• 0

Vraag betreft prive storting en zakelijk betaling vanuit prive rekening

Hallo,

 

Ik weet het niet zeker,maar ik dacht dat een privé storting op mijn zakelijke rekening onder het 0% Btw tarief valt,klopt dit?

 

En hoe moet ik een zakelijke factuur in mijn boekhouding zetten die ik betaald heb met mijn privé rekening?

 

Het is namelijk zo dat ik bv. een start privé storting doe van €1000,- hier ga ik mee starten.

 

Nu heb ik voor die storting van €1000 een factuur betaald betaald van bv €75 via mijn privé bankrekening.

 

Als ik die €75 nu in mijn boekhouding zet is het €1000-€75= €925,maar dit klopt niet,want hij is niet van die 1000 betaald.

 

Ik zat zelf te denken om een prive storting van €75 in mijn boekhouding te zetten en die factuur van €75 daar onder.

 

Kan dit,of moet ik dit op een andere manier boeken?

 

Misschien is het een domme vraag(die bestaan eigenlijk niet),maar ik kom er even niet meer uit.

 

Alvast bedankt voor het advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet het niet zeker,maar ik dacht dat een privé storting op mijn zakelijke rekening onder het 0% Btw tarief valt,klopt dit?

 

Nee, bij privéstortingen is btw helemaal niet aan de orde,

 

En hoe moet ik een zakelijke factuur in mijn boekhouding zetten die ik betaald heb met mijn privé rekening?

 

Ik zou hetzelfde bedrag van de zaak naar privé storten en een kopietje van het betreffende privéafschrift bij de factuur in je zakelijke boekhouding doen. Vervolgens boek je het gewoon als zakelijke inkoop.

 

Je kunt het ook als extra privéstorting boeken, of als privépersoon de kosten bij je bedrijf declareren. Het komt allemaal op hetzelfde neer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.