• 0

Luchtschepen

Cargolifter staakt ontwikkeling luchtschepen

 

 

Cargolifter, de in financiële problemen verkerende Duitse fabrikant van luchtschepen en ballons voor het vervoer van goederen, heeft de productie van luchtschepen van het type CL 160 voor lasten tot 160 ton gestaakt. Het bedrijf, dat in ernstige liquiditeitsnood zit, werkt voorlopig alleen nog aan ballons voor de verplaatsing van zware lasten. Voor de ontwikkeling van de CL 160, die in 2005 op de markt zou komen, heeft de onderneming nog eens 420 miljoen euro nodig.

 

Bron: Nieuwsblad Transport, 17 mei 2002

 

:huilbl:

 

Dit moest ik toch even kwijt. Ik had toch zo gehoopt dat de corgolifters snel de lucht in zouden gaan. Toen ik 2 jaar geleden over dit plan hoorde, vond ik het al helemaal te gek. Wat een nieuwe mogelijkheden zou de cargolifter kunnen bieden. Maar het lijkt er op dat we nog wel even mogen wachten tot we het eerste "nieuwe" luchtschip mogen aanschouwen.. iemand 420 miljoen euro over?

 

http://www.cargolifter.com

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het einde voor CL komt snel in zicht:

 

Duitse Zeppelin-bouwer Cargolifter verklaart zichzelf insolvabel

Zeppelin-bouwer Cargolifter vreest voor een faillissement als het niet snel de beschikking krijgt over nieuwe financiele middelen. Het Duitse bedrijf dat plannen had om vracht te vervoeren met een reuzezeppelin heeft zichzelf insolvabel verklaard. Voor 500 werknemers dreigt ontslag. Het nieuwe luchtschip had een lengte van 260 meter en een breedte van 65 meter. De CL 160 zou het mogelijk maken om bovenmaatse en zware goederen (tot 160 ton) veel goedkoper te transporteren dan nu het geval is. Naast de CL 160 was CargoLifter bezig met de ontwikkeling van de CL 75 AirCrane. Deze transportballon zou geschikt zijn voor vrachten tot 75 ton. [bron: NRC Handelsblad]

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een kennisje van mij is ook bezig op de Zeppelin weer van de grond te krijgen. Een Nederlandse organisatie. Gozzz ... ik weet net meer wat de naam is.

Weet je wat ... ik zal even mailen dat hij hierop reageert. Hij is nl. flink aan het pionieren geweest (ook bij financiers). Misschien heb ik het wel over dezelfde ... oftewel ... klinkt als?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

DIE bedoel ik. Hij heet J.P. Everhardt dat wist ik nog wel, maar geen idee hoe zijn organisatie heet (oorzaak luisteren naar iemand als je drank ophebt)!

Ken jij hem?

 

Hij heeft inmiddels gereageerd op mijn mail, dus we kunnen hebben binnen afzienbare tijd hier verwachten.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
"en prochaine" en dat betekent tot later (toch?).
betekend: in volgend.. Dus m ja wat maak je daar van? In volgend /mail/week/jaar? Ben wel heel benieuwd, ook naar aanleiding van een andere thread:
Ik ga eens even kijken, want die heeft als het goed is een zeppelin tot zijn beschikking!

clock.gif

Link naar reactie
  • 0

Dit is een goede bron voor het volgen van de ontwikkelingen op het gebied van luchtschepen.

Platform Luchtschepen stelt zich tot doel het bevorderen van het toepassen van luchtschepen als economisch haalbare en milieuvriendelijke vorm van transport. Het bestuur en de raad van advies van het Platform bestaan uit een aantal prominente Nederlanders en is opgericht in maart 2000.

 

http://www.platformluchtschepen.nl

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Jowwww ... die herken ik direct.

Kijk op Wie is Wie scroll down en je ziet JP Everhard.

Jeweetwel die ik meerdere malen benaderd heb om hier zijn mening en ideeën te ventileren.

Arch ... van je vrienden moet je het hebben. Maar tsja ... van "vage kenissen" kun je niets verlangen :huilbl:

 

Ohhhh JP ... ik weet dat je wel wilt, dus don't shoot de messanger ... just be HERE !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

OK, daar ben ik dan, maar jullie hadden de website www. platformluchtschepen.nl al gevonden, dan weet je alles...

Kijk ook op www.airshipadvertising.com voor het nieuwe luchtschip wat in Nederland gestationeerd wordt. salut, JP

Link naar reactie
  • 0

OK, daar ben ik dan, maar jullie hadden de website www. platformluchtschepen.nl al gevonden, dan weet je alles...

Kijk ook op www.airshipadvertising.com voor het nieuwe luchtschip wat in Nederland gestationeerd wordt. salut, JP

Link naar reactie
  • 0

OK, daar ben ik dan, maar jullie hadden de website www.platformluchtschepen.nl al gevonden, dan weet je alles...

