• 0

Leveranciers voor dropshipping

Hallo,

 

Ik ben net een beetje begonnen met het maken van een webshop, ik ben tenslotte net 18... Maar ben al een hele tijd aan het kijken naar dropshippen. Ik begrijp het hele proces, heb gekeken naar btw en die dingen, maar eigenlijk kan ik geen leveranciers vinden, bij google kom ik niet verder dan pixmania-pro.nl en hier op de site kom ik bij salehoo, hier moet je betalen om lid te worden en dat doe ik liever niet.. dan bobex.nl en devilwear.co.uk.

 

Zijn er misschien meerdere die in Nederland leveren en misschien ook in de rest van Europa? De producten maken mij niet veel uit, ik heb eventueel genoeg tijd en zin om meerdere sites te maken en mijn interesse ligt best breed. Dus ook voor bouwmaterialen enzo, ik kan er misschien wat mee.

 

Dan wil ik graag nog weten, wat kan ik bij google het beste als zoekterm nemen? want ik kan echt niks vinden..

 

Alvast bedankt

 

Groet,

Esther

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Esther,

 

Voordat je aan dropshippen begint zou ik hier nog heel goed over nadenken.

Zelf ben ik hier groot tegenstander van. Waarom?

Omdat je alles moet uitbesteden. Dus andere mensen het werk laten doen.

Prima toch? Zou je denken.

Maar doen die mensen het wel goed?

Wat als er spullen omgeruild moeten worden?

Wordt alles netjes afgehandeld?

Jij hebt er geen controle over je moet maar hopen dat die dropshipper het allemaal voor je doet.

En mocht het fout gaan dan zit jij met de gebakken peren. Jouw naam staat boven de factuur, het is jouw website.

Dus als er schade is, mag jij betalen.

 

En voor die 4-6% marge wat je er uiteindelijk aan over houdt. Is dat het wel waard?

 

Als je nou echt zelf een webshop wilt beginnen kan je het beste zoeken naar een nichemarkt en dan een basisassortiment opnemen en dan langzaam uitbreiden. Zo ben ik ook op m'n 18e begonnen.

 

Succes verder.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn ook tijden op zoek gegaan naar dropshippers. Klinkt allemaal te makkelijk natuurlijk! Echter... de diverse websites die hier genoemd zijn klinken b2b, maar zijn eigenlijk meer b2c sites. De c'tjes verkopen het immers weer door via marktplaats, ebay e.d. Daar is het wel voor geschikt. Voor webwinkels minder, de nadelen staan al vernoemd: zeer lage marges, geen garantie, etc.

 

Echter, wanneer je op zoek gaat naar gewone leveranciers, een eerste contact opbouwt en wat goodwill kweekt dan blijkt veel meer mogelijk te zijn en soms zelfs dropshipment. Deze leveranciers adverteren er niet mee, wanneer je ze belt zeggen ze nee. Maar na het eerste contact gaat een wereld open. Dan vallen de nadelen vaak ook weg (alhoewel je de marge zal moeten delen met de leverancier, de bezorgservice en jezelf. De concurrent koopt nl. wel groot in.

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven al aangegeven zou ook ik niet kiezen voor dropshipment. Je neemt op dat moment een zeer kwetsbare positie in omdat:

1. Je hebt geen controle over een groot gedeelte van het proces

2. Je bent wel eindverantwoordelijk naar je klant voor dit proces

3. Je bent zeer afhankelijk van je dropshipper, als deze plots kiest om niet meer aan jouw klanten te leveren kun je je webshop opdoeken

Link naar reactie
  • -1

Ach, wat een zielige bedoeling weer heer. Er wordt een naam genoemd en meteen moet er worden verwijderd en gewezen. Degene die hier bewijs aan het leveren is met drie linkjes naar Hyves en Marktplaats bezorgt de beste man nog veel meer kliks dan hiervoor.

