij inzenden mijn draadloze netwerk juist uit de lucht. Gevolg: bericht verdwenen en voor herschrijven had ik op dat moment even geen tijd meer. Nu heb ik alle bijdragen doorgenomen en in de meeste lees ik alle redelijkheid en overwogenheid van de algemene tendens van dit forum terug. HL heeft voor mij toegevoegde waarde.

 

Normen en waarden draag je met z'n allen uit, die kun je een enkel individu of nieuwkomer niet direct opleggen. Voor een forum als Higherlevel waar veel kennis bijeenkomt en waar soms serieuze, emotionele onderwerpen worden behandeld, dreigen naar mijn idee als samenvatting van mijn verdwenen bericht drie algemene valkuilen:

 

1. een onbalans in geven en nemen (bijvoorbeeld het fatsoen om te bedanken voor of inhoudelijk te reageren op berichten)

2. het verschil in betekenis van dit forum voor ervaren, intensieve gebruikers en nieuwe, beginnende leden

3. het niet onderscheiden van zakelijke adviezen en persoonlijke meningen

 

Als we deze drie punten nu eens goed in ons opnemen en eventuele verwevenheid steeds even laten bezinken, dan hoop ik dat HL in de toekomst nog weer verder kan groeien. Daarnaast gun ik vrijwillige administrators en moderators eerder een faciliterende rol, dan dat ze keer op keer voor scheidsrechter moeten spelen en dat ze daar weer oneindig op aangesproken worden. Als eerder geschreven: voor een goede, inhoudelijke of sympathieke bijdrage kun je als waardering een reus geven, maar laten we ons niet steeds weer laten verleiden tot kneuzen of persoonlijke vetes, als je het niet eens bent met de mening en uitingen van een rebelse nieuwkomer of lid met andere mening dan de jouwe. Alleen grievende opmerkingen zijn voor mij een kneus waard!

 

Groet aan allen,

 

Highio-vanaf een-vaste-lijn ;)

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Mijn persoonlijke mening: Ondanks dat er over HL veel over HL wordt gepraat vind ik het hier nog steeds erg leuk en interessant. Misschien wel juist daarom: iedereen neemt HL erg serieus (ook het karma) en dat geeft toch aan dat HL echt veel (emotionele) waarde heeft...Volgens zijn er veel goede dingen gezegd en kunnen we weer verder.

 

Een ding dan misschien nog: kan ik op de een of andere manier HL als forum een reusje uitdelen? :)

 

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Sancho huilt zachtjes,

 

Hij denkt aan zijn oude vriend Machiavelli, die eens voorspelde dat een volk zonder vijand, vanzelf oorlog met zichzelf maakt.

 

Zelfkennis is prachtig, openstaan voor kritiek nog mooier, maar zelfkwelling is niet gezond. Waarde veldheren, steek de koppen eens bij elkaar en maak een einde aan dit praten over praten, want het levert geen beter forum, maar enkel een praatgroep op.

 

Sancho kijkt uit over de heuvelen van La Mancha en ziet plots een waardige vijand... Ten Aaanval!!

 

PS: Sancho is niet gewend om meerdere malen vaarwel te zeggen ;)

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

b) Als deze kritiek toch geuit moet worden, we dat zo beschaafd mogelijk doen (ja... ja... ik ook... mea culpa)

 

 

f) Het nu aan de mods en admins laten om met input die gegeven is, daar wel of niet iets mee te doen?

 

 

ben het eigenlijk met je eens dat we er beter over op kunnen houden.......maar toen kwam ik dit tegen in het draadje over de investering in de privéclub:

 

En de zaak stapsgewijs opbouwen? Kleiner beginnen dan je oorspronkelijk had bedacht en dan vanzelf uitgroeien. Is dat geen optie?

 

Lees het topic gewoon even in plaats van vragen te stellen die ook al aan het begin gesteld zijn cq beantwoord.

 

En misschien ben ik te fijngevoelig, maar is dit dan de manier waarop we elkaar op dingen wijzen? En hoe zullen nieuwe bezoekers dit dan opvatten aangezien de opmerking ook nog van een mod komt (naam even verwijderd, doet hier niet zo terzake)?

 

 

Link naar reactie

En de zaak stapsgewijs opbouwen? Kleiner beginnen dan je oorspronkelijk had bedacht en dan vanzelf uitgroeien. Is dat geen optie?

