• 0

Wie van jullie gebruikt(/heeft ervaring) met interimbureau's?

Hey allen!

 

Hier ben ik weer, een stap verder in het uitwerken van mijn plannen.

 

Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van de ervaringen van ondernemers met interimbureau's, ; dit zowel voor gewone arbeiders, bedienden maar ook misschien voor studenten of stagairs?

 

met interimbureau's bedoel ik detachingbureau's, werving en selectie bureau's en arbeidsbemiddelaars. (Ik hoop dat ik hiermee duidelijker ben geweest?)

 

Iemand ervaring met?

 

Groeten,

 

Gil

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze vraag is wel heel ruim geformuleerd, kun je meer specifiek zijn. Wat versta je bijvoorbeeld onder interimbureau's. Zijn dat de detacheringskantoren, uitzendbureau's of organisatie's die een kaartenbak met cv's van zelfstandigen hebben en die bemiddelen en dan heb je natuurlijk nog de netwerkorganisaties die nauw samenwerken met een groep van zelfstandigen. Kortom een heel breed palet met allerlei smaken, maar de insteek en professionaliteit verschilt enorm.

 

Vervolgvraag: Wat zou je precies willen weten over de ervaringen?

 

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Dag Gil,

 

Dit is al iets preciezer.

Antwoord op jouw vraag: ja, ik heb veel ervaring met detacheringbureaus en enige ervaring met werving- en selectiebureaus.

 

Je hebt nog geen antwoord gegeven op de wedervraag die Ed stelde.

Wat wil je precies weten ?

 

edit: Ik bedoel Edward natuurlijk.

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Hey

 

Ik had graag geweten wat jullie ervaringen zijn met deze bureau's ..

 

hoe jullie behandeld worden, hoe het contact met deze bureau's was, ofdat je niet werd overompeld met een hele hoop contracten en administratieve misverstanden etc.

 

of langs de andere kant, een noemenswaardig positief iets hebt meegemaakt met één van deze bureau's..

 

groeten

 

Gil

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie
  • 2

Ook ik snap de vraag niet helemaal. Bedoel je ervaring als opdrachtgever (en zoek je ondernemers die zelf interimmers inhuren) of als opdrachtnemer (zoek je ondernemers die zichzelf via interimbureaus verhuren)?

 

Ik ben zelf partner in een interimbureau en heb tevens via diverse interimbureaus gewerkt (zowel zelfstandig als in loondienst). Daarnaast heb ik als opdrachtgever ook interimmers via bureaus ingehuurd. In alle gevallen geldt dat de kwaliteit zeer wisselend is. Tarieven / marges trouwens ook.

 

Er zijn gerenommeerde bureaus die zoveel mogelijk eigen mensen naar binnen proberen te schuiven. Meestal zijn dit detacheerders die mensen op de loonlijst hebben (noodzaak om bankzitters weg te zetten). Maar ook bureaus die uitsluitend met ZZP-ers werken doen dit (extra marge). Dit stoort opdrachtgevers vaak mateloos. In mijn consultingtijd deden we dat overigens ook. Consultants werken altijd in een team was ons excuus :-[. Daarnaast werken de gerenommeerde interimbureaus met hoge marges: 30% - 35% van het verkooptarief. Ongeacht of het een verlenging is o.i.d.

 

Daarnaast zijn er kleinere / onbekende bureaus die met lagere marges werken. Die leveren ook minder toegevoegde waarde (langer op geld wachten) en minder continuïteit. Het is altijd maar de vraag of zo'n partij kan leveren (beperkt bestand).

 

Opdrachtgevers (grote bedrijven) werken doorgaans het liefst met prefered suppliers en doen geen zaken met de kleintjes. Teveel administratief gedoe. Deze prefered suppliers kopen overigens wel weer bij de kleintjes in, maar dat terzijde.

 

Als opdrachtgever (inhuurder) kreeg ik veel CV's onder de neus geschoven. Vaak mensen die niet 100% matchten met de opdracht. Dit was in de tijd dat interimmers schaars waren. De markt werd door 'goudzoekers' overspoeld en kwaliteit was soms ver te zoeken. Deze interimmers werden er snel weer uit gekickt en kwam er een andere in de plaats. Had ik wel weer een onderhandelingspositie naar het bureau. Verder stoor ik mij altijd aan de accountmanagers. Schaduwmanagement noemen ze dat (kan daglicht niet verdragen? ;)). Schaduwmanagement diende niet zozeer om de kwaliteit van dienstverlening te waarborgen (zoals het wordt verkocht), maar om de continuïteit van de sales van het interimbureau veilig te stellen. Beetje belangrijk lopen doen in de tijd van de opdrachtgever!! Iedere maand weer om tafel.... >:(. Volstrekt zinloos! Of 'schaduwmanagers' zonder kennis van zaken (zijn alleen accountmanagers). Alsof die mij iets over securitisatie kunnen vertellen... Bedroevend.