 

Tuurlijk zijn er regels maar de bekrompen manier van doen hier is kinderlijk. Tot overmaat gaat HL mij zo een PM sturen met een waarschuwing!

Link naar reactie
  • 0

Interessante thread (tot dat gezeur over die advertentie/sluikreclame; kan dat niet weggeknipt worden?).

 

Dropshipping lijkt afgebakend tot het onder eigen naam verkopen en het dan door een leverancier/productent laten verschepen en zelf de vragen/klachtafhandeling doen.

 

Ik ben echter bezig een marktplaats portal op te zetten die lokaal aanbod uit Nederland voor niet-Nederlanders aanbiedt, via onafhankelijke producenten/verkopers. Ik bied promotie van dat aanbod en directe koop mogelijkheden via onze site. Dit heeft natuurlijk het voordeel dat niet-Nederlanders:

1. begrijpen wat ze kunnen kopen (want in Engels),

2. dat ze aanbod treffen dat internationaal verstuurd wordt (vaak bieden producenten/verkopers dat niet aan)

3. dat ze mijn site qua betalingsopties kunnen vertrouwen (sites van producenten/verkopers hebben soms geeneens directe bestel- en betaalmogelijkheden; ontberen professionaliteit/vertrouwen).

 

Daarbij communiceer ik heel duidelijk dat de producenten/verkopers van dat aanbod het zelf verkopen (je gaat via onze site een contract aan met de producenten/verkopers) en dat zij zelf voor vragen/opmerkingen benaderd moeten worden. Wij zijn slechts supervisor. Dit is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Amazon's third party offer.

 

Je moet dan dus alleen 'even' met de producent/verkoper afspreken welke marge je krijgt van zijn verkoopprijs maar voor de rest is het dan voor iedereen duidelijk. Nadelen van dit model zijn:

- dat je je eigen merkbeleving niet zo ver kan doorvoeren maar dat wordt (deels) opgelost wanneer je eerlijk bent over de producent/verkoper, je een goede portal bent met waardevolle informatie en wanneer je goede producent/verkopers uitzoekt.

- klanten kunnen naar de producent/verkoper zijn website zelf gaan maar dat kun je voorkomen door vergelijkbare of lagere prijzen aan te bieden (en dit te eisen van de producenten/verkopers) en daar een reputatie in op te bouwen.

 

Bovenstaand zie ik ook als dropshipping maar zie ik in de literatuur niet zo expliciet terugkomen. Ik ben nu producenten/verkopers direct aan het benaderen om zo hun aanbod op onze site te kunnen verkopen. Gaat goed. Ik heb echter het idee dat bestaande dropshippers dit idee weer net vinden afwijken van hun standaarden waardoor ze niet mee zullen/willen doen (Pixmania aangeschreven maar nog nul reactie bijvoorbeeld).

 

Zien jullie verder nog beren op de weg bij dit model? Ik ben benieuwd.

 

Dank alvast.

 

Groet, Bob Lei.

Mod edit: als we het dan toch netjes willen houden, dan ook geen bedrijfsnamen onder je posts. Daarvoor is de handtekening via je profiel te gebruiken.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik dit zo lees, dan valt het in Nederland (Europa, de wereld, het heelal) vies tegen met dropshipping. Kan het zijn dat dit hele model eigenlijk ingeschoven is bij affiliate marketing? Dat leveranciers gewoon zichtbaar willen zijn als afzender en niet onzichtbaar in andermans webshop?

 

Wie nou zo'n beetje Neerlands grootste dropshipper? Een groothandel, Centraal Boekhuis, leveranciers van consumentenelektronica of computerstuf?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Affiliate marketing en dropshipping zijn twee totaal andere dingen. De enige overeenkomst is het type "ondernemer" die ze gebruikt: Namelijk het type dat denkt met geen reet doen toch geld te kunnen verdienen.

