• 0

Promotie-marketing voor tussenhandelaar in bedrijfskleding

Beste lezers!

 

Ik ben gestart met mijn onderneming, een tussenhandel in bedrijfskleding. Ik werk vanuit huis, mijn klanten bezoek ik op locatie. Met mijn website begint het te vlotten, er worden nog productfoto`s op geplaatst.

 

Hebben jullie tips voor het voeren van een goede marketingactie? Ik heb brochures laten drukken met een actie werkschoenen, dit blijkt niet echt te werken. (veel concurrentie en het product is misschien wel te goedkoop) Moet ik wel een specifiek product aanbieden? Of moet ik juist reclame maken voor de diensten die ik lever? Kortom hoe breng ik mijn bedrijf op de juiste manier naar buiten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Tim,

 

Ik lever Medische kleding, horecakleding, werkkleding, promotiekleding, representatieve kleding en sportkleding. Denk hierbij aan potentiële klanten als een restaurant, dokterspraktijk, transportbedrijf, receptie van een bep. bedrijf etc. De kracht van het bedrijf is de service die we bieden, we passen door op locatie, verpakken alles persoonsgebonden en zijn erg flexibel.

 

De reden dat deze brochure niets heeft opgeleverd is me duidelijk; het aanbod is niet aantrekkelijk genoeg. 10% korting op werkschoenen bij een nieuwe onderneming is niet aantrekkelijk genoeg voor een potentiële klant. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Link naar reactie
  • 0

Bij werkkleding moet je het meestal hebben van de grotere bedrijven (wat personeelsbestand betreft).

Ik denk dat de inkopers van dergelijke bedrijven niet onder de indruk van je website raken. In eerste instantie ziet alles er keurig uit, maar taalkundig?

 

Zo zou ik niet willen dat je mijn logo bedrukt, maar mijn kleding. Dit is maar een voorbeeldje van de velen.

Laat daar nog eens naar kijken.

 

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk is er dus niet echt sprake van tussenhandel als ik je goed begrijp. Want je levert direct aan eindgebruikers.

 

Volgens mij moet je een strategie kiezen waarbij je de potentiele klant op een of meer van de onderstaande punten tevreden stelt.

 

1. Financieel. Kom bij ons want wij zijn de goedkoopste (zeeman, c&a)

2. Gemak. Kom bij ons want wij komen het persoonlijk bij je afleveren (zie de damesmaatpakken op maat van een ander draadje). Past het niet, dan hebben we voldoende bij ons in andere maten. Is ook dat niet voldoende, dan komen we de volgende week weer langs met een nieuwe collectie etc etc.

3. Zekerheid. Kom bij ons want wij geven de zekerheid dat je degelijke producten krijgt en geven de beste garantie. Niet goed geld terug: no question asked.

4. Status. De bedrijfkleding van .... is een merk met een sterk imago. Als je dat draagt dan heb je wellicht wel meer betaald, maar onderscheid je je daarmee ook direct van je collega's.

 

Aan jou de keuze wat je wilt uitstralen. Waarbij ik wil aantekenen dat 'financieel' / de goedkoopste zijn om meerdere redenen lastig is. Je levert namelijk direct in op je eigen winstgevendheid en dat maakt het ook direct weer lastig om je klant tevreden te houden op de andere drie gebieden. Bovendien zijn er altijd wel 'zeemannen en c&a's' te vinden waar de klant het goedkoper kan krijgen.

Dus prijs wordt het niet.

 

Wat blijf er over? Dat ligt aan de diensten die je aanbiedt. En ik denk dat Gemak een hele goede optie is. Je hoeft zeker niet goedkoop te zijn, want doordat je bij de klant langs komt, scheelt dit direct in tijd. Daarnaast heb je meteen een contactmoment, wat de klantenbinding volgens mij ten goede komt. Je kan je website verder 'persoonlijker maken', bijvoorbeeld met een foto van jezelf (ik moet zeggen dat ik hem nog niet heb gezien).

 

De gekozen strategie moet overal in terugkomen. Website, drukwerk, logo, flyers, missie-statement, etc. Een klant krijgt daardoor nog meer vertrouwen. Eerst komt er een folder, dan gaat hij naar de website, dan kom je langs, hij gaat nog eens naar de website en leest je teksten... het moet allemaal kloppen.

 

Tim

 

 

Link naar reactie
  • 0

De markt voor bedrijfskleding zit behoorlijk dicht om maar niet te spreken over het aantal bedrijven en bedrijfjes die zich de laatste tijd op deze markt storten.

