• 0

VOF en toch anoniem

Hallo,

Mijn partner en ik zijn bezig een eigen bedrijf op te zetten.(VOF) Momenteel zijn we nog werkzaam bij een zelfde werkgever.

Om problemen met onze werkgever te voorkomen willen we in alle anonimiteit een 1e start gaan maken, alvorens we dit aan onze werkgever kenbaar te maken.

Indien we ons laten inschrijven in de KvK, zijn al onze gegevens openbaar.

Hebben jullie tips&tricks om toch een VOF te starten, maar wel zodanig dat het niet direct is te herleiden naar onze huisadres en de baarbij behorende persoons gegevens.

 

Alvast bedankt voor jullie feed back.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ongeacht hoe je je inschrijft bij de KvK, je bent traceerbaar.

Enige optie is niet inschrijven, maar dat gaat ook tegen de regels is.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me ook een moeilijk geval.

 

Hoe groot schat je het risico in dat jouw werkgever naar je op zoek gaat?

Heb je een beding in je contract staan dat je naast je baan niet een eigen bedrijf mag opstarten?

 

Je zou ook gewoon in overleg kunnen treden met je werkgever over wat er mogelijk is. Zo ben ik ooit ook begonnen. Deze werkgever was mijn eerste klant en nu nog steeds een van de meest trouwe!

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me haast niet te doen. Naast dat het onrechtmatig is, je hebt een overeenkomst gesloten met je werkgever, is het ook nog eens niet integer? Daarnaast: Hoe wil je bijvoorbeeld je diensten/producten gaan promoten als je anoniem bent?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met de voorgaande reacties. Anonimiteit kunje vergeten als je je inschrijft bij de kvk.

Wordt je met vof een concurrent van je werkgever ?

 

Als dat niet het geva lis kun je integer handelen en aangeven dat je nevenwerkzaamheden op een ander vlak gaat verrichten vanuit een vof en vooralsnog dit ziet als een bijverdienste.

Je hoeft geen uitleg te geven hoe veel tijd het van je in beslag neemt.

 

Een eigen zaak is hard werken. Als het goed loopt neem je ontslag en ga je er meer dan 100% voor.

 

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Voorzover ik weet kan je behalve het daadwerkelijke verkopen van je producten al wel investeringen e.d. doen, die later gewoon te verwerken zijn in de boekhouding en aftrekbaar zijn voor de belasting. Kunnen jullie je voorlopig dus niet richten op andere onderdelen van het bedrijf waaraan gewerkt moet worden, en waarbij de inschrijving nog niet nodig is?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.