 

Het is heel moeilijk om als dropshipping leverancier te werken. Al je klanten werken met hetzelfde assortiment, dezelfde levertermijn, dezelfde (lage) service. Er is eigenlijk maar 1 punt om je als klant van een dropshipping leverancier te onderscheiden van de andere klanten, namelijk prijs. De prijzen worden dus afgeschoten. Op een TV die via dropshipping verkocht wordt zit soms maar 1 euro (!!) winst. Klanten van een dropshipping leverancier houden het dus maar heel kort uit, want ze verdienen te weinig. Maar er komen telkens nieuwe "ondernemers" bij die in dropshipping het ei van columbus zien, dus er blijft concurrentie bij komen.

 

Veel bedrijven die dropshipping aanboden die hebben daar inmiddels van af gezien of de vereisten (minimale jaarlijkse omzet, minimale marge etc. op straffe van uitsluiting van levering) verhoogd.

 

Uiteindelijk is als webwinkelier met dropshipping werken dus eigenlijk niet te doen. Affiliate marketing is langer vol te houden omdat je daar geen kosten mee maakt, op wat hosting kosten na.

Link naar reactie
  • 0

Affiliate marketing en dropshipping zijn twee totaal andere dingen. De enige overeenkomst is het type "ondernemer" die ze gebruikt: Namelijk het type dat denkt met geen reet doen toch geld te kunnen verdienen.

 

Totaal anders?

 

Bij dropshipping neemt de leverancier/groothandel tenminste het voorraadbeheer en de bezorging voor zijn rekening, begrijp ik. De webshop A biedt dus product X aan voor prijs Q+M, maar de levering wordt verzorgd door de dropshipper B die prijs Q in rekening brengt of reeds betaald is. Als klant bestel ik bij A en heb met B niet zoveel te maken.

 

Bij affilate marketing verdient website A iets als ik via die site (of mail of enquete ofzo) bestel bij leverancier B. Als klant bestel ik bij B die vervolgens A vergoedt voor zijn tussenkomst.

 

Een leverancier die bereidt is het hele logistieke traject op zich te nemen, kan dus kiezen tussen dropshipping of affialiate marketing, of beiden. Ik signaleer dat de voorkeur richting affiliate gaat, want ik kom dropshipping amper nog tegen. Kan zijn dat dat vooral 1:1 geregeld wordt. V&D dat wasmachines op die basis verkoopt bv. Of de wijnverkoop van NRC.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaBla en Wouter...

Ik ben het niet met jullie eens.

 

Om te beginnen met dat affiliate en dropshipping niet veel verschillen:

 

hierin zitten toch zeker wel wezenlijk grote verschillen.

* affiliate marketing krijgt iemand percentage over de omzet, bij dropshipping krijgt iemand een inkoop prijs. Marge bij dropshipping zal normaal hoger liggen als bij affiliate.

 

* bij affiliate heeft de affiliate geen enkelle invloed op de verkochte producten in de webshop. niet op welke producten, niet op de prijs, niet op de omschrijvingen, niet op de gebruikte software, niet op SEO enz.

Bij dropshipping moet iemand zelf (in beginsel) zijn eigen webshop bouwen, zelf de producten erin zetten, zelf bepalen welke producten hij dus verkoopt (kan ook van meerdere leveranciers zijn), kan zelf de verkoop prijzen bepalen en zelf de shop onderhouden (nieuwe producten erin, oude eruit enz). Hij kan als hij wil zelf texten schrijven, zelf de seo van de shop aanpassen enz.

 

* klantcontact - de affiliate heeft geen enkel contact met de klant, hij weet zelfs meestal niet wie de klant is of wat die koopt. De dropshipper heeft zelf contact met zijn klanten, handeld problemen zelf af en ziet zelf de orders die binnen komen.

 

* betalingen - affiliate heeft zelf niks van doen met betalingen, dat is niet zijn probleem. Dropshipper handeld wel zelf de betaling van zijn klant af en moet ook bij storneringen zelf achter het geld aan.