 

De emotie loopt weer hoog op... Maar is dit een antwoord op de vraag?

Link naar reactie
  • 0

@ stefan: Dit is exact naar waar ik opzoek was! Bedankt en sorry voor de emoties die opliepen ivm de vraag. Uit je kan ik veel leren.

 

@ Fred: Ik stel deze vraag omdat ik bezig ben met een, in belgie, nieuw concept ivm interims, hiervoor probeer ik zoveel mogelijk te luisteren naar ondernemers om te weten wat ziji goed vinden en wat zij slecht vinden aan de interimbureau's vandaag de dag.

(Zo weet ik waarrond ik extra kan werken, en wat mijn unique selling keys moeten worden.)

 

@ iedereen die mogelijk nog niet weet wat ik precies wil weten: Ik ben gewoon op zoek naar jullie ervaringen met interimbureau's. Dit kan gaan van een goede account manager die je bijgebleven is om zijn hulpvaardigheid naar een slechte account manager die je 10 keer betalingsverzoeken voor lonen stuurde die je al lang betaald had.

 

Groeten!

 

Gil

 

Ik probeer steeds zoveel mogelijk bij te leren !

Link naar reactie
  • 0

Gil, ik ben blij dat je tevreden bent met de gegeven antwoorden en wens je succes in Belgie met je plannen! Ik weet niet of het de bedoeling is (n.a.v. je laatste opmerking) op dit forum dat er namen van goede en slechte accountmanagers genoemd worden en daar waag ik me ook liever niet aan.....Ik wil nog wel even reageren op het antwoord door Stefan: citaat:

 

Daarnaast werken de gerenommeerde interimbureaus met hoge marges: 30% - 35% van het verkooptarief. Ongeacht of het een verlenging is o.i.d.

 

Daarnaast zijn er kleinere / onbekende bureaus die met lagere marges werken. Die leveren ook minder toegevoegde waarde (langer op geld wachten) en minder continuïteit.

 

Opdrachtgevers (grote bedrijven) werken doorgaans het liefst met prefered suppliers en doen geen zaken met de kleintjes. Teveel administratief gedoe. Deze prefered suppliers kopen overigens wel weer bij de kleintjes in, maar dat terzijde.

 

Ik ben het met de inhoud en strekking van je verhaal gedeeltelijk eens Stefan maar met bovenstaande kan ik het niet eens zijn: wij zijn een klein/onbekend bureautje die inderdaad met lagere marges werken maar daardoor leveren we juist wél een toegevoegde waarde. Wij zijn immers veel flexibeler -wel aan te bevelen in deze woelige tijden- kunnen ook sneller leveren omdat we niet zo star zijn als de "groten" . Bij ons gaat kwaliteit juist bóven kwantiteit en o.a. dat is in onze bedrijfsvoering een stabiele, bindende factor gebleken. Ook de betaling gaat bij ons bijzonder snel, want we willen dus niet een naam krijgen die verschillende "groten" gecreeërd hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Gil,

 

Ik stel deze vraag omdat ik bezig ben met een, in belgie, nieuw concept ivm interims, hiervoor probeer ik zoveel mogelijk te luisteren naar ondernemers om te weten wat ziji goed vinden en wat zij slecht vinden aan de interimbureau's vandaag de dag.

(Zo weet ik waarrond ik extra kan werken, en wat mijn unique selling keys moeten worden.)

 

Wij lenen regelmatig monteurs in.

 

Wat ik goed vind :

- wekelijks een actueel aanbod van beschikbare monteurs per mail incl. CV's

- vlotte facturering; liefts een factuur in de week na de verrichte werkzaamheden voorzien van een afgetekende urenstaat

- duidelijke facturering

- het goed nakomen van afspraken; bijvoorbeeld eerste uur reizen buiten werktijd niet doorbelasten; kilometers die al dan

niet zijn inbegrepen in het uurtarief

- prijsstelling marktconform

 

Wat ik niet goed vind:

- vaak bellen om te horen of er nog mensen gedetacheerd kunnen worden

- late facturering

- onduidelijke facturering (bijvoorbeeld zonder urenverantwoording)

- onjuiste facturering (bijvoorbeeld niet conform afspraken)

- het leveren van mensen die niet voldoen aan de verwachting terwijl de verwachting is gebaseerd op de

informatie die het buro heeft verstrekt

- het leveren van monteurs zonder de benodigde gereedschappen op de bouw :-\

 

Het lijken mij allemaal vanzelfsprekende zaken maar misschien is dit voor jou nuttige info.

 

Groet,

Jeroen Reith

 

 

 

 

 

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.