 

Om je te kunnen onderscheiden kan je je marketingstrategie wijzigen en je meer gaan richten op de ZZPers in de (land) bouw etc..

Betekend wel dat je daarvoor nog een goede domein naam moet bedenken met het woord zzp erin.

 

Link naar reactie
  • 0

eventjes voor mijn beeldvorming; werk je alleen of heb je medewerkers in dienst?

Besteed je het drukken/borduren/ontwerpen uit of doe je dit in eigen beheer?

 

De markt waarin je probeert binnen te komen is een volle markt. Zoals eerder aangegeven in een vorig topic. De meeste bedrijven hebben al een eigen leverancier waar ze alles alles aan uit handen geven. Wanneer iemand overstapt op een andere leverancier heeft dat meestal 2 oorzaken; de vorige opdracht is niet goed gegaan en de afhandeling hiervan is slecht verlopen. De prijs van de concurrent is stevig lager (dit resulteert overigens vaak in een situatie 1). Verder staat de bedrijfskleding vaak als sluitpost op de agenda maar is wel absoluut noodzakelijk. dit vertaald zich in de situatie dat klanten standaard de opdrachten gister nodig hadden of eigenlijk nog het liefst het week eerder.

 

Om je in te vechten in deze markt zal zeer moeilijk worden. Stevig op prijs concurreren kan maar zo hoog zijn de marges niet om dit lang vol te houden en er toch een boterham mee te verdienen. Concurreren op service is een hele goede mogelijkheid. Maar hoe kan dat als je niet of nauwelijks klanten hebt? beweren dat je een goede service hebt is 1 maar daadwerkelijk goede service leveren is 2.

 

Zaken doen is gunnen en vertrouwen, schakel je netwerk in, vraag rond bij bevriende bedrijven of je eens wat aan ze mag leveren. Bouw een netwerk op. Maak je website minder kil, gooi je foto er op enz. Op die manier kan je gaan bewijzen dat je goede service levert. Heb je je auto al laten beletteren? Das in iedergeval een mooi stukje reclame.

 

Jezelf richten op ZZp-ers is een optie, alleen een zzp-er is maar alleen, en geloof me aan de kleine opdrachten zul je niet veel kunnen verdienen. Het is vaak veel (werk) voor weinig. Echter die kleine opdrachtjes kunnen wel tot grote opdrachten leiden maar hier gaat (behoorlijk wat) tijd overheen.

 

Een ander optie is proberen een niche te vinden waar je eenoog in het land der blinden kan zijn. Alleen met een oog is het zoeken naar een niche, zelfs in het land der blinden, verdomd lastig.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

 

Jezelf richten op ZZp-ers is een optie, alleen een zzp-er is maar alleen, en geloof me aan de kleine opdrachten zul je niet veel kunnen verdienen. Het is vaak veel (werk) voor weinig. Echter die kleine opdrachtjes kunnen wel tot grote opdrachten leiden maar hier gaat (behoorlijk wat) tijd overheen.

 

Een ander optie is proberen een niche te vinden waar je eenoog in het land der blinden kan zijn. Alleen met een oog is het zoeken naar een niche, zelfs in het land der blinden, verdomd lastig.

 

Een setje voor een ZZPer bestaat meestal uit 10 kledingstukken o.a. een jas, sweaters, t-shirts/polo's en broeken en daarbij nog 1 paar schoenen.

 

Ik weet nog wel een adresje waar je kan laten borduren ( goed en mooi) zonder de kaartkosten, op deze wijze ben je de concurrentie voor en scheelt het al snel 75,00 met de andere aanbieders.

Een borduring staat veel mooier dan een transfer en zal daarom mond op mond reclame opleveren.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de nuttige reacties. Even voor de duidelijk:Ik werk alleen, zonder medewerkers en opereer vanuit huis. Het borduren besteed ik uit.

 

Wat betreft de website ben ik het met jullie eens, het lijkt nog een beetje erg `Amerikaans`. Hier word hard aan gewerkt en ik zal proberen dit persoonlijker te maken! De teksten zal ik laten checken. Hoe denken jullie over prijzen op de website? Ik hoef niet de goedkoopste te zijn, mijn grote kracht ligt op het gebied van service en flexibiliteit. Moet ik dan wel prijzen gaan vermelden?