 

* retouren - de affiliate zal nooit last van retouren hebben, die gaan rechtstreeks naar de shop die hij promoot. De dropshipper krijgt de retouren in de regels zelf terug en moet dan kijken wat hij daarmee doet.

 

en zo zijn er nog wel meer verschillen te noemen tussen affiliate marketing en Dropshipping.

 

Wouter... juist bovenstaande punten geven de dropship gebruikers dus de mogelijkheid om zich te onderscheiden.

Ze kunnen zich kwa uitstraling van hun shop onderscheiden (gebruiksvriendelijkheid van de shop). ze kunnen zich onderscheiden door de service die ze bieden ((telefonische) bereikbaarheid, advisering van klant, aangeboden betaal methodes, afhandeling van klachten/retouren, informatie voorziening enz.).

 

Dat zijn zaken die bij een webshop een wezenlijk verschil kunnen maken voor de klant bij de keuze van een webshop en allemaal zaken die de dropship gebruiker zelf volledig in de hand heeft.

 

En ja de meeste dropship gebruikers zullen een basic shop hebben, het standaard volledige assortiment van die ene leverancier, de product omschrijvingen van die ene leverancier en verder zelf geen initiatief nemen.

Maar dat zullen ze ook zelf in hun omzet merken, de dropship gebruiker die dus wel gebruik maakt van de mogelijkheden die dropshipping bied zal zich daarmee kunnen onderscheiden van de rest en dat ook positief in zijn omzet merken.

 

Affiliate en dropshipping zijn dus echt 2 heel verschillende zaken.

Dropshipping levert normaal meer op maar gaat ook meer eigen werk in zitten.

Link naar reactie
  • 0

Wouter... juist bovenstaande punten geven de dropship gebruikers dus de mogelijkheid om zich te onderscheiden.

Dat weet jij, dat weet ik, maar de stereotype ondernemer die van plan is zijn shop middels dropshipping te laten draaien weet dat niet. Hij heeft meestal een paar tientjes of misschien een meijer of 2 als investering, maximaal. Althans, de gevallen die ik voorbij zie komen op het webwinkelforum. Ik hoef niet uit te leggen dat je daar geen bedrijf van kan opstarten.

 

Hoe ervaar jij dat, als leverancier van dropshipping? Zijn er wel ondernemers die echt kunnen investeren in goede service en meerwaarde kunnen bieden, maar toch niet de voorraad op hun balans willen hebben staan?

En ja de meeste dropship gebruikers zullen een basic shop hebben, het standaard volledige assortiment van die ene leverancier, de product omschrijvingen van die ene leverancier en verder zelf geen initiatief nemen.

(...)

 

Affiliate en dropshipping zijn dus echt 2 heel verschillende zaken.

Dropshipping levert normaal meer op maar gaat ook meer eigen werk in zitten.

Amen :)

Link naar reactie
  • 0

 

Er zal best verschil zijn tussen de modellen, maar vanuit de leverancier geredeneerd heeft het dropshipmodel relatief weinig voordeel. Die moet zijn hele logistiek afstellen op individuele levering, en als-ie dat eenmaal gedaan heeft is het bouwen en beheren van een shop een kleine stap. Vooral omdat de meeste onafhankelijke webshop/dropship-gebruikers (dropshops?) er eigenlijk niet zoveel van bakken.

 

Simpelweg: ik zie het dropshipmodel amper voorkomen terwijl je in affiliate steeds meer bekende namen tegenkomt. Mijn indruk blijft dat degenen die met dropshipping begonnen zijn gewoon doorschakelen naar affiliate en dus de hele keten pakken. Uitzondering voor samenwerking met grote partijen: Telegraaf, Sanoma, RTL. Daar werkt dropshipping waarschijnlijk (nog) wel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Affiliate marketing is in Nederland goed voor 1,3 miljard euro omzet, (over)schat IAB op basis van onderzoek door Blauw Research. Iemand een idee over dropshipping? Eén procent daarvan is al veel.

