• 0

EMZ starten, maar niet klaar met Belastingdienst

Dit zal lastig worden, ben ik bang....

 

Zoals de meesten weten, ben ik gestopt met een EMZ, waaronder een crediteurenakkoord. Ook met de BD zal ik nog om de tafel moeten gaan zitten.

 

Nu wil/moet ik weer aan het werk, maar schijnbaar (ha, ha ) liggen de banen niet voor het oprapen, en heel misschien wil ik ook wel niet 40 uur per week Mona-toetjes in dozen stoppen.

 

Nu heb ik verschillende aanbiedingen lopen (niets concreets) maar allen betekenen óf als ZZP verhuren, of als EMZ weer aan de gang gaan.

 

Maar.... en dit is het heikele punt... wanneer de BD dus meegaat in een akkoord, hoe staan zij tegenover een inkomen uit eigen bedrijf wederom. Mijn boekhouder is zacht gezegd huiverig : eerst een akkoord met BD, dan weer opnieuw beginnen...mmmmmhhh....

 

Ik weet al dat de BD een nieuw bedrijf niet kan tegenhouden, en ik zal toch inkomen moeten generen, om bijvoorbeeld akkoord/regeling BD te kunnen betalen !

 

 

Geen echte vraag dus, meer een... mee-denk-weekend-vraag voor de Pasen !

 

Fijne dagen

 

Down

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

We snatten het uitstekend. (reusgever)

 

Ik snat (....) heel goed wat hij bedoelt : wanneer ik nu met ander bedrijf start, zal BD niet meegaan in denkpatroon van het stoppende (gestopte) bedrijf. Terwijl ik aan andere kant inkomen moet/wil genereren, om ook hen tegemoet te komen.

Boekhouder is dus bang dat schulden BD automatisch doorgaan naar nieuwe EMZ.

 

Duidelijker kan ik niet zijn geloof ik.

 

Ik ga payrollservice eens uitzoeken, bedankt voor de tip rene (endjluc)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom wacht je niet totdat de BD het akkoord heeft ondertekend daarna zal het de BD toch een worst zijn hoe jij aan je inkomen komt.

 

Betreffende payrolling; hoe zit het daarmee met een evt. beslaglegging door de BD, mogen zij dat?

 

Is het een optie om een stichting op te richten waarbij jij niet in het bestuur gaat zodat je op de loonlijst kan van de stichting?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.