mooi weer > korte broek

Aanbevolen berichten

Ik druk em hier maar neer:

 

Wat te doen met het mooie weer als je in de winkel staat?!

 

Zelf ben ik (groot) voorstander van de korte broek, andere vinden het absoluut niet kunnen...

Nu snap ik dat als je in een Jaq garage werkt, met airco om je heen dat het niet echt gepast is om in korte broek te staan, maar waar trek je de grens?

 

Nu weet ik dat er talloze idioten zijn die in pak lopen...er is ook ooit onderzoek geweest naar dit gedrag en wat bleek: bijna iedereen vond het niks om met warme temperaturen in een pak te lopen, maar omdat iedereen het min of meer van elkaar verwacht dragen ze het pak maar...terwijl iedereen er een hekel aan had...wie houdt wie voor de gek??

 

of mensen die je voor gek verklaren om met dit weer met lange broek in de winkel te staan...maar het ondertussen wel een beetje van je verwachten.

 

wat is geaccepteerd en wat niet?

 

zelf denk ik er sterk aan om een korte broek aan te trekken, dit omdat de klandizie niet de deur plat loopt, ik mezelf niet voor de gek wil houden, het ontiegelijk warm is bij me in de winkel enz. enz.

 

wat is jullie mening hierover!?

Link naar reactie
zelf denk ik er sterk aan om een korte broek aan te trekken...

 

Doen, zolang je benen tenminste niet zo wit zijn dat ze mensen er van weerhouden binnen te komen. Eenmaal binnen merken ze immers vanzelf dat de service er niet minder om wordt.

 

Oh, en doe er alstjeblieft niet van die lelijke Dr. Scholl-sandalen onder aan! ;)

Link naar reactie

Zelf heb ik een hekel aan korte broeken, ik heb er zelfs geen in m'n klerenkast liggen, de enigste korte broek die ik heb is m'n zwembroek.

 

Ja, ik ben zo'n idioot die met 30 graden nog een pak aantrekt, gelukkig heb ik er geen problemen mee. Misschien komt het ook wel door het feit dat ik na een dagje zon uitzie als een potje duo penotti zou ik een korte broek aantrekken ;)

 

Overigens sta ik niet in een winkel, maar een beetje verkoeling kun je beter nu aanschaffen voordat de ventilatoren/airco's weer niet aan te slepen zijn en de prijzen voor die ondingen weer de pan uit rijzen.

 

Wat acceptabel is en niet maak je volgens mij nog steeds zelf uit, zolang je je maar lekker voelt. Of je nu crocks eronder draagt of niet, do your customers care?

 

Komen de klanten voor je producten of om naar jou te kijken. Overigens zie ik en je klanten waarschijnlijk ook liever iemand met een goed humeur dan met een lange prent in een zaak staan?

 

(misschien moet ik toch maar eens met de benen in de zon gaan zitten 8), even m'n broekspijpen oprollen dan maar)

Link naar reactie

Uit de praktijk :

 

Kantoorvakhandel belevert ook bedrijfsmatig. Het is warm, wat heet, heet gewoon. Medewerkster komt binnen in spijkerrokje (geen probleem....) en een hemdje. Op beide schouderbladen en armen staan diverse (niet shoquerende) tattoo's. De eerste klanten zijn de makelaar, de notaris, de burgemeester en de directeur van Coca Cola welke een mega offerte wil aanvragen.....

 

Stageloper komt in gerenomeerd bedrijf stage lopen met kapotte spijkerbroek, vol gehangen met kettingen en boxer er boven uit.....

 

Ik wil een grote lening aanvragen bij de bank, en de AM zit in een leuk shirt met dito korte broek mijn aanvraag te behandelen.

 

 

Mijn vraag is dan, kán dit en hoe serieus wordt je dan (als klant) genomen ? Dus retorisch naar jou terug !

 

 

 

 

Link naar reactie
Mijn vraag is dan, kán dit en hoe serieus wordt je dan (als klant) genomen ? Dus retorisch naar jou terug !

 

Ik heb altijd gezegd: "Mensen huren mij in voor de inhoud van mijn hoofd, niet voor de verpakking van mijn lijf". Als ze het eerste mislopen omdat ze het tweede belangrijker vinden, dan wens ik ze veel succes bij het vinden van een goede andere partij.

 

In bepaalde situaties, zoals je hierboven beschrijft waar mensen in loondienst een in meer of mindere mate representatieve functie hebben is dat wel anders. Als eigen baas kun je in grote lijnen wel doen wat je wilt (zolang je er geen sandalen bij draagt, natuurlijk).

Link naar reactie

Helemaal mee eens...

 

wanneer mijn pc-mannetje moet komen ivm probleempje, en hij komt met ongeschoren "bakkes" , rugtasje en een tweede-hands-kledingzaak om zijn lijf...

Prima ! Als-ie zijn werk maar doet ! (en goed...!) Maar hij kwam (mocht) bijvoorbeeld ook niet tijdens openingstijden in de winkel bij de pc. Dit dan weer na sluiting.