 

- Ik wil me moeten onderscheiden op basis van mijn service, deze service zal ik moeten waarmaken. Maar de klant zal eerst geworven moeten worden, voordat ik me als nieuwe onderneming kan bewijzen. Denk dat hier dan toch de prijs komt kijken, niet? Ik dacht zelf aan opnieuw brochures te laten drukken, hierop een aantrekkelijke actie en een korte beschrijving waarom het zo aantrekkelijk is om met mij in zee te gaan! Hoe denken jullie hierover?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe denken jullie over prijzen op de website? Ik hoef niet de goedkoopste te zijn, mijn grote kracht ligt op het gebied van service en flexibiliteit. Moet ik dan wel prijzen gaan vermelden?

 

- Ik wil me moeten onderscheiden op basis van mijn service, deze service zal ik moeten waarmaken. Maar de klant zal eerst geworven moeten worden, voordat ik me als nieuwe onderneming kan bewijzen. Denk dat hier dan toch de prijs komt kijken, niet? Ik dacht zelf aan opnieuw brochures te laten drukken, hierop een aantrekkelijke actie en een korte beschrijving waarom het zo aantrekkelijk is om met mij in zee te gaan! Hoe denken jullie hierover?

 

Ik heb de laatste jaren al een paar verschillende leveranciers van kleding met bedrukking gehad en ik vind het wel belangrijk wat de kleding kost, Ik verslijt namelijk best veel of ik vind het te vies (vaak verf) om langer te dragen. Ik vind de kwaliteit ook wel belangrijk zodat het in mijn werk toch wel wat langer meegaat als 1 maand dus ik zoek ook niet altijd naar de goedkoopste maar er zij wel grenzen.

 

Waarom zou je je prijzen niet op je site zetten?, ik denk als je deze goed onderbouwd dat de klanten die het begrijpen en willen betalen sneller contact opnemen en dat klanten die het te duur vinden je niet onnodig "lastigvallen".

Ik vind dat je een duidelijke site hebt en ben benieuwd naar je nieuwe brochure.

 

Succes !

 

Chris.

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de flyer wel duidelijk maar naar mijn mening staat er een beetje weinig op. Ik zou het aantrekkelijker vinden als je er een paar aanbiedingen meer opzet, bijvoorbeeld ook nog een shirt en/of polo o.i.d.

 

Op de achterkant zou ik zeker ook de mogelijkheid van het bedrukken van de kleding zetten en de service die je biedt zoals je hier eerder al omschreven hebt.

 

Iets wat ik op je site en de flyer niet zag is het minimumaantal stuks per bestelling of dat er meerkosten zijn bij kleinere aantallen of juist korting bij meer.

 

Chris.

 

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Tim,

 

Ik lever Medische kleding, horecakleding, werkkleding, promotiekleding, representatieve kleding en sportkleding. Denk hierbij aan potentiële klanten als een restaurant, dokterspraktijk, transportbedrijf, receptie van een bep. bedrijf etc. De kracht van het bedrijf is de service die we bieden, we passen door op locatie, verpakken alles persoonsgebonden en zijn erg flexibel.

 

De reden dat deze brochure niets heeft opgeleverd is me duidelijk; het aanbod is niet aantrekkelijk genoeg. 10% korting op werkschoenen bij een nieuwe onderneming is niet aantrekkelijk genoeg voor een potentiële klant. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

 

Je hebt flink wat trefwoorden om in te zetten, en bedenk daarbij ook nog eens de vele gerelateerde termen en de combinaties. Ik denk dat je toch beter geholpen bent met een grote 'keyword marketing campagne' in de natuurlijke zoekresultaten van Google, dan met brochures. Op jaarbasis kost het je minder dan 1000 Euro.

 

Als je toch bij jouw brochures blijft, moet je na het opsturen ook weten WAAROM men niet ingaat op het aanbod. Laat het geheel persoonlijk overkomen (in een envelop met bijgaande 'persoonlijke brief'), zodat je achteraf gemakkelijk contact kunt opnemen om er achter te komen waar het eventueel misloopt.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je vooral eens moet kijken waarom ze nou juist jouw moeten nemen.

 

Mijn onderneming bestaat al heel wat jaren en nog nooit heb ik een goede kleding bedrukker gevonden, hoe dat komt? Teveel beunhazen op de markt. En uiteindelijk vind ik wel een bedrijf, maar ik denk dat je goed aan de klant mnoet dudielijk maken dat jouw product wel goed is. (tenzij je natuurlijk je woord niet waar kunt maken) ;)

Link naar reactie
  • 1

Semi-off-topic nu we het toch over bedrijfskleding hebben.

