• 0

Chemicalien uit China

Hallo allen,

 

Handig zo'n forum, eens vaker een kijkje nemen. Heb zojuist flink de oude topics doorgespit, maar heb niet mijn vraag kunnen vinden.

 

Ik heb wat kleine hoeveelheden chemicalien (stabiele vaste zoutverbindingen voor planten hobbyisten) naar Nederland laten sturen en inmiddels is het gearriveerd. Goed dat ik met kleine hoeveelheden begonnen ben, aangezien het uiteraard nooit zo makkelijk gaat als zou moeten.

 

Het blijkt nu bij aankomst dat alle documenten aangeven dat het om iets heel anders gaat en dat ze er een veel te lage prijs (10 USD) op gezet hebben om in China veel minder moeite hoeven te doen bij hun douane.

 

Nu zit ik dus met het probleem dat ik hier aangifte moet doen, invoerrechten, etc., maar dat de documenten niet kloppen. Hoe kan ik dit probleem oplossen en wat zou ik mijn expediteuer kunnen vragen om hieraan te doen? En is dit iets wat vaker voorkomt met ook andere artikelen?

 

Ik wil gewoon door kunnen geven aan de douane wat het is, ik heb een commercial invoice en certificate of analysis in mijn mail met de goede info.

 

Alvast bedankt voor alle bruikbare info.

 

MVG,

Michiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is verzonden via luchtpost (Fedex) en aan de deur afgeleverd. De waarde die ze er op vermeld hebben is slechts 10 USD, dus aangeven scheen niet te hoeven. Maar ik kan uit de documenten niet expliciet opmaken dat het gebeurd is, alhoewel de tegenpartij heeft gezegd dat Fedex daar voor zorg draagt.

 

Heb zojuist douane telefoon gebeld en die zeiden dat ik gewoon geluk gehad heb en dat er vanuit douane oogpunt niet echt een probleem zou kunnen ontstaan. Na vragen wat het worst case scenario zou kunnen zijn, zij de persoon aan de lijn dat hooguit de belastingdienst het zou kunnen opmerken bij een boekhoud inspectie, maar die kans achtte hij heel klein aangezien de BD zich daar niet echt mee bezig houdt.

 

Op zich dus allemaal positief, maar ik hoor graag of anderen dit ook ooit meegemaakt hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ok, duidelijk.

 

Komt iderdaad vaker voor. Boek een en ander natuurlijk wel onder de juiste kosten, anders maak je veel te veel winst. Het enige wat de Nederlandse staat dan misloopt zijn de invoerrechten. Veelal slechts een paar procent dus niet erg interessant.

 

Gr

Mark

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.