 

Link naar reactie

Mijn voorbeeld is al een beetje oud : familielid van mij vertelde dat ze bij EuroDisney een strenge dress code hebben. Ik was daar eerst verontwaardigd over : haar tot zo lang, geen opvallend haar, oorbellen, tatoos, e.d.

Maar de reden daarvoor vond ik wel goed : 1. je kleed je met respect voor de klant 2. als je je opvallend kleedt, let de klant daarop, in plaats op wat je tegen ze zegt.

 

Nog een over kleding: een prof in dienstenmarketing vertelde eens dat hij standaard een 7 kreeg als beoordeling van zijn presentaties hij baalde daarvan. Hij dacht na over zijn eigen vak, waarin Perceptie van de kwaliteit van een dienst een van de belangrijkste zaken is. Hij liet zijn oude kloffie voor wat het was en hees zich de volgende ochtend in een degelijk, net pak. Sindsdien krijgt hij standaard een 8.

Link naar reactie

Laatste paar keer kwamen klanten hier terwijl het 35-40 graden in de schaduw was.

Als je ze dan in dun shirt, korte broek en Jezus air's ze afhaalt van het vliegveld, staan ze even raar te kijken. Als ze na een anderhalf uur in het hotel staan, zijn ze meestal binnen een uur ook wat luchtiger gekleed...

 

Mark

 

Link naar reactie

Wat korte broeken in een winkel betreft, ben ik van mening dat het volledig ligt aan het soort winkel en de bijbehorende klantenkring. In de ene winkel zal geen klant met de wenkbrauwen fronsen als de verkoper in korte broek staat, vaak ook winkels waar sowieso al een heel los sfeertje hangt, denk aan alternatieve kledingwinkels, tatoeageshops of stripwinkels (sorry Stripfanaat ;D). Dit zal in zekere mate ook gelden voor reguliere kledingwinkels (het wat jongere segment).

 

Tegelijkertijd denk ik dat het in het gros van de winkels niet goed over zou komen.

 

Waar ik wel allergisch voor ben is het voorbeeld dat Ewout net aanhaalde: exacte voorschriften met betrekking tot het uiterlijk. Daar heb ik mijn hele werkzame leven (dat klinkt opeens wel heel oud, ben pas 36 hahaha) al een broertje dood aan gehad. Rekening houden met de doelgroep is natuurlijk prima maar personeel exact voorschrijven hoe men eruit dient te zien vind ik iets dat niet meer in deze tijd past.

 

Als ik naar klanten ga pas ik me qua kleding aan aan het bedrijf in kwestie. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Echter dat neemt niet weg dat ik een bepaald uiterlijk heb (er zijn mensen die het als alternatief zouden omschrijven) en wat dat betreft ben ik het volledig met THX eens: men huurt je in om je kwaliteiten, niet omdat je haar zo leuk zit (wordt in mijn geval natuurlijk sowieso al wat listig). Als een bedrijf dusdanig kort door de bocht zou zijn dat men, op basis van je uiterlijk, eventuele piercings in je oor of wat ook, niet met je in zee gaat dan wil ik ook niet met ze samenwerken. Simple as that.

 

In de praktijk echter blijkt hier gelukkig, in mijn geval althans, niets van. Nagenoeg alle meetings met potentiele klanten worden positief afgerond. Dat komt niet door mijn mooie bruine ogen maar door de kwaliteiten van ons bedrijf, door de goede manier van presenteren, etc.

 

En zo zou het ook moeten zijn.

 

Het is een wat langer verhaal geworden, maar resumerend wil ik zeggen, boven alles staat respect voor de klant, en je aanpassen aan je doelgroep. Op basis daarvan kan je bepalen of een korte broek of welke outfit dan ook passend zou zijn. Dat geldt voor winkels en dat geldt voor dienstverleners.

 

Echter in de praktijk zal een korte broek veelal niet in je voordeel werken.

 

My 2 cents...

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

In de praktijk echter blijkt hier gelukkig, in mijn geval althans, niets van. Nagenoeg alle meetings met potentiele klanten worden positief afgerond. Dat komt niet door mijn mooie bruine ogen maar door de kwaliteiten van ons bedrijf, door de goede manier van presenteren, etc.

 

Precies. Al dat gedoe met dat zakelijke uniform is nergens voor nodig. Even verderop heb je het over respect voor je klant, en volgens mij kun je dat het beste tonen door toegewijd en kwalitatief voor ze bezig te zijn.

Link naar reactie

Wat acceptabel is en niet maak je volgens mij nog steeds zelf uit, zolang je je maar lekker voelt. Of je nu crocks eronder draagt of niet, do your customers care?

 

Yes they do. Een eerste indruk maak je maar een maal.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

Een eerste indruk maak je maar een maal, ben ik helemaal met je eens Rien.

 

Wellicht een bordje aan de deur hangen met de tekst:

 

PAS OP!

In deze winkel worden bij hoge temperaturen korte broeken, rokjes en/of t-shirts gedragen.