 

Lees het topic gewoon even in plaats van vragen te stellen die ook al aan het begin gesteld zijn cq beantwoord.

 

En misschien ben ik te fijngevoelig, maar is dit dan de manier waarop we elkaar op dingen wijzen? En hoe zullen nieuwe bezoekers dit dan opvatten aangezien de opmerking ook nog van een mod komt (naam even verwijderd, doet hier niet zo terzake)?

 

 

 

Beste Manon, het ging jou niet om het bericht maar om de persoon die deze reactie schreef.

Al eerder haalde ik uit berichten van jou in deze discussie bepaalde gevoeligheden richting mijn persoon.

 

Het is duidelijk dat mijn manier van reageren bij jou een gevoelige snaar raakt, daar kan ik persoonlijk weinig aan veranderen omdat het iets over jou zegt en niks over mij.

Je gaf zelf al eens aan niet precies te begrijpen waarom een mod soms handelt zoals hij handelt, van die mods ben ik misschien nog wel de meest lastige omdat ik, anders dan jij denkt, vrij nauwlettend in de gaten probeer te houden hoe anderen op mijn reacties reageren en er daardoor soms meer boodschappen in een bericht zitten dan een toevallige lezer er ut haalt. En dat is puur en alleen het geval omdat ik als enige weet met welke intentie ik een reactie plaats.

 

Jij neemt het nu met de beste bedoelingen voor "Onslow" op, zoals ik al schreef, iets raakt jou van binnen en daar reageer jij op.

Het gaat er niet eens om hoe ik reageer op meneert Odems, nee jij identificeert jezelf met deze gebruiker en vanuit die beleving plaats jij nu een reactie. Alleen mijn reactie is gericht aan meneer Odems en niet gericht aan mevrouw Manon GJ.

 

Het gaat hier nu al aardig wat pagina's over normen en waarden, geen zaken die zichzelf regelen zo blijkt maar weer eens, nee dat betekend ook dat de beheerders van deze site soms actief moeten gaan sturen op inhoud met als doel verbetering van de algehele kwaliteit van het forum. Dat betekend soms dat er iemand even boeman moet spelen. Nu ben ik daar uitstekend voor geëquipeerd dus is het logisch dat ik hier zo'n beetje de officiele Higherlevel boeman speel nu enkele andere boemannen een tijdje geleden de handdoek in de ring hebben gegooid. Verder heb ik al een paar jaartjes ervaring met modereren, niet alleen op dit forum maar ook op andere fora, dat wil niet zeggen dat ik geen verkeerde keuzes kan maken of alles al weet, dat wil alleen maar zeggen dat dit soort hick ups periodiek zijn en we over een paar weken weer een forum hebben dat lekker verder tokkelt op de digitale snelweg.

 

Zo en nu ga ik weer ven terug naar mijn RTL 8 film, want geloof het of niet, van binnen ben ik een gevoelige man die voor een techneut nogal romantisch is aangelegd.

Link naar reactie

Sancho huilt zachtjes,

 

Hij denkt aan zijn oude vriend Machiavelli, die eens voorspelde dat een volk zonder vijand, vanzelf oorlog met zichzelf maakt.

 

Zelfkennis is prachtig, openstaan voor kritiek nog mooier, maar zelfkwelling is niet gezond. Waarde veldheren, steek de koppen eens bij elkaar en maak een einde aan dit praten over praten, want het levert geen beter forum, maar enkel een praatgroep op.

 

Sancho kijkt uit over de heuvelen van La Mancha en ziet plots een waardige vijand... Ten Aaanval!!

 

PS: Sancho is niet gewend om meerdere malen vaarwel te zeggen ;)

 

Een post om in te lijsten en boven je bureau, toetsenbord, beeldscherm, bed of waar dan ook op te hangen !

Link naar reactie

How to mod the mod ???

 

Waarde collega´s, beste leden, zullen we dit draadje nu gaan sluiten. Ik proef heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel oude wijn in nieuwe zakken. Geweldig om de betrokkenheid te zien en hulde aan ieders inbreng, maar de rode draad hiervan is duidelijk en zullen we daar met z'n allen rekenschap van moeten geven. Het feit dat dit topic zo pregnant de topiclijst aanvoert draagt niet bij aan de verlangde positiviteit.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.