• 0

administratie van webwinkel met ideal, paypal e.d.

Beste Higherlevel leden. Zojuist zijn wij een winkel gestart voor online Slipper verkoop. Alleen zit ik administratief een beetje vast.

 

Wij maken gebruik van 3 betaal opties.

1. iDeal via Mollie (die wekelijks wordt uigekeerd)

2. Paypal (die uit wordt gekeerd wanneer ik wil)

3. Overschrijven per bank

 

Hoe kan ik dit het beste administrern. aangezien ik elke week een smak geld van Mollie krijg. en betalingen heb op paypal en bank. volgens mij komt dit heel vreemd in de boekhouding namelijk.

 

als ik namelijk 1000 euro aan (10tal)producten verkoop en die met ideal betaald worden krijg ik eind van de week 990 euro op mn rekening (min 10 euro transactie kosten). hoe boek ik dit juist in. moet ik facturern maken per klant. of is het handig gewoon de orders te gebruiken om naar de klant te sturen (hier staan ook bedragen + btw e.d. op) en zelf 1 grote factuur in te boeken.

 

of hoe gaat dit het beste in zijn werk. van mollie krijg ik namelijk elke week een creditfactuur van die 990 euro bijvoorbeeld. moet ik deze ook inboeken als inkoop bijvoorbeeld?

 

Zelfde verhaal met paypal.

ik hoor graag van jullie.

 

Edit, reeks links naar eigen site weggehaald

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoe bedoel je dit precies? als je facturen stuurt naar je klanten kan je toch niet zomaar het als 1 grote factuur inboeken?

en wat doe je met je kosten voor je psp. dit wordt verwerkt in het uitbetaalde bedrag en krijg hier geen concrete factuur voor. alleen een credit van inkomste + kosten

Link naar reactie
  • 0

Waar ben je dan bang voor? Vrees je dat de belastingdienst het niet eens zal zijn met je journaalposten? Het feit dat jij het vreemd vind om in een keer een smak geld te krijgen is toch te verantwoorden dat het nou eenmaal zo verloopt?

 

Zoals ik het lees vraag jij je af of je iedere verkoop individueel moet boeken en verwerken. Ook zou ik creditfacturen niet inboeken als inkoop omdat het opbrengsten zijn.

 

Zou je mij kunnen informeren waar je nou bang voor bent of waar je nou aan twijfelt bij het boeken in je administratie?

 

Grt Ryan

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

In onze webshop worden ook de betaling afgehandeld door middel van iDeal. Bankoverschrijvingen en PayPal komen via Ebay binnen.

 

In de administratie staan alle facturen die aan klanten verzonden zijn apart. In principe zijn verkoop en transacties twee gescheiden processen, dus dat de feitelijke betaling in batches binnenkomt is in die zin geen probleem. Transactiekosten voor iDeal en PayPal zijn operationele kosten, die dus apart geboekt kunnen worden, ookal zijn ze in de creditfactuur al verrekend.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.