Er bestaat dus het gevaar dat U geconfronteerd wordt met blote, wellicht ongeschoren, getatoeerde en/of nog witte benen/armen.

Sandalen kunnen wij ook niet uitsluiten.

De Directie.

 

Zijn de klanten alvast gewaarschuwd.

 

Overigens kan het ook anders: Wim Hof aka The Iceman (zowel binnen als buiten onze landsgrenzen zullen velen hierbij spreken van die idioot uit Holland met z'n korte broek aan een ander gaat ervan uit dat hij uit Denemarken komt).

 

get_image?provider_id=446&size=550x550_mb&ptp_photo_id=3448107

 

Met als gevolg dat ook deze draad de potentie heeft uit te groeien tot een opsomming van Voors en Tegens

Link naar reactie

Juist omdat het om de kwaliteit van mijn diensten gaat zou ik niet willen dat (potentiële) klanten worden afgeleid door mijn kleding/uiterlijk. Dit moet in harmonie zijn met mijn persoon en hetgeen ik te bieden heb aan de omgeving waarin ik mij beweeg.

Mannen die altijd casual gekleed gaan en ineens in een superstrak/gekleed pak met stropdas lopen doen dit vaak heel onwennig waardoor ze onzeker overkomen. Kom dan liever ook gewoon casual in een mooie broek met jasje. Hetzelfde geldt voor vrouwen in mantelpak.

Wat mij betreft: extremiteiten vermijden. Ik heb één keer met een gemeenteambtenaar te maken gehad die in (super) korte broek, sporthemdje, spierwitte benen en teenslippers kwam opdagen....de inhoud van het gesprek is mij volledig ontgaan (en dat kwam niet omdat hij zulke mooie benen of tenen had!)

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Het heeft niets met korte broeken te maken, want ik ben ergens waar het boven de 30 graden is en iedereen die werkt lange broeken en lange mouwen aanheeft (en indien vrouw een hoofddoek).

 

Ik wil eigenlijk alleen aan Popma melden dat ik het jammer vind dat je pleite bent, want jij behoorde tot de HL-ers die mij regelmatig een glimlach voor mijn beeldscherm bezorgde.

 

Karen (in halflange jurk zonder mouwen)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Ik ben van mening dat die eerste indruk van groot belang is. Een bezoeker van je winkel scant, kijkt naar de aanwezige personen en selecteert daarbij iemand aan wie hij/zij eventueel een vraag wil stellen en hoe serieus die persoon genomen wordt. Dat ervaar is zelf ook als ik ergens een winkel in loop.

 

Daarbij is een open gezicht, vriendelijke groet, deskundige uitstraling van belang. Het gekke is dat je daarbij gemakkelijk laat leiden door de uiterlijke vertoning, tattoes, piercings, kapsel, verzorging, kleding. Hoe tenonrechte ook, die uiterlijke vertoning komt wel of niet overeen met ons verwachtingspatroon. En dat verwachtingspatroon is anders voor een wizz-kidd, een autoverkoper of een automonteur.

 

De barman aan het strand van Bloemendaal kan dat prachtige hawaii shirt dan wel aan en ik in min boekhandel waarschijnlijk niet (zonder er commentaar op te krijgen).

 

Dus Popma, als jij denkt dat jouw klanten door jouw korte broek heen kunnen kijken (figuurlijk gesproken) en dan nog alleen jouw klantvriendelijke, deskundige en professionele kwaliteiten zien dan kan je het doen. Ik doe het in mijn winkels niet.

 

Overigens; als het zo warm in jouw zaak is dat het alleen uit te houden is in een korte broek zou ik eens kijken of een airco te betalen is. Dan blijven je klanten ook langer en liever in jouw zaak.

 

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie

Een eerste indruk maak je maar een maal.

 

Helemaal mee eens, en daarom blijven mijn klanten bij me ongeacht de manier waarop ik me kleedt - ze willen namelijk kwaliteit! ;)

 

Maar hoe zat het met de prospects die geen klant zijn geworden?

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
Maar hoe zat het met de prospects die geen klant zijn geworden?

 

Die zijn er niet. Dat komt deels doordat de meeste contacten per email en telefoon gaan, ook bij prospects, maar degenen die ik in persoon ontmoet heb zijn klant geworden.

 

Daarnaast zal niemand zeggen dat ze niet met me in zee willen gaan om hoe ik me kleed, natuurlijk... ;)

Link naar reactie

de eerste post in deze topic gaat over een korte broek e.d. in een winkel. In een winkel komen niet de meeste contacten tot stand via email en telefoon. Ik kan me voorstellen datn thx dus iets anders tegenover deze "probleemstelling" staat dan iemand die in een fysieke winkel staat.

 

 

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
Ik kan me voorstellen datn thx dus iets anders tegenover deze "probleemstelling" staat dan iemand die in een fysieke winkel staat.

 

Nee hoor, ook als ik een winkel zou hebben zou ik er hetzelfde tegenaan kijken. Het zou ook een beetje vreemd zijn om met twee maten te meten, toch?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.