 

Yep, ik kan wel leveranciers vinden (Ingram Micro, Pixmania, EDC, Corazon) of een initiatief als nonstop voor oa fietsonderdelen, maar nope ik ben niet onder de indruk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wouter...

Dat soort dropship gebruikers zijn er zeker.

Wij zijn nog niet heel actief met dropshipping bezig omdat daar veel meer bij komt kijken als bij affiliate.

We hebben echter wel diverse interesante contacten met grotere spelers die hierin geintereseerd zijn.

En het scheeld ook dat we dropshipping enkel beschikbaar stellen voor bedrijven die ingeschreven zijn bij KvK en belastingdienst.

Bij dropshipping is het echter zo dat we verwachten dat slechts 1 op de 50 dropshippers echt interesant is.

Bij affiliate is dat echter 1 op de 250.

 

TwaBla... dropshipping heeft wel degelijk voordelen ten opzichte van affiliate.

met affiliate bied je gewoon een extra marketing optie aan. Met dropshipping breid je je afzet markt uit naar veel meer winkels.

Een eigen shop is een kleine stap voor die dropship leverancier ja, maar met dropshipping service heb je niet 1 shop waarin je producten verkocht worden maar kan je honderden of zelfs duizenden shops hebben waarin je producten verkocht worden zoder dat je zelf voor al die shops de marketing moet doen.

en als zou van die shops 40% helemaal niks doen, al die orders van die overige shops bij elkaar maken het wel degelijk zeer interesant.

 

De personen/bedrijven die voor affiliate kiezen zijn ook heel andere als die voor dropshipping gebruik maken.

 

Ik weet uit mijn branche b.v. een leverancier die niet aan dropshipping wilde doen maar toch echt geen nee kon zeggen dat whekamp en neckerman kwamen vragen of dropshipping mogelijk was (ja dat soort partijen zijn ook potentiele dropship gebruikers).

Link naar reactie
  • 0

 

Affiliate marketing is in Nederland goed voor 1,3 miljard euro omzet, (over)schat IAB op basis van onderzoek door Blauw Research. Iemand een idee over dropshipping? Eén procent daarvan is al veel.

 

Yep, ik kan wel leveranciers vinden (Ingram Micro, Pixmania, EDC, Corazon) of een initiatief als nonstop voor oa fietsonderdelen, maar nope ik ben niet onder de indruk.

 

affiliate is gewoon een marketing instrument waarvan gemeten wordt hoeveel er aan dat marketing segment uitgegeven wordt.

 

Dropshipping is een groothandels activiteit waar niks aan uitgegeven wordt (investeringen in techniek daargelaten) maar waarin gewoon omzet gedraait wordt en wat niet speciaal apart gemeten en onderzocht wordt.

Hte zal dus veel lastiger zijn om daarvan goede cijfers te vinden.

 

Ik ben zelf van mening dat dropshipping nog in de kinderschoenen staat in Nederland, het heen en weer zenden van leverancier naar (web)shop en van webshop naar klant is iets wat logistiek en kosten technisch gewoon minder interesant is als dropshipping.

Het bespaard een hoop geld aan verzendkosten voor partijen (millieu technisch dus ook winst te halen), het is sneller naar de klant, de dropship gebruiker hoeft geen dure magazijnruimte aan te houden, hoeft geen voorraad aan te houden en heeft geen personeel nodig voor de verzending en kan zich dus volledig toeleggen op de verkoop.

 

Om dit alles succesvol te laten verlopen moet echter wel aan diverse eisen voldaan worden en dat is hetgene dat dropshipping een stukje ingewikkelder maakt als affiliate.

Link naar reactie
  • 0

Wij combineren dropshipping met onze eigen voorraad.

Net hoe het uitkomt, sturen we de order door naar onze leverancier om rechtstreeks te leveren. Als er meerdere verschillende art. zijn, dan verpakken we zelf.

Kan echt alleen maar met betrouwbare partners, die staan voor hun waar. (net de 'gewone' handel dus)

Communicatie is hierin van groot belang. Meteen helder je ideëen uiteenzetten en eerst 'live' om de tafel scheelt een hoop.

Als je gaat dropshippen om voor jouw klant goedkoop te zijn, raad ik je aan een rekenmachine te kopen.

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Dropshipping is iets wat interessant kan zijn.

Echte is het wel zo dat veel van de dropshippers bekend zijn in de markt.

Je zult dus "weinig" voordeel kunnen bieden aan jouw klant ten opzichte van een hoop andere webshops.

Het is een moeilijk verhaal een geschikte partner te vinden hiervoor.

Ik ben van mening dat de beste manier is om juist bedrijven te benaderen die helemaal niet bekend staan om dropshipping en hun jouw ideeen uit te leggen.

De leukste partijhandel, nu binnen handbereik! Alle partijen 100 euro! www.100europartijen.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk om zo veel verschillende berichten te lezen over dropshipping op diverse fora, waaronder highlevel. Ik lees de meest uiteenlopende reacties over dropshipping, waarin ik mij geheel of gedeeltelijk kan vinden. De negatieve meningen en berichten over dropshipping vind ik echter wat minder. Dit aangezien ik mij hier geheel NIET in kan vinden. Deze negatieve uitlatingen zijn voornamelijk gebaseerd op slechte ervaringen. Verder kijken dan je neus lang is en een concept in dropshipping tot een positief ondernemerschap om te buigen is soms te veel gevraagd. Jammer!

 

Dropshipping kan echter wel degelijk een succes zijn. Ik zit namelijk midden in de dropshipbranche, waarin ik leveranciers benader om over te stappen op de dropship methode. Zodoende vergroot desbetreffende leverancier zijn verkoopbereik en verkoopkanalen en ontstaan er nieuwe kansen voor (startende) ondernemers. Ondernemen zonder risico is namelijk zeer aantrekkelijk (zeker in tijden van crisis). Daarentegen lees ik vaak over meningen van "ondernemer zijn is risico's nemen". Diegene die deze teksten gebruikt is naar mijn mening geen echte ondernemer. Een echter ondernemer is een ondernemer die zijn risico's inziet, spreidt en waar mogelijk zelfs vermijdt, nietwaar?

 

Onze visie over dropshipping is heel simpel; Uitsluitend hoogwaardige dropship leveranciers worden opgenomen in ons bestand. Daarnaast dienen zij marktconforme marges te leveren. Het verhaal over €1,00 verdienen per order wordt hiermee uiteraard direct van de hand gedaan. Ook wordt de (online) markt strikt in de gaten gehouden. Niemand zit op overvolle concurrentie te wachten. Dit wordt met onze werkwijze direct vermeden. Ook hoor ik berichten over slechte services? Wat een onzin! Doe zaken met een betrouwbare (en vooral Nederlandse) leverancier waarmee duidelijke afspraken zijn gemaakt. Desbetreffende leverancier zal nooit slechte services aanbieden. Uw met dropshipping verdiende brood, is ook het brood van de leverancier, nietwaar?

 

Kortweg; Hou alsjeblieft op met negatieve uitlatingen over dropshippen. Deze negatieve uitlatingen zeggen veelal meer over diegene die het post, dan over de logistieke oplossing zélf. Ik zeg logistieke oplossing, aangezien dropshippen puur een logistieke oplossing is. Een oplossing die risico verminderd en verspreidt en tóch voldoende ruimte kan bieden voor aantrekkelijke marges en winst. Kijk verder dan je neus lang is.... Of kijk natuurlijk eens op mijn Blog of platform (welke ik niet kan promoten natuurlijk) .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.