 

Ik erger me rot aan al die ZZp-ers , inhuurbedrijven, montagebedrijven etc. die op een bouw of ergens anders lopen en waarvan ik niet kan zien voor wie ze werken. Vaak alleen het eigen logo en ik heb geen idee of het nu de schilder, loodgieter, installateur of aannemer is.

Meestal wel handig om te weten als ze ons gereedschap lenen, de heftruck gebruiken etc.

 

Is het niet mogelijk bedrijfskleding aan te bieden met een vaste geborduurde eigen bedrijfsnaam en daarnaast de mogelijkheid een verwisselbaar logo van de opdrachtgever?

 

Iets met een klittenbandverbinding of een transparant vak op de arm of op het been waar een logo van opdrachtgever opgeplakt of ingeschoven wordt?

 

Zo verdien je niet alleen aan de bedrijfskleding, maar heb je ook een USP (want ik kan het niet vinden op internet) en als je een slimme combinatie maakt verdien je ook aan nabestellingen van logo's e.d.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

@Frans

 

Wij leveren best wel veel bedrijfskleding, maar jou vraag herken ik niet uit de markt. Bij de grotere projecten wil de hoofdaannemer vaak dat de onderaannemers in zijn bedrijfskleding lopen. Daarnaast zijn er tamelijk veel kleine bedrijven die aan bedrijfskleding, anders dan hetgeen is voorgeschreven (helmen, veiligheidsschoenen ed) niets tot niet veel willen uitgeven.

 

Als een bedrijf ondanks bedrukte of geborduurde kleding voor jou niet voldoende herkenbaar is, dan ligt dat meestal of aan fout advies van de leverancier of in heel veel gevallen het doe-het-zelven van de zzp-er omdat het via internet zo lekker goedkoop kan.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis op je site is een hoofdstuk over vakkennis. Hoe weet ik of jij mij de goede kleding, passend bij de veiligheidseisen van de aan te kleden werknemer aanbiedt. Dit is een gebied waarin nog weing van je collega's werk van maken. Zo kan het gebeuren dat door de aanschaf van 1 standaardpakket voor alle werknemers de enkele lassers binnen het bedrijf in brandgevaarlijk fleece rondlopen.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

@Frans

 

Wij leveren best wel veel bedrijfskleding, maar jou vraag herken ik niet uit de markt. Bij de grotere projecten wil de hoofdaannemer vaak dat de onderaannemers in zijn bedrijfskleding lopen. Daarnaast zijn er tamelijk veel kleine bedrijven die aan bedrijfskleding, anders dan hetgeen is voorgeschreven (helmen, veiligheidsschoenen ed) niets tot niet veel willen uitgeven.

 

Vaak worden ZZP-ers ingehuurd voor tijdelijke ondersteuning van een dag of een aantal dagen. Die krijgen niet allemaal bedrijfskleding. het zou in dat opzicht een goedkopere oplossing zijn dat de ZZP-er gewoon zijn eigen bedrijfskleding heeft maar in geval van inhuur een logo van zijn opdrachtgever over of naast zijn eigen logo kan plaatsen. Maakt de werkplek wat overzichtelijker.

En ja, ik maak het wel mee:

 

"Hoi Frans, met mij"

"Wat is er"

"Een of andere *&^& heeft met z'n palletwagen tegen onze stellingen gereden"

"Oh, weet je wie het is?"

"Ja, XYZ montage"

"Voor wie werkt hij dan?"

"Geen idee, zal hem wel even zoeken"

2 uur later

"Gevonden, werkt voor aannemer xxx, had eerst pauze en zat toen op etage 7"

 

Als een bedrijf ondanks bedrukte of geborduurde kleding voor jou niet voldoende herkenbaar is, dan ligt dat meestal of aan fout advies van de leverancier of in heel veel gevallen het doe-het-zelven van de zzp-er omdat het via internet zo lekker goedkoop kan.

 

Mee eens, maar het gaat me ook niet om zijn herkenbaarheid/logo maar om te weten uit wiens naam hij werkt. Ook om duidelijkheid richting de uiteindelijke opdrachtgever te scheppen.

 

Over kennis gesproken: Etaleer ook even je kennis over de 70cm2 regel van de belastingdienst

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een korte toelichting gegeven bij uw bedrijfskleding bedrukken. Ook staat er nu op dat er geen kaartkosten in rekening worden gebracht bij het borduren! Hoe denken jullie over de foto op de homepagina? Het maakt het wel gelijk een stuk persoonlijker.

 

@ Frans - Bedankt voor de tip, ik heb er nog geen vraag voor gehad, opzich is het idee niet eens zo slecht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.