Kijk ook op www.airshipadvertising.com voor het nieuwe luchtschip wat in Nederland gestationeerd wordt. salut, JP

 

 

heb de posting aangepast om de platformschepen url actief te maken.

Link naar reactie
  • 0

Ben op de sites geweest en nu weet ik alles!!!

 

Nou, ik weet helemaal niets, een verhaal uit het parool over oplichters en niet stortende aandeelhouders, en een reclame luchtbalon die volgens mij niet eens "rigid" is.

 

Ruikt mij teveel naar "gebakken lucht". Dat is jammer voor de industrie. Of grote luchtschepen nu wel of niet levensvatbaar zijn, daar zullen we voorlopig niet achter komen. De kansen voor een mogelijk interessante industrie zijn verklooid door een stel amateur ondernemers die hun uitdaging niet serieus genomen hebben. Het zal wel een hele poos duren voor er weer een serieuze investeerder naar een luchtschip propositie kijkt.

 

Jammer. Ik hou van luchtschepen. Ik vindt ze mooi. :'(

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het was me nog helemaal niet opgevallen dat de JP die kermie bedoelde bij het platform zit. Ik was juist op zoek naar een club zoals deze (vreemd dat ik ze niet eerder vond). De site bevat voor mij veel interessante informatie en de doelstelling die het platform zichzelf gesteld heeft, spreekt mij aan.

Het Platform Luchtschepen stelt zich tot doel het bevorderen van het toepassen van luchtschepen als economisch haalbare en milieuvriendelijke vorm van transport.
Maar dan blijf ik het toch opmerkelijk vinden dat er nog zo weinig "van de grond" komt. Ik geef Nils gelijk over de huidige situatie van het luchtschip. Er komt ook geen positief nieuws meer naar buiten over deze industrie. Ik zal nu eerst die berg info van de site eens op me in laten werken.
Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het "niet van de grond" komen heeft een financieel probleem. Voor zover ik dat begrepen heb.

 

Dus:

Of het is een goed plan, maar geen financiering

Of het is een "dromerig" plan waar geen financier "lucht" in ziet.

 

Maar met de realisatie van het café heeft Dommelsch miskien interesse. Wie weet ... opportunity knocks.

 

Jammer dat JP verder niet zoveel input heeft, want dit lijkt mij juist voor hem een mooie discussie. Mmmmm ... ik zal weeres een biertje met hem gaan drinken. Miskien wordt dan in een wazige toestand een hoop duidelijk.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Even Rechtzetten,

 

Goede (serieuze) Plannen met goede (serieuze) en betrouwbare ondernemers worden ALTIJD gefinancierd !!!!

 

Het is een kwestie van risico, rendement en vertrouwen. Kloppen de verhoudingen niet, dan is er ook geen geld. Kloppen de verhoudingen wel, dan zijn er bijna geen problemen.

 

Probleem is dat slechte ondernemers en slechte investerders altijd het onderste uit de kan willen hebben en daar zo mee bezig zijn dat ze helemaal vergeten aan hun "project" te werken. Dat gaat dan natuurlijk mis en wordt daarmee een self fulfilling prophecy of zoiets.

 

Kortom, dood aan de klojo's (niet letterlijk natuurlijk) en huiswerk maken! Misschien hebben we dan over een paar jaar van die mooie glijdende sigaren die ons luchtruim doorklieven.

 

Wie echt bereid is aan zo'n project te gaan staan kan rekenen om mijn steun (vooral moreel dan natuurlijk).

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het Raad van Advies van "platformluchtshepen" ziet er indrukwekkend uit zou ik zeggen. Zie daar zelfs Criet Titulaer!?!

 

Ik heb (omdat JP niet veel tijd heeft) via de genoemde website een contactmail gestuurd.

Nu maar afwachten of iemand van deze club zich mengt in deze stevige discussie. Want ook ik word erg nieuwsgierig waar om het allemaal niet de "lucht" ingaat (oftewel van de grond komt).

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Het blijft ijzingwekkend stil. Toch een vuiltje aan de lucht?

 

Jammer dat ze onze interesse zo luchtig opvatten. Bang dat we de hete luchtballon doorprikken?

 

Ik hoop alsnog op een serieuze reactie.

Dat zou een hele opluchting zijn.

 

De doorluchtige groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hmm, naar aanleiding van het bovenstaande toch iets voor een luchtschepengek proberen te doen, zitten we nu met een rechtzaak en worden we voor oplichters uitgemaakt. :'(

 

Dat is eens maar nooit weer, wat een klojo's

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nou niet zoveel eigenlijk. We hebben geprobeerf (tegen beter weten in) een luchtschip van de grond te krijgen en nu zitten we bij de rechter. Ik kan (en wil) er niet te veel over zeggen, maar zoals ik al vreesde stellen de ondernemers die zich met luchtschepen bezig houden niet al te